English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - LYN
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jenssenc
Senior

PostPosted: 27.10.2004 13:14    Post subject: Reply with quote

Mot Lyn bør det satses offensivt for alle penga. Jeg er usikker med tanke på Frode, han jobber knallgodt, men bidrar ikke nok offensivt for tida. ØNSKER meg følgende lag på lørdag:

Johnsen
Russel - Riseth - Hoftun - Stensaas
Strand - Berg - Winsnes
Brattbakk - Helstad - Storflor

Begrunnelse: Solli utelates fordi han fører for mye ball og ikke har blikk for spillet (bare se på alle de farlige tversoverpasningene han slår). Brattbakk inn fordi jeg har en "hunch" som sier at det er på tide han slår til igjen, og på lørdag løsner det for ham. Helstad bør få prøve seg som midtspiss, som ving trekker han alt for tidlig inn i midten.

Jeg TROR imidlertid at Helstad blir foretrukket på vingen fremfor Brattbakk, og at Frode starter som midtspiss, vi får vente og se.....
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.10.2004 14:11    Post subject: Reply with quote

Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Sad Sad Sad Sad Sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Ørjan spiller ikke mot Lyn

Nå er jeg redd vi kan tape gullkampen, men håpet lever fortsatt
Back to top
Zelzeth
Junior

PostPosted: 27.10.2004 14:37    Post subject: Reply with quote

Nå som det er klart at Berg ikke spiller på Lørdag, hadde det kanskje vært en tanke å slippe til Frode sentralt? Men da ser jeg et lite problem med å la Winsnes starte som indreløper. Han blir for omstendig i den rollen, han har ikke det drivet og løpene som Strand, Solli og Berg har. Derfor Solli som høyre indreløper, Strand som venstre.

PÃ¥ topp MÃ… Helstad brukes som midtspiss, han er ikke ving!!

Håper trenerne velger å gjøre det på denne måten, i mine øyne det klart mest offensive og slagkraftige laget vi kan stille akkurat nå!

E.Johnsen

Russell, Riseth, Hoftun, Stensaas

Solli, F.Johnsen, Strand

Braaten, Helstad, Storflor
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 27.10.2004 17:13    Post subject: Reply with quote

Tenk så bra avsluttning det blir om:
- VIF taper kampen og vi vinner serien
- Brattbakk scorer sitt 160.
- Publikum gir alt på Lerkendal den siste kampen
- Rbk toppspiller

Gruer meg jeg, alt for spennende dette her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.10.2004 17:26    Post subject: Reply with quote

Hva om:

Vif vinner, RBK taper, HB ikke scorer og hoftun brekker beinet så han aldri kan spille mer ...

Alt kan forsåvidt skje, men jeg håper du har rett Very Happy
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 27.10.2004 19:32    Post subject: Reply with quote

Kan bli alt fra Himmel til Helvette dette! Very Happy
Mer spennede enn jeg liker det faktisk!
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 27.10.2004 19:33    Post subject: Reply with quote

tenk om brattbak scorer og deretter setter 2-0 målet 2 minutter etter(alt dette skjer på overtid, og vålerenga leder 2-0...)
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2004 19:49    Post subject: Reply with quote

Glæder mig sindsygt meget til på Lørdag, ærgeligt at man ikke kunne være på Lerkendal og se kampen.

Håber på denne start opstilling:

E. Johnsen

Russell-Hoftun-Riseth-Stensaas

Strand-Winsnes-Solli

Storflor-Helstad-Brattbakk

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
fubar
Veteran

PostPosted: 27.10.2004 20:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det løsner for RBK og at de ødelegger mye av spenningen allerede i førsteomgang ved å score 3 mål...

Men jeg vil MYE heller det enn å sitte med hjerteinfarkt når det gjenstår 4 minutter av ordinær tid Wink
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 27.10.2004 21:12    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Jeg tror det løsner for RBK og at de ødelegger mye av spenningen allerede i førsteomgang ved å score 3 mål...

Hvis spillerne greier å konsentrere seg om å spille mot Lyn og ikke tenke gull så tror jeg dette kan skje. Det virker som om det er der forskjellen på tidligere RBK-utgaver og årets ligger. Frode sa jo nettopp det at han var shaky før strafferen i Bodø fordi han visste det ville gi et forsprang i gullkampen. Og det var da flere sjanser der det virket som om nervene tok fornuften.
Men Vålerenga sliter jo også med å score under press da. Tromsø, Sogndal og vel også HamKam i helga burde de ha hatt flere mål etter det jeg så fra kampene. Det blir spennende, og jeg hadde også gjerne sett at Helstad fikk sjansen som midtspiss, men jeg tviler på at det skjer.
Ellers tror jeg det blir som laget til Harald!
Er forresten Odd Inge Olsen skadefri nå, noen som vet?
Husker han kom som en joker da trenden i 2002 ble snudd mot nettopp Lyn! Det hadde vært noe det også, å sikre gullet i sin siste TL-kamp for RBK Very Happy
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 27.10.2004 21:13    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:

Men jeg vil MYE heller det enn å sitte med hjerteinfarkt når det gjenstår 4 minutter av ordinær tid Wink

hehe, helt enig. Gruer meg litt jeg, alt kan skje. Håper Rosenborg scorer så fort så mulig, så jeg slipper å sitte med hjertet i halsen under hele kampen, og heller kan nyte det litt. det her blir adrenalinkick følelse for mange tror jeg.
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 27.10.2004 22:52    Post subject: Reply with quote

Vi vinner, feirer og reiser til Eindhoven på natta. Skål!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.10.2004 23:09    Post subject: Reply with quote

til de som kritiserer FJ klippekort må Ola's valg forsvares her (selv om dette skulle vært tenkt på for LENGE siden...)

Med unntak av riseth og delvis hoftun (+basma når han er frisk) er Johnsen en av de få med virkelig luftstyrke hos RBK. Mot robuste og vanligvis defensive og forsiktige motstandere er det VELDIG viktig å ha en som kan vinne duellene, forskjellen med andre lag er at denne spilleren gjerne regjerer på midtbanen i gode engelske og italienske lag, mens de forbeholder spissrollen for raske, tekniske og skuddfarlige spillere.

Vi får bare håpe at det holder ut også denne gang (personlig har jeg en magefølelse på at stabæk vinner, og da er jo alt greit..) Videre håper jeg personlig på en kunnspasrik og nytenkende trener på nyåret til RBK. En som tør å tenke litt unorskt.

Hvis det er noen som tar seg tid til å gå igjennom "målscoringsstatistikken" i VG fra tid til annen har dere kanskje lagt merke til at over 70% av målene i Norge scores enten på dødball eller innenfor 5-9 meter (såkalt lillestrømmål..) En spiller som kan være farlig fra 40m og inn kun på grunn av skuddfoten er en helt ny dimensjon, det er en ekstra foranstaltning for ethvert forsvar som øker rommet for indreløper osv osv.

For dere som ikke gidder å lese alt : Razz

Exclaim RBK vinner lørdag
Exclaim Det gjør også Stabæk
Exclaim RBK trenger til neste år:
Arrow TO forsvarere som kan utfordre riseth/hoftun og en eller to av dem også være et alternativ på backplass
Arrow En KRIGER på midtbanen, en ballvinner med hodestyrke (ikke løpsmaskiner som vi har i strand og solli)
Arrow En DIRIGENT som skammels var det, en som tar kontroll i både 10-0 kamper og 0-3 kamper
Arrow En MÅLMASKIN, stikkord er teknikk og skuddfot. Toppscorer FJ har til nå i år scoret 16 mål på 25 kamper.. det burde si det meste. En klubb som RBK bør ha minst en spiller over 20 mål
Back to top
Skip
Proff

PostPosted: 28.10.2004 11:33    Post subject: Reply with quote

Verken Vidar eller Ørjan kan spille Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad Shocked Sad Mad Evil
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 28.10.2004 11:46    Post subject: Reply with quote

Brattbakk - Johnsen - Storflor

Søren, min bror ringte å sa at vi kunne få flybilletter til Trondheim for 1400 tur/retur. Jeg må svare snart... Har evig lyst, jeg bør slå til ikke sant?

Hvordan er billett-prisene på Lerkendal?

Arg, dette blir for spennende...
2mas
Sjef

PostPosted: 28.10.2004 11:54    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
Hvordan er billett-prisene på Lerkendal?

Stadion er mer eller mindre utsolgt, du... Kontakt billett@rbk.no for siste nytt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JellyFish
Veteran

PostPosted: 28.10.2004 12:01    Post subject: Reply with quote

Tenkte meg det ja.

Men får se på den mailen. Takk!
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 28.10.2004 12:34    Post subject: Reply with quote

Ser at klanen vurdere å stille i dress..
MÃ¥ si de ihvertfall taper med stil....

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
RBKw
Rutinert

PostPosted: 28.10.2004 13:13    Post subject: Reply with quote

Det er utsolgt på Lerkendal. Riseth skal spille han? Etter det jeg har lest, men han har ikke trent enda. Tror jeg leste det på vg.no
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.10.2004 19:59    Post subject: Reply with quote

Per-Mathias Høgmo avslører overfor Aftenposten hvordan RBK skal slås:

- Da jeg trente Moss i 1996, spilte vi 0-0 både hjemme og borte i serien, og vi vant en treningskamp mot dem 3-0.

- I Tromsø bruker vi samme oppskrift som den gang. En spiss som trykker på i bakrommet, som tar bort den ene stopperen, og en hengende spiss som tar ut midtbaneankeret samt at han skal presse backene tidlig. Dette gjør at Rosenborg aldri kommer i gang, rytmen i laget blir ødelagt. Man må tørre å holde på ballen i kampene mot dem. Rosenborgs spillestil gir rom, det går an å spille god fotball mot dem, men man kommer ikke langt mot Rosenborg uten stram organisering.

...forhåpentligvis har RBK et mottrekk om eks-Ski- og fotballklubben skulle prøve seg med noe lignende i overmorra..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skeidgutt
Junior

PostPosted: 28.10.2004 20:41    Post subject: Reply with quote

Dere må huske på at det er mange her ute som virkelig ønsker at Rosenborg skal vinne. Vålerenga skulle jo som hele fotball-Norge vet spilt i 1.div i år (eller degradert til 2.div pga pengeprobl.). Endelig hadde noen guts til å si det på TV.

Det gjelder å håpe på det beste på lørdag og å stille med det beste laget. Dermed er det på høy tid at Braaten igjen får tillit fra start. Han er en uvurdelig spiller i en slik kamp i det at han kan gjøre utrolige ting på egenhånd og at han er ekstrem i en-mot-en dueller. Lykke til; med Braaten på topp går dette fint!
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 29.10.2004 14:59    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Det er utsolgt på Lerkendal.

hehe, jeg har billett jeg...
NÃ¥ trenger jeg bare fly til Nidaros..

Men dette blir en fin dag, resultatet er vanskelig å tippe. Men jeg tror faktisk at VIF ikke greier mer en uavgjort, om ikke et flakse mål av Berre, styggingen, på slutten. Men det hjelper ikke, for RBK vinner med flere mål.
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 30.10.2004 13:10    Post subject: Reply with quote

Til alle dere som ikke står blandt kjernen, syng ut, så skal dere se folk rundt blir med Exclaim Idag blir det fest!

Last edited by Zbegra on 30.10.2004 13:58; edited 3 times in total
Back to top
Jonah
Junior

PostPosted: 30.10.2004 13:26    Post subject: Aaaaangst! (og beven) Reply with quote

Tja, hva skal man si om kampen RBK - Lyn? Annet enn:
Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst, Jeg har angst.
For de som liker innlegg med mening: Slett dette fra minnet.
(Btw, nevnte jeg at jeg føler angst for kveldens kamp?)
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 30.10.2004 15:55    Post subject: Reply with quote

Den eneste angsten jeg føler, er at Rekdal skal få et særdeles billig straffespark, eller frispark like utenfor 16-meteren, nærmere tre minutter på overtid, som vil avgjøre seriemesterskapet. Forestiller meg at begge lag leder 3-0 inntil Morten Berre faller ekstremt lett innenfor 16-meteren og at Tom Henning Øvrebø går fem på, og dømmer straffe...
Rekdal scorer alltid på straffespark, det vet vi alle sammen.

Skjer dette kan jeg love at jeg ikke blir å se blant offentligheten på en stund. Kommer neppe til å lese aviser, kommer ikke til å se på tv. Stenger meg trolig inne i en mørk og kald kjeller i nærmere to uker.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb