English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.07.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

Zorac!! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 16.07.2020 09:10    Post subject: Reply with quote

I Rasmus og Saga ( 04.09.18 ) tok han selvkritikk på Jarstein. Det har gått betydelig bedre med Andre Hansen. Og Faye Lund virker jo også å ha utviklet seg bra. Jeg er villig til å la tvilen komme Jamtfall til gode.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.07.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Hansen startet ei uke etter at han avbrøt oppvarminga mot Stabæk med trøbbel med venstre lyske.

- Det var først belastningsrelaterte problemer. Det var en annen type skade han fikk i kampen. Han var bedre da han startet kampen enn uka før, for å si det sånn. Skaden er i samme område, men nå har han lyskestrekk, påpeker medisinsk koordinator Haakon Schwabe til rbkweb.no.

Les mer: - Det var en annen type skade
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 16.07.2020 13:30    Post subject: Reply with quote

Når han kom til Hertha så stilte de jo store spørsmål ved at Jarstein kunne ekstremt få keeperteknikker i ulike scenarioer.

Spørsmålet da er om Jamtfall er utdatert og kjører sånn "dette gjorde vi da jeg var keeper"-type trening...
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 16.07.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Merkelig at klubben bare har en keepertrener.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 16.07.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Tror det holder med èn keepertrener jeg da, men det jeg sitter på følelsen av er at Jamtfall ble ansatt som keepertrener fordi jobben var ledig da han la opp og det var etter 90-tallets (norske) stillingsinstruks hvor visstnok den viktigste jobben er å være mental sparringspartner eller slikt noe.

Jamtfall burde ha blitt sendt på skole et sted hvor de kan den slags, enten det eller så burde han byttes ut med en som er opplært der.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 16.07.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Vi har faktisk to keepertrenere Lund Hansen er den andre, og har vel ansvaret for de yngre.
Back to top
View user's profile Send private message
sunnset1
Senior


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 159
Location: Flatåsen

PostPosted: 19.09.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Nå virker det som Jarstein har blitt andrekeeper i Hertha og Nyland ikke er førstekeeper i Aston Villa, det betyr vell at Hansen blir keeper på landslaget fremover vel? Eller kommer Lagerbäck til å tviholde på Jarstein?
_________________
Hvorfor?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 19.09.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Neida. Hansen blir ikke førstekeeper på landslaget før den dagen han signerer for et lag i en bedre liga. Først da er han god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.09.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

sunnset1 wrote:
Nå virker det som Jarstein har blitt andrekeeper i Hertha og Nyland ikke er førstekeeper i Aston Villa, det betyr vell at Hansen blir keeper på landslaget fremover vel? Eller kommer Lagerbäck til å tviholde på Jarstein?


Nå ble vel Henriksen tatt ut etter 4 kamper på 1,5 år, og Stefan Johansen har klippekort (og er vel kaptein også) selv om han knapt brukes til å varme benken i Fulham og generelt har vært dårlig i flere år nå, så ville ikke satt hus og hjem på at Hansen blir noe førstekeeper med det første i allefall.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 19.09.2020 19:52    Post subject: Reply with quote

Er våre to fremste keeperlegionærer på benken gjennom høst og vinter er nok vår keeper 1.valget til våren og sommeren 2021, og det fortjener Andre Hansen. Grytebust er også permanent benkvarmer i Danmark.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 20.09.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Johansen har jo blitt degradert til Waterboy i Fulham.
Helt snodig å se på hvordan de bruker ham.
Første sesongen de rykket opp var han fast på midtbanen og gikk rett i fryseboksen etter opprykket.
Denne gangen spilte han relativt mye og gjorde det helt greit i Championship men fikk fryseboksen igjen.

Nesten rart de ikke bare selger ham.

Virker som Championship er det perfekte nivå for ham.

At Andre Hansen er Norges beste Keeper hvis Jarstein ikke får spille fast er no brainer.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.09.2020 11:36    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er hva som skjer framover. Nevnte Jarstein og Nyland spiller ikke for Hertha Berlin og Aston Villa. Sondre Rossbach vil trolig ikke bli foretrukket framfor Hansen, som han i sin tid erstattet i Odd.

- Sånn som landslagsfotball er, handler det om å prestere der og da. Og det har Rune gjort hele veien. Jeg syns han løste begge de to siste landskampene uten at du så at han var uten kamptrening. Men selvfølgelig over tid vil jeg tro det lønner seg å spille fotball fast, kommenterer Hansen.

- Det kan bety at det blir dialog med Lagerbäck utover vinteren?

- Ja, men jeg må prestere sjøl og være skadefri. Det er førstepri. Så får vi bare telle opp til slutt egentlig.

Les mer: - Over tid lønner det seg å spille fotball fast
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 28.09.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Det er litt bekymringsfullt å se på Hansen erter at han kom tilbake etter skade. Fortsatt god, enkelte flotte redninger og autoritær.

Men - i forhold til den overmenneskelige formen han var i, har han vist tydelig at han har falt litt ned. Det er selvfølgelig naturlig etter et skadeavbrekk. Mot Ålesund i går synes jeg han virket tung. Han fikk med nød og neppe dasket ballen unna ved et par anledninger. Jeg er rimelig sikker på at han ville klinket unna de samme ballene med langt større sikkerhet i fjor.

Jeg synes også jeg ser tegn til større usikkerhet ved posisjonering, tilbakespill og kommunikasjon.

Fortsatt god men med svakhetstegn. HÃ¥per det er bare en formdupp.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 562

PostPosted: 28.09.2020 20:51    Post subject: Reply with quote

Litt enig med det siste innlegget her, men jeg tror det er en liten formdupp. Når sant skal sies var han umenneskelig for et par år siden, så han har lagt lista høyt for seg selv.

Det som derimot gleder meg er å se hvor mye oftere han setter i gang raskt med lengre utkast.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 28.09.2020 21:07    Post subject: Reply with quote

Ja det har slått meg også. Betydelig bedre nå på rask igangsetting med utkast.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 28.09.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Det du beskriver her kalles på folkemunne for «Jamtfall-effekten» og observeres som regel etter at en keeper har vært i klubben over flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 29.09.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Ja, la oss skylde på Jamtfall igjen for en formdupp på en av de beste keeperne vi har hatt i klubben Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.09.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Det er nesten så man får håpe Jamtfall har litt skyld her, for jeg liker ikke at André fremstår litt treigere enn han var etter lyskeskade.

Hvis det går på å ikke få spisset formen tilstrekkelig, så er jo Jamtfall ansvarlig for den, "effekt" eller ikke. Hvis HAnsen fortsatt sliter med å tørre full kraft og frekvens er det verre.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.09.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Super-Hansen kommer nok tilbake om han er motivert for det selv. Men jeg synes også han virket litt tyngre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Kjøper ikke helt det der at Jamtfall skal være så forferdelig dårlig som enkelte hevder, på et tilsynelatende særdeles tynt grunnlag.

Hvis han er en så ubrukelig keepertrener er det jo veldig merkelig at han har overlevd i klubben i så mange år, under så mange forskjellige trenere, og også høstet skryt fra Hareide for jobben han gjorde som keepertrener på landslaget. Som landslagskeeper vil jeg tro Hansen også har grei kontroll på hva de andre keeperne der driver med, og hadde vel neppe funnet seg i det om han følte keepertreneren i RBK ikke holdt mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Han trenger vel matchtrening. SÃ¥ kan det jo hende at han hemmes litt fortsatt.... Men han betyr mye for laget defensivt.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.09.2020 12:49    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo snu på det; hva er det som tilsier at han er en veldig god keepertrener? Joda, han får skryt av trenere med kompetanse på andre deler av spillet, men fikk indirekte slakt av keepertreneren til Hertha som åpent fortalte at Jarstein manglet mye på teknisk kunnskap da han kom dit.

Jeg har lenge etterlyst en debatt om dette, da det er vanskelig for oss utenfor å vurdere Jamtfalls arbeid all verden. Vi har nå vår (etter min og mange andres mening) beste keeper noen sinne, men vi har også hatt flust med keepere som verken har holdt eller økt nivået under Jamtfall.

Men dette kan vi ta i hans egen tråd.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

Det er jo det som er litt poenget da. At det dras veldig bastante slutninger på særdeles tynt grunnlag. Kan hende Jamtfall suger lut i den jobben for alt jeg vet, men det er veldig få (om noen) her som kan påstå hverken det ene eller andre med særlig vekt, og da blir det i min verden litt tåpelig at det skal etableres som en slags sannhet at Jamtfall ikke vet hva han holder på med. Men om noen bør ha innsikt i det så er det jo rutinerte trenere som f.eks Hareide og Hamren. Selv om keepertrening ikke nødvendigvis er deres spisskompetanse, så har de nok en viss innsikt i den posisjonen også.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 29.09.2020 14:58    Post subject: Reply with quote

Kan si mye om Jamtfall, men jeg klarer ikke å se at han skal ha skyld i at Hansen har en formdupp, som strengt tatt de fleste må regne med i løpet at karrieren. En ting som taler for at Jamtfall er en helt OK keepertrener, er at vi aldri har blitt satt nevneverdig tilbake de gangene førstevalget har vært ute med skade. Hvis Lund Hansen ikke følte at han lærte noe av å trene med Jamtfall, hadde han neppe vært reservekeeper hos oss i 150 år...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 70, 71, 72  Next
Page 56 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb