English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 31.08.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...k-spillere wrote:
Hareide blir alvorlig. Plutselig. Etter en god, og ofte morsom, historie, kommer det alvor. Han ser oss rett inn i øynene og sier:

– Dette SKAL jeg få til ...


Nesten så man føler seg nyforelsket av å lese denne artikkelen
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 31.08.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

– Vi skal få satt i gang de samtidige bevegelsene, vi skal stramme opp defensivt – og vi må ha inn mer aggressivitet. Vi må vinne igjen ballen oftere når vi mister den. Mye av den fotballen er blitt visket vekk her, det må terpes.

Det er jo dette jeg har etterlyst i flere år. Det har blitt dårligere og dårligere. Dette betyr at Åsen og Helland er ferdig i RBK om en liten stund. Tagseth må i vektrommet for å ha en fremtid i RBK.

Flere har sagt at RBK er så gode defensivt. Det er vi virkelig ikke når man ser på måten man slipper inn mål på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2020 19:23    Post subject: Reply with quote

apresthus wrote:
Han er såpass engasjert at han har mareritt om feilaktige indreløper bevegelser mot Stabæk.


Lover dårlig for Zachariassen det da, at nytreneren har mareritt om bevegelsene hans.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 31.08.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Nesten så man føler seg nyforelsket av å lese denne artikkelen

Får også følelsen av at Svegården er RBK-supporter. Er han det, en trønder utkledd som østlending?
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 31.08.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Elsker Hareide etter den artikkelen, men må bare skyte inn at hvis Horneland hadde sagt det samme hadde han blitt lynsjet på forumet her for visjoner om «trøkketi» og «rennietti».

Så er det selvsagt vanskelig å anklage Hareide for noe slikt når vi vet hvor han står ang. offensiv fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 31.08.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

Nei, hadde Horneland sagt dette da han startet så hadde han også blitt applaudert (evt møtt med skepsis fordi han ikke har merittene til å forsikre oss om at han er istand til det). Men i lpet av første sesongen ble det ganske tydelig at han knapt nok hadde klart å tilføre noe som helst. Derfra og ut ble det lettere å identifisere det han sa som kun gode intensjoner (eller tåkeprat).

I dette tilfellet kommer det fra en fyr med pondus, med meritter både fra hans første periode her, andre klubber og det danske landslaget.

Synes ikke situasjonene er sammenlignbare i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 31.08.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Hvis det var uklart, så siktet jeg til «stramme opp defensivt», «aggressivitet» og «vinne igjen ballen» - ikke alle de andre nydelige tingene fra intervjuet Wink
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 31.08.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Intervju. Snakker også om drone-filminga. Fremgår da av journalistens kommentar som om dette er nytt med Hareide, men det kan jo være feil.


Ã… filme treningene med drone tror jeg er et kjempetiltak. En veldig interessant artikkel om dette her: https://www.uasnorway.no/...k-verktoy/

Tror dette først og fremst er Hareide sitt klare ønske, selv om det kanskje har vært luftet på Brakka før. Ut i fra det jeg har hørt i podasten Teknisk sone har han vært veldig tydelig på at han har brukt dette systematisk i treningsarbeidet. I den siste episoden sier han rett ut at "han tok det opp med Micke".
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 31.08.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Hvis det var uklart, så siktet jeg til «stramme opp defensivt», «aggressivitet» og «vinne igjen ballen» - ikke alle de andre nydelige tingene fra intervjuet Wink


Hareide har vist tidligere at han ikke bare har det i kjeften. Det er forskjellen.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 31.08.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Blir nok mindre direkte og mer posesjonorientert fotball fremover. Det er bra fordi vi aner ikke hvordan vi skal spille ut lag som ligger lavt.
RBk som skal være noges beste lag er gode på kontringsfotball Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.08.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

Hareide har jo sagt at han enda ikke har gått i detaljer med spillerne, og er derfor forsiktig med å være for detaljert i media. Regner med det også gjelder rundt spillestil, at han først vil forklare mer for spillerne når de er tilbake på feltet før han er mer konkret også i media.

Uansett, jeg kjenner jeg gleder meg voldsomt til Hareide får satt sitt preg på dette laget og denne klubben RBK
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 01.09.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Hvis Hareide klarer å røske opp i de statiske spillerne i RBK som enten står stille eller møter ballfører, med få hederlige unntak som aldri blir spilt på, så kommer RBK til å bli farlige.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 01.09.2020 20:49    Post subject: Reply with quote

Gir bra inntrykk og sier mye jeg liker å høre i siste "Teknisk sone". Håper han får det ut i praksis også! Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

Blar fortsatt i boka til Stavrum, som skal ha skryt for levende historiefortelling, der han er flink til å sette hendelser inn i litt større fotballperspektiver. Ligner kanskje litt på stilen min? Cool

Noen poenger som jeg vel enten aldri har visst eller har glemt:

Arrow Hareide ble presset til å gi seg som Molde-trener sju kamper før slutt i 1991. Kaptein Ulrich Møller tok sjøl over som trener etter at å ha forklart ledelsen at Hareide ikke greide å utføre trenerjobben godt nok på grunn den sivile jobben i DNB Utvikling, der han i praksis drev et fiskemottak i Kristiansund.

Stavrum på s. 92 wrote:
- Jeg kjørte i 6- tiden om morgenen, sier Åge.

- For makrellbåtene kom inn tidlig. De leverte det de hadde fanget om natta, og vi kjøpte makrellaster på auksjon. Det gjaldt å holde hjulene i gang, og jeg skulle drive anlegget gjennom makrellsesongen.

Han kastet seg i bilen for å rekke trening i Molde klokka 16.30. Enkelte dager måtte han kjøre tilbake til Kristiansund om kvelden. Han måtte være på anlegget om natta for å handle med Japan, der det var dag.


Arrow I 1992 fullførte han den formelle trenerutdannelsen ved å ta D-kurset med Drillo som veileder. Han tok etter hvert også over G16-landslag med Steffen Iversen og Martin Andresen. Dessuten var han trenervikar i Hødd mens Reidar Vågnes var sykmeldt.

Arrow 1. januar 1993 begynte Hareide som administrerende direktør i Molde FK. I juni bestemte styret at Hareide skulle å ta over som trener igjen i stedet for Møller og Jan Fuglset. Det ble likevel nedrykk etter kvalifisering.

Stavrum på s.100 wrote:
Heldigvis gjorde Kjell Inge Røkke ingen tegn til å trekke seg ut. Snarere tvert imot. Han var et oppkomme av ideer, og han hadde planen klar for hvordan Molde likevel kunne redde plassen.

Strømsgodset klarte nemlig ikke å innfri et skattekrav fra Drammen kommune. Røkke foreslo for Kåfjord at de skulle kjøpet kravet, slå Strømsgodset konkurs, og dermed ville Molde likevel beholde plassen i Tippeligaen. Kåfjord lo, helt til han skjønte at det ikke var en spøk. Han forklarte for Røkke at de ikke kunne gjøre noe slikt.


Arrow Han var klar for Brøndby allerede et lite år før han tok over:

Stavrum på s. 160 wrote:
- Jeg skrev under for Brøndby i april 1999, sier han.

- Mange journalister kritiserte meg. Sa jeg aldri kom til å vinne da jeg hadde bestemt meg for å ta over Brøndby.

Det er få ting som får fotballeksperter til å bli like samstemt fordømmende som at et trener sitter på utgående kontrakt. Hvorfor skal spillere yte noe for en trener som er på vei vekk? Hvordan kan treneren unngå å ha tankene på sin neste jobb?

- Det er bare tull, sier Ã…ge.

- Jeg er en profesjonell trener. Går ikke inn i kampene for å tape. Journalistene visste ikke hvor hardt tapet mot Häcken satt i. jeg hadde sinnssyk revansjelyst. Journalistene forstår ikke æren det ligger i å vinne et mesterskap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.09.2020 07:33    Post subject: Reply with quote

Quote:
Strømsgodset klarte nemlig ikke å innfri et skattekrav fra Drammen kommune. Røkke foreslo for Kåfjord at de skulle kjøpet kravet, slå Strømsgodset konkurs, og dermed ville Molde likevel beholde plassen i Tippeligaen. Kåfjord lo, helt til han skjønte at det ikke var en spøk. Han forklarte for Røkke at de ikke kunne gjøre noe slikt.


Dette er jo en liten guide for de som eventuelt måtte lure på hva slags personlighet Kjell Inge Røkke har. Trenger ikke særlig mer enn det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.09.2020 08:27    Post subject: Reply with quote

Usikker. "Vinne for enhver pris," liksom. Hvis noen hadde kjøpt opp Molde og så slått dem konkurs ville jeg faktisk sette stor pris på det, tro ikke annet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2020 08:30    Post subject: Reply with quote

Usmakelig, men i motsetning til et par av tingene våre ledere har gjort hadde dette i det minste vært LOVLIG.

Glad vi ikke har Røkke som eier (dog skulle jeg gjerne tatt noen titalls støttemillioner fra Koteng eller andre til å fikse på stallen akkurat nå..)
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 03.09.2020 08:36    Post subject: Reply with quote

Alle som er litt på innsiden vet at det var akkurat slik Røkke slo seg opp i forretningslivet, og at det ligger stødd med rundlurte mennesker i kjølvannet hans. Å vinne er alt som gjelder, uansett hvordan. Jeg kaller det "liten mann" syndromet - med unnskyldning til alle kortvokste på forumet, men kortvokste menn synes å være overrepresentert i kategorien i den delen av forretningslivet jeg har arbeidet.

Last edited by NÃ¥erdetnok on 03.09.2020 08:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2020 08:38    Post subject: Reply with quote

Umoralsk selvsagt, men samtidig tror jeg ikke så mange RBK-supportere hadde klagd om Molde ble slått konk på den måten.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2020 08:40    Post subject: Reply with quote

Røkke har aldri hatt et særlig klart skille mellom lovlig og ulovlig. dokumentforfalskninger, torpedoer, senking av egne båter for forsikring, +++
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.09.2020 09:20    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Umoralsk selvsagt, men samtidig tror jeg ikke så mange RBK-supportere hadde klagd om Molde ble slått konk på den måten.


Jeg ville klaget på det ja. Dersom Koteng hadde kjøpt et krav mot Molde FK med uttrykkelig intensjon om å ødelegge klubben kun for kortsiktig sportslig gevinst for oss, så kunne vi like gjerne ha lagt ned ballkluben vår.

Dessuten var jo ikke Strømsgodset på noen måte den argeste rivalen til Molde på tidspunktet, bare en tilfeldig klubb som stod i veien. Det ville i så fall minnet mer om at vi selv endte på sølvplass denne sesongen, men så fant en måte å kjøpe en diskvalifikasjon av Bodø/Glimt, slik at vi fikk gullet og/eller CL-deltakelsen i stedet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2020 09:27    Post subject: Reply with quote

Om RBK hadde vært klubben som gjorde det så hadde det nok stilt seg litt annerledes ja.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

Det er også nytt for meg at Hareide var svært nær Helsingborg-comeback allerede før 2010-sesongen. Alt virket å gå i orden helt fram til at han fikk kontraktsforslaget, som som "var jævlig dårlig" ifølge ham sjøl.

Helsingborg forbedret tilbudet, men Hareide svarte med at "det er for seint". Han angret seg etterpå. Helsingborg ble seriemestere i 2011, mens Hareide sleit med motivasjonen i Viking. I stedet ble det retur høsten 2012.

Fra tida i Malmö:

Stavum på s. 255 wrote:
- Han har jo en jævlig spisskompetanse på det å ha en kampplan, sier sportsdirektør Daniel Andersson.

- Han kan se en svakhet hos en motstander. Og trykke hardt på den. Mot Salzburg sto vi med nesten alle spillerne sentralt. Når vi vant ballen, skulle vi finne spissene raskest mulig. Vi tok sjanen og sto igjen med to mot to. Det behersket ikke Salzburg. Vi forandret til 3-5-2. Åge tegnet på tavlen, forklarte tydelig, testet det på én trening og så kjørte vi.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 03.09.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Hareide selv nevnte noe på lignende tema i podcasten med Olof Lundh (linket en side eller to lenger bak i tråden). Teknisk analyse viste at irene stilte med en spiller som var i dårlig kampform grunnet lite spilletid på klubblaget før VM-playoffen. Danmark satset på at han kom til å få mye spilletid likevel, uten å bli byttet ut, og brukte det helt bevisst til sin fordel i triumfen i Dublin.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

Live-sending fra første Hareide-trening på adressa fra 12:45, for de som er interessert i å ta en titt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 95, 96, 97  Next
Page 27 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb