English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 12.06.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

Hedenstad var bra i fjorårets sesong.
Viste prov på at han definitivt har noe på backen til RBK å gjøre.

Når det kommer til Reitan synes jeg han er overhyped, med tanke på at han blir rangert som 4. beste back. Jeg mener Hedenstad er hakket bedre.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.06.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

Begge er for dårlig 1 mot 1 defensivt når du møter bedre spillere enn Fredrik Nordkvelle. Samtidig har backene i RBK vanskelige arbeidsvilkår da vingene ikke gjør den defensive jobben godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 12.06.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Hedenstad var bra i fjorårets sesong.
Viste prov på at han definitivt har noe på backen til RBK å gjøre.

Når det kommer til Reitan synes jeg han er overhyped, med tanke på at han blir rangert som 4. beste back. Jeg mener Hedenstad er hakket bedre.


Det mener også de som rangerte Reitan som nummer fire. De har Hedenstad på andreplass. Å kalle han "overhyped" er å dra på voldsomt. Virker jo ikke som noen har troa på han. Var god i Glimt i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

Erlend Reitan så ut til å kunne utkonkurrere Vegar Eggen Hedenstad, da han plutselig ble skadet før seriestart. Nå er situasjonen motsatt.

- Det var nesten sånn at jeg tenkte at skjebnen ikke vil at jeg skal få det til. Det var fryktelig kjedelig, men det er en del av det, uttaler Reitan til rbkweb.no.

(...)

- Du startet mange treningskamper. Regnet du med å starte i serieåpninga?

- Det er helt ærlig mer rundt at det er litt trykk på det der med meg og Vegar, men det var en baktanke med at jeg signerte rett før seriestart. Jeg hadde lyst til å gjøre et lite statement. Så ble det ikke sånn.

Les mer: - Tenkte skjebnen ikke vil at jeg skal få det til

Jeg stresset litt med å holde oversikt på neste intervjuobjekt, comeback-kid Skjelbred, samtidig som jeg pratet med Reitan, så jeg stilte ikke oppfølgingsspørsmål om det var baktanke hos både ham og klubben - eller bare hos ham.

Uansett vil jeg si at det faktum at han fortsatt er den eneste høyrebacken i klubben med kontrakt lenger enn nyttår, fort innebærer at han får beholde plassen når Hedenstad blir kvitt leggskaden. Blir spennende å se.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.08.2020 21:06    Post subject: Reply with quote

Husker ikke helt hvor det ble referert til dette, men noen påstod at han er rask. Alt er jo relativt, men er det riktig ?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjoe
Junior


Joined: 11 Feb 2020
Posts: 10

PostPosted: 04.08.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Absolutt en god back. Bedre enn Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2020 09:05    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Reitan er litt mer konsentrert defensivt og litt sterkere i de fysiske duellene enn Hedenstad er, på samme måte som Valsvik kontra Hovland, men jeg synes også at Reitan er en god del dårligere teknisk og har en vesentlig dårligere innleggs- og dødballfot. Han styrker laget litt defensivt, men svekker oss noe offensivt.

Jeg synes ikke han har tatt opp hansken noe særlig i Hedenstads fravær, verken nå eller i vinter, og han minner veldig om den spilleren som gikk på lån da han heller ikke i -18 klarte å utkonkurrere en Hedenstad i svak form.

Det er jo ikke sikkert det er krise å ha en litt mer "begrenset" type som førstevalg på den ene backen, og utvikle ham over tid i stedet for å lete etter ferdig produkt utenfra. Jeg tenker jo at vi må ta oss råd til den løypa for noen av de egenproduserte spillerne i posisjoner der det er realistisk. Men da må taktikken vår gjenspeile det, og en klar plan legges for hvilken spiller vi ser for oss å utvikle Reitan til. Det er for eksempel ikke sikkert at det er en typisk angripende back, med hans utgangspunkt? Kunne han like gjerne vært et stopperalternativ på sikt, hvis man fokuserer på å foredle de defensive egenskapene hans?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 05.08.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes Reitan er litt mer konsentrert defensivt og litt sterkere i de fysiske duellene enn Hedenstad er, på samme måte som Valsvik kontra Hovland, men jeg synes også at Reitan er en god del dårligere teknisk og har en vesentlig dårligere innleggs- og dødballfot. Han styrker laget litt defensivt, men svekker oss noe offensivt.

Har faktisk tenkt stikk motsatt. Synes han sliter defensivt, men er bedre både på initiativ og innlegg fremover. Hedenstad sin innleggsfot er bare en glorifisert utgave av Basma sin. Enten (som regel) kommer de ned med snø på, eller så treffer de mannen i feil drakt som står nærmest første stolpe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.08.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes Reitan er litt mer konsentrert defensivt og litt sterkere i de fysiske duellene enn Hedenstad er, på samme måte som Valsvik kontra Hovland, men jeg synes også at Reitan er en god del dårligere teknisk og har en vesentlig dårligere innleggs- og dødballfot. Han styrker laget litt defensivt, men svekker oss noe offensivt.

Jeg synes ikke han har tatt opp hansken noe særlig i Hedenstads fravær, verken nå eller i vinter, og han minner veldig om den spilleren som gikk på lån da han heller ikke i -18 klarte å utkonkurrere en Hedenstad i svak form.

Det er jo ikke sikkert det er krise å ha en litt mer "begrenset" type som førstevalg på den ene backen, og utvikle ham over tid i stedet for å lete etter ferdig produkt utenfra. Jeg tenker jo at vi må ta oss råd til den løypa for noen av de egenproduserte spillerne i posisjoner der det er realistisk. Men da må taktikken vår gjenspeile det, og en klar plan legges for hvilken spiller vi ser for oss å utvikle Reitan til. Det er for eksempel ikke sikkert at det er en typisk angripende back, med hans utgangspunkt? Kunne han like gjerne vært et stopperalternativ på sikt, hvis man fokuserer på å foredle de defensive egenskapene hans?


Enig i det du skriver om de offensive og defensive kvalitetene, men synes han har blitt flinkere på å ta offensive initiativ, noe som er en start. Med tanke på nivået han har nå og alderen hans tror jeg han kan utvikle seg til å bli en viktig spiller for oss de neste årene om vi klarer å utvikle han rett.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 05.08.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Reitan hadde jo en fin assist til Børven mot Viking. Men dødballballfoten til Eggen er god, og det er vel hovedsaklig derfor han står med flere assist enn Reitan de to siste sesongene
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.08.2020 11:49    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg mye tryggere med Reitan på backen enn med Hedenstad. Det går kanskje mer på at det ikke er Hedenstad på backen enn at det er Reitan. Offensivt liker jeg Reitan mer selv om han ikke har dødballfoten til Hedenstad (som vel i praksis er hans eneste offensive styrke?).
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.08.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Synes Reitan er voldsomt langt unna å være god nok. Ser alltid stresset ut med ball, havner mye på etterskudd, og slår utelukkende pasningene sine innover eller bakover i banen. Er liksom aldri snakk om å slå fremover i banen. Ser man på Molde, Glimt, VIF og så videre, starter veldig mange av angrepene fra back. Det blir utrolig forutsigbart når alt skal gå gjennom to stoppere som begge vegrer seg for å spille gjennom ledd.

Er alltid for at unge trøndere skal få mye tillit, men det er vanskelig å se at dette skal bli noe annet enn en helt OK backup i lengden. Vi trenger et soleklart førstevalg på høyreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 05.08.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er skuffet over nivået til Reitan. Hedenstad har også gjort mye rart, men synes han jevnt over gjør en bedre jobb både defensivt og offensivt. Reitan har vært ekstremt svak i oppbyggende spill. Særlig pasningsspill. Har også store problemer med å passere noen. Hedenstad har kanskje den beste dødballfoten i klubben. Mindre feilprosent enn Hellands venstrefot!
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 05.08.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er utfordrende å konkludere med hvor spillerne er individuelt per dags dato gitt at kollektivet fungerer så dårlig som det gjør. Reitan var meget solid i Bodø/Glimt-laget som tok sølv i fjor. Avventer å se hva Hareide eventuelt kan få til med denne spilleren.

Last edited by Der Kaiser on 05.08.2020 12:36; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.08.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Reitan hadde jo en fin assist til Børven mot Viking. Men dødballballfoten til Eggen er god, og det er vel hovedsaklig derfor han står med flere assist enn Reitan de to siste sesongene


Den assisten var nydelig. Men jeg har til gode å se at Reitan klarer å slå innlegg i høy fart, blant annet, og det tror jeg vi behøver hvis vi skal få skikk på det aspektet av spillet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 05.08.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Synes Reitan er voldsomt langt unna å være god nok. Ser alltid stresset ut med ball, havner mye på etterskudd, og slår utelukkende pasningene sine innover eller bakover i banen. Er liksom aldri snakk om å slå fremover i banen. Ser man på Molde, Glimt, VIF og så videre, starter veldig mange av angrepene fra back. Det blir utrolig forutsigbart når alt skal gå gjennom to stoppere som begge vegrer seg for å spille gjennom ledd.

Er alltid for at unge trøndere skal få mye tillit, men det er vanskelig å se at dette skal bli noe annet enn en helt OK backup i lengden. Vi trenger et soleklart førstevalg på høyreback.


I mine øyne er Reitan en defensiv back, og som jeg nevnte lengre opp har jeg begynt å se tendenser på offensive initiativ, noe som er en god start. Du er velkommen til å kritisere mangler hos Reitan, men blir det ikke litt feil å kritisere en spiller på bakgrunn av andre lag sin spillestil? Med mindre han ikke presterer godt nok defensivt i nærmeste fremtid så kommer iallefall jeg til å avvente kritikken frem til vi får på plass en trener og kollektivet begynner å fungere offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 05.08.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
men blir det ikke litt feil å kritisere en spiller på bakgrunn av andre lag sin spillestil? Med mindre han ikke presterer godt nok defensivt i nærmeste fremtid så kommer iallefall jeg til å avvente kritikken frem til vi får på plass en trener og kollektivet begynner å fungere offensivt.


Nja. Spillestil til side - det lov å løfte blikket. Tviler på at instruksen fra Horneland/Henriksen har vært å konstant søke midtstopper, men hvem vet. Kanskje blir han mer modig med videre tillit, men synes ikke han var voldsomt imponerende for Glimt i fjor heller. Vil gå så langt som å si at han var det nest svakeste punktet gjennom fjorårssesongen (spissen numero uno).

Vi sliter åpenbart med avstandene i laget, og backene må ta sin del av det ansvaret. Samtidig er jo det siste du skriver der et veldig godt poeng. Og dessuten har han Helland foran seg; det er et vanskelig utgangspunkt for hvilken som helst back.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 05.08.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

Kun 22 år, vært skadet lenge og hatt lite kamptrening, og spiller på et lag som ikke fungerer kollektivt for øyeblikket. Altfor tidlig å dømme Reitan.

Synes for øvrig dette med støttepasninger har blitt en forum(u)sannhet. Det er klart det blir noen støttepasninger når det ikke er alternativer, men særlig i siste kamp dro han med seg ballen forbi motstander et par ganger, og forsøker ofte å tre gjennom i mellomrom. Blir imidlertid litt anonym i deler av en kamp. Bør etter min mening satses på foran Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 05.08.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Hele laget sliter etter mitt syn av en svak sentrallinje, og særlig på grunn av 2 midtstoppere som uavhengig av navn og draktnummer ikke imponerer med ballen i beina. Ingen av dem klarer, eller tørr knapt å spille opp og forbi pressledd. Begge er avhengig av enkle oppspillspunkt med korte avstander ut på kant. Det hemmer antakelig bevegelsesmønsteret til sidebackene som blir veldig stasjonære, og vi får heller ingen god dynamikk eller samtidige bevegelser med kantspiller eller indreløper. En stasjonær og temposvak Helland som partner gjør jo heller ikke tilværelsen noe bedre.

Så det er foreløpig dårlige arbeidsvilkår både for Dahl Reitan, Hedenstad og Trondsen. Alle 3 vil nok fremstå i en vesentlig bedre utgave av seg selv om vi fikk bedre kvalitet i mer sentrale roller på banen.

Mener likevel at Dahl Reitan ga et mer solid inntrykk enn idag når han fikk sjansen av Kåre noen ganger i 2018. Eller var det allerede i 2017 ? I grunnen litt til bekymring akkurat det. Tilfeldig eller situasjonsbetinget ?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2020 18:56    Post subject: Reply with quote

Lite vits i å kritisere enkeltspilllere for annet enn enkeltepisoder så lenge laget ikke fungerer synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.08.2020 19:03    Post subject: Reply with quote

Kvalitetsmessig synes jeg ingen av de imponerer særlig, men Reitan fyller vel 23 om en måneds tid, og har signert ny kontrakt. Hedenstad runder 30 neste år og har 4 måneder igjen av kontrakten. Det er rimelig nobrainer at Reitan i utgangspunktet bør være førstevalg så lenge det ikke er noen betydelig kvalitetsforskjell. Det er mer potensiale å hente i Reitan.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 05.08.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Lite vits i å kritisere enkeltspilllere for annet enn enkeltepisoder så lenge laget ikke fungerer synes jeg.


Dersom du samtidig påstår at kvaliteten og individuelle ferdigheter jevnt over er gode, så er jeg ikke enig. Men enig i at det er formidlende med hensyn til kritikk.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 05.08.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Bærnt: Vanskelug å si. Få spillere som fremstår som gode i et lsg som ikke fungerer. Bare det å ,åtte tenke noen tideler mer på hvor ballen skal videre, ødelegger mye.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.08.2020 08:59    Post subject: Reply with quote

Det går fortsatt an å vurdere enkelte aspekter ved en spiller, selv om laget ikke fungerer all verden. Det vises for eksempel ganske godt at Hedenstad er et hakk over Dahl Reitan på nærteknikken, og at han har en bedre dødballfot, for eksempel. Vanskeligere å vurdere ting som går på oppfattelsen av situasjoner i kampene, men når man begynner å få flere titalls kamper med spillerne så begynner man å danne seg en mening, naturligvis.

Ellers havner vi i samme situasjon som alltid med deg, at ingen kan vurderes før karrieren deres er over. Man finner jo alltids en grunn til å relativisere bort vurderingskriteriene. Hadde blitt en unik klubb da, der alle ansatte satt til de fant grønnere gress eller falt sammen av alderdom, mens alle unge spillere fortsatte i klubben til de sluttet selv. Og spilletid ble delt ut ved terningkast i en etter hvert gigantisk A-stall.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 06.08.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo vært lov å håpe at inntreden til Geir Hansen og etter hvert Åge Hareide gjør at vi forsøker på noe så banebrytende som å utvikle spillerne vi har og prøve å gjøre dem bedre. Reitan har masse å lære enda, bare han får noen som kan lære det bort til han. I en alder av 22 (snart 23) er han så vidt i startgropa og bør utvikle seg mye om forholdene legges til rette og han tar opp hansken.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 26, 27, 28  Next
Page 16 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb