English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 472, 473, 474 ... 779, 780, 781  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Det skal sies da, det er aldri kjedelig å være RBK-fan RBK klubben har virkelig tatt på alvor dette med å være i underholdningsbransjen, bort sett fra under kampene.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

...og Sollied, han storma fre-em?
Gnafs
Senior

PostPosted: 26.06.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Det skal sies da, det er aldri kjedelig å være RBK-fan RBK klubben har virkelig tatt på alvor dette med å være i underholdningsbransjen, bort sett fra under kampene.

HAHA Razz Hvem trenger 'Hotel Cæsar' når man har 'Lerkendal minutt for minutt'

Last edited by Gnafs on 26.06.2020 10:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes de prinsippene så alt annet enn utdatert i går.

Nå tror jeg du misforstår. Jeg sier ikke at 433 er utdatert (tvert imot, faktisk), men det at vi konsekvent skal lete etter 433 og låse oss fullstendig inn i formasjon når vi søker erstatter er utdatert. Problemet er jo at det knapt finnes gode kandidater som er 433 i blodet, og da ender vi opp med dårlige løsninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
Her tror jeg vi har en ikke ubetydelig grad av enighet. Men jeg er nysgjerrig på å vite hva du mener: Synes du at Ivar Koteng og Rune Bratseth fortsatt bør være sentrale i disse beslutningsprosessene? Vi behøver ikke gå inn i begrunnelser for ja eller nei her, for det hører vel strengt tatt hjemme i en annen tråd, men det hadde vært fint å få et ja eller nei.

Jeg vet ikke hvorfor min personlige mening skal være interessant, utover at det var vi som diskuterte dette, men jeg mener Bratseth burde vært ute av styret for lengst. Ivar Koteng har jeg vært mer positiv til, mest fordi han har vist seg handlekraftig og innrømmet at han trenger sportslige vurderinger fra andre - akkurat det å skille på dette har jeg egentlig hatt litt sans for.

Men jeg var en av de som var MEGET skeptisk til timingen for å sparke Kåre. Dette spurte jeg (og mine kollegaer) Koteng om her hvis det skulle være av interesse:

http://troillprat.no/troi...var-koteng

Prosessen når Kåre var ansatt midlertidig og de skulle finne den nye permanente hovedtreneren var vanskelig å se forskjell på fra ingen prosess i det hele tatt. Nå hadde de mer flaks enn fortjent der.

Prosessen som endte med Horneland var en skam IMO, men det henger jeg like mye på Bjørnebye som noen andre.

Neste trener nå - jeg er alvorlig usikker på om Koteng er mannen som bør lede denne prosessen. De la ALT for mye prestisje i Horneland, lot det gå for langt, og dermed så har ikke jeg mye tillit til at de er best skikket til å finne ut av dette.

Det sagt, så har jeg ikke peiling på hvem som ER rett til å finne ut av dette. Men jeg håper det argumenteres bedre enn "Hainn e Rosenborger, vettu" både for den som skal lede prosessen, og den som skal bli hovedtrener.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Hørtes ut som at Koteng har ett spesifikt navn de ønsker seg i det fellesintervjuet.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Fins det noen offentlig tilgjengelig Stream? Adressa skal ha betalt for sin, og VG sin har ikke lyd...
JanneB
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har de ikke en skikkelig pressekonferanse innendørs i ordentlige former?

Hvorfor står malplassert ute på Skoglund i verdens minst organiserte seanse jeg noen sinne har sett?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:40    Post subject: Reply with quote

Blir ikke akkurat beroliget av å høre på Koteng.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Rambo blir neste trener m a o, da vet vi det. Det lå vel i kortene.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Hvorfor har de ikke en skikkelig pressekonferanse innendørs i ordentlige former?

Fått med deg pandemien, eller? Arrangementer innendørs forsøker man å unngå om man kan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JanneB
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
JanneB wrote:

Fått med deg pandemien, eller? Arrangementer innendørs forsøker man å unngå om man kan.

Nei, dette er news to me. Har du noen informative linker du kan dele?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

Dew wrote:
Blir ikke akkurat beroliget av å høre på Koteng.

Var det seriøst noen grunn til å bli det? Ingen bør bli beroliga før medlemmene får i gang ekstraordinært årsmøte i løpet av sommeren og sparker den fyren til helvete vekk fra Lerkendal for all framtid.
puckno
Veteran

I all denne galskapen fester jeg min lit til Dorsin og Espelund.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

De kunne likevel satt opp 20 plaststoler og hatt et bord med noen mikrofoner på. Detter virker jo bare mer useriøst - Eller "Sommerbåten-TV" som Saga uttalte.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 26.06.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

4-3-3 prinsippene fungerer åpenbart helt fint i en norsk kontekst. Hva som fungerer i europa, er pt. helt irrelevant. Vi bør konsentrere oss om å komme ut av nedrykksstriden før vi begynner å tenke på medaljer og europa.
Willoch
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
JanneB wrote:

Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Bye
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Én ting er sikkert; Koteng tar NULL selvkritikk. Arrogant, kort og ikke interessert i å reflektere.

Vi har ingen plan. Det finnes ikke planer for veien videre, vi skal hente utifra hva som er tilgjengelig, ikke utifra noen rød tråd. Merkelig, og ganske amatørmessig. Vi ble detronisert av RBK-fotball så seint som i går, men neida.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 26.06.2020 10:51    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Poenget her er vel at det er helt på trynet å sparke treneren uten å ha en erstatter klar. Det som skjedde var jo at klubben startet en 6 måneders prosess med å finne ny trener ETTER at treneren fikk sparken. Her hadde styret i klubben totalt feilberegnet hvor attraktive klubben var for nye trenere. Bjørnebye, Bratseth, Koteng etc antok at det skulle være enkelt å overtale en spennende internasjonal trener til å komme til Norge for å trene "selveste RBK". Det ble snakket høyt om at de hadde mye penger å bruke til å ansette en stjernetrener fra utlandet. Flere profilerte Nederlendere ble visstnok kontaktet, men man fikk ikke landet noe av dem. De prøve (visstnok) også lenge på Hjulmand, men i konkurranse med Anderlecht og det danske landslaget hadde vi nok lite å stille opp med.

Det er ett av poengene ja. Vi spurte Koteng direkte om dette på pod, og han var så vidt jeg husker enig i at det ikke var ideelt. Men når tilliten var borte, hadde de i praksis ikke noe valg, og det å begynne å jakte på en ny trener bak ryggen på sittende regime hadde vært enda mer feil. Dette er grunnen til at jeg personlig synes timingen var helt krise, selv om jeg har landet på at det nok var rett å skille lag med Kåre.

Ståle wrote:
Utpå senhøsten begynte panikken i styret å bre seg, da man endelig innså at de internasjonale trenerne de ønsket seg, ikke var LITT interessert engang i å komme til Norge. Man begynte å bli desperat å prøvde seg på halvgode norske løsninger. Da fikk man se hvor lite attraktiv klubben faktisk var blitt, når til og med Geir Bakke takket nei til et tilbud. Treneren til Sarpsborg! var ikke interessert i å trene norsk fotballs lokomotiv. Om Horneland var 6. 8. eller 12. valg på den berømte "shortlisten" vites ikke, men jeg er rimelig sikker på at han var langt fra toppen da trenerjakten ble igangsatt. Han var rett og slett den eneste de klarte å overtale.

Geir Bakke endte da opp med å ta trenerjobben i lsk etter at de rykket ned til OBOS, så jeg tror ikke vi skal bruke ham som noe eksempel på hvor lite attraktive vi var og er. Der var det åpenbart andre faktorer som også spilte inn.

Men jeg mener også at denne prosessen gikk galt i stor grad på grunn av Stig Inge Bjørnebye. Han var NFF-fordervet og mente Horneland var rett. Som sportsdirektør måtte kanskje styret stole på ham? Her synes jeg både Bjørnebye og styret gjorde feil.

Ståle wrote:
Sett utenifra er det jo heller ikke rart at trenere var skeptiske til å ta over RBK i 2018. Her er det altså en klubb som sparker en trener som har vunnet serien 3 år på rad, mitt i sesong hvor man ligger på 2. plass (eller noe lignende). Å leve opp til de kravene som tydelig signaliseres fra klubben med det trekket skjønner jeg at mange trenerkandidater var skeptiske til. Og de trenerne som takler (og kanskje elsker) et slikt press er gjerne så attraktive at RBK neppe har sjanse til å lande de.

Neida, jeg skjønner det. Ihvertfall den typiske NFF-dilteren. Spillemessig synes jeg det var tydelig nedadgående siden europa-exit i 2016, og det var MYE feil med måten Kåre spilte på i 2018. Coolen kom inn og fikk gjort noen nødvendige grep, men jeg er også av den oppfatning at vi vant the double det året mer pga. kvaliteten på norsk liga enn noe annet.

Ståle wrote:
Det er lite grunn til å tro at de siste 18 månedene har gjort klubben MER attraktiv for noen som helst trener. Hvorfor skal f.eks en mann som Kjetil Knudsen ønske å stikke fingrene inn i dette vepsebolet når han har det utmerket bra i Bodø. Internasjonale trenere vil nok (om mulig) være enda mindre interessert i å ta over nå, som klubben fremstår som i kaos.

Kanskje. Eller kanskje noen ser muligheten til å bli helt ved å gjenreise en fordums storhet. Vi har et stort navn, og sirkus er i klubbens DNA. Styret trenger ikke å forsterke dette, men det er velkjent at det er tøft å være hovedtrener i RBK. Det er ikke for "puslinger" uansett, jeg tror nok ikke kompetente trenere med heftig ryggrad lar muligheten gå fra seg.

Horneland hadde jo ryggraden, han fikk det bare ikke til å funke på banen.
senador
Legende

PostPosted: 26.06.2020 10:53    Post subject: Reply with quote

Jeg blir nervøs og bekymret å høre på Koteng. Her blir det ikke noen god prosess og vi må satse på flaks igjen.

Det blir ikke bedre med Henriksen. Det har vi sett før, så ny trener må komme ASAP. Åge Hareide må komme nå ellers blir det nedrykk.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Viktig uttalelse fra Koteng:

Det er sportssjefen som skal