English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.09.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke med meg starten av sendinga, dessverre. Fikk forståelse av at Hareide hadde forklart hvorfor Adressa ikke fikk lov til å filme treninga. Noen som kan forklare hvorfor? Smile
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 04.09.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

Handlet rett og slett om at han ikke ville det skulle ligge video av det de skal jobbe med tilgjengelig for motstanderne/Godset. Sånn helt enkelt forklart. Handlet særlig om presspill slik jeg forstod det.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2020 16:13    Post subject: Reply with quote

Det mest interessante var at Hareide delte, at han fra tida i Sverige, rett som det var gikk inn og tittet på hva motstandere la ut av videoer på sine offisielle nettsteder i forkant av kamper. Mikrofonstativene i Adressa selvsagt litt butthurt over at de ikke fikk lov til å kringkaste hele sendinga.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg ELSKER at vi endelig har en trener som gjør noe annet enn å trene på "plan A" og håpe at det holder. Tiden hvor man kunne spille på én måte alltid og forvente at det fungerer er over.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.09.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

- Det var hyggelig, det var fint. Jeg har ikke vært på feltet siden november i fjor, så derfor ble jeg ekstra lenge i dag. Det er kjekt å holde på med dette her, sier Hareide til Dagbladet om økta som varte 30 minutter lenger enn planlagt.

Les mer: Hareides første RBK-trening: - Et savn

– Vanligvis bruker man en hel forsesong for å få ting inn i et lag og det er ikke sikkert at det sitter da engang. Man vet aldri i fotball, men jeg håper at min stil vil vises selv om det litt kort tid, avslutter Hareide.

Les mer: Hareide etter første RBK-trening: – Fantastisk

– Hvordan synes du den første treningen gikk?

– Det var ok! Vi jobbet spesielt med noen oppspillsmodeller som kunne gi spillerne noen nye ideer og tanker. Vi må lære oss å forsvare oss mer kompakt over hele banen, slik at det ikke blir så lett å spille gjennom oss. Det er en fortløpende sak vi må jobbe kontinuerlig med og vi må bare jobbe hver dag for å bli så bra som mulig.

– Du stoppet spillet allerede etter fem sekunder? Hva sa du til spillerne da?

– Det handler om posisjonering og valg. Offensivt og defensivt. Det er individuell feedback de får underveis, smiler han.

Les mer: Hareide strålte etter sin første trening som sjef: – Dette har jeg savnet!

Første gang de to møttes var på et utested i Oslo. Åge H. hadde spilt landskamp på Ullevaal. Åge A. hadde spilt konsert på Rockefeller. De traff hverandre med et brak i gangen.

– I ettertid er jeg litt kry over det som skjedde. Jeg kan skryte av å ha blitt taklet av en tidenes beste norske landslagsspillere. Det gikk hardt for seg. Jeg gikk i dørken. Brillene ble knust, men jeg kom meg på beina, minnes Aleksandersen.

(...)

Det ikke alle vet er at Åge Aleksandersen også er liten konge på kjøkkenet. Med hytte på Hitra med kort vei til matfatet, kan han diske opp mange lekre, fiskebaserte retter.

– Men jeg kan også mye annet. Jeg er blant annet en kløpper på å lage raspeball med innbakt flesk inni til saltkjøtt og pølse. Du er herved invitert til et herremåltid tilpasset oss riddere, meldte Åge A.

– Jeg sier ja på stående fot. Så får ta tidspunktet senere, repliserte Åge H.

Les mer: Riddermøte i Tårnet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 05.09.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Herlig å lese bold.dk etter dagens kamp:

"FIASKO

34 kampe uden nederlag under Hareide. Én eneste kamp med hjulmand, og så er det fortid. Fandeme flot. Håber du sover godt om natten, Peter Møller. Magen til inkompetent fjols skal man lede længe efter."

"Forventeligt. Åge haderne jubler helt sikkert over en "flot" kamp hvor man i perioder spiller flot fodbold. Vi var dog ikke i nærheden af at ramme noget med Belgiens reserver."

"Hareide tilbage -- tak"

" Hjulmand og Peter Møller Raus. Elendigt Landshold og klassisk DBU at skulle ødelægge noget som virker for første gang siden slutrunden 98.. Please kom tilbage Åge! "

Very Happy
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 06.09.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe i mot å bytte Hariede mot Hjulmand etterhvert Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 06.09.2020 02:03    Post subject: Reply with quote

Fra Ekstra Bladet.dk
Og så er det værd at notere, at Kasper Hjulmand kun spillede med én defensiv midtbane – Pierre Emile Højbjerg – mens man ofte så to kontrollerende midtbanespillere i tiden med Hareide.
Men nå skal vel Åge spille med 1 def i 433!!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.09.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Fint å lese intervjuet med Tagseth i Adressa. Det er åpenbart at Hareide er opptatt av detaljer, av å trene slik man vil gjøre i kamp, og på å bruke tid på å justere og terpe. Jeg gleder meg faktisk til Godset-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.09.2020 18:40    Post subject: Reply with quote

Ja endelig kan man puste ut og observere at det terpes på hvordan man skal spille på treningsfeltet, på bevegelser og samhandling og det som er. Dette må jo bare bli mye bedre i løpet av høsten.

Kan bety mye i EL kvaliken å ha Hareide også, han er på et annet nivå taktisk også. Blir rent varm i rbkhjertet når man leser artiklene for tiden. Nå må bare Dorsin hoste opp en bra høyreback også så blir smilet enda bredere her Smile
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 06.09.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

Eventuelt en venstreback?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.09.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

Noen utdrag fra det nevnte intervjuet med TagZ:

– Hva er de største forskjellene på Hareide og forgjengerne?

– Det vi holder på med på treningsfeltet. Altså det vi snakker om i garderoben og ser på video, gjør vi også skikkelig på feltet. Vi bruker mer tid på det vi skal gjøre i kamp på feltet. Slik lærer vi det ordentlig.

(...)

– Han er veldig tydelig på at vi skal prate mer. Det var en øvelse der vi hadde fokus på presspill han reagerte på at vi pratet for lite. Hvis en spiller presser, må resten følge etter. Ellers er det jo ikke noe vits. Da hjelper det veldig på om vi prater sammen.

Les mer: 19-åringen har vært RBKs dirigent i Ciljans fravær: Mener én ting skiller Hareide fra forgjengerne
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.09.2020 21:20    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Eventuelt en venstreback?


Det skulle det vel være ja Very Happy Jeg har kjørt marathon på en fantasy bokserie så hodet mitt er delvis i en verden langt langt unna til tider Wink
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 06.09.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Der kan vi være enige! Det må røskes litt opp over hele fjøla i den defensive rekka
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 06.09.2020 22:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tagseth: Hvis en spiller presser, må resten følge etter. Ellers er det jo ikke noe vits. Da hjelper det veldig på om vi prater sammen.


Eeeeh - ja..?

Dette trodde jeg da alle visste? I hvertfall de som vet hva fotball er. Merkelig at det ikke er øvd på slike enkle ting som dette. Det har vært et problem at vi har presset alene en og en i flere år. Nå viser det seg altså at ingen har gjort noe med det. Det er lassevis med trenere i RBK-systemet og mange erfarne spillere. Hvorfor er det ikke tatt tak i slike ting? Hvorfor har ingen stått opp og sagt: "Vi må trene på å presse sammen som et lag siden vi ikke er gode til det."

Det er så rart.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 06.09.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

Å presse sammen har jo vært tema mange ganger, leser det som at Hareide nå har fortalt de at hvis de skal få det til så må de snakke mer sammen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.09.2020 06:42    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Dette trodde jeg da alle visste? I hvertfall de som vet hva fotball er.


Fordi de ikke har peiling. Kjennskap til klubb er viktigere enn kompetanse. Skremmende ja, overraskende nei.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.09.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
attityd! wrote:
Eventuelt en venstreback?


Det skulle det vel være ja Very Happy Jeg har kjørt marathon på en fantasy bokserie så hodet mitt er delvis i en verden langt langt unna til tider Wink


Oi, hvilken fantasyserie handler om høyrebacker? Interessert!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 07.09.2020 15:42    Post subject: Reply with quote

Terminator? Mer science fiction kanskje.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.09.2020 15:51    Post subject: Reply with quote

Tolkiens The Hobbit.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 07.09.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Å presse sammen har jo vært tema mange ganger, leser det som at Hareide nå har fortalt de at hvis de skal få det til så må de snakke mer sammen.


Vi får håpe spillerne skal slippe å løpe rundt med megafon på banen. Stort sett trener de fleste lag på signaler, f.eks. hvis motstanderen som mottar ballen er feilvendt, og da utløses det et bestemt press. Det finnes mange ulike typer press, og det er de ulike signalene som utløser et spesifikt press.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 19:14    Post subject: Reply with quote

TV2 syns det var veldig festlig å gi Hareide "trønderkit" før comebacket. Bra at han nektet å ta på seg løsbarten. Han var dog enig med meg i at flatcapsen er fin.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.09.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

Ser mest ut som han har lyst til å løpe sin vei på bilde
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 19:33    Post subject: Reply with quote

Muligens lei av Sagbakken? Wink

Jeg påpekte at jeg syntes det så skummelt ut med åpne skolisser. Han forklarte at han hadde åpnet med vilje, så jeg mistenker trange sko.

Jeg glemte forresten å dobbeltsjekke at planen om dress fortsatt gjelder, men jeg antar det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 11.09.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Terminator? Mer science fiction kanskje.


Han spesifiserer vel ikke om det er høyre eller venstre?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 95, 96, 97  Next
Page 28 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb