English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 19.08.2020 07:01    Post subject: Reply with quote

Enig med deg. Hareide sa så utrolig mye rett under alle intervjuene i går, men ikke minst pressekonferansen. Det som gleder meg enda mer, er at Hareide er en trener som vi vet er kapabel til å få til godt offensivt spill, det er ikke bare ord.

Tror Geir Hansen har fått noen oppdrag der han skal lage videoer av hvordan spillerne skal spille i hver enkelt posisjon. Teknologi og mental trening er noe Hareide verdsetter. Spillerne kommer nok til å bli veldig lei av terping, men det trengs.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 19.08.2020 07:31    Post subject: Reply with quote

De spillerne som blir lei terping og trening har ikke skjønt noe som helst og klubben har heller ikke bruk for dem.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 19.08.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Tenk om Knoteng hadde plukket opp Hareide istedenfor KÃ¥re i 2013? Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

Kåre ble plukka opp i 2014. Da var Åge alt plukka opp av Malmö.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
anders1
Proff


Joined: 09 Mar 2008
Posts: 284
Location: Bergen

PostPosted: 19.08.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Tenk om Knoteng hadde plukket opp Hareide istedenfor KÃ¥re i 2013? Embarassed


Ja, da hadde vi sikkert vunnet cupen i 2017 også.
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 19.08.2020 08:47    Post subject: Reply with quote

Tilnærmet udelt positiv til dette prosjektet. Har spist mine ord før, og vil nødig gjøre det igjen, men dette tror jeg faktisk kan bli en bra match. Åge er en helt annen person i garderoben enn det Horneland var.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2020 08:55    Post subject: Reply with quote

Hørt ferdig intervjuet med Rasmus og Saga her nå. Hareide svarer veldig bra for seg. Åpen og ærlig. Han svarer ikke unvikende på noe som helst, også spørsmål om intervjuprosessen, om andre muligheter han har hatt osv. Han svarer også godt og konkret på planene sine.

Liker det jeg hører!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Enig i det, samtidig synes jeg også Horneland var veldig flink til å svare for seg i intervjuer og podcaster. Så jeg kjenner jeg er litt avventende optimist, og håper Åge raskt får gode resultater.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.08.2020 09:27    Post subject: Reply with quote

Samtidig tror jeg det kan være lurt å stålsette seg litt for at vi kan få en liten resultatmessig nedtur i starten også, for det er mange grunner til at det ikke er sånn umiddelbart på skinnene.

- Vi går nå inn i en lang periode der annenhver kamp er på kunstgress, mens vi fram til nå i sesongen kun har spilt 3 kamper på plast. De tre kampene har gitt oss ett poeng, altså 0,33 i snitt. I fjor hadde vi 1,09 på kunstgress, og det er ingen overdrivelse å si at vi ikke har knekt den koden ennå. Åge er jo vant til dette, selvsagt, men det er neppe løst i en håndvending.

- Vi skal jo også spille en halv sesong (nøyaktig?) der vi altså møter alle lagene. I Henriksens periode har vi altså både hatt gunstig underlag, stort sett, og et litt enklere kampprogram med tanke på motstandere.

- For å ruste oss mot neste sesong må vi jo begynne å trene og spille på en mer langsiktig måte, og ta konsekvensen av at gulltoget har gått for denne sesongen. Ja, for det har det virkelig. Selv i et tett kampprogram må vi ta oss tid til å jobbe strukturert med roller, Hareide vil ha behov for å teste forskjellige spillere i kamp, og vi må skjele litt til hvilke spillere som skal være med neste år. Dette vil kunne gå på bekostning av resultater i enkeltkamper.

- Europacupspill vil nok også prioriteres hardt denne høsten, så lenge det varer, og der også ligger det en mine med tanke på hjemlig serie. Det vil trolig øke betydningen av å kunne teste ut spillere og rotere i seriekampene, for i Europa blir det nok stort resultatfokus.

Nå tror jeg jo at Hareide faktisk er dyktig nok til at noen strukturelle grep vil gjøre oss mer robuste ganske fort, men jeg tror ikke hans egenskaper skal vurderes først og fremst på hvorvidt vi herjer oss gjennom andre halvdel av Eliteserien i år. Det er i 2021 vi virkelig skal være på perrongen, og da er det lov å forvente at vi melder oss på tittelkampen fra start.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 19.08.2020 09:35    Post subject: Reply with quote

Er litt avventende kjenner jeg.

Han gjorde det dårlig i Viking.
Han tok over et Malmø-lag som sesongen før vant ligaen suverent.
Loset de gjennom til et greit seriegull, uten å imponere.
Årer etter viste Malmø klare svakhetstegn, og havnet på 6.plass.

Men han tok jo Malmø til to CL?
Jo, det gjorde han.
Jeg husker godt playoff-kampene mot Red Bull Salzburg.
Her var Malmø meget heldige, og fikk mange sjanser i mot seg.
Samme skjedde året etter.. tilfeldig? Usikker, men full klaff? Ja.

I CL var Hareides Malmø totalt sjanseløse.. de ble pisset på.


Danmark mener jeg han har gode resultater å se til.



Poenget?
Vil bare nyansere dette noe.
Positive er at Hareide er en sjef, med stor S. Vil få respekt med en gang.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 19.08.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

CVen til Hareide er ikke feilfri. Men den er svært mye bedre enn noe som har vært her på lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 19.08.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
- Europacupspill vil nok også prioriteres hardt denne høsten, så lenge det varer, og der også ligger det en mine med tanke på hjemlig serie. Det vil trolig øke betydningen av å kunne teste ut spillere og rotere i seriekampene, for i Europa blir det nok stort resultatfokus.

Ikke uenig, men samtidig tror jeg det aller viktigste i 2020 blir å gjøre det såpass godt i hjemlig serie at vi sikrer mulighet for Europacupspill også i 2021. Da må vi klare en tredjeplass(?) eller vinne cupen.

Dersom vi ønsker at laget skal være "peak Hareide" i 2021, så er det rimelig døvt å ikke ha noen gulrot i Europa å se frem til når vi nærmer oss høsten.

EDIT: Er det forresten avklart om Geir Hansen var Hareides eget ønske eller noe Rosenborg fikk inn på eget initiativ? Sistnevnte ville virke litt merkelig gitt at det fremstår som Hareide de facto har vært klar som RBK-trener i ganske lang tid (også før Hansen ble ansatt som Henriksens assistenttrener).


Last edited by quentez on 19.08.2020 09:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.08.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Ja, altså, for all del tror jo jeg også vi blir gode nok til å kapre en Europa-plass i år. Noe annet ville vært skuffende, og jeg tror som deg at akkurat å komme seg over den terskelen blir prioritert.

Men om vi skal forvente at vi tar igjen Molde og knapper masse innpå Glimt, det vet jeg ikke helt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 19.08.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Er litt avventende kjenner jeg.


Vi får ikke noen trener med støre meritter enn Hareide. Det store spørsmålet er hvor langt "ned" hele RBK faktisk er. Hvor tungt blir det for Hareide å snu en hel inkompetent organisasjon? Harede er avhengig av kompetanse rundt ham. Har han det? Ytterst få.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 19.08.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er også skeptisk.
Ikke direkte i forhold til Hareide. Men føler det hjelper lite å bare ansatte han som sjef, det må være et apparat rundt han.
P.d.d er det heller dårlig med folk rundt han.
Håper han får inn sine folk rundt seg i 2021.
Vi får se.

Når det er sagt, så er Hareide det beste vi kunne få som hovedtrener
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.08.2020 09:50    Post subject: Reply with quote

Hareide bekrefter at han har spilt inn navn til Dorsin under forhandlingene. Regner med det har vært minst en venstreback og en stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 19.08.2020 09:53    Post subject: Reply with quote

Helt klart at det viktigste nå er å kvalifisere til EL. Neste år får vi kun EL2 eller hva de nå kaller den. Blir helt sikkert langt mindre penger å hente i tillegg til ganske mye traustere motstand. Å kvalifisere til EL i år er for meg ganske mye viktigere enn topp 3. Men det er jo ikke sånn at vi må velge det ene eller andre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.08.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg regner også med at han har noe støtteapparat i tankene, han var jo veldig deilig tydelig på at den biten rundt laget virkelig skulle på plass.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 19.08.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men om vi skal forvente at vi tar igjen Molde og knapper masse innpå Glimt, det vet jeg ikke helt.

Jeg forventer at vi kopierer 2002-sesongen Wink

Tabellen etter 14 runder var forbløffende lik dagens, hvis man skifter ut Bodø/Glimt med Lyn. Dessverre tror jeg ikke Glimt kommer til å skifte ut Kjetil Knutsen med Hrvoje Braovic...

Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 19.08.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Den gang var vel poengforskjellen på 10 poeng, nå er den vel på 14... Skal _litt_ mer til å ta igjen. Men 10 poengs ledelse har vi jo tatt igjen ved (minst) to anledninger, foruten Lyn i 2002 lå vi vel også 10 poeng bak Brann i 2006 ved halvspilt sesong?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 19.08.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Når terpingen begynner kommer det til å bli mye frustrasjon på banen for spillerne som ikke får det til, og muligens enda større frustrasjon her på forumet. Men håper "attityden" og fandenivolskheten vokser enda mer enn de siste to kampene. Spesielt når Skjelbred kom tilbake som er pasningssikker, steinhard i duellene og setter tempo både med og uten ball.

Er det en person som gjerne kan få litt tid så er det Hareide. Jeg mistenker at han ser på backer som "ekstra" vinger og vil tro han kommer til å omskolere noen midtbanespillere eller vinger til backer. Hedenstad er for dårlig med og uten ball. Ble overrasket positiv over Reitan de to siste kampene da han klarte å dra av og drible spillere, og faktisk klarte jevnlig å bidra med farligheter offensivt. Riktig nok mot laber motstand.
Antar uansett de to backene vi har henger i en tynn tråd akkurat nå, det gjør også valvsik og hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
(+ Nidaros)

Syns for ettertida at denne er litt interessant. Det var altså Horneland selv som initierte til og tipset RBK om å ta kontakt med Hareide allerede etter tapet i Molde, der Hareide gikk rundt og trippa på sidelinja. Samtidig fikset han oss jaggu en assistent i Geir Hansen i samme slengen.

Ellers: Hareide nevnte Championship (Birmingham, Bournemouth, Huddersfield eller Watford må det ha vært), Sverige (AIK) og Emiratene som andre destinasjoner som meldte interesse, før han ble klar for RBK.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.08.2020 11:49    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Når terpingen begynner kommer det til å bli mye frustrasjon på banen for spillerne som ikke får det til, og muligens enda større frustrasjon her på forumet. Men håper "attityden" og fandenivolskheten vokser enda mer enn de siste to kampene. Spesielt når Skjelbred kom tilbake som er pasningssikker, steinhard i duellene og setter tempo både med og uten ball.

Er det en person som gjerne kan få litt tid så er det Hareide. Jeg mistenker at han ser på backer som "ekstra" vinger og vil tro han kommer til å omskolere noen midtbanespillere eller vinger til backer. Hedenstad er for dårlig med og uten ball. Ble overrasket positiv over Reitan de to siste kampene da han klarte å dra av og drible spillere, og faktisk klarte jevnlig å bidra med farligheter offensivt. Riktig nok mot laber motstand.
Antar uansett de to backene vi har henger i en tynn tråd akkurat nå, det gjør også valvsik og hovland.


Hedenstad ryker nok garantert, siden han er på utgående kontrakt og runder 30 neste år. Reitan tviler jeg på er i faresonen. Valsvik/Hovland ligger nok tynt an, da jeg regner med han vil ha i allefall en stopper som kan bidra mer i spillet. Tror også Åsen og Konradsen fort kan henge i en tynn tråd. Førstnevnte pga manglende kvalitet og alder, og Konradsen pga skadeproblematikk + alder. Helland tror jeg kommer til å ryke, fordi han ligger for høyt i lønn til å bare være en impact sub, og jeg tror heller ikke han vil være overvettes fornøyd med en slik rolle. Kan aldri tenke meg at han blir noe førstevalg under Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 19.08.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Hedenstad tror jeg er avhengig av hva som er tilgjengelig ellers.
Blir ikke overrasket om de forlenger 1 år f.eks med ham. Selv om han nok aldri blir mer enn OK eliteseriestandard kan han spille på begge backer og er nærmere å forstå hva en back "skal" gjøre i RBK enn mange andre.

Ellers veldig enig, tipper vi beholder Valsvik, greit med en backup i ok alder som kan heade unna når det behøves.

Ut:
Ã…sen, Hovland, Konradsen

Nedgradert til backup / impactspillere:
Valsvik, Helland

Oppgradert til backup/rullering
MTJ

Inn nye:
Venstreback x2, midtstopper (helst spillende og rask, men minst en av de to), offensivt rettet indreløper med skuddfot
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 19.08.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Det kan være enkeltspillere som fungerer mye bedre i et lag som fungerer bedre under Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 95, 96, 97  Next
Page 21 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb