English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 576, 577, 578 ... 776, 777, 778  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
batigol
Veteran

PostPosted: 02.08.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Det er Bjørnebye sitt hovedverk. Makkverk av SIB
jadda
Veteran

PostPosted: 02.08.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg ikke er ekstremt forbannet på styret for at de gikk for Horneland den gangen, selv om det endte med et gedigent mageplask.

Det som er skremmende er at klubben tydeligvis ikke har noen korrigerende krefter som drar i nødbremsen når ting tydeligvis er på helt feil spor.

At det laget som startet sesongen i år fikk lov til å bli så elendig uten at det ble tatt grep tidligere har gitt meg vedvarende høyt blodtrykk. Dette er ingen andre enn styrets ansvar. Det virker som om hele klubben har surret seg inn i en tåke av selvgodhet hvor kun enighet godtas.

At en slik ukultur har fått vokse seg fram er også styret sitt ansvar. At Koteng ikke har hovedansvar for det sportslige i styret tar jeg for gitt, men han er utvilsomt den som har hovedansvaret for klubbens utvikling og hvilke ansatte som sitter i de ulike nøkkelstillinger i klubben.

Jeg tror ikke det blir tatt tak i ukulturen før Koteng er ute av døra. Neste motkandidat må være villig til å ta opp kampen mot Koteng, ikke bli like «stakkarslig» som jeg oppfattet Gjersvold i fjor. Ikke ble han godt solgt inn av valgkomitéen og ikje solgte han seg selv inn i noen særlig grad og dermed gikk det som det gjorde. Den feilen håper jeg ikke blir gjort neste gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 02.08.2020 23:56    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Det beste for Rosenborg hadde vært om styret såvel som trenerteamet ble valgt pga kompetanse, og ikke fordi at de er trøndere og/eller eks-RBK spillere.

Itillegg så må styret slutte og lytte til alt som Eggen har og si om saker og ting.

Nå må jo medlemmene i styre være medlem i klubben så vidt jeg husker (er vel regler hos NFF) så da er det ikke så lett å få inn styre kompetanse fra andre steder. Da blir alternativet at folk må gå læring i styre og det er ikke nødvendigvis positivt det heller.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 03.08.2020 00:10    Post subject: Reply with quote

Beklager å ha slurvet med å lese RBKweb i ferien. Mulig dette er nevnt tidligere, men uansett, dette er fra Dagbladet 22. juli.
Quote:
- Da Rune (Bratseth) ringte i juni sa jeg ja til å snakke med dem, sier Åge Hareide til Dagbladet.

Han fortsetter:
- Underveis har jeg hatt kontakt med Rune og Micke Dorsin (sportsdirektør), ikke Ivar Koteng. Vi hadde ingen konkret avtale om jobb, jeg vet ikke hvorfor det er blitt som det er blitt, men vi hadde en avtale om å snakke sammen onsdag 22. juli (i dag), men på grunn av kneet ga jeg tirsdag beskjed om det ikke kan bli noe nå.

Quote:
HVEM SOM EVENTUELT har misforstått, hvor mye som er misforstått eller hvem som har sagt hva på veien til tirsdagens nei betyr ingenting nå. Rosenborg står fortsatt uten hovedtrener. Onsdagens møte, det man ble enige om da Hareide ennå trodde kneet skulle bli bra til 1. august, er avlyst.
Det hadde ikke Norges største fotballklubb regnet med da Rune Bratseth opprettet den positive dialogen, det fantes nemlig ingen liste.

Rosenborg la alle eggene i en kurv. [ ... ]

NÃ… SKAL DE ingen steder om jeg tolker signalene fra Lerkendal riktig. Rosenborg har ikke et alternativ til Ã…ge Hareide. Det finnes ingen liste, selv ikke en veldig kort en.

Med Trond Henriksen ved tømmene ut året tyder alt på at de gir Åge Hareide den tida han trenger.

SÃ¥ hva med hovedpersonen, hva sier han?
– Jeg får si som danskene, ingenting er lukket, sier Åge Hareide til Dagbladet.

Ta det siste utdraget for hva det er: Et utdrag fra en kommentarartikkel av MP. Sitatet står imidlertid på egne ben.

Skjønner at noen i klubben trodde det kunne være formålstjenlig at Bratseth, som jo har kjent Hareide gjennom både landslag og som RBK-ansatt før han ble helt uspiselig i RBK, kan føles som riktig person til å opprette kontakt med Hareide, men det er noe med hva som skal være et menig styremedlems rolle og hva som skal være en sportslig leders rolle i den videre dialogen etter introduksjonen.

Hvis det er slik at Bratseth eventuelt også har hatt dialogen med Hareide som førte til "misforståelsen", så er det uheldigvis andre gang Bratseth kunne ha sagt "Hareide har ombestemt seg" i disfavør av RBK.

Nettavisen, 2003 wrote:
- Det Ã…ge sier til oss er at han har skiftet mening. [sier Bratseth til TV2].
- Han har falt ned på en annen konklusjon enn han hadde tidligere.

Rbk.no, 21. juli 2020 wrote:
[ ... ] Hareide har nå ombestemt seg [ ... ]
– Vi var muntlig enige med Åge Hareide, men han har nå gått tilbake på avtalen vi hadde [ ... ]

Vel, plan A, "en vi kjenner fra før" lever ennå. Hvis det imidlertid kun blir grunnlag for en stusselig omelett av egget i kurven, må noen andre enn Bratseth være styrets fotballtrenerleksikon og døråpner.

Klubben burde snakket med noen som nærmest lever og ånder for fotball slik RBK vil ha den. De kan komme med relevante analyser og tips, i det minste bidra med innspill til en god kravspec.
Man skal ikke se bort fra at det finnes en verdifull type kompetanse, som klubben sårt trenger mer av nå, blant de generasjonene som er vokst opp etter at disse datagreiene, fotball i mange kanaler og alskens analyser ble vanlig.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 00:15    Post subject: Reply with quote

Vi trenger desperat en hovedtrener i går.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 03.08.2020 00:48    Post subject: Reply with quote

Vi må vel sette opp Jan Frode Nornes på lista også nå Smile Kan RBK-fotball bedre enn RBK i hvert fall.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 06:17    Post subject: Reply with quote

Det er ikke ofte jeg er sinna men etter førsteomgangen i går var jeg som et såret dyr trengt opp i et hjørne og jeg tror jeg sto og brølte in i Tv'n...

Det var et makkverk som hadde blitt levert på skjermen i 45 minutter og frustrasjon tårnet seg opp.

Det jeg ikke evner å fatte (og nei Senador jeg trenger ikke en forklaring fra deg ^^), hvordan klarer de å forlenge med Horneland (skjønner prinsippet for å skape ro men det er så naivt!!!), og så levere et arbeid i forkant og etterkant av sparkingen som ikke engang hadde vært holdbart i Sleivdal IL!

At Trond midlertidig tar styring er logisk, men at de evner å stille seg sjakk matt og igjen ikke ha ting klart og klare å sette kluben i en posisjon der vi ikke har forutsetningene for å prestere... Omstrukturering av den profesjonaliseringen som ambisiøst ble lovet oss når de snakket så varmt om den røde tråden og skyggelag..

HVEM som har ansvaret vet jeg ikke men Koteng er jo øverste leder for styret så at han kan sitte uten at det får konsekvenser det fatter jeg ikke.

Håper inderlig at hele bunten får fyken og at vi klarer å sette sammen et styre som faktisk ikke har egeninteresser og driver med spill for galleriet.

Det gjør Vondt!!!

Nå skal det sies at etter byttene i går så vi at gutta KAN, men det hjelper så sinnsykt lite når man ser at vi har et utrolig forutsigbart angrepsmønster som selv Verdal sikkert hadde klart å demme opp for..

Jeg er en tålmodig sjel, men å sitte å se på hva som skjer klarer jeg ikke lenger.. hvor skriver jeg under??

Er det noen som har konkrete forslag til hvordan vi kan få satt opp et styre (hvem?) om enn bare for å gi meg et snev av håp?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

50 underskrifter er kravet for å kreve ekstraordinært årsmøte. Den prosessen skulle vært satt igang for et par uker siden.
senador
Legende

PostPosted: 03.08.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

Her er det nok viktig å vite hvem som skal ta over. Medlemmene som har stemt elendigheten fram skal nå velge nye. Fiasko gjentar seg.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.08.2020 08:15    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Er det noen som har konkrete forslag til hvordan vi kan få satt opp et styre (hvem?) om enn bare for å gi meg et snev av håp?

Hvordan fjerne den gjentagende fiaskoen som kommer igjen og igjen:

1. La det bli mulig at andre kan sitte i styret. Ikke kun medlemmer av klubben. Dette kravet om å være medlem gir et kompetansevakum som gjør at fiasko gjentar seg gang på gang. Det er ikke nok kompetanse i medlemsmassen ( eller de som har kompetanse stiller ikke til valg)
2. Ansvarliggjør sportslig leder på støttefunksjonene i klubben. Disse rår ikke hovedtrener 100% over, men et samarbeid med sportslig leder. Det betyr kanskje at Dorsin må sparkes fordi han ikke har kompetansen til å utvikle støttefunksjonene. Det må vurderes.
3. Styret må få folk som har peiling på offensiv fotball. Man må ikke ha 3 ledere fra næringslivet som sitter der å er opptatt av likestilling, samfunnsansvar, politisk korrekthet osv. Man trenger ikke 3 personer til det. Ikke at dette er viktig, men man er først og fremst en fotballklubb. Det er det vi skal være god på. Da må ha ha inn folk som evner å vite hvordan man spiller offensiv fotball og som kan se hvilke trenere som passer RBK. Styremedlemmer som kommer inn i RBK bør ha en plikt til å sette seg inn Hva offensiv fotball er og ta kurs for å øke sin kompetanse på fotball. Det mener jeg bør være en selvfølge hvis man ikke kan noe særlig om fotball.
4. Man må fjerne den skulte agendaen med å sikre jobb og høy lønn til eksrbkere. Man må erkjenne at eksrbkere stort sett ikke er god nok til å utvikle RBK. De fleste er på et lavere nivå enn f.eks Nornes i Odd. Kompetanse og behov skal styre rekrutteringen.

= opptre som en profesjonell organisasjon.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2020 08:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
1. La det bli mulig at andre kan sitte i styret. Ikke kun medlemmer av klubben. Dette kravet om å være medlem gir et kompetansevakum som gjør at fiasko gjentar seg gang på gang. Det er ikke nok kompetanse i medlemsmassen ( eller de som har kompetanse stiller ikke til valg)

Valgkomiteen søker primært kandidater til styret utenfor medlemsmassen. Aktuelle kandidater blir så bedt om å formelt melde seg inn i klubben. Den som tror at feks Espelund var medlem av klubben før hun takket ja til å sitte i styret i fjor høst, tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
frank
Proff

PostPosted: 03.08.2020 08:48    Post subject: Reply with quote

Mitt engasjement ligner snart hovedtrenerstillingen i rbk: tomt ut sesongen. Jeg kan ikke fatte og begripe at klubben kan ta seg råd til å bruke så lang tid. Klubben lekker glød, enthusiasme og identitet hver eneste dag. Jeg ser behovet for å unngå å gjøre samme tabbe som sist gang, men rbk er faktisk i ferd med å bli redusert til en middelmådig tippeligaklubb av dette. Glem alle tanker om storklubb og norges lokomotiv. Hegemoniet i Norge er i spill og både enga og smurfene er langt foran oss i køen for å kapre det. Selvsagt har vi hatt svake perioder før, men jeg vil hevde at alle tidligere trenere etter Eggen har opplevd å ta over en sovende storhet. Dette tror jeg ikke lengre er tilfelle.

Den ENESTE grunnen som kan rettferdiggjøre at vi venter med treneransettelse er at vi jobber aktivt for å ansette en som trener et annet lag i Eliteserien. Men da er jeg redd for at vi igjen legger alle eggene i en kurv og at prosessen skjærer seg i sluttfasen slik at vi må panikkansette en random dude.
senador
Legende

PostPosted: 03.08.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Valgkomiteen søker primært kandidater til styret utenfor medlemsmassen. Aktuelle kandidater blir så bedt om å formelt melde seg inn i klubben. Den som tror at feks Espelund var medlem av klubben før hun takket ja til å sitte i styret i fjor høst, tar feil.

Ok, du har rett. Valgkomiteen har gjort en elendig jobb med andre ord.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Trodde aldri jeg skulle lese et innlegg av Senador som var konstruktivt fra ende til annen, der tok jeg feil altså :p

Takk Senador Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.08.2020 09:30    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
3. Styret må få folk som har peiling på offensiv fotball.

Det er selvfølgelig ingen ulempe, men hvis det er folk som virkelig skal ha peiling på offensiv fotball i klubben, bør vel de arbeide med det daglig i sportslig avdeling. Trener, SD, støtteapparat.

Så jeg ville kanskje si at det viktigste er at styret har folk som har peiling på å identifisere folk med peil på offensiv fotball, evnen til å ansette dem, og viljen til å få dem til å prestere.

Ellers er også jeg mer enig med senador enn ofte ellers (som ukuelig blåøyd optimist). Smile
PerO
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er også for en gangs skyld i all hovedsak enig med Senador.

Men, med erfaring fra hva vi ser hos andre klubber, så mener jeg det er viktig at næringslivsfolket er i flertall i styret.

De aller fleste klubber kommer i problemer pga at sportslig ledere vil overinvestere i sportslige luftslott, som de tror gir umiddelbar økonomisk effekt. Når det skjer har de ingen reserve, og rike onkler er løsningen.

Vi har med noen unntak unngått dette. Kvaliteten på de som skal ha det sportslige ansvaret i styret, er viktigere enn antallet. Holder de mål, vil aldri næringslivsfolket overstyre de sportslige valgene.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

Det er alltid viktig at styremedlemmer og personer i viktige posisjoner i en klubb/ organisasjon har ulike «ekspertise områder» slik at man har kunnskapen til å styre bedriften. Når man ser på Rosenborg de siste 30 åra, så har man tjent ekstremt mye mer penger enn alle andre klubber i Norge, kanskje også Norden. Vi burde være i en egen divisjon, når det kommer ril økonomi. Det er vi ikke. Noe som betyr at man ikke har forvaltet pengene rett. Vi burde kunne kjøpt spillere i 40-50 millioner klassen, og kunne lønne trenere på et nivå over Åge Hareide. Det meste bunner ned til elendig spillerlogistikk over tid. Få innbringende salg og dårlige kjøp. RBK trenger et trenernavn nå. En som kan gi egne spillere et løft og en kampplan, og en som andre spillere ønsker å spille for. Slik «Eggens RBK» fungerte. Det betyr ikke at vi på noen måte skal kopiere Eggen, eller lete etter en kloning. Dagens fotball er annerledes enn for 20 år siden. Den har utviklet seg. Eggens lederstil ville mest sannsynlig ikke fungert i dag. Han hadde nok fått mye av spillergruppa mot seg raskt. Som Leedsfan har jeg sett hvordan en god trener kan få en «middelmådig» spillergruppe til å prestere over evne. Bielsa er et trenerikon som folk hører på og som spillere ønsker å spille for. Noe som mest sannsynlig vil føre til at klubben henter nye spillere til klubben som man egentlig bare kunne drømt om.
Med riktig styring og logistikk burde RBK kunne hentet en «Chirivella» i året. Vi møtte et Dynamo Zagreb i fjor høst, som har litt den samme stillingen i Kroatia som RBK har/burde hatt i Norge. De hadde en spansk U-21 spiller på laget. En spiller de solgte for ca 300 millioner. For disse pengene kan de kjøpe 6 «Chirivella’er» som de igjen kan tjene godt på. Vi derimot brukte 2-3 millioner på å hente en kontraktsløs spiller noen måneder tidligere enn avtalt, og «ga vekk» en norsk landslagsback og en dansk «landslagsspiller» og kaptein. Klubben MÅ jobbe døgnet rundt med å skaffe en skikkelig trener, NÅ! Dessverre så har vi dårlige Forhandlingskort på hånden, i og med at vi er desperate etter ny trener, og resultatet av år med dårlige avgjørelser.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Sitat fra intervju med Sammy Skytte etter å ha signert for Glimt. Hentet fra AN.
Quote:
Han trekker videre fram den proffe måten alt gjøres på i Glimt.

– Jeg har vært i Silkeborg, Midtjylland, Horsens og Stabæk. Fokuset på detaljer har ikke vært i nærheten i disse klubbene, sammenlignet med det som møter meg her, erkjenner han.

Omfattende testet

– Kan du peke på noen eksempler i så måte?

– Det er «up-to-date» på veldig mye. Ikke minst teknologisk. Jeg har aldri vært med på en mer omfattende medisinsk sjekk. Den var uhyre grundig, og ekstremt detaljfokusert, forteller han og utdyper med konkret:

-De målte hvordan min fysiske form er nå. De fant ut hva jeg må forbedre og hvordan de ønsker å forbedre det. I tillegg til hvorfor de ønsker å forbedre nettopp det, i forhold til måten vi ønsker å spille fotball på. At en så liten flekk oppe i nord skal være så langt fremme teknologisk hadde jeg aldri sett for meg.

Det er dette vi bør strebe etter. Hornelands vraking av teknologiske hjelpemidler virker bare mer og mer sinnsyk jo mer man tenker på det. Vår neste trener må stille krav til at Rosenborg skal være best i Norge, for ikke å si Norden, på teknofronten. Situasjonen er uholdbar slik den er nå.

Edit: fikk ikke med hele sitatet
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2020 12:25    Post subject: Reply with quote

Man skulle tro at Knutsen er skapt ut fra ønskene her inne, alt stemmer jo!
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 03.08.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Jaja, Lars Arne Nilsen har fått sparken. Der har vi vel vår nye trener da vil jeg tro Rolling Eyes
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 03.08.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Man skulle tro at Knutsen er skapt ut fra ønskene her inne, alt stemmer jo!

Om man ser bort i fra at han trener brann neste år, hvis han er mulig å lokke bort fra bodø i nær fremtid. Om ikke går jeg ut i fra at Hareide får en telefon fra Bergen denne uka.

Kan bli spennende dette med to kaosklubber på trenerjakt, den ene dog historisk overlegen den andre men som ståa er i dag er jeg neimen ikke sikker om vi skulle finne på å gå etter samme trener.
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 03.08.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Kåre i pengestrid igjen, haha. Kan ikke annet enn å le !

https://www.nidaros.no/i-...-113-77502 Very Happy
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:
Kan bli spennende dette med to kaosklubber på trenerjakt

Brann er vel ingen kaosklubb i dag, på det området er vi enerådende og har vært det i et par år.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.08.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg er også for en gangs skyld i all hovedsak enig med Senador.

Men, med erfaring fra hva vi ser hos andre klubber, så mener jeg det er viktig at næringslivsfolket er i flertall i styret.

De aller fleste klubber kommer i problemer pga at sportslig ledere vil overinvestere i sportslige luftslott, som de tror gir umiddelbar økonomisk effekt. Når det skjer har de ingen reserve, og rike onkler er løsningen.

Vi har med noen unntak unngått dette. Kvaliteten på de som skal ha det sportslige ansvaret i styret, er viktigere enn antallet. Holder de mål, vil aldri næringslivsfolket overstyre de sportslige valgene.

Det er vel litt av problemet nå er at inkompetente Bratseth og Winsnes har fått bestemme de sportslige valgene. Hvis jeg hadde vært et aktivt styremedlem som ikke har fotball som kompetanse så hadde alarmene likevel ringt hos meg hvis Horneland var et alternativ. Jeg ville kommet med kritikk i vurderingen av Horneland. De kan godt være næringslivsledere, og at de forstår mer fotball enn en 12 åring må kunne forventes. Bratseth og Winsnes har vist at de ikke forstår fotball. Det må være noen flere som har en alarm når avgjørelser er helt ut av fatning som å ansette Horneland.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 03.08.2020 16:33    Post subject: Reply with quote

Senador: Helt enig. Alarmen burde gått. Og hadde de brukt litt tid på dette nymotens internett, så hadde de sett reaksjonene når navnet Horneland kom opp.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 576, 577, 578 ... 776, 777, 778  Next
Page 577 of 778

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb