English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 532, 533, 534 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 13.07.2020 22:36    Post subject: Reply with quote

[quote="Francisco Clementine"]Ser at Bardal også mener at Cifuentes hadde vært en god match. Håper han er på lista. Om det verken blir Hareide eller Knutsen håper jeg virkelig vi tar sjansen på spanjolen[/quote]

Hva i alle dager har Cifuentes prestert som skulle tilsi at han er noe for oss?
_________________
"- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller."
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 13.07.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Åge Hareide og Maalen som assistent er mitt ønske. Maalen tar over om 2-3 år når han er klar etter å ha gått skolen med erfaring i en stor klubb og under en stor trener.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 13.07.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Hva i alle dager har Cifuentes prestert som skulle tilsi at han er noe for oss?

Heldigvis så er det bare en fotballsynser på lik linje som oss her inne som mener noe. Han er selvsagt IKKE aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 13.07.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Francisco Clementine wrote:
Ser at Bardal også mener at Cifuentes hadde vært en god match. Håper han er på lista. Om det verken blir Hareide eller Knutsen håper jeg virkelig vi tar sjansen på spanjolen


Hva i alle dager har Cifuentes prestert som skulle tilsi at han er noe for oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.07.2020 23:29    Post subject: Reply with quote

Cifuentes er absolutt spennende. Jeg liker det han forsøker med Sandefjord, og skulle gjerne sett det med et lag som ikke hovedsaklig består av spillere med nærteknikk og pasningsføtter som en ambolt.

Han er imidlertid i overkant romantiker og mangler etter mitt syn viljen, evnen og/eller kunnskapen til å stille en litt mer pragmatisk plan b når tiki-takaen ikke fungerer. Når man som mot Brann slipper inn tre mål på det første kvarteret og fortsatt insisterer på å spille seg ut bakfra med Lars Grorud som bakerste mann mot tidvis høyt press, blir risikoen vel høy for min smak. Han mangler rett og slett den nødvendige kynismen og klokskapen til å tone ned finspillet når han enten møter åpenbart bedre lag eller planen slår tilbake på ham.

Han er ennå ung, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at dette er et kjempetalent som kan nå langt. Han trenger imidlertid en del mer erfaring før han er klar for oss, slik jeg ser det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.07.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Han er kanskje der på kurven, Cifuentes, at han ville kunne akseptere assistent/ head coach under opplæring hos Hareide, med tydelige ansvarsområder på feltet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 13.07.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Cifuentes er absolutt spennende. Jeg liker det han forsøker med Sandefjord, og skulle gjerne sett det med et lag som ikke hovedsaklig består av spillere med nærteknikk og pasningsføtter som en ambolt.

Han er imidlertid i overkant romantiker og mangler etter mitt syn viljen, evnen og/eller kunnskapen til å stille en litt mer pragmatisk plan b når tiki-takaen ikke fungerer. Når man som mot Brann slipper inn tre mål på det første kvarteret og fortsatt insisterer på å spille seg ut bakfra med Lars Grorud som bakerste mann mot tidvis høyt press, blir risikoen vel høy for min smak. Han mangler rett og slett den nødvendige kynismen og klokskapen til å tone ned finspillet når han enten møter åpenbart bedre lag eller planen slår tilbake på ham.

Han er ennå ung, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at dette er et kjempetalent som kan nå langt. Han trenger imidlertid en del mer erfaring før han er klar for oss, slik jeg ser det.
Mye av det samme ble vel sagt om Valakari for et par år siden..
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 13.07.2020 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg har innimellom spurt meg om vår spillergruppe er fotball intelligent nok ?? Er det bare treneren i B/G som er sååå mye bedre enn de andre ??. De scorer 30 mål på 5 kamper og spiller feiende flott fotball.. Hva med spillerene ?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2020 00:29    Post subject: Reply with quote

Man må ikke ha all verdens fotballintelligens om systemet er godt nok. Fotballintelligens er en individuell egenskap som selvsagt bidrar til kollektivet; vi husker vel alle hvor mye Iversen bidro til angrepet vårt på egen hånd, men om man har et system med klare roller og oppgaver trenger man ikke at samtlige er medlemmer i "fotball-Mensa" for at laget skal fungere.

I Bodø tror jeg mye handler om at man har riktige personer i mange roller samtidig. Vi har jo sett dette i andre lag tidligere også, og all historikk tilsier at også Glimt vil falme når ikke alt lenger bare klikker. Så blir det selvsagt spennende å se hvor langt det bærer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 14.07.2020 01:08    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Cifuentes er absolutt spennende. Jeg liker det han forsøker med Sandefjord, og skulle gjerne sett det med et lag som ikke hovedsaklig består av spillere med nærteknikk og pasningsføtter som en ambolt.


Vel, usikker på om RBK er rett lag da, gitt!! Ganske mange treføtter å velge mellom her. Ser av og til ut som om flere spillere kan ha problemer med å treffe hverandre på pasningsøvelsene på trening.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.07.2020 01:26    Post subject: Reply with quote

Romantiker var å pynte på det synes jeg. Den naiviteten Sandefjord utviste i går har man ikke sett siden Eggen sendte alle man i angrep på bortebane mot Sampdorira. Det var rett og slett total katastrofe defensivt. Pr. i dag er det svært lite som tilsier at Cifuentes er klar for oppgaven synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.07.2020 05:39    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mange som overvurderer RBK sin attraktivitet på trenermarkedet. Mange vil ikke trene RBK i frykt av å få sparken dessverre. Knutsen er i en bedre klubb. Hvorfor skal han ta over et dårligere lag?

Vi er heldige om Hareide takker ja.

Enig, mange ser ut til og tro at Rosenborg har samme status i dag som for 10-15 år siden - noe som følgelig ikke stemmer med virkeligheten.

Knutsen er på god vei til og føre Glimt til deres første seriegull, og det er tvilsomt om han i det hele tatt er interessert i trenerjobben i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Skal ikke uttale meg om Cifuentes er rett mann for rbk eller ikke, men på generelt grunnlag hadde jeg gjerne sett at man ser mer på fotballfilosofi, kampplan, spillsystem osv, enn kun resultater når man vurderer trenere. Det er jo åpenbart at resultater er avhengig av mange andre faktorer enn kun treneren. I tillegg må vi unngå å gå i den fella alt for mange storklubber gjør, med å hente trenere som har overprestert med et presumtivt dårlig lag. Det er lett å tenke «se hva han fikk til med den spillegruppa der, tenk hvor mye han kan få til med alle de gode spillerne vi har.» litt denne fella vi gikk i med Horneland. Ofte er jo suksessen til slike trenere stram defensiv organisering + kontringer, noe som ikke er en suksessoppskrift for et topplag.

Uten at jeg fremmer noe kandidatur her, kan det godt hende både Cifuentes, Valakari og Bohinen kunne fått rbk til å spille feiende flott fotball, selv om de gjør/gjorde det dårlig med sine lag i TL. Knudsen er jo i en særstilling siden han både klarer å få gode resultater OG spille feiende flott fotball med presumtivt dårligere spillere enn vi har.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 14.07.2020 08:10    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Rosenborg bør se etter en meritert utenlandsk trener om nissene på brakka har noen ambisjoner om å gjøre RBK til en maktfaktor i Norge/Skandinavia - og spill i Europa igjen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 08:17    Post subject: Reply with quote

Utfordringen er vel først og fremst at meriterte utenlandske trenere i liten grad ønsker å trene rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 599

PostPosted: 14.07.2020 08:57    Post subject: Reply with quote

Jeg liker forslaget om Hareide med Maalen som assistent. Maalen er nok mer sannsynlig enn Knutsen per dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 14.07.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Kom akkurat på at Karen Espelund er med i gjengen som skal være med på trenerjakten. Det er i alle fall et steg opp i fra det forrige styret mtp akkurat slike situasjoner. Hennes standing i fotballmiljøet er nok høyere enn mange tror.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 14.07.2020 09:58    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mange som overvurderer RBK sin attraktivitet på trenermarkedet. Mange vil ikke trene RBK i frykt av å få sparken dessverre. Knutsen er i en bedre klubb. Hvorfor skal han ta over et dårligere lag?

Vi er heldige om Hareide takker ja.


Du aner ikke hva du snakker om. Å få til et seriøst møte med både Arsene Wenger og Peter Bosz vitner om det stikk motsatte. At vi ikke kan matche lønn er en helt annen sak.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 10:06    Post subject: Reply with quote

Hvor har du det fra at vi har hatt seriøse møter med de nevnte? Det vi vet sikkert er at både Hjulmand og ikke minst Geir Bakke faktisk takket nei. Det sier alt om klubbens standing i trenermarkedet
Back to top
View user's profile Send private message
Mynthon
Senior


Joined: 09 Feb 2012
Posts: 191
Location: Nidaros

PostPosted: 14.07.2020 10:15    Post subject: Reply with quote

Det har jeg fra noen jeg ansèr som en troverdig kilde. Vel, Kasper Hjulmand var vel aktuell for å ta over Anderlecht og han var vel også veldig interessert i å ta over Danmark. At Geir Bakke takket nei var vel fordi han ble tilbudt å være assistent? Synd at vi ikke hadde stor nok respekt for oss selv at vi måtte synke så lavt som å gå etter Geir Bakke. Vi må begynne å innse at vi kan lande større navn enn det.
_________________
Gama tous tin mana, Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.07.2020 10:21    Post subject: Reply with quote

Mynthon wrote:
senador wrote:
Mange som overvurderer RBK sin attraktivitet på trenermarkedet. Mange vil ikke trene RBK i frykt av å få sparken dessverre. Knutsen er i en bedre klubb. Hvorfor skal han ta over et dårligere lag?

Vi er heldige om Hareide takker ja.


Du aner ikke hva du snakker om. Å få til et seriøst møte med både Arsene Wenger og Peter Bosz vitner om det stikk motsatte. At vi ikke kan matche lønn er en helt annen sak.


Haha, at vi skal ha hatt møter med dem? Det anser jeg som svært lite sannsynlig. Honoraret for et slik møte ville jo tømt hele månedsomsetningen for klubben.

Klopp er vel klar for Bodø/Glimt når Knutsen drar også. Du har kilde på det og kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 14.07.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Hvor har du det fra at vi har hatt seriøse møter med de nevnte? Det vi vet sikkert er at både Hjulmand og ikke minst Geir Bakke faktisk takket nei. Det sier alt om klubbens standing i trenermarkedet

Hjulmand takket nei fordi han hadde tilbud fra det danske landslaget. Selvsagt er vi mindre attraktive enn det.

Bakke har trappet ned til Obos, og det sier jo litt om hans ambisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Helt greit at det var derfor Hjulmand takket nei, men poenget er at trenere av det kaliberet vi ønsker fra utlandet alltid har mange mer attraktive alternativ i hjemlandet og andre mer attraktive ligaer i europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 10:53    Post subject: Reply with quote

Bakke var jo veldig åpen på at han ikke ville dra familien bort fra Østlandet. Rett og slett fordi han fryktet det kunne bli en kortvarig periode som RBK-trener. Og da ble man sittende i Trondheim uten jobb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 10:55    Post subject: Reply with quote

Både Hamren og Jønnson hadde vel familien boende i Sverige mens de trente rbk. Har man lyst nok på jobben, så løser jo slike ting seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 532, 533, 534 ... 772, 773, 774  Next
Page 533 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb