English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 17.07.2020 19:59    Post subject: Reply with quote

La no guten få nye utfordringa. I Rbk har egoet hass vært større enn ferdighetene. Helt riktig valg av klubben.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 17.07.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Glad for Botheim. HÃ¥per han biter godt fra seg og utvikler seg mye.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 18.07.2020 06:52    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Jah - hva er det vi får her da? Eller kanskje viktigere, ikke får?


Vil i alle fall ikke si han er håpløs. Han har noe i seg. Får han det ut kan det bli spennende. Ser ut til å ha god spillforståelse og greie basisferdigheter, om enn få ekstreme egenskaper.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 18.07.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

Problemet spissene våre har hatt så langt er at de må skape sjansene sine selv. Midtbanen er alt for statisk og bruke for mye tid og for mange touch. Den ubalansen som skapes er sporadisk eller tuftet på individuelle prestasjoner.

Så botheim må ha fart, styrke til å skjerme ball og holde stoppere unna, Kunne vende opp og gå av både 1, 2 og 3 forsvarere for så å score.

Er han en sånn type eller er han en ren tap-in avslutter?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 18.07.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Kan vel sammenlignes med Børven i spillestil, mener jeg. Han er god i boksen og en god målscorer når han får gode innlegg, men han har aldri slått meg som spilleren som enten dribler seg forbi hele midtbanen eller som har styrken og størrelsen til å ta ned en langpasning med to mann i ryggen. Synes ikke han har vist alt for mye til høy hurtighet heller.

Men når alt kommer til alt - han er ikke noe dårligere enn Kinoshita (hvis det var det han het) og han unge spissen/midtbanespilleren (Edvardsen?). Tror han fremdeles kan utvikles til en god spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 18.07.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Om Botheim pelmer inn i mål etter mål for Stabæk, bør vi sporenstreks hente han tilbake etter sesongen.
Virker som om Bjarman og Stabæk sitter på alle kortene, og kan velge selv om de vil beholde han videre.

Vi låner ikke bort unggutter for at de skal gis bort.
Alle håper på at Botheim blir en megahit.
Jeg mener Botheim sitter med noe uforløst.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.07.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Så botheim må ha fart, styrke til å skjerme ball og holde stoppere unna, Kunne vende opp og gå av både 1, 2 og 3 forsvarere for så å score.

Er han en sånn type


Nei. Da hadde vi nok beholdt ham Very Happy

Litt enig i sammenligningen med Børven, men han mangler i mine øyne noe av spisskompetansen på starting i og rundt boks, og rekkevidde i lufta, som gjør Børven til en allsidig målscorer.

Tror kanskje Botheim er en spillertype som må bygge seg sterkere og tøffere gjennom A-lagspill før han får ordentlig grunnlag for å få brukt sine gode egenskaper foran mål. Sånn at han får spilletiden og selvtilliten gjennom å begynne å bidra mer i banespillet - nå er han litt sånn juniorspiss som kun tenker på å få muligheten foran mål.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.07.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Botheim til Stabæk er jo vinn-vinn-vinn for både RBK, Stabæk og Botheim selv. Men bare hvis han faktisk får spille. Hvis han ikke klarer å spille seg inn på laget så er vi like langt. Han må spille nokså mye skal det være noen vits i. Foreløpig har Botheim slitt med å overbevise, men det kan jo endre seg dersom han får spille to kamper i uka.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 18.07.2020 15:37    Post subject: Reply with quote

Både her og generelt bør vi lære oss følgende:

Utlån er til for å utvikle spiller til EGET bruk.
Ikke en slags siste utvei når vi plutselig har feildimensjonert stallen.

Vi bør gjøre en vurdering av våre juniorer:
X antall vil enten møte for sterk konkurranse fra etablerte eller spiller i posisjoner der det er fysisk svært utfordrende å komme direkte som junior. Da må de gå veien via utlån. Dette bør være mulig å se 1-2 år før det faktisk blir aktuelt.

Vet vi dette kan vi kommunisere dette til spiller TIDLIG, bygge forventning om at han skal utvikles på X, Y og Z og så komme tilbake og få muligheten dersom han oppfyller krav 1,2 og 3.

Da kan vi også ha et etablert forhold med en samarbeidsklubb som vet at vi kommer til å leie ut f.eks midtstoppere og keepere til dem jevnlig, og dermed har mindre fokus på dette selv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.07.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

– Jeg kjenner jo klubben godt og har spilt mot dem siden jeg var bitte liten. Jeg gikk på skole tre hundre meter unna der, så det blir som å komme hjem for meg, sier den tidligere Lyn-spilleren, og forteller at han har flere kamerater i klubben, blant annet Hugo Vetlesen.

(...)

– Er målet fortsatt å komme tilbake til RBK for å lykkes?

– Jeg vil bare spille fotball på høyest mulig nivå. Hvis jeg får til det i Rosenborg er det fint det. Hvis ikke, så vil jeg spille annet sted.

Les mer: Botheim lånes ut: Dette sier han om en eventuell RBK-retur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mighty
Senior


Joined: 14 Aug 2010
Posts: 193

PostPosted: 19.07.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Fikk en halvtime på banen i dag. Skaffet Stabæk straffespark. Ikke verst start!
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2020 06:44    Post subject: Reply with quote

En liten rant:

Jeg er dritlei unge fotballspillere som mener de likesom er så fordømt mye bedre enn de egentlig er. Ja, Botheim har et stort talent og mye ligger uforløst. Men det er helt uinteressant å høre på en 20-åring sutre om å ikke få spille mer i Rosenborg. Botheim har bevist svært lite, og etter rapportene å dømme, er han ikke noen ener på treningsfeltet heller. At guttungen er representert ved Krim-Jim hjelper liksom ikke.

Hold kjeft og la beina snakke.


Last edited by angvik on 20.07.2020 07:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 20.07.2020 07:10    Post subject: Reply with quote

Ja,
Men når du gang på gang ikke får sjansen på banen, Max 10-15 min, da er det ikke lett å bevise noe... og når Dino blant annet et foran i køen, uansett prestasjon, da hadde nok jeg lagt opp...
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

Går god for argumentet om at han har fått lite kamptid til å vise seg frem. Samtidig har ikke spissene våre fått så god hjelp av lagkameratene lengre ned på banen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 20.07.2020 09:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

– Jeg vil bare spille fotball på høyest mulig nivå. Hvis jeg får til det i Rosenborg er det fint det. Hvis ikke, så vil jeg spille annet sted.


Er det dette du mener er sutring eller er det noe mer?

Helt selvsagt uttalelse. Gutten er 20 år og må spille kamper. Hvis han ikke får det i Rosenborg må han dra et annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 20.07.2020 11:22    Post subject: Reply with quote

angvik wrote:
En liten rant:

Jeg er dritlei unge fotballspillere som mener de likesom er så fordømt mye bedre enn de egentlig er. Ja, Botheim har et stort talent og mye ligger uforløst. Men det er helt uinteressant å høre på en 20-åring sutre om å ikke få spille mer i Rosenborg. Botheim har bevist svært lite, og etter rapportene å dømme, er han ikke noen ener på treningsfeltet heller. At guttungen er representert ved Krim-Jim hjelper liksom ikke.

Hold kjeft og la beina snakke.

Trondheim wrote:
Ja,
Men når du gang på gang ikke får sjansen på banen, Max 10-15 min, da er det ikke lett å bevise noe... og når Dino blant annet et foran i køen, uansett prestasjon, da hadde nok jeg lagt opp...

angvik wrote:
Går god for argumentet om at han har fått lite kamptid til å vise seg frem. Samtidig har ikke spissene våre fått så god hjelp av lagkameratene lengre ned på banen...


Så den første posten din, angvik, den mistet alle sin poeng?
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2020 12:19    Post subject: Reply with quote

Nei. Jeg sier at du har et poeng i at Botheim ikke har fått all verdens spilletid, men jeg mener ikke at han har fått for lite. Han har fått god nok tid på å bevise talentet sitt. Dessuten kan man selvsagt ta høyde for at spillet ikke har vært spesielt godt.

Etter et hattrick i storseier over Tromsø i fjor, fulgte han opp med svært dårlige prestasjoner i samtlige kamper etterpå. Prestasjonene hans på treningsfeltet har etter rapportene heller ikke vært noe å bli blendet av.

At jeg anerkjenner argumentene dine betyr ikke at jeg er enig, og det forsvarer i hvert fall ikke den tidvise sutringa han og andre spillere driver med.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.07.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

At han fikk så mange sjanser etter hattricket i fjor stemmer dog ikke. Han fikk starte kampen etter, men etter den kampen igjen så gikk det nesten tre måneder (!) før han fikk spille igjen. Da fikk han cirka 30 min spilletid til sammen de siste 3 seriekampene.

Var ikke til å stikke under stolen at Horneland ikke likte Botheim. Hadde man hatt en annen trener ville han fått flere sjanser all den tid de andre spissene var så svake.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.07.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

Det har vært vanskelig for spisser å vise at de duger, samtidig som Botheim heller ikke etter forutsetningene har bevist noe særlig. Da må jo utlån være en knallide?

For det kan jo ikke være sånn at jyplingen spiller by default uten å ha vist noe som senior?

Står på at Botheim kan ha godt av å lære seg å bidra i flere av spillets faser, så slipper han å være fullstendig klapperslange i boksen for å brukes.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 20.07.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Han passer umåtelig mye bedre inn i måten Stabæk spilelr på enn slik vi spilelr pr.dags dato.

Ser det kun på innhoppet, han blir brukt i kompinasjonspill der han som f.eks på straffen spiller på få tuch, stikker og får igjen ballen. Det går ikke hos oss slik vi spiller...

Vi har jo Romantisert Spydspissrollen og vi må få laget til å fungere før vi kan ddømme noen som heldst.
Botheim var god mot TIL da han fikk spille på styrkene sione og endte med Hat Trick.
SÃ¥ var han svak da han ble brukt mere som Iversen der han ikke har styrkene sine.

Nå får vi se hva han bidrar med for Stabæk og så får vi se om han passer inn hos oss...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 20.07.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

Syntes personlig Børven også er sterkere når han brukes litt "bredere" enn kun som target for masse innlegg. Derfor forstår jeg det rasjonalet bak å teste en 10er, men dette er ikke FM eller fifa. Kan ikke slenge hvem som helst inn der og tro det skal gå fra dag 1..

Uansett hvem vi ender opp med som trener håper jeg han klarer å være konsistent i spillerstil og hvem han kjøper.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

Dortmund-proff Erling Braut Haaland, LSK-spiller Erik Tobias Sandberg og Stabæk-spiss Erik Botheims musikkvideo «Kygo Jo» fra 2016 har gått viralt. Nå hinter Botheim om mer musikk fra trioen.

– Vi har ikke begynt med noe seriøst, men vi har faktisk mekket litt låter. Vi vurderer å ta det videre, så det kan hende det kommer mer, sier Stabæk-spiller Erik Botheim til VG etter trening i sommersola på Nadderud.

Han gikk av treningen etter en trøkk i ankelen, men forsikrer VG om at det ikke er alvorlig og at han er klar for kamp mot Start søndag.

Les mer: Hinter om ny musikk med Haaland: – Fått en del forespørsler fra fansen

Også Eurosport har sak om det samme.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 26.07.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Tipper Botheim blomstrer i Stabek,og at de benytter seg av sin lave opsjon!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.07.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Er NULL mening i en lav opsjon.
Så enten spiller han crap og vi får ham tilbake, eller han spiller bra og de kjøper han billig. Tap-tap - herlig!
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 26.07.2020 15:30    Post subject: Reply with quote

NULL mening i å selge ham billig hvis han spiller bra og ikke har opsjon
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 31, 32, 33  Next
Page 24 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb