English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
5%
 5%  [ 6 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 2 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Hovland
26%
 26%  [ 31 ]
Trondsen
11%
 11%  [ 14 ]
Zachariassen
8%
 8%  [ 10 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Ã…sen
6%
 6%  [ 8 ]
Helland
4%
 4%  [ 5 ]
Islamovic
6%
 6%  [ 8 ]
Ceide
27%
 27%  [ 32 ]
Total Votes : 118

Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 28.06.2020 22:22    Post subject: Reply with quote

Hovland på jobb i dag. Godt å se.

Holse fremragende etter at han kom inn. Plaget vettet av Brann-spillerne. Bør starte neste kamp.

Resten av laget gjør stort sett det de må, verken mer eller mindre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 28.06.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

Håper Henriksen ikke lar gamle meritter avgjøre laguttak. For min del ser jeg gjerne mer av både Holse og Ceide på kantene. Og så er jeg svak for ballbehandlinga til Tagseth. Jeg tror han og Ceide, samt Trondsen på back, kan danne en meget god venstreside.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 28.06.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Vglive melder 6-4 i målsjanser. Med beste velvilje klarer jeg ikke å komme frem til mer enn max 3 brannsjanser inkludert målet. Har jeg oversett noe eller gir dette totalt utiktig bilde av kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.06.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Dag og natt med GÅsen når han trekker ned i 1. og står høyere i andre.
Synd ikke stopperne har bedre 1.toch og fart på kula da fremover.

SKB fallt i intensitet noe som ikke er uvanlig når lag skårer tidlig.

Spent på forts, Lundemo MÅ ut hvis det skal skapes ny energi.
-Kroppen hans er ikke med på dette mer.

AT er spennende. Veldig.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 28.06.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen? Eller mente du å skrive ET?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.06.2020 22:59    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det vel nedtelling fra 10 til Skjelbred kan ta over taktstokken fra Lundemo?

Tror forskjellen mellom Lundemo og Skjelbred er at sistnevnte trenger i snitt tredjeparten med touch for å få seg selv rettvent eller får vridd spillet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 28.06.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

Årets første børs:

Hansen: 4, feilbedømmer på målet, men får et par redninger også. Treg igangsetting. Må kreve mer initaitiv fra medspillerne når vi har vunnet ball etter corner.

Hedenstad: 4, grei jobb i forsvar, men vært bedre på innlegg.
Reginiussen: 3, høye skuldre og treg. Bør utfordres. Som kjent ingen spillende midtstopper som bør forberede seg på å bli erstattet.
Hovland: 6, en av hans bedre kamper. Virker treg i noen situasjoner, men er den som kan slå lange pasninger bakfra. Bra bevegelse og enkelt 1-1 mål.
Trondsen: 5, gjør stort sett som han skal og viser litt Dorsin-takter offensivt. Lovende. Vel så god som Meling og en mye større skuddtrussel. Kan bli morro med Ceide på venstresida.

Zac: 5, god jobb som indreløper. Går på gjennombrudd og jobber fra boks til boks. Med litt mer selvtilitt skal det bli mer sluttprodukt.
Lundemo: 4, løser DM rollen på sin trygge måte som ikke bidrar til tempo i spillet.
Åsen: 5, jobber iherdig fra boks til boks plasserer seg godt uten å bli brukt, men for treg oppi press og samspillet fungerer ikke helt, noe som gjelder hele laget. Vil nok slite med å holde Tagseth bak i køa.

Helland: 5, inintiativrik som vanlig og skusler mye bort som vanlig. Gjør en del gode defensivt faktisk, men da blir det jo langt fram og lite produkt. Smart frispark til 1-1 og et par gode innlegg.
Islamovic: 4, jobber det han kan der framme, men har en touch som Søderlund. Burde fått ballen på nesten blank fra Hosle og kunne gjort mer ut av de få sjansene han får.
Ceide: 5, gjør mye bra, men dribler seg litt bort ved et par anledninger. Er god teknisk og lurer høyre-backen flere ganger. Ikke like sterk som Adegbenro.

