| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 30.11.2006 02:32 Post subject: |
|
|
Etter hva jeg har sett av Sapara så langt, vinner han svært få baller defensivt og mislykkes i de fleste taklingsforsøkene sine. Tror nok han har en vei å gå for å kunne fungere i en sentral, defensiv rolle.
Slik RBK spiller er nok Sapara best som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 30.11.2006 02:35 Post subject: |
|
|
| ingen tvil om at Sapara er best om indreløper, men det gjør han ikke nødvendigvis til et dårlig anker. Å avskrive han etter kampen mot Ham-Kam er bare tull! Sapara har mange kvaliteter som jeg er sikker på at han for bruk for i en anker rolle. Nå må du heller ikke glemme at Thorbjørnsen så han som et defensivt anker i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 30.11.2006 03:03 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Etter hva jeg har sett av Sapara så langt, vinner han svært få baller defensivt og mislykkes i de fleste taklingsforsøkene sine. Tror nok han har en vei å gå for å kunne fungere i en sentral, defensiv rolle.
Slik RBK spiller er nok Sapara best som indreløper. |
Selv mener jeg akkurat motsatt. Mener Sapara er sterk defensivt, leser ballbaner og snapper opp ballen. Han er ikke noen duellspiller som Riseth, av fysiske årsaker, men han kan å vinne ballen. Hver sin mening  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 30.11.2006 09:24 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | ingen tvil om at Sapara er best om indreløper, men det gjør han ikke nødvendigvis til et dårlig anker. Å avskrive han etter kampen mot Ham-Kam er bare tull! Sapara har mange kvaliteter som jeg er sikker på at han for bruk for i en anker rolle. Nå må du heller ikke glemme at Thorbjørnsen så han som et defensivt anker i Rosenborg. |
Sapara spilte sentralt i Ruzomberok, men der i en ofensiv rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 30.11.2006 10:10 Post subject: |
|
|
Er positivt overrasket dersom det stemmer at RBK prøver seg på spillere av et sånt kaliber.
Jeg synes at det er merkelig hvis SKY har tatt ryktet om at RBK er interessert ut av lufta. Rykter om RBK er vel ikke det som florerer mest blant fotballjournalister i Europa... |
|
| Back to top |
|
 |
Kvaki Senior

|
Posted: 30.11.2006 10:21 Post subject: |
|
|
| sivok er god kjøp han. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.11.2006 10:23 Post subject: |
|
|
Jeg kan kun tenke meg et scenario som årsak til dette ryktet hvis det er feilaktig:
Torbjørnsen har vært på kamper og sett denne og andre spillere i aksjon -> Det ble gjort kjent at Rosenborg var der å speidet -> Så har en klubb lagt inn et bud på spilleren samtidig som kilder innen klubben har gitt hint om hvilken klubb det er, uten å si navnet. Da kan det hende en journalist har rotet litt med addisjonen og kommet frem til Rosenborg på bakgrunn av speidingen og opplysningene.
Ikke vet jeg. Heh. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2006 10:40 Post subject: |
|
|
Jeg må vel ærlig talt si at jeg ikke tror det ligger noe i disse ryktene om at vi har lagt inn bud, spesielt med tanke på at spilleragenten også er så avvisende. SkySports i denne sammenheng er "bare" en tsjekker som får betalt for å oversette noen saker fra hjemlandet; det er et par nordmenn som gjør det samme også. Terskelen er med andre ord veldig lav.
Jeg hadde uansett trodd mer på saken om ikke €3m hadde vært nevnt, spesielt med tanke på saken Recon rotet fram, der prislappen var €800k. Har lagt merke til at utenlandske medier i falske RBK-rykter ofte opererer med overgangssummer som er (nesten) utopiske for RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 30.11.2006 13:10 Post subject: |
|
|
Dersom dette ryktet skulle stemme, kan det da være at han er tenkt som den midtstopperen du nevnte i en artikkel 2mas?
| Quote: | | - Vi ser etter en rask stopper, som kan spille seg ut bakfra. Vi har en kandidat, som Stig Torbjørnsen allerede har sett spille fire ganger. Spørsmålet er om han nesten er for ung for oss, sier sportsdirektør Rune Bratseth. |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.11.2006 13:18 Post subject: |
|
|
| Nei, det tror jeg ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.11.2006 14:45 Post subject: |
|
|
| Sivok blir for dyr(store penger også i Sparta Praha) og er dessuten midtbanespiller. Dette er neppe noe annet enn et av mange usanne rykter som florerer i tiden rundt overgangsvinduene...... |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 30.11.2006 16:26 Post subject: |
|
|
Om større klubber er ute etter Sivok er nok den karen tapt.
Dette er nok bare svært løse rykter. Men samtidig veldig morro at RBK blir nevnt i sammenheng med slike spillere! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.11.2006 21:17 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | ingen tvil om at Sapara er best om indreløper, men det gjør han ikke nødvendigvis til et dårlig anker. Å avskrive han etter kampen mot Ham-Kam er bare tull! Sapara har mange kvaliteter som jeg er sikker på at han for bruk for i en anker rolle. Nå må du heller ikke glemme at Thorbjørnsen så han som et defensivt anker i Rosenborg. |
Jeg er enig i at Sapara ikke skal avskrives som anker ennå.
Men, jeg er litt skeptisk til å bruke han som anker hvis han er best som indreløper. Jeg mener alle bør spille i den posisjonen de er best i, og ikke i en annen posisjon fordi de er bedre enn alternativene. Man hadde vel ikke putta Bratbakk på høyreback fordi han var noe bedre enn Basma der?
Men jeg ser poenget ditt!  _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 30.11.2006 21:50 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Man hadde vel ikke putta Bratbakk på høyreback fordi han var noe bedre enn Basma der?
|
Hvis laget som helhet blir bedre så! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 30.11.2006 23:05 Post subject: |
|
|
Dette ryktet virker litt utopisk dessverre  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 01.12.2006 00:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Jeg er enig i at Sapara ikke skal avskrives som anker ennå.
Men, jeg er litt skeptisk til å bruke han som anker hvis han er best som indreløper. Jeg mener alle bør spille i den posisjonen de er best i, og ikke i en annen posisjon fordi de er bedre enn alternativene. Man hadde vel ikke putta Bratbakk på høyreback fordi han var noe bedre enn Basma der?
Men jeg ser poenget ditt!  |
6+4+7 = 17 (PCS+Tettey+Sapi)
6+6+6 = 18 (PCS+Sapi+Tettey)
(tallene er tatt ut av lufta for å demonstrere ett poeng, venligst ikke start en diskusjon på tallene)
Man trenger ikke bruke spillere på de posisjonene de er best, man bruker den kombinasjonen spillere som blir best totalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 01.12.2006 01:07 Post subject: |
|
|
| Er uenig med deg der. Sapara er bedre enn Tettey fremover på banen. Da mener jeg at det blir feil å stue han bort i en defensiv rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 01.12.2006 01:08 Post subject: |
|
|
Det er ingenting som slår 666  |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 01.12.2006 01:09 Post subject: |
|
|
det blir en litt for enkel metafor innen fotball spør du meg..
spilleres kvalifikasjoner og relasjoner kan ikke måles i så enkle tall, det er altfor mange momenter å ta hensyn til, se bare på alle de forskjellige tallkombinasjonene du finner i FM, skal du leke med tall på denne måten trenger du nok mer avanserte regnestykker enn å se på gjennomsnittet av ferdighetene eller en karakter for hvor god du mener spilleren er..
fotball er et rart spill! |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.12.2006 15:00 Post subject: |
|
|
jarln,
vennligst ikke diskuter tallene, fikk du beskjed om!
Eksemplet med tallene var veldig lurt pedagogisk sett. Alle forstår hva som er poenget. Bra Balla! og jeg er helt enig med deg. Klart man plasserer spillerne der det er best for laget.
Det har vi mange eksempler på i årets sesong (bla Strand som spilte back, selv om han er bedre som indreløper). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 01.12.2006 15:34 Post subject: |
|
|
Føler uansett at det blir feil å bruke tall som en måte å demonstrere et slikt poeng, da det fort trekker oppmerksomhet bort fra selve saken. Fotball er ikke matematikk!
However, Ballas poeng står fremdeles, at man skal bruke hver spiller på en slik måte at laget fremstår sterkest mulig helhetlig sett. Dette er imidlertid ikke det Rosenborg er kjent for å gjøre. Man har dyrket hver spillers spisskompetanse, og brukt spilleren til det han var best på. Det har jo ført til mye rart ute i Europa, men man må vel kunne si at det hovedsaklig har vært vellykket. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 01.12.2006 15:42 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | Det går ikke ann å tenke sånn, og sette tall.
However, Ballas poeng står fremdeles. |
Det blir litt paradoksalt det du sier. Tallene var, som TomH påpeker, ingen matematisk formel, men et pedagogisk virkemiddel. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 01.12.2006 15:46 Post subject: |
|
|
| Vet, editerte meg. Det jeg prøvde å få frem var at det nok er bedre å unngå å bruke tall for å fremheve slike poeng, da folk henger seg opp i sånt. Men drit i det, ganske OT nå... |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 01.12.2006 15:47 Post subject: |
|
|
Har ikke Sapi selv sagt at han helst vil være indreløper? _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|