English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.08.2020 16:22    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det går fortsatt an å vurdere enkelte aspekter ved en spiller, selv om laget ikke fungerer all verden. Det vises for eksempel ganske godt at Hedenstad er et hakk over Dahl Reitan på nærteknikken, og at han har en bedre dødballfot, for eksempel. Vanskeligere å vurdere ting som går på oppfattelsen av situasjoner i kampene, men når man begynner å få flere titalls kamper med spillerne så begynner man å danne seg en mening, naturligvis.

Ellers havner vi i samme situasjon som alltid med deg, at ingen kan vurderes før karrieren deres er over. Man finner jo alltids en grunn til å relativisere bort vurderingskriteriene. Hadde blitt en unik klubb da, der alle ansatte satt til de fant grønnere gress eller falt sammen av alderdom, mens alle unge spillere fortsatte i klubben til de sluttet selv. Og spilletid ble delt ut ved terningkast i en etter hvert gigantisk A-stall.


Bare delvis enig med deg. Selv nærteknikk lider når samspillet ikke fungerer, ganske enkelt fordi spilleren tenker mer enn det går på automatikk. Våre spillere har teknikk til å slå 5 meters pasninger. Men på det verste under Horneland, og delvis under Kåre, så det ikke slik ut.

Alle som har førerkort og har kjørt en bil uten all slags autosystemer, vet at hvis du må tenke når du får sleng på vinterføre, er du i grøfta før du vet ordet av det. Har du øvd, og reaksjonen kommer umiddelbart som en ryggmargsrefleks, kan du berge deg.

Så kan du spare deg for å ta mann, ikke ball som du gjør i siste avsnitt. Du må tåle at andre har annen mening enn deg. Det er barnslig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.08.2020 08:37    Post subject: Reply with quote

Mulig det. Det blir bare ganske enerverende med noen som kommer i hver eneste tråd og bare: "dette er alt for komplekst til å mene noe om".

Men det kan godt hende jeg bør la det fare, ja.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2020 21:10    Post subject: Reply with quote

- Jeg har aldri vært så i dytten som det jeg er nå. Jeg syns jeg blir mye tryggere og roligere for hver kamp som går. Jeg håper at jeg får bygge videre på det, smiler Reitan til rbkweb.no.

Les mer: - Jeg har aldri vært så i dytten som nå

Selv om begge brødrene er blitt toppidrettsutøvere, er Eskil usikker på om de kommer fra noen idrettsfamilie. Mor vant uansett Norway Cup et par ganger, mens far kommer fra håndballbyen Elverum.

Eskil drev også med fotball frem til 16-årsalderen, før han bestemte seg for at håndball var der han hadde størst sjanse for å lykkes.

Grunnlaget for idrettskarrierene til brødeparet ble lagt i Klæbu, hvor den spede starten var herjing med storebror.

– Det var vel sånn som det er med de fleste søskenpar, egentlig. Det var veldig mye konkurranser. Til tider var det ekstremt mye krangling.

I dag er forholdet imidlertid veldig godt. De to snakker mye med hverandre og sparrer. Storebror har vært viktig i så måte, og deler av sin erfaring.

– Det er mest jeg som spør han om ting. Uten Erlend så hadde jeg ikke vært der jeg er i dag. Han har hjulpet meg mye. Han er et forbilde for meg.

Les mer: Som barn fikk de naboklager fordi de kranglet. Nå er de på byens beste lag i hver sin idrett
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 03.09.2020 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes nesten han har spilt dårligere og dårligere for hver kamp, og nivået han startet på var heller ikke noe å skryte av. Per dags dato har vi to svake høyrebacker. Hedenstad får pluss for en ok dødballfot, Reitan har ikke vist noe annet hele sesongen enn et fattig innlegg til Børven. Begge er direkte svake både offensivt og defensivt.

La oss håpe at det er en årelang rekke av dårlige trenere som gjør at de ikke får ut potensialet sitt, men jeg er redd man bør se etter mer enn bare venstrebacker og stoppere som er gode ball, om ikke annet ha på plass et nytt førstevalg også på høyreback før neste sesong.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 04.09.2020 00:13    Post subject: Reply with quote

Enig med deg over her. Finner det litt rart at han mener selv han aldri har vært så i dytten som nå.. Det er bare på tvers og bakover hele tida.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2020 06:53    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe mer fokus på video får spillerne til å innse virkeligheten. Dahl Reitan har aldri vist at han er veldig god så skjønner ikke skuffelsen her. Hva har han vist tidligere som gjør at han skulle være Jonas Svensson? Det hørtes jo ut som enkelte trodde han var like god som Jonas.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter litt med samme inntrykk, men lurer på om det bare er 'lokal, ung spiller'-kvoten som er i ferd med å bli brukt opp, slik at han vurderes mer på samme måte som resten av stallen.

Akkurat nå oppfatter jeg ham som en ok minus spiller i sin posisjon, og det er kun alder, egentlig, som gjør at det ikke er prioritert å gjøre noe på hans plass.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 04.09.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Husker første kampen hans hvor han fremstod som knallgod. Hadde flere gode løp og innlegg og et skudd i stolpen. Det virker litt lenge siden nå...

På pluss-siden virker han å være jævla rask, dog!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Er han jævlig rask, eller fins det kanskje en annen forklaring som går på andre deltakere i de samme løpsduellene? Jeg husker den gangen han framsto som raskest: da var duellantene Tore som måtte opp fra liggende stilling først pluss Holmbert Fridjonsson med ball i beina. Ikke akkurat Mbappé noen av de.

Jeg kan ikke helt se at jeg har oppfattet Reitan som 'jævlig rask' når han duellerer på fart med motspillere, verken for oss eller Glimt. OK fart, tenker jeg, og det er en av hans styrker sammen med fysisk duellstyrke, men han er jo virkelig ikke noen Christian Gamboa eller Jørgen Skjelvik.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.09.2020 10:45    Post subject: Reply with quote

Syns jeg har sett flere offensive bidrag fra Reitan den siste tiden enn jeg gjorde tidlig i sesongen. Fra ca. Skjelbreds inntreden. Ikke forseringer med ball og løp nedover krittlinja, slik som jeg gjerne skulle sett, men jeg har sett flere ganger at han har vært med fremover, gått inn i banen, for så å indikere løp ut bak backen for å få ballen fra Holse/Zach igjen. Det var fraværende tidligere. Så en del mer med offensivt, men ikke nødvendigvis på måten jeg liker best å se en RBK-back være med. Syns han også passer til anker/indreløpet litt oftere enn før også, hvor han bare sendte støttepasning tilbake til Hovland. Mulig det var anker som var dårligere til å gjøre seg spillbar før, men så har vi også begynt å passe til folk med mer press i rygg også i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2020 11:05    Post subject: Reply with quote

Mjaa. Sist kamp synes jeg han var påfallende uvillig til å bruke Tagseth sentralt, i og foretrakk ofte å sende en risikopasning inn i duell på Dino lenger fram (en såkalt 'Horneland-pasning'). Dette i kontrast til midtstopperne våre, som var langt mer villige enn tidligere til å stole på vår purunge midtbanevikar.

Ofte tolket jeg Reitans nøling som en kombinasjon av mangel på orientering og ballkontroll, slik at rommet rakk å bli litt tightere sentralt før Reitan var klar til å sende fra seg ballen, og risikouvilje/tendens til å kvitte seg med problemet (ballen).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 04.09.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

EDR har ennå ikke overbevist meg at han holder høyt nok nivå. Han er brukbar offensivt og med bedre coaching og spesifikk trening så bør han klare å slå gode innlegg, min innvending er at han har klare mangler defensivt.
Han er svak 1vs1 og tillater kanten sin å slå upressede innlegg alt for lett, men det største ankepunktet er at han mangler det defensive genet som gjør at du forutser fare og handler deretter, Reitan blir for ofte stående å se på situasjonen og reagerer først når situasjonen oppstår , noe som ofte er for sent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 04.09.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:

På pluss-siden virker han å være jævla rask, dog!


Hmmm..."noe jævla rask" kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 04.09.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Over snittet hurtig, men ikke hurtigst. Bør trene på 1mot1 og slå innlegg i fart. Mener fremdeles rbk bør omskolere vinger til backer. Backene i rbk skal ha langt flere offensive oppgaver enn defensive.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Synd at de vingene/spillerne vi har hatt som har egnet seg for omskolering til back alle har hatt holdningen 'men buhuhu jeg er jo ikke back, jeg er kreativt geni'. Håper vi kan få slutt på dette med en trener som setter det onde øyet i deg så snart surleppa titter fram.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 04.09.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

Ten8y wrote:
Enig med deg over her. Finner det litt rart at han mener selv han aldri har vært så i dytten som nå.. Det er bare på tvers og bakover hele tida.


Ja, positive tanker og meninger kan vi ikke ha i spillergruppen. Mye bedre med selvpisking og erkjennelser over hvor elendig alt er.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.09.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Synd at de vingene/spillerne vi har hatt som har egnet seg for omskolering til back alle har hatt holdningen 'men buhuhu jeg er jo ikke back, jeg er kreativt geni'. Håper vi kan få slutt på dette med en trener som setter det onde øyet i deg så snart surleppa titter fram.

Har vi hatt så mange vinger som har egnet seg som back da? Med hederlig unntak av de Lanlay så kan jeg ikke huske så veldig mange ving-innhopp på backplass som jeg har vært særdeles fornøyd med. Og jeg ville neppe brukt Helland, Levi, Adegbenro, Mikkelsen, Jebali, Holse på backplass. Heller noen av backene vi har hatt på vingplass enn motsatt.

Det burde uansett ikke vært sååååå vanskelig å løse back-problemet RBK har for tiden via spillerkjøp. Vi har en ventreback som spillerinnkjøpsmann for svarte. At Witri dro til Sverige var egentlig helt håpløst. Ingebrigtsen/Bjørnebye - kjenner det er helt greit at de to ikke setter dagsorden for tiden...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 04.09.2020 23:50    Post subject: Reply with quote

Tror poenget er at vi skal hente unge raske kantspilllere og utvikle dem til backer.

Men det kommer helt sikkert an på arbeidsoppgavene til en back.

Håper vi tenker på hurtighet/teknikk > alt annet og ser etter spillere på backplass som er U20.

Kan godt kjøpe en etablert back nå, men vi må ha et alternativ som vi kan dyrke og selge. PEreira passer i så måte godt inn men jeg frykter han blir forferdelig dyr.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 04.09.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Kan hende jeg lot meg blende litt av at andre rundt han ikke er så raske, men satt bare igjen med dette returløpet fra Aalesund-kampen (om lag 1:52 inn)
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 05.09.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

Hver banehalvdel består tilsynelatende av 9 firkanter. Banen er 105 meter lang, med andre ord er 9 firkanter 52,5 meter, og dermed 5,8 meter per firkant.

Utfra videoen over løper Reitan gjennom 8 firkanter på ca. 6 sekunder, med andre ord ca 46,5 meter på 6 sekunder, tilsvarende 7,7 meter i sekundet (grovt regnet).

Til sammenlikning er verdensrekorden på 60-meter gjennomsnittlig 9,5 meter per sekund.

Tar alle mulige forbehold for matematikken her.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.09.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er noe likheter mellom Reitan og Joe Gomez, så jeg tror Reitan hadde blitt en like god midtstopper som back..

Kanskje hadde det vært plass til Wintry og Reitan på samme lag om noen år..
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 05.09.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Utfra videoen over løper Reitan gjennom 8 firkanter på ca. 6 sekunder, med andre ord ca 46,5 meter på 6 sekunder, tilsvarende 7,7 meter i sekundet (grovt regnet).


Det tilsvarer en 60-metertid på 7,79 sekunder - det er jo vanskelig å sammenligne, siden Reitan hadde "flying start", men samtidig hadde spilt 70 minutter fotballkamp - men det tilsvarer bestenoteringer i ungdomsmesterskap for jenter, og for gutter 13 år.

Haaland har i en tilsvarende videomåling blitt anslått til 6,64 sekunder på 60 meter, for å sammenligne mer direkte.

Med andre ord, det kan godt være at Reitan er hurtig, men returløpet mot Aalesund er mer et bevis på hvor ekstremt treg Tore har blitt enn hvor rask Reitan er.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 05.09.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Jeg synes det er noe likheter mellom Reitan og Joe Gomez, så jeg tror Reitan hadde blitt en like god midtstopper som back..

Kanskje hadde det vært plass til Wintry og Reitan på samme lag om noen år..


Det husker jeg at jeg tenkte under treningskampen mot Salzburg for noen år siden. Det er som stopper Reitan har størst potensiale.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 20.09.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

- Var laguttaket i kveld et tegn på at Reitan nå er førstevalg som høyreback?

- Ja, men vi får se hva det blir.

https://www.rbkweb.no/vis/15139
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.09.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

Kan vel ha litt med kontraktssituasjonen å gjøre også, uten at jeg helt vet om det er RBK eller Hedenstad som er bremsen der. Hedenstad er 30 neste år og har 3mnd igjen, så det er vel ganske logisk å foretrekke han som er her neste sesong, når kvalitetsforskjellen ikke er veldig stor. Ideelt sett burde vi hatt inn et nytt klart førstevalg, men økonomien setter jo visse begrensninger for øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Next
Page 17 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb