| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.12.2006 20:54 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Tradisjonelt er vel 10 forbehold den store playmakeren. 9, 7 og 11 til spissene. Selv om også 7 har gått til en del midtbanespillere. |
Og de to andre midtbanespillerne har 6 og 8 da eller? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.12.2006 21:03 Post subject: |
|
|
Ja, men slutt med tall-kombinasjoner nå da..
Det så ut som Helsingborg gjorde akkurat det de trengte og
hadde et gir å gå på..  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
|
|
Vi skal prise oss lykkelig for at vi slapp med skrekken. En målsjanse på Lerkendal er ikke bra.
Men det sier seg selv at du skårer ikke mål på å ha Storflor som spiss og satse på kantspill. Det bør være opplagt, Tørum. Bakromsspill kunne ha fungert. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | ***Rosenborg*** wrote: | Hyka dagens Ivers  |
Ja fy faen, så ufortjent. Hyka var ok, hans beste RBK kamp men Alexander Lund Hansen redder jo 3 KLARE målsjanser.
Han er uten tvil RBKs beste!! |
Hvor SÃ… du kampen hen? Syntest du utaler deg som faktisk har sett det du snakker om.
Det var synd med kampen, nå gikk vel alle realistiske muligheter til å gå vidre som beste 3'er også. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
|
|
| Tradisjonelt sier jeg jo, det er langt fra malen. De største playmakerne, dette kan også være spisser, men de er da dyptliggende, har hatt 10->Maradona, Totti, Baggio, Puskas, Pele->Mer striker. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 03.12.2006 21:05 Post subject: |
|
|
| Makken wrote: | | 0-0, og farvel Royal League. I tillegg til å ha spilt dårlig, var der vist veldig få tilskuere på Lerkendal. Sitter igjen med litt blandede følelser nå - Nå kan vi ikke bevise at vi er best i Skandinavia, men nå må vi da kunne stille med flest talenter i de resterende kampene? Å la spillere som ikke kan motivere seg (les: Basma) slippe å spille? |
Og hvem mener du skal starte neste kamp da? |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.12.2006 21:07 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | Hvor SÃ… du kampen hen? Syntest du utaler deg som faktisk har sett det du snakker om. |
Jeg komenterer etter å ha hørt/lest all den "faktaen" jeg har...
Og jeg er Ganske bestemt angående denne saken, ja. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.12.2006 21:28 Post subject: |
|
|
Da kan du heller vise til hvor du har det fra, B/T. Du som har hørt kampen på radio bør være mer forsiktig med å være så bastant.
| Baadshah/Tab wrote: | | Flere enn meg som sliter med Live-oppdateringa til Adressa? |
Bruk "IE tab" (ligger i navnet) eller IE.
Dessuten må jeg si at rapporten til Sigge fra Tufte-kampen om at banen var elendig, er bare tull. Banen var faktisk veldig bra. Banespillet ble faktisk ganske bra til tider pga. den jevne matta.
Essediri var faktisk ganske god idag, Solli også. Skjelbred var svært god i begynnelsen av førsteomgangen. Da var han eminent med en touch-spill og finesse.
Last edited by attach on 03.12.2006 21:31; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
shinyskjel Junior

Joined: 30 Oct 2006 Posts: 55 Location: Oslo, men e fra Trondheim!
|
Posted: 03.12.2006 21:30 Post subject: |
|
|
Tar av meg hatten for Lund Hansen... kampens DESIDERT beste spiller! _________________ Rosenborg - stolt fortid og ei stor fræmti'!
Seier kommer ikke dalende fra himmelen, men må jobbes hardt for her på jorden! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.12.2006 21:54 Post subject: |
|
|
| Noen som vet hvordan Tettey spilte i dag? I følge Adressas Live-oppdatering ser det ut som om han hadde en del gode initiativ offensivt (les: PASNINGER FRAMOVER) |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 03.12.2006 22:14 Post subject: |
|
|
| Hvorfor spilte egentlig Iversen tufte kampen, men ikke denne? |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 03.12.2006 22:16 Post subject: |
|
|
Tettey var bra idag. Mye involvert, og vant endel dueller. Ellers må jeg si meg enig i at Lund Hansen var strålende. Flere gode redninger. Ellers var jeg godt fornøyd med Nordvik. Han gjør noen feil som jeg tror kommer av manglende matching på dette nivået, men bortsett fra dette viser han gode takter som midtstopper. Har også fart så det holder. Ellers + til Hyka, Essidiri og Skjelbred. Solli viser glimt av hva han kunne blitt, men gjør endel rart som trekker ned helhetsinntrykket. Basma var vell faktisk ikke så ille i 2 omgang Vi mangler trøkk foran mål, savnet av Ivers var slående. Vi kom til masse innlegg og spilte mye bra offensiv fotball, men det ble med det. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2006 22:19 Post subject: |
|
|
Dette kan sees på som en liten spillervurdering samt generelt noe om kampen (uten karakterer) fra dagens kamp, utfra hvordan jeg så den:
Til tross for at Nordvik startet kampen med to veldig skumle misser i løpet av de første fem minuttene, synes jeg han var veldig god i dag. Viste seg frem som en ganske trygg og forholdsvis hurtig stopper. Mulig han skal ta litt av ansvaret også for den enorme sjansen til Helsingborg i andre omgang, da var jeg litt distrahert så fikk ikke sett situasjonen fra starten... Likevel synes jeg Nordvik var god! Dog trekker slike store feil litt ned...
Alexander Lund Hansen var også trygg og god i dagens kamp. Ryddet og reddet de skumle sjansene som kom til Helsingborg.
Jeg synes også Basma spilte seg opp i dag... Langt bedre enn i de to andre kampene i RL som jeg har sett (Helsingborg B og Brann H).
Skjelbred var veldig spesielt god i første omgang, men var litt mer anonym i andre, selv om han viser at han er en god spiller på generelt grunnlag!
Tettey startet med disse litt puslete fem-meters pasningene til siden eller bakover de ca første 10 minuttene, men så skjedde det noe... Han begynte å spille litt fremover i lengderetning, noe som endte med at det åpnet seg litt mer fremover i midten på Helsingborgs banehalvdel... Dog varte denne perioden til ca. 25 minutter var spilt i 1.omgang og han ble litt borte og anonym igjen... Det var litt lovende takter... Han viste frem litt av dette i andreomgang også, men var mest anonym da dessverre, dette til tross for at han hadde tre svake avslutninger på mål i andre omgang... Men en ok kamp av Tettey...
Hyka var aktiv, og forsøkte mye, var en del involvert, men dessverre var det svært lite av disse involveringene som egentlig endte med noen ting, det være seg mål, målsjanse eller avslutning... Var en god del som uttrykte sin forbauselse over at han ble dagens bygger'n...
Riseth var ganske bra i dag, virker (dessverre for de som mener han er for gammel) å være ganske viktig som en stabilisator på midtbanen til RBK.
Når det gjelder Storflor, så jeg knapt at han hadde ballinvolveringer i dagens kamp... Synes den var svak av ham... Kom litt mer med tross alt, når han ble flyttet ut på venstrekant da Strand kom inn et kvarter før slutt...
Essediri var positiv, virker dog som han starter litt for tidlig på en del løp, noe som gjør at det ser ut som det er en del baller han burde tatt, men som hadde ikke møtte... Det som istedet skjer er at han starter løpet, og får en pasning litt bak seg, og da blir den snappet...
Dog setter jeg spørsmålstegn ved det å legge inn så mange innlegg i dagens kamp, hvor RBK ikke hadde en eneste hodespiller inne i feltet før Riseth ble spiss... Hvem skulle vinne disse duellene??? Jeg fikk ikke med meg at verken Tettey, Storflor, Hyka eller Skjeldbred vant noen av disse... Mulig skulle vel Riseth hatt dem fra sin midtbaneposisjon, men han var sjelden oppe når disse innleggene kom. Og noen av innleggene hadde også noe varierende kvalitet. Men jeg spør igjen, hva var meningen bak høye innlegg i feltet til Helsingborgs brukbare stoppere... Dette var stort sett mat for dem...
Solli var brukbar offensivt, men flere skumle pasninger fra sin høyrebackposisjon var heller halsbrekkende... Stort minus... Men et lite pluss for enkelte gode offensive involveringer...
Dorsin en kamp på det jevne, brukbar defensivt, gjorde ikke altfor mye ut av seg offensivt...
Likevel synes jeg RBK spilte en del bedre enn tidligere i RL... De fikk et skikkelig trøkk fremover da Roar Strand kom inn, og Riseth ble flyttet frem som spiss... Plutselig var det en som løp og truet flere rom enn tidligere i kampen.. De mange og til dels høye innleggene fra kantene (også Storflor når han ble kant) ga litt mer mening, nå som det var en kriger i feltet - Riseth... Dog uteble dessverre de store sjansene til RBK, men de var gode på slutten...
Med andre ord en brukbar-"pluss"-kamp av Strand den lille stunden han var innpå...
Last edited by ^Mirth on 03.12.2006 23:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 03.12.2006 22:28 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | | ***Rosenborg*** wrote: | Hyka dagens Ivers  |
Ja fy faen, så ufortjent. Hyka var ok, hans beste RBK kamp men Alexander Lund Hansen redder jo 3 KLARE målsjanser.
SÃ¥ sinnsykt ufortjent er det da ikke!
Enig med at Lund Hansen burde få den, men grunnen til at Hyka fikk den var nok innsatsen hans. Han var som en klegg, og mistet han ballen var han på motspilleren og gav seg ikke så lenge muligheten til å vinne tilbake ballen var der. Periodevis var han banens beste og gav aldri motspilleren sin fred.
Honnør til Jahmir Hyka i dag for flott innsats! _________________ "If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever." |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2006 22:31 Post subject: |
|
|
| Ja, honnør til Hyka for dagens innsats, men heller ikke mer... SÅ god var han ikke (se kommentar over)... Burde nok ha blitt Lund Hansen som ble dagens bygger'n... |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 03.12.2006 23:01 Post subject: |
|
|
| Balder wrote: | | Baadshah/Tab wrote: | Ja fy faen, så ufortjent. Hyka var ok, hans beste RBK-kamp men Alexander Lund Hansen redder jo 3 KLARE målsjanser.
SÃ¥ sinnsykt ufortjent er det da ikke! |
Nei da, jeg tenkte mer på åssen Lunna kanskje tenkte.
For han var klart best, uten ham hadde det stått 0-3 idag. Ellers enig at Hyka var en av utespillernes beste..
| attach wrote: | | Du som har hørt kampen på radio bør være mer forsiktig med å være så bastant. |
Hvorfor det?
En middels hjerne klarer å få ut en mening av
det han hører og leser... _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.12.2006 23:15 Post subject: |
|
|
| Hearsay |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2006 23:35 Post subject: |
|
|
| Jeg synes også det er litt sært å basere sine meninger om kampen og spillerne på en radiodekning, baadshah... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.12.2006 23:36 Post subject: |
|
|
| Han har tidligere sagt noe om at det holder med VG Live (og slikt) også. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2006 23:42 Post subject: |
|
|
| Vel, han må jo få lov å mene hva han vil, men noen stor troverdighet skaper ikke meninger basert på tekstoppdateringer eller radiokommentatorer... Man må jo nesten se det... Eller hvordan begrunner du at man ikke trenger det, Baadshah/Tab? |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 03.12.2006 23:56 Post subject: |
|
|
| Jeg var forøvrig en av de som ropte om straffe på Lerkendal. Det synes jeg hadde vært en helt grei avgjørelse å gi straffe i den situasjonen også, hva mener dere andre som så kampen/situasjonen? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 04.12.2006 00:03 Post subject: |
|
|
| Rart spillere som Sivert Lund og Steffen Mathisen ikke var på benken i dag. Hvert fall når vi kun har tre mann der. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.12.2006 00:04 Post subject: |
|
|
Hvorfor det?
NÃ¥r flere enn et medium sier det samme, er ikke det troverdig da?
NÃ¥r en nyhet kommer fra Langtvekkistan om at en kvinne ble voldtatt og flere medier sier det samme er ikke det troverdig da?
Kommer dere til å si:
NEI, vi må jo se det!
Uansett så får man vel mene hva Fa.. man vil i dette landet! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 04.12.2006 00:05 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Rart spillere som Sivert Lund og Steffen Mathisen ikke var på benken i dag. Hvert fall når vi kun har tre mann der. |
De var ikke påmeldt i troppen på 25 mann! _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.12.2006 00:05 Post subject: |
|
|
Ropte, gjorde jeg, men jeg er ikke 100% sikker siden det så ut som at han falt litt lett - ikke veldig lett, men litt - men jeg er nok av den oppfatning at det burde vært straffe likevel.
Tørum har forresten prøvd å få med flere spillere i troppen etter skadene kom, men Royal League har ikke godkjent det. |
|
| Back to top |
|
 |
|