Holse kommer inn og er et aktivum på høyresida. Herlig flaksemål, men hadde også en sjanse rett før som han burde satt eller blukt Islamovic.
Tagseth kommer inn for Lundemo uten å ha tid til å sette særlig preg.

Henriksen: 6, veldig god start på vikariatet. Kjenner gutta og kjenner stilen. Kanskje har han noen knapper han kan trykke på. Tydelig pep-talk av Dorsin virket det som.
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 28.06.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Stusser på at ikke flere reagerer på taklingen mot Adegbenro..
Klar kandidat til rødt kort
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 28.06.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

https://ibb.co/XVLgWPG
https://ibb.co/7tbVjHV
https://ibb.co/pW9bd0g
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 28.06.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
https://ibb.co/XVLgWPG
https://ibb.co/7tbVjHV
https://ibb.co/pW9bd0g


"Strand med en herlig takling på Adegbenro som er på vei framover"
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 28.06.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Etter min mening var det minst et gult kort, og det gule kortet Strand faktisk fikk ville vært hans andre.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 28.06.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

fubar: Låner bildene dine til dommer-kontrovers-tråden i Fotball generelt-forumet. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 28.06.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Mye verre enn Meling sin.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.06.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Om Ã…sen.

Kunne tenke meg å se mer av Åsen sentralt. Har alltid hatt trua på ham siden han spilte seg inn i 11-eren under JJ i ene forsesongen, for så å bli skadet rett før sesongstart. Husker han også tok mange av cornerne den gangen. Forhåpentligvis kan en ny trener få ut potensialet i ham.

Ser at flere her inne mener han ikke er god nok for Rosenborg, men talentet er der, han er trønder og ultra-fan av Rosenborg selv, og springer og jobber godt kampen igjennom. At han havner i en del situasjoner hvor han er litt uvenn med ballen skyldes også at han faktisk er der og fullfører løpene, slik indreløperne skal gjøre i Rosenborg.

I fjor utmerket han seg også med en del stikkere som ble til assister eller burde ha blitt det. Så han har blikket til å spille opp andre i fine avslutter-posisjoner; en egenskap som kanskje kommer bedre til sin rett fra en sentral midtbane-posisjon enn i en mer oppjaget indreløper-rolle?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 28.06.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Anders Trondsen? Eller mente du å skrive ET?


Begge forsåvidt, men Anders femover der er alt..!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.06.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke helt hva Ceide var så veldig god på i dag. Tror backen til Brann ville fått mer problemer med Samuel på banen. Ceide virket helt forvirret når han nærmer seg 16 meteren. Var i hvertfall ikke mer kombinasjonsspill og gode innlegg enn det bruker å være. Er ung og lovende, og skal få mange sjanser fremover. Men at han skal danke ut Samuel, det greier jeg ikke å se. Ikke utfra kampen i dag ihvertfall. Islamovic viste tendenser, men må fortsatt bli skarpere foran mål. Zachariassen var veldig mye nesten i dag. Gleder meg til Skjelbred tar plassen til Lundemo. Forhåpentligvis mindre støttepasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 29.06.2020 05:37    Post subject: Reply with quote

Enig med Ratatosk.
Vi ser jo tendenser hos Dino og han går i krigen. Førstetouchen er klasse i forhold til Søder.
Men noe goalgetter er han dessverre ikke.
Unge friske bein inn er alfa omega framover. Men ikke til fordel for Samuel mener jeg. Holse, Ceide og sikkert Brattbakk danker ut Helland lett. Tagseth må inn fast. Skjelbred for Lundemo. Da snakker vi.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.06.2020 08:25    Post subject: Reply with quote

Det var vel egentlig å forvente at vi skulle starte litt med hendene i lommene etter den uka som har vært. Brann har lyst på den skalpen fra start, og vi ser ikke helt ut som vi har lyst til å være der. Midtforsvaret sammen med konstituert midtstopper Lundemo roter mye mot Branns "direkte"spillestil, vi gjør mye småfeil over hele fjøla, og vi blir straffet.

Så skjer det egentlig to ting. For det første greier selvfølgelig ikke Brann å håndtere sin egen tidlige ledelse, og legger seg på en slags mellomdistanse. For det andre begynner vi å få noen gode opplevelser med den taktiske endringen vi tydeligvis har gjort, nemlig å bruke rommet sentralt vesentlig mer, og generelt vår sentrale midtbane mer i oppbyggende spill. Lundemo beveger seg omtrent 1000% mer enn vanlig for å være spillbar bakfra, og Åsen (som nok startet i kraft av å være mer rutinert og ballspillende) og Zachariassen dropper også en del dypere. Dino er jo en helt annen spiller når han får ballen i beina i mellomrom. Når vi først klarer å finne disse litt inne i ramma til Brann, klarer vi også å vende ut på kantene og doble med back. Resten av kampen blir vi egentlig bare bedre på den biten av spillet.

Det er jo ikke noen storkamp av oss dette, men vi ser tendenser både i spillet og hos enkeltspillere. Sånn sett ligner det litt på Coolen-effekten, idet de rareste avvikene fra et rosenborgsk spillemønster er tatt tak i først (og det handler nok en gang om indreløpernes rolle). Vi har mange 'nesten-sjanser', og 'burde ha vært sjanser', men scorer på en dødball og en tilfeldighet. Førstnevnte gir størst grunn til håp.

Børs:

Hansen 5 - Stort sett sikker i det han foretar seg, men en nesten-ulykke der han er litt heldig og får frispark.

Hedenstad 4 - Villig offensivt, men mange dårlige innlegg. Noen stygge trykkfeil defensivt.

Reginiussen 4 - Inne i en dårlig stim med mange småfeil. Tar seg opp utover.

Hovland 6 - Nesten oppsiktsvekkende stor forskjell på høyeste og laveste nivå i denne kampen. Til tider helt elendig i første omgang, og blir stadig tatt på uoppmerksomhet. Scorer, og spiller seg til de grader opp. Synd han ikke kan holde seg der.

Trondsen BB 6 - Fortsetter i samme sporet som han slapp sist, og da er han et aktivum på backen. Vanskelig å håndtere for motstander. Skaffer frisparket før 1-1. Solid defensivt.

Zachariassen 5 - Han gjør så mye ufullstendig med ball, men løper samtidig så mye og så riktig at det nesten er nødt til å bli farlig.

Lundemo 4 - Veldig mye mer arbeidsom framover, og forsøker i langt større grad å drive opp balltempo. Sliter med å finne kreative pasningsalternativer. Blir hengende som et slips etter når Branns kanter går på kryssløp.

Åsen 5 - Energisk og aktiv etter hvert, og kombinerer mye utover i banen. Skulle likt å se ham vende litt mer innover og lete etter Dino også.

Helland 3 - Gjør oppsiktsvekkende mange direkte feil med ball, og mange av de i situasjoner der en enkel løsning ville ha skapt noe automatisk. Klarer å roe seg selv litt ned, og da bidrar han mer. Tar initiativ.

Islamovic 5 - Ser ut som noe helt annet når han får ballen i beina, da er han sterk, tøff og teknisk. Ikke veldig giftig i boks, men viser at han er noenlunde bevegelig.

Samuel - Rekker ikke vise stort mer enn fysisk styrke før han går av med skade.

Ceide 5 - Har en rekke guttespiller-involveringer i første omgang, men våkner veldig til liv i løpet av andre omgang. Plager Strand mye, uten at han nødvendigvis har noen voldsomt klar plan etter dribling.

Holse 6 - Markerer seg med en gang ved å ta fullstendig regi på høyre side. Burde kanskje ha scoret ett til. Heldig mål etter meget bra gjenvinning.

Tagseth - Kommer inn med energi.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Junior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 91
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hvordan Ceide regnes som banens beste. Han hadde mange balltap som direkte ledet til overgangsmuligheter for motstanderne. Det er greit at han blir instruert til å utfordre, men flere ganger havnet motstanderne i overtall på (RBKs) venstresiden pga. unødvendige balltap av Ceide, og han kompenserte ikke med å skape store nok sjanser.

I denne kampen ser det ut til at mange tilegner Ceide glorie-effekten fordi han er ung og lovende. At man ignorerer alt negativt en spiller bidrar med og fokuserer kun på de positive delene man husker. Det er viktig at vi stiller krav til en spiller - også når han er ung. Ceide er lovende og spennende, men så god var han ikke mot Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.06.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes Ceide var dårlig deler av kampen, rotet vekk ballen ofte, og bør lære seg å ta et steg raskt unna de han dribler seg unna før de er oppe i ham på ny. Han skapte også farligheter imot med sine balltap i starten. Ceide ble bedre etterhvert med resten av laget men sett under ett var det mye som trakk ned. Jeg synes det var en jævlig dårlig kamp jeg, det var flaks at vi vant, og så mange personlige feil ila en kamp at jeg satt med glede av 3 poeng men det var alt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 29.06.2020 09:21    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg faktisk helt sikker på at Ceïde kommer til å bli en bedre relasjonsspiller enn Adegbenro om han får tillit over tid. Bar tydelig preg av å ikke fått varmet skikkelig opp, og ikke minst nerver. Håper å få se mer av han fremover nå, gjerne med Holse på motsatt ving!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.06.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

En ting jeg ikke nevnte over var at vi tydeligvis hadde økt fokus på å spille ballen med fart langs bakken. Og det er jo fint. Men det ser litt merkelig ut når Hovland (for eksempel, men også spesielt) avanserer sakte framover, holder på ball, helt til han møter en hindring, vender, og KNALLER ballen i beina på Tore fra kort hold. Jeg sier Hovland, men det gjaldt flere.

For all del, jeg tror det er viktig og riktig at vi klarer å spille enkle pasninger med litt mer fart enn vi til tider har gjort, så vi kan godt øve på det, men akkurat nå tror jeg vinninga går litt opp i spinninga når mottakeren av pasningen får et 'uæh'-øyeblikk og må dempe den helt ned.

Det tilrettelegger greit for å få mye ut av en spiller som Per, da, og kanskje gjør det veien inn på laget kortere for spillere med bedre grunnteknikk - som for eksempel Besim på stopperplass. Eller for eksempel Tørset Johnsen?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 29.06.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Etter min mening var det minst et gult kort, og det gule kortet Strand faktisk fikk ville vært hans andre.


Reagerte veldig på dette selv. Farlig takling som minimum skal være frispark og gult kort, kan fint argumentere for rødt med de samme argumentene jeg brukte for Meling sitt mot Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 29.06.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Så ut for at Ceide slet litt med nerver i dag. Var så nervøs og stresset hver gang han fikk ballen at han driblet seg selv et par ganger allerede før motstanderen kom opp i press. Forhåpentligvis løsner dette om en kamp eller to. Potensialet ligger der, men trenger å få litt mer ro på saker og ting. Det samme gjaldt Holse, løp og presset men ble meget stresset når ballen kom. Stress ned gutta!
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 29.06.2020 12:24    Post subject: Reply with quote

Problemet med å ha Adegbenro på banen er at hver gang det sentres til ham så tar han på seg tunnelsynet og dribler avgårde.

Nå var forsåvidt dette omtrent den eneste angrepsstrategien som fungerte i fjor: pasning til adegbenro, gampe avgårde med tunnelsyn, få frispark eller corner, hvorpå vi har en viss dødballstyrke.

Min opplevelse av Ceide i går er at han evner å sette seg opp relasjonelt på en helt annen måte. Hadde også noen fine forseringer og skapte farligheter. Er rimelig sikker på at laget vårt vil bli sterkere med å gi Ceide tillit.

Adegbenro har jeg gått over fra å begeistre meg over, til å se på som en hemsko for spillet vårt. Jeg har gitt opp casen med å få Adegbenro produktiv og relasjonell. Men han er god på det han kan, drible og vinne dødball i en eller annen form. Der er han av internasjonell klasse.

Mulig jeg er for negativ. Jeg vet ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb