English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.06.2020 00:41    Post subject: Reply with quote

Kanskje mer rett og si at spenst, feltarbeid og evne til å ta langskudd gjør at vi ikke trenger å bekymre oss voldsomt for at det skal komme tilbud vi ikke kan si nei til.

Tror ikke det er veldig realistisk å tro at vi kunne ha hatt en bedre keeper de siste årene, som jo må være målestokken. Må isåfall ha vært at de tok til vettet i 2010 og skjønte at Ørlund aldri ville vært i nærheten av å kunne gi Jarstein reell konkurranse og lot svensken få dra sin vei i sommervinduet eller noe slikt. Men null garanti for at Jarstein ville ha forlenget og blitt her tosifret antall år.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.06.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

@ Senador, det hjelper å lese det folk skriver. Men ettersom du ikke gjør det så er det ikke rart du ikke husker hva folk har sagt. Du kan bla deg tilbake noen år så finner du diskusjoner med meg der jeg fortsatt har trua på at det går å diskutere sak med deg. Det har jeg ikke lenger. Og om du konstant prater i absolutte termer og låser deg fullstendig uansett hvem du diskuterer med får du finne deg i at folk svarer deg som de gjør. Dessuten er det er det veldig moro å få deg til å bli sint(ere). Det har jeg tenk å fortsette med til du skjerper deg eller logger av for godt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 06.06.2020 12:41    Post subject: Reply with quote

Håper ikke han gjør det. Dette forumet trenger senador.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59313
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.06.2020 00:30    Post subject: Reply with quote

- Jeg tror at jeg og flere med meg har kjent en enda større glede av fotballen igjen. Man glemmer alt det andre når vi spiller kamper og det er trykk og press. Når det plutselig går så lenge uten normal trening og normal kampavvikling, så kjenner man virkelig på hva fotballen betyr. Det er lett å glemme det når ting står på. Det har vært en positiv ting å ta med seg. Det er jo tross alt hobbyen vår, sjøl om det også er jobb, smiler Hansen til rbkweb.no.


Les mer: - Enda større glede av fotballen igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.06.2020 17:31    Post subject: Reply with quote

Hansen tok store steg da han kom hit. Men, han etter dette blitt svakere. Synes ikke han var like god i fjor som han var, da han var i Odd. Og langtfra så god som han var for oss til å begynne med. Han er nå en av de tre beste keeperne i norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 13.06.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

At 2019 var noe svakere enn 2018 skulle bare mangle, for det han leverte i 2018 var helt sinnsykt. Han er fortsatt Eliteseriens desidert beste keeper og er langt bedre enn han var i Odd.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 13.06.2020 18:39    Post subject: Reply with quote

De som mener Hansen var bedre i Odd enn han har vært i RBK må sannelig ha sett få RBK kamper de senere årene.

Som nevnt her, året i fjor var et lite steg ned fra året før, men han er fortsatt best i ligaen. Kan sammenlignes litt med De Gea. Mange knall sesonger og så en liten down sesong.

Alle keepere får "dårlige" perioder. Men når det gjelder de beste keeperne så er det dårligere nivået deres fortsatt blant de aller beste på sitt nivå. Og de finner som regel formen igjen. Jeg tror og håper vi får se Hansen anno 2018 denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 13.06.2020 18:47    Post subject: Reply with quote

Når han kom hit var han på det nivået at jeg etterhvert begynte å mase etter Lunna. Det var nok av tabber og dårlig keeperspill det første halvåret, men etter det begynte han endelig å utvikle seg i riktig retning, til å bli blant tidenes beste RBK-keepere.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 24.06.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Tydelig frustrert på eurosport intervjuet i kveld vedrørende lekking av krangelen mellom han og Adegbenro. Tydeligvis lagkamerater her som har egeninteresse av å skape uro rundt klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 24.06.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Eller støtteapparat.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.06.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Eller at media har fått ferten i at det var en opphetet diskusjon og media er media.

Skal ikke se bort ifra at adressa, eurosport osv har sine informanter blant spillerne som snakker løst og fast om ting fordi det får dem til å føle seg verdsatt eller slikt noe.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 12.07.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

– Det blir nok et avbrudd nå. Så får vi se hvor langt det avbruddet blir. Uten at jeg skal foregripe begivenhetene, så spiller nok ikke jeg mot Start. Det er bedre at en keeper som er fit og klar får den jobben, sier André Hansen til Adresseavisen.

https://www.adressa.no/10...4572223258
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 12.07.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

Men stemmebåndet fungerer. Very Happy
Adressa wrote:
Selv uten Hansen på banen, er det lett å høre at keeperen er til stede på arenaen. Han høres nemlig veldig godt fra en folketom tribune:

– Altså, det er i beste mening. Det er en av mine største styrker på fotballbanen, det å coache de andre. Jeg prøver å bidra der jeg kan. Og selv om det så bedre ut utover i annenomgangen mot Godset, var det noen ganger jeg bare måtte inn og justere litt, sier han.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.07.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg gruer meg noe grønnjævlig til den dagen vi står der uten Hansen. Grøss og gru!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 13.07.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Har Hansen noen gang hintet til at han kan tenke seg å bli en trener? Han liker jo allerede å være dirigent både bakfra og på sidelinjen så det ligger jo litt i blodet hans å være slik (og tviler på at han får så mye bruk for det i advokatyrket).
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 13.07.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Han kan kanskje ta over for Dorsin når den tid kommer han er vel også jurist utdannet?
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 13.07.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Han kommer nok til å jobbe som advokatfullmektig i selskapet han allerede er ansatt i.
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 14.07.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg gruer meg noe grønnjævlig til den dagen vi står der uten Hansen. Grøss og gru!


Og da er dagen kommet, i hvert fall til september. Fint at vi har en god andrekeeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 14.07.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Man kan vel stille spørsmålstegn ved det medisinske apparatet når man melder en spiller med lyskeproblemer spilleklar uten at han er det i det hele tatt og må gå av banen med lyskestrekk etter 30 minutter? Confused
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 14.07.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Blir altfor enkelt og unyansert å kritisere støtteapparatet for dette. Hvis en spiller ikke kjenner noe til skaden ved testing er han i teorien kampklar. Blir litt rart å holde spillere unna kamper når de ikke kjenner noe til skadene sine synes du ikke ?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 14.07.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Veldig synd for Hansen at han blir ute så lenge, men samtidig er det fantastisk for utviklinga til Faye Lund. Godt med kamper og mulighet for å vise hva han er god for. Håper i grunn at det blir kamp til døra for spilletid når Hansen er tilbake
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 15.07.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Men null garanti for at Jarstein ville ha forlenget og blitt her tosifret antall år.


Også null garanti for at Jarstein ville hatt den positive utviklingen han viste seg å få i etterkant. Var vel et fåtall som var skikkelig skuffet da Jarstein dro til Viking. Jarstein + RBK fungerte rett og slett ikke optimalt. Tok fremdeles fem-seks år etter han forlot RBK og en skade for Thomas Kraft i Hertha før han beviste seg å være en virkelig god keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 15.07.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Jarstein hadde sitt å stri med oss hos, men klart bedre enn Ørlund har han bestandig vært. Hele salget av Jarstein var en tragisk i sin tid både med tanke på netto/brutto og at vi satt igjen med en dårligere keeper frem til at Hansen kom til klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.07.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig uenig. Jarstein var en bortimot perfekt match med det laget vi ellers stilte med, og en viktig del av at vi knapt slapp til sjanser. At vi slapp ham var en katastrofal vurdering rundt feilraten hans kontra nytteverdien av den offensive spillestilen. At vi endte opp med å tape penger på å erstatte ham med Örlund er noe av det aller verste vi har prestert, spillerlogistisk.

Når det er sagt hadde han jo garantert ikke hatt samme utvikling her som i Hertha. Vi har neppe samme fokus, kompetanse og kvalitet på individuell utvikling, og kanskje spesielt på keeperplass. Han gikk ned ti kilo og lærte seg fem-seks nye teknikker før han ble førstekeeper.

Jeg synes det er på sin plass å spørre om de vurderingene som ble gjort rundt lysken til Hansen var gode nok. Det virket spesielt da han startet en hjemmekamp mot Godset etter såpass usikkerhet i treningsuka, og det hefter litt ved både støtteapparatet og hovedtreners vurdering når han da måtte ut første gang han sparket med vond fot.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.07.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Og det er samtidig på sin plass å stille spørsmål rundt Jamtfall. Når Jarstein både måtte på slankekur og få lynkurs i how to keeper etter to år under den eneste i sportslig avdeling som "aldri" har vært skiftet ut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 70, 71, 72  Next
Page 55 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb