English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Østerrike
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Senior

PostPosted: 04.09.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Tror det blir kostbart om enkelte spillere skal fortsette med klippekort. Johansen, Alesami osv. må jo kunne erstattes av bedre alternativer? King bør kanskje også brukes på en annen måte, siden Haaland - Sørloth er et fryktelig hardtslående spisspar som bør foretrekkes. Synd at Ødegaard og Selnæs er ute nå, for de trengs sårt. Enda bra at Nordtveit ikke var tilgjengelig...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.09.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig det var rart at ikke vi brukte King på en av kantene, han har jo bra arbeidskapasitet i utgangspunktet.

I tillegg stusser jeg over at Alesaami velges forran Meling som er i form.

Slik jeg så troppen kunne King fint spilt til venstre eller Høyre og Johansen 1 omgang på den andre siden det er der han spiller.

Når det er sagt skyldes den svake forestillingn helt tydelig at flere ikke er i fotballform.

Sir.Loth og Haaland bør sterte neste kamp, ser ut som en håndfull av et spisspar, men skal vi ha noen sjangs fremover så kan vi ikke stille med Torsby og Johansen på kantene, da er det bedre å hente opp Hauge og evt bruke en lettbeint Zahid eller helt seriøst Erling Knudzon. Det her er for passivt og defensivt Lars!
Jonas
Veteran

PostPosted: 05.09.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

Dette var en elendig kamp - både fra benken og på banen. Helt åpenbart feil laguttak og taktisk plan fra tråkiga Lasse. Altså, hvor lenge skal Stefan Johansen få lov til å spille kant? I det hele tatt være med på landslaget. Han har vært dårlig i sånn 7 år nå. Sander Berge har jeg heller aldri sett gjøre en god landskamp, men får tillitt kamp etter kamp.

Lagerback er sikkert untouchable i NFF-korridorene, men det skal da være mulig å få til noe mer enn svensk 4-4-2 med disse guttene her? Kudos til Østerrike som spilte moderne fotball; bedre med ball, så ut som et lag og gode i kollektivt presspill.
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 05.09.2020 00:22    Post subject: Reply with quote

Horribelt dårlig kamp fra Norge sin side. Østerrike vant fullt fortjent.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 05.09.2020 07:02    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

I tillegg stusser jeg over at Alesami velges

Allesami har vel vert bunnsolid under lagerback. Har best børssnitt hos samtlige børsmakere ifølge mathisen.

Er ingen stor fan av Aleesami, men vanskelig å kritisere akkurat det valget hos lagerback.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 05.09.2020 07:27    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
moomoo wrote:

Allesami har vel vert bunnsolid under lagerback. Har best børssnitt hos samtlige børsmakere ifølge mathisen.

Er ingen stor fan av Aleesami, men vanskelig å kritisere akkurat det valget hos lagerback.

Da har du ikke sett kampene. Han er dårlig teknisk, upresis og tregere enn Meling. Meling er mye mer trussel offensivt.

Denne kampen tapte man på elendig kampledelse og uttak. Lagerbacks 4-4-2 har vi aldri vært gode i, spesielt har vi vært dårlige defensivt. Vi må spille 4-5-1. Da har det fungert.
Back to top
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 05.09.2020 08:06    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
RBKrosenborg wrote:
moomoo wrote:

Da har du ikke sett kampene. Han er dårlig teknisk, upresis og tregere enn Meling. Meling er mye mer trussel offensivt.

Nå har jeg faktisk sett kampene, men uavhenig av min hukkommelse/preferanse, så må han da ha levert akseptabelt når han topper samtlige spillerbørser under lagerback. " 10hjerner husker/tenker bedre en 1" osv. Meling er bedre offensivt ja, men det er det norske landslaget vi snakker om. De har stort sett mest å gjøre deffensivt. Det er uansett nivået på forsvaringen som er vktigst hva angår forsvarere. Jeg er absolutt ingen fan av Alleesami, men til og med han kan levere slik at det blir vanskelig å sette han ut.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 05.09.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
senador wrote:
RBKrosenborg wrote:
moomoo wrote:

Nå har jeg faktisk sett kampene, men uavhenig av min hukkommelse/preferanse, så må han da ha levert akseptabelt når han topper samtlige spillerbørser under lagerback. " 10hjerner husker/tenker bedre en 1" osv. Meling er bedre offensivt ja, men det er det norske landslaget vi snakker om. De har stort sett mest å gjøre deffensivt. Det er uansett nivået på forsvaringen som er vktigst hva angår forsvarere. Jeg er absolutt ingen fan av Alleesami, men til og med han kan levere slik at det blir vanskelig å sette han ut.

Spillerbørsene? Kvaliteten der er jo hipp som happ. Et eksempel er når Helland får høyere poeng enn Adengbenro i kamp etter kamp selv om Adengbenro har skapt alt offensivt. Tror ikke man skal legge mye i det. Det er ufattelig svakt nivå på eksperter og journalister som setter disse børsene. Enkelte ganger tror jeg de ikke ser kampen, men deler ut på oppfattelse av spillerne.

Alesami ødelegger alt offensivt spill med dårlig teknikk og dempinger. Ikke tåler han press i mot seg. Da mister vi ball. En litt fysisk sterkere utgave av Dahl Reitan. Vi må gi motstanderen problemer. Det gjorde vi ikke mot Østerrike og det gjør vi ikke med Alesami og steinspillere på kantene som har hverken fart eller teknikk.

Igjen: Det er mange kamper Norge kunne vunnet med bedre laguttak og kampledelse.
Back to top
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 05.09.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Hadde høye forhåpninger for Serbiakampen, men skjønner nå at vi er totalt avhengige av individuelle prestasjoner. Vi får ingen hjelp av svensken på sidelinja. Ryker vi i playoffen må han være ferdig. Skandaløst at kontrakten hans ble forlenget.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 05.09.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Når man starter en hjemmekamp med Johansen og Thorsby på hver sin ving så sier utfallet seg selv. En defensiv og meget lite gjennombruddsvillig inngang til kampen; som om han håpa de 9 bakerste skulle holde tett og håpe på et mål av målmaskinen på topp....
Back to top
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 05.09.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Den nekter å la meg sitere sendador, men sample size er selvsagt veldig relevant. Snakker ikke om 1 spillerbørs fra en person, men i nabolaget av 100 vurdert like etter kamp av mange forskjellige folk. Jeg tror du skjønner veldig godt at det å få samlet sett høyest vurderingsscore etter 20ish kamper av alle som bedriver slikt, er et tegn på dette ikke er noen åpenbart klippekort-situasjon alla johansen. Eller en som man helt åpenbart må kaste ut av laget.

Årets spiller her og der figurer som regel veldig høyt på børsen. 1kamp vurdert av 1 person betyr ikke en dritt. Men når du topper etter en haug av kamper vurdert av tosifret antall personer, så er det noe annet. Du fortjener kanskje ikke å toppe, Men dette er en indikasjon på at du har levert innenfor visse avgrensinger.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.09.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Stefan Johansen ville jo ikke engang klart å heve RBK sin midtbane når alle er skadefrie og i form, inkludert ham selv.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb