English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 4 ]
Zachariassen
54%
 54%  [ 54 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 8 ]
Børven
1%
 1%  [ 1 ]
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
22%
 22%  [ 22 ]
Ceide
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 100

Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.07.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Går an med en Børven som trekker mye innover og bak spissen når Trondsen har vært såpass flink til å være med som breddeholder offensivt. Men frykter at dette kan bli litt slik som når Kåre fant ut at Bendtner skulle spille kant og Søderlund spiss. Det funket kjempebra mot Molde som var totalt uforberedt på det, men var temmelig dødfødt i alle andre kamper.

Jaja, jeg er positiv til det motsatte er bevist.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran

PostPosted: 09.07.2020 22:59    Post subject: Reply with quote

Børven har mange strenger å spille på. Beveglighet.
Hovedproblemet er at ingen stikker i bakrom.

Håper på pasningene Dino - Børven -Doff i bakrom.
Et Æventyr at vi ikke skjønner hvor viktig det er at de må løpe hjemover.
Og der er bestandig et bakrom i spill mot etablert.
Men da må vi ha hardere pass i midtre del og de mest fotrappe på banen Edvard!
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Ceide er en god dribler, og en lovende ung spiller. Det blir likevel alt for lite sluttprodukt av det han driver med. Ja, han passerer back og har er godt rykk. Innleggene går rett i nærmeste forsvare hver gang. Ganske forutsigbart. Sist bommet han på en kjempemulighet til å stange RBK i ledelsen. Ligger i mine øyne et godt stykke bak Samuel. Vet at Adegbenro er skadet for øyeblikket, men synes bare det er rart at så mange kritiserer hans bidrag for laget, mens Ceide «lovprises» for fantastisk spill. Begge har mange av de samme utfordringene, blant annet mål, målpoeng Og defensive bidrag, men Samuel er en mer komplett fotballspiller som har et mye høyere toppnivå. Hadde valgt han 10 av 10 ganger. Ceide er selvsagt et kjempetalent, og skal få mange muligheter i løpet av sesongen. Man kan jo bytte fem ganger hver kamp. Synes forøvrig at Helland er den som har skuffet mest i oppstarten. Går dessverre for seint, og han mangler både timing og presisjon i det han foretar seg. Kunne faktisk tenkt meg at Brattbakk hadde fått litt flere sjanser på kanten. Spesielt når det er rom å spille i. Er nok den beste bakromsvingen vi har. Børven kontra Dino er litt hipps om happ. To veldig ulike spillertyper. Gode på forskjellige ting. Personlig tror jeg Børven hadde hatt større sjanse for å bli toppscorer dersom han hadde fortsatt i Odd. Håper jeg tar feil, men tror ikke det kommer til å renne inn med mål i RBK.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 05:12    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Lundemo? Nå er det da på høy tid å fase ut ham
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.07.2020 08:18    Post subject: Reply with quote

Fordi Henriksen i likhet med sin forgjenger overvurderer rutine foran å sette inn mindre rutinerte med bedre ferdigheter. Mulig at Lundemo gjør en like bra jobb som Tagseth akkurat nå, men det valget er utrolig lite fremtidsrettet.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.07.2020 09:37    Post subject: Reply with quote

I det hele tatt synes jeg at kombinasjonen Lundemo - Åsen er litt svak. Det er egentlig to spillere som ikke bør starte kampene hvis vi skal opp ett nivå, og begge sliter med tempo og forflytning. Samtidig forstår jeg at det blir sånn, så lenge Trondsen spiller back og Skjelbred er skadet. Jeg er ikke så sikker som mange andre på at Tagseth automatisk vil bidra med så mye mer enn Åsen, annet enn å drive opp tempoet, og duellstyrken til Lundemo er jo desto viktigere når Åsen spiller indreløper. Eddie vil nok helt klart komme inn og spille en planlagt halvtime, og kanskje utnytte litt slitne bein hos Strømsgodset med sin frekvens.

Jeg synes også det er riktig med en kamp på benken for Ceide nå. Han viser stadig potensialet sitt gjennom de ekstreme ferdighetene en mot en, men han har fortsatt veldig mye å jobbe med på avleveringer og ikke minst plan før han blir en spiller med stabilt sluttprodukt. Det har vært helt korrekt, i mine øyne, å gi ham mye spilletid nå mens Samuel har vært ute, men kanskje trenger han også litt tid til å la den kamplæringen synke inn. Kanskje få litt mer fokus på sluttproduktet når driblingen alene ikke holder ham inne i laget. Hvis sidespissløsningen fungerer bedre enn to brede vinger for oss så er det opp til Ceide å vise at han kan yte så god service som kant at sidespissen skyves over på høyresiden.

Jeg synes også Børven har vist gode takter som lagspiller siden han kom inn i laget, og tror han fort kan få mye sjanser foran mål også som sidespiss. Han får muligheten til å stikke i bakrom mer enn han gjør som midtspiss, og han er bevegelig og plasseringsdyktig nok til å gjøre seg spillbar for innlegg fra begge sider. Jeg har en sterk mistanke om at mye av ansvaret for det offensive spillet nå under Henriksen hviler på spilleklokskapen til de offensive spillerne, som under Horneland var mye mer detaljstyrte, og da får vi mye ut av en dreven spiss med selvtillit. Egentlig har vi vel aldri hatt en spiss som minner mer om Harald Martin Brattbakk enn det Børven gjør, bare for å nevne en sidespiss som ingen ville ha byttet ut. Og som waterfalls skriver: det er lettere å lykkes som sidespiss med en venstreback som er giftigere og mer dominerende på siste tredel enn det Meling var.

Det er også fint å se at Holse får en ordentlig sjanse fra start. Han vil få en del ansvar for å utnytte det jeg håper kan bli ganske store rom når Godset-forsvaret sideforskyver for å demme opp for venstresiden vår, og jeg håper han kan vise seg fram litt mer en mot en, i tillegg til å samspille med Doff og Hedenstad.

I sum tror jeg altså dette er omtrent vår beste ellever per akkurat nå.
PerO
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også det er verdt å prøve med skjev oppstilling fra start, siden det fungerte så godt sist. NAE spilte jo med det mer eller mindre konsekvent fra 96/97 og ut. <når det fungerer godt gir det også muligheten for Børven og ving til å bytte side, noe som endrer alt for forsvaret i frhold til hvordan de skal forsvare seg. Slik formasjon krever at sidebackene er offensive, og at den som spiller sidespiss er bevegelig. Det var ikke Bendtner, mens Brattbakk var det. Børven er vel mer Brattbakk enn Bendtner i stil.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 11:02    Post subject: Reply with quote

Litt småironisk er det uansett at vi lå langflate for å hente Børven, så setter vi han på kant der vi allerede har god dekning. Jeg antar vi ikke hadde kantrollen i tankene når vi satt å forhandlet.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.07.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Slik formasjon krever at sidebackene er offensive, og at den som spiller sidespiss er bevegelig. Det var ikke Bendtner, mens Brattbakk var det.

Ja, altså, at Bendtner var den som ble skjøvet ut mot siden da han og Søder spilte skjevt, det sier jo det aller meste om hvor godt Søderlund trivdes/presterte i den bredere rollen. Den store dansken var jo overhodet ikke verken kantspiller eller sidespissmateriale, men derimot en meget bra linkspiller sentralt. Slik vi ønsker at Dino skal være i den rollen. Og som Søderlund virkelig ikke er.

Det er derfor jeg trekker fram Brattbakk, for å vise at en skjev formasjon kan gi plass til spillere som er mer spiss enn ving, men heller ikke noen typisk tanksenter. Det utskjelte sidespissprosjektet blir ille først når det eneste målet er å presse inn mer kjøtt i boksen på innlegg, og ikke har noen funksjon i hvordan vi framstår i banespillet forøvrig. Da er det jo dømt til å mislykkes som startellever-løsning, mot ålreite lag i alle fall.

Jeg tror nok fortsatt vi kommer til å spille mye med to klassiske kantspillere på banen, men nå når Samuel er skadet og Ceide ikke helt klarer å være den som skaper faktiske muligheter foran mål så er det bedre å bruke alternativer enn å gå for sidebytter og tredje/fjerdevalgene.
PerO
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Zaphod:

Helt enig. Og med den stallen vi har i dag, så gir det treneren temmelig mange alternativer i angrepsformasjon hvis han kan velge mellom et godt fungerende sidespiss alternativ, og veksle mellom Holse/Helland på den ene siden eller Ceide/Adegbenro på den andre, samtidig som de kantspillerne også kan være gode i en klassisk 4-3-3.

Alle de variasjonene gjør det temmelig vanskelig å sette opp en forsvrstaktikk for motstanderen, hvis alle formasjoner fungerer rimelig god.

Og det gir uante muligheter for skifte underveis hvis det ikke fungerer.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Er møkk lei middelmådige trenere som absolutt skal bruke alle spissene sine, om det så blir ute av posisjon. Børven har ingenting på kanten å gjøre når man har spillere som Ceïde tilgjengelig. Det er så tragisk at man knapt finner ord.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Her skal jeg ikke være skråsikker på noe som helst angående hva Børven kan og ikke, men Odd skulle bruke Børven som indreløper i følge artikler fra mai 2019 (her er det bare å google så kommer det mange treff): Jeg siterer VG fra 21.05.19:
– Det var egentlig en tilfeldighet at jeg begynte sesongen som spiss. (Andreas) Helmersen skadet seg på La Manga, og vi hadde ikke råd til å hente inn noe nytt, sier Børven etter sin syvende scoring for sesongen.

For 27-åringen skulle egentlig ta plass på midtbanen og i en indreløperrolle, før RBK-utlånte Helmersen skadet kneet og måtte under kniven. Dermed måtte Odd-trener Dag-Eilev Fagermo se til Børven, som i fjor kun endte opp med fem nettkjenninger.

Så Børven er nok kapabel til å inneha flere plasser på banen enn bare en ren spissrolle, så jeg er slettes ikke sikker på at Børven er helt ute å sykle på kant. Og per i dag vil Børven garantert levere et bedre sluttprodukt enn Ceide, selv om han ikke spiller i det vi må anta er favorittposisjonen som midtspiss. Vi har en midtbanespiller som slettes ikke har gjort seg bort på venstrebacken per nå for å ta et eksempel fra Rosenborg denne sesongen.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Og per i dag vil Børven garantert levere et bedre sluttprodukt enn Ceide

Fra en kantrolle? Aldri verden. Ceïde vil naturligvis ta steg med tillit, og han har vært millimeter fra å notere seg for målpoeng allerede. De er rett rundt hjørnet.

Børven er en strålende avslutter, og man må anta at han ble hentet for å spille spiss. Han har ingen ferdigheter som skulle tilsi at han fikser en kantrolle hos RBK.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.07.2020 15:12    Post subject: Reply with quote

Men han skal jo heller ikke ha noen 'kantrolle', han skal være sidespiss i angrep. Søke mye bakrom, der har han en ferdighet på å stikke i bakrom, og finne avslutningsposisjoner og score mål i boksen. Der har han en ferdighet eller to.

Man må skille mellom posisjon og rolle. Børven vil fungere dårlig hvis han blir bedt om å gjøre det samme som Ceide eller Adegbenro, og vice versa. Skjelbred blir en dårlig spiller for rollen hvis han skal løse den sentrale posisjonen med samme rolle som Lundemo. Zachariassen har samme posisjon, men en annen rolle enn Åsen. Og så videre.

Dersom tanken er at vi MÃ… ha to klassiske vinger ute ved krittet, uansett om de skaper noe eller ikke, da er det en annen diskusjon, men vi har i alle fall ikke noen historisk presedens for dette.
Awake
Proff

PostPosted: 10.07.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Eggen selv sa jo at to rene vinger har vært utdatert lenge.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.07.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

Greit med vinger som dusjer med jevne mellomrom, synes nå jeg da.
gm
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Wiseblood wrote:
Og per i dag vil Børven garantert levere et bedre sluttprodukt enn Ceide

Fra en kantrolle? Aldri verden. Ceïde vil naturligvis ta steg med tillit, og han har vært millimeter fra å notere seg for målpoeng allerede. De er rett rundt hjørnet.

Børven er en strålende avslutter, og man må anta at han ble hentet for å spille spiss. Han har ingen ferdigheter som skulle tilsi at han fikser en kantrolle hos RBK.

Enig. Det vil jo alltid bli farlig når Ceide greier å komme rundt så ofte som han gjør. Sluttproduktet handler jo også om det er nok folk og innløp i boksen. Brattbakk var jo i forhold til Børven mye mer skapt for en venstre kontrolle, med sin store fart, vendinger, finter og avslutningsteknikk.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

Det som hvertfall må sette seg snart er en rimelig fast 11'er.
NÃ¥ bytter og styrer vi i alle ledd, -det holder ikke inn i EL-kvalik.
En trener må vite hva han ser.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.07.2020 22:00    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder keeperposisjonen er det fremdeles usikkert om Andre Hansen er tilbake i målet, etter at han måtte kaste inn håndkle like før bortekampen sist helg.

– Vi har testet han i dag, og det så greit ut. Så får vi se an det til i morgen om han får etterreaksjon av treningen, men så langt virket det ok, sier RBK-treneren.

Samtidig håper «Rambo» at Erlend Dahl Reitan vil være tilbake i troppen mot Godset.

Les mer: Nøkkelspiller usikker, mens duo kan være tilbake – dette er status i RBK-leiren

Borte mot Stabæk i forrige kamp måtte Børven avslutte kampen som kant. Det er han forberedt på å måtte gjøre fra start mot Strømsgodset.

– Vi har pratet litt om det. Det var det som skjedde borte mot Stabæk, og det syns jeg fungerte ganske bra. Det gir en mulighet til å skifte om i løpet av kampene for å bli litt mer uforutsigbare, i tillegg til at vi får en streng eller to til å spille på, sier Børven.

– Er du forberedt på å starte som ving mot Godset?

– Jeg er forberedt på det meste. Jeg er klar uansett, sier han.

Les mer: Toppscoreren er forberedt på «uvant» rolle mot Godset: – Vi har pratet litt om det

Mot Stabæk spilte både Torgeir Børven og Islamovic den siste halvtimen. Børven ut til venstre, mens Islamovic var midtspiss.

På trening denne uka har begge to blitt drillet inn i en mulig startellever. Pål-André Helland var sistemann i angrepstrioen som ble drillet på fredagsøkta.

– Vi blir flere spillere i boksen og det blir mer bevegelse. I år har vi vært for statiske, men det blir vi ikke med begge to på banen, sier Islamovic.

Les mer: RBK med årsbeste da konkurrentene spilte sammen. Nå kan det skje igjen

Folk som var på treninga kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen av at Helland, Islamovic og Børven ble drillet sammen i dag. Det var ingen vanlig formasjonstrening.

Enten vet Adressa noe mer, eller så tror jeg fortsatt at Holse starter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 10.07.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Med tanke hva Helland har prestert er det virkelig på tide å få inn Holse.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 00:34    Post subject: Reply with quote

Håpløst å spille med Lundemo når det er klart at han er på vei ut og vi har mange spillere vi kan bruke der. Idiotisk all den tid vi har gode talenter og andre spillere som trenger kamptrening og som har en fremtid her. Om Helland starter så er det vell et tydelig signal om at han spiller uansett hvor dårlig han presterer. Det er også idiotisk.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 01:50    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg er så inderlig mett av å fylle på med gamle travere i nye posisjoner i stedet for å gi unge lovende spillere sjansen. Børven inn for Ceide lukter akkurat dette. Vi har hatt mye sånt i Rosenborg. Husker Selnæs slet med å komme inn på laget under Jönsson. Sørloth er en av landets beste spisser, men fikk aldri spille. Vi spilte Per Verner Rønning foran Simen Wangberg. Reitan fikk aldri plass bak en relativt middlemådig Hedenstad. Serbecic får ikke spille. Husker vi satte Mikkelsen på back fremfor å satse på unggutter. John Hou Sæter, en av våre største talenter på lenge ble ikke satset på fordi vi spilte med Vilhjalmsson som sentral. Botheim får ikke spille. Tagseth er en av de største talentene vi har sett i trøndersk fotball, men får såvidt spilletid.

Ser et par av de vi kastet på båten for noen år siden nå er nøkkelspillere på et Glimt i god fart. Virker for meg som at vi aldri har tid til å dra frem noen skikkelige talenter lenger. Forrige talent som spilte seg inn er jo Selnæs, og det begynner å bli noen år siden. Ceide har muligheten nå, men trenger å få tillit over tid - samme med Tagseth.

Jeg er sikker på at hadde RBK hatt Martin Ødegård i sin tid, så hadde han sittet på benken enda. Virker som om vi i kraft av å være lokomotivet i norsk fotball må satse på rutine som sjelden vokser seg større enn å bli akkurat gode nok til å ta seriegullet. Jeg vet ikke med dere, men sluttprodukt eller ei, kanskje noen manglende returløp, men det er sjelden jeg koser meg så fælt som når jeg ser Ceide utfordrer på kanten. Det luktet krutt da Selnæs sendte yttersidepasning gjennom to ledd til ving på løp. Og da Midtsj tråklet seg gjennom flere spillere på kanten av 16 for å fyre av et skudd. Reitan som traff stanga i sin debutkamp.

Jeg savner rett og slett de gode opplevelsene med noen artige talenter som prøver på det lille ekstra.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 03:19    Post subject: Reply with quote

Det er i stor grad en konsekvens av omgivelsene. Trenerne vet det blir et helsikes rabalder om poengene uteblir, og ender opp med å satse på de etablerte navnene. Så er naturligvis terskelen gjerne lavere for å slippe til unge spillere om man er i flytsonen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Det er her snakk mer snakk om en spisskonstellasjon ala 4-4-2 med en ving ved siden av enn et klassisk 4-3-3-angrep. Det er jo dårlig butikk for alle parter å tvinge Børven inn i rollen Jan Derek hadde, for å si det slik.

Sjøl er jeg veldig spent på den angrepstrioen vi ser ut til å stille med. Den har potensiale til å gi Godset-forsvaret en god del trøbbel.
Captain
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Blir morsomt å se hvilket lag vi stiller med i dag. Tror dette blir laget:

Lund

Hedenstad-Reginiussen-Valsvik-Trondsen

Zachariassen-Lundemo-Ã…sen

Helland-Islamovic-Børven.

HÃ¥per Helland og Ã…sen byttes mot henholdsvis Holse og Tagseth.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Next
Page 3 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb