English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 484, 485, 486 ... 824, 825, 826  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
media
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Kan seriøst ikke fordra Skullerud. Heller Tom Nordlie. Heller Fagermo. Heller Horneland. Alt fra b-lista over Skullerud.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Tror alle bare skal slappe av angående Skullerud. Det er åpenbart et oppdiktet rykte skapt for å provosere. Styret i Rosenborg ville aldri funnet på å....nei, vent litt. Skullerud ryktet er garantert sant.

Får vi ikke Hareide, mener jeg (av norske kandidater) seriøst at vi bare burde bli ferdig med det å gi Sollied sjansen sin ut året. Både han og Rosenborg har alt å vinne.
Back to top
Naaerdetnok
Junior

PostPosted: 27.06.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Tror alle bare skal slappe av angående Skullerud. Det er åpenbart et oppdiktet rykte skapt for å provosere. Styret i Rosenborg ville aldri funnet på å....nei, vent litt. Skullerud ryktet er garantert sant.

Får vi ikke Hareide, mener jeg (av norske kandidater) seriøst at vi bare burde bli ferdig med det å gi Sollied sjansen sin ut året. Både han og Rosenborg har alt å vinne.

Tilbøyelig til å være enig. Kontrakt ut sesongen. Enten blir det knall, eller så blir det midt på tabellen, der vi er på vei uansett.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Quote:
Skullerud

Ekstra pluss om han får med seg assistenten sin fra sisteåret i Molde. Idea
Back to top
FJohnsen04
Junior

PostPosted: 27.06.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
KitWalker wrote:
Det er musikk i mine ører å høre Kjetil Knudsen snakke om presspill, andre norske trenere snakker sjelden om presspill.

Dette er også noe jeg også mener er noe av det viktigeste man skal jobbe med på feltet, presspill og og når man har ballen bør være en stor del av treningshverdagen og er det i Bodø/Glimt.

Forstår godt at mange ønsker han som ny RBK-trener.

For 3,5 år siden fikk han sparken i Åsane. Rart hvordan ting kan utvikle seg.

Det stemmer ikke at Kjetil Knutsen fikk sparken i Åsane. Kjetil Knutsen fikk historisk gode resultater med Åsane (bl.annet 8 plass i 1 div) i en klubb med dårlige økonomiske betingelser. Han hadde holdt Åsane to sesonger i 1 div da kontrakten gikk ut. Kontrakten ble ikke forlenget til tross for de gode resultatene. Spillerne i klubben raste da de fikk vite at kontrakten ikke ble forlenget, Knutsen var en svært populær mann i spillergruppen.

Det ble etterhvert en ordkrig i media mellom Knutsen og Roald Bruun-Hanssen (kjent for gentlemans agreement med Ighalo, lite populær mann i Bergen/Brann). Bruun-Hanssen var på den tiden styremedlem i Åsane og hadde forsøkt å presse Kjetil Knutsen til å gi sønnen spilletid på A-laget, noe som er bevist gjennom SMSer i ettertid. Kjetil Knutsen nektet dette, og da Mons Ivar Mjelde ble ledig på markedet valgte styre å gi kontrakt til Mjelde, til stor motstand fra spillerne.

Mjelde rykket ned med Åsane etter to sesonger og siden har de ikke vært oppe i OBOS-ligaen.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 27.06.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg vel ikke langsint, men Sollied ødela enhver framtid på Lerkendal i mitt hjerte 23. november 2005. Han kan kanskje ikke klandres for Stoltidis' drapsforsøk på Ciljan. Men måten han bortforklarte det på, gjorde at jeg mistet all tillit til ham.

Jeg sendte han en mail med litt sterkere ordlyd 24. november. Men den ble sendt tilbake fordi mailboksen var full, så jeg antar at jeg ikke var den eneste til å uttrykke min misnøye...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

Kanskje pÃ¥ tide Ã¥ roe ned litt her inne. 😊

Sikkert på at ryktet om Skullerud oppsto på følgende måte:

En journalist laget en liste over ledige trenere som har vært i toppen i Norge.
Øverst Hareide. Men alle skriver om han og han har operert kneet - ingen klikk

Skullerud: Vant også med erkefienden og ingen andre har nevnt navnet = masse klikk
Case closed. Vi skriver Skullerud
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Det der ligner mye på en del innlegg som kom da vi ble lenket til Horneland.

Neutral
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

Knutsen fikk vel ikke sparken i Åsane så vidt jeg husker - han gikk ut kontrakten og så var det slutt. Det var litt kontroversielt. Han fikk veldig gode resultater med Åsane - fikk de opp i OBOS. Han ønsket å arbeide videre og få Åsane til å bli enda bedre.

Styret ønsket at Åsane skulle være en bydelsklubb der barn og unge fra bydelen kunne ha et fint fritidstilbud. I tillegg var det visstnok et styremedlem (med sønn på A-laget) som la seg opp i laguttaket (ville at sønnen skulle få spille mer). Alt dette gjorde at det ikke ble noen forlengelse av kontrakten.

Mange Brannsupportere som ergrer seg skikkelig over at ikke Brann klarte å få kloa i Knutsen.
Hodor
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Om det er clickbait eller ikke så kjenner jeg at det vrenger seg i magen med tanke på Skrullerud som sjef.
Det eneste positive med det hadde vært å få vekk skrikinga hans fra kamper eller referat.
Fy faen, nei.

Rekdal, Nordlie, Fagermo. Nei takk.

Skjønner enda ikke linken med Sollied, mannen har da vel ikke hatt noe trener jobb på år og dag og kan vel ikke skilte med noe som tilsier at han skulle få jobben nå heller.

Også er det alle disse som roper på Kåre, hvorfor???? (Tenker mest randoms på Facebook og venner og kolleger)
Han har snakket så mye dritt i etterkant og brent alle broer.
Vil ikke ha den mannen tilbake i sjefsstolen.

Hareide ser jeg som ett godt valg, selv om jeg kjenner på den enda etter han forlot oss for landslaget.

Knutsen vet jeg ikke helt med.
Blir litt samme som med Horneland, kan lykkes i mindre klubb og får til mye med lite.
Men om han takler forventningene her oppe, er heller usikkert.
Back to top
BalleK
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Hvis Skullerud blir ansatt så blir jeg skikkelig skuffet og oppgitt.

Jeg var veldig skuffet da Horneland kom - jeg trodde på Koteng da han sa at de hadde ambisjoner og at det ikke skulle stå på pengene. Jeg trodde på Koteng da han sa at det ikke var nok å vinne masse titler i Norge - vi skulle også komme oss opp på et OK nivå i Europa. Så ansatte de Horneland. Jeg var veldig skuffet og oppgitt. Det måtte jo gå gæli.

Skullerud er nøyaktig det samme. Jeg skjønner ikke noe som helst hvis han blir ansatt. Han har ingenting å vise til. Triumfene i Molde var jo ikke hans fortjeneste - det var assistent Geir Bakke som var hjernen bak det hele. I tillegg overtok han et lag som var godt samspilt. Da Bakke forsvant så ble Molde dårlige.

Ellers har Skullerud ingen verdens ting å vise til. Han spiller defensivt og har lite "sirkusfaktor" og "pondusfaktor". Skullerud kommer til å bli en total fiasko han også. Og publikum kommer til å miste interessen fullstendig.

RBK må ikke glemme at de er en bedrift i underholdningsbransjen.

Styret må ha lært etter erfaringene med Horneland. Ser forøvrig at ingen av ekspertene nevner Skullerud som mulig kandidat.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Forskjellen på Knutsen og Horneland er fotballen de spiller. Så du B/G på søndag? De spiller akkurat den fotball vi ønsker å spille. Det var ikke Haugesund i nærheten av under Horneland. Det var trøkk, pæssjn, vilje og intensitet. Typisk NFF-pisspreik, med andre ord.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Det der ligner mye på en del innlegg som kom da vi ble lenket til Horneland.

Neutral

Enig. Men det var ikke på dag en etter at treneren gikk.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Forskjellen på Knutsen og Horneland er fotballen de spiller. Så du B/G på søndag? De spiller akkurat den fotball vi ønsker å spille. Det var ikke Haugesund i nærheten av under Horneland. Det var trøkk, pæssjn, vilje og intensitet. Typisk NFF-pisspreik, med andre ord.

B/G er en klubb som ønsker 433 og den type fotball.
Haugesund ønsker 442 trøkk pælm og kontringer.

Litt forskjell på hva klubbene ønsker og hvilke spillertyper de har også.

Ikke legg 100% på trenerne heller.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.06.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Men Horneland har jo selv sagt at han er opplært i NFFs mal, og at Rosenborg-stilen, da de ble tvunget til å gi opp sin opprinnelige plan om å spille som Haugesund, ble en stor overgang.

Den der 'rammevilkår' - forklaringen (nok en gang, altså) er faktisk en myte. Det var aldri noen skjult 4-3-3-mann i en annen form der, og det var heller ikke det Rosenborg ansatte. Vi satte inn en NFF-mann med en fysisk 4-4-2 med vitende og vilje, og la ingen føringer på spillestil. Dette vet vi.

Det er jo bare å håpe på at dette var Bjørnebye sitt fotballfilosofiske prosjekt. Han var jo alltid en NFF-mann, en Drillofan, ikke en rosenborger sånn sett.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg velger enn så lenge å sette min lit til Dorsin, i alle fall. Så langt har jeg ingen grunn til å tro at han er like dårlig eller verre enn SIB til å forstå hva med filosofien som er viktig, og hvilke(n) trenere som er best egnet til å forvalte disse verdiene videre. SIB viste seg seg gradvis å være en bedriten SL, og jeg tror det nesten er umulig for Dorsin å være så dårlig.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Knutsen fikk vel ikke sparken i Åsane så vidt jeg husker - han gikk ut kontrakten og så var det slutt. Det var litt kontroversielt. Han fikk veldig gode resultater med Åsane - fikk de opp i OBOS. Han ønsket å arbeide videre og få Åsane til å bli enda bedre.

Styret ønsket at Åsane skulle være en bydelsklubb der barn og unge fra bydelen kunne ha et fint fritidstilbud. I tillegg var det visstnok et styremedlem (med sønn på A-laget) som la seg opp i laguttaket (ville at sønnen skulle få spille mer). Alt dette gjorde at det ikke ble noen forlengelse av kontrakten.

Mange Brannsupportere som ergrer seg skikkelig over at ikke Brann klarte å få kloa i Knutsen.

Les denne om Knutsen. Riktignok bare en kommentar, men ser nå ut til at han leverte godt i Bergen også: https://www.aasanetidende...te-trener/
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Det trodde man vel om Perry og Horneland også. Ellers enig, siste mulighet for å prøve Sollied, timingen har sjelden vært bedre.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:

Det kan jo diskuteres. Fikk Eggen sparken etter 1972-sesongen? KK fikk i hvert fall sparken i Fyllingsdalen noen år før.
https://www.ba.no/sport/k...41-7556820

Konflikten handlet ikke om laguttaket, men om hvorvidt denne sønnen skulle få kontrakt og være en del av spillerstallen. I Åsane nektet han å gi sønnen, altså Magnus Bruun-Hanssen kontrakt pga. en konflikt med faren, den «legendariske» tidligere Brann-sportssjefen, lillebroren til Norges forsvarssjef, Roald BH. Året etter spilte denne sønnen fast hele sesongen, så var sikkert god nok for kontrakt i det minste, eller kanskje Mjelde lot ham spille selv om han egentlig ikke var god nok for noe mer enn 6. divisjon? Merkelig sak, men RBH var/er nok så spesiell at KK kan ha hatt sine grunner.
Back to top
blubbin
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Nå er jeg vel ikke langsint, men Sollied ødela enhver framtid på Lerkendal i mitt hjerte 23. november 2005. Han kan kanskje ikke klandres for Stoltidis' drapsforsøk på Ciljan. Men måten han bortforklarte det på, gjorde at jeg mistet all tillit til ham.

Jeg sendte han en mail med litt sterkere ordlyd 24. november. Men den ble sendt tilbake fordi mailboksen var full, så jeg antar at jeg ikke var den eneste til å uttrykke min misnøye...

For noe tull. En svart dag, men om spilleren sier det ikke var med vilje, noe det (faktisk) er fint mulig det ikke var, så kan man ikke kreve at spillerens trener slakter egen spiller. Kritikken mot Sollied var overdrevet den gangen. Regner med mange er uenige, det får man gjerne være, trenger ikke bli en ny debatt om det. En parallell: mange, sikkert også RBK-ere, mener Pelu filmet. Men det er jo 100 % opplagt at han bare gikk i bakken, uten noe ønske om straffespark, krampe eller ikke. Virket overrasket over å få straffe.

Uansett: Å bruke dette fra 2005 som en begrunnelse for å ikke ønske Sollied som trener er bare for dumt. Finnes andre, bedre grunner, så får vi se.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
Skjønner enda ikke linken med Sollied, mannen har da vel ikke hatt noe trener jobb på år og dag og kan vel ikke skilte med noe som tilsier at han skulle få jobben nå heller.

År og dag er vel å ta i litt, han trente vel Lokeren i 2018/19.

Jeg håper selv på Knutsen, han har i alle fall bevist at han kan få spillere til å utvikle seg og blomstre i 4-3-3 med fintflytende fotball som er pen å se på.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Eirik Garshol kom med et veldig fint innspill i trenerjakten på Troillprat i går, hva med å la Rini Coolen få noen kroner for å finne en kandidat. Han har åpenbart peiling på 4-3-3, kjenner Rosenborg og vet hva som må til.

Jeg blir svett med tanke på at Ivar Koteng, Karen Espelund og Rune Bratseth som helt sikkert er de tre som roper høyest i styret skal bestemme det her. Og mest bekymret er jeg for at Rune Bratseth skal ha noe som helst å si. Hver gang han er "ekspertkommentator" slår det meg at han for lengst har gått ut på dato. Karen Espelund har sikkert vett og forstand på mange ting, men det oser NFF lang vei og det med artig og angrepsvillig er ikke det som slo meg som kjennetegnet på henne under hennes tid i NFF. Og bamsefar sjøl har vel avskiltet seg selv kraftig gjennom et utall "prosesser" siden han ble ansatt. Han er flinkest til å sparke folk, ikke ansette dem.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

Bratseth har vel aldri vært innenfor datoen. Som sportsdirektør fikk han sole seg i glansen fra Eggen i mange år, og man ser jo trenerhistorikken fra 2003 til han ga seg i 2007. Han var vel også involvert i et par av de senere ansettelsene, før han kom inn i styret. Utenom Hamren er det stort sett fiasko over hele linja (og da hører det med til historien at Hamren fikk bruke jævlig mye penger). Så hadde de griseflaks med at Kåre slo til i det som var tiltenkt som en midlertidig nødløsning.

Last edited by Sløvsekken on 27.06.2020 14:20; edited 2 times in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Hodor wrote:

År og dag er vel å ta i litt, han trente vel Lokeren i 2018/19.

Jeg håper selv på Knutsen, han har i alle fall bevist at han kan få spillere til å utvikle seg og blomstre i 4-3-3 med fintflytende fotball som er pen å se på.

Ja, 11 kamper med Lokeren tror jeg det var.

Omtrent der han har vært i alle klubber de siste 10 årene vel, uansett om det har vært bra eller dårlige resultater.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men Horneland har jo selv sagt at han er opplært i NFFs mal, og at Rosenborg-stilen, da de ble tvunget til å gi opp sin opprinnelige plan om å spille som Haugesund, ble en stor overgang.

Den der 'rammevilkår' - forklaringen (nok en gang, altså) er faktisk en myte. Det var aldri noen skjult 4-3-3-mann i en annen form der, og det var heller ikke det Rosenborg ansatte. Vi satte inn en NFF-mann med en fysisk 4-4-2 med vitende og vilje, og la ingen føringer på spillestil. Dette vet vi.

Det er jo bare å håpe på at dette var Bjørnebye sitt fotballfilosofiske prosjekt. Han var jo alltid en NFF-mann, en Drillofan, ikke en rosenborger sånn sett.

På et direkte spørsmål fra en journalist om ikke hans fotball var Haugesundfotball, svarte Horneland: Hva er min fotballstil?

Han har sagt at han måtte endre på planen sin. Men tillegget om at det er slik Haugesund spilte, det er ditt tillegg, fordi du mener å tro at det er det eneste han kan.

Det eneste jeg vet er at i Haugesund er dagens trener den sterke mann og han var SD da Horneland var der. Jeg vet at Horneland ikke er Eggensk 433, men siden han ikke fikk til det han ville her, så kan jeg ikke avskrive at han står for en offensiv morsom fotball.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 484, 485, 486 ... 824, 825, 826  Next
Page 485 of 826

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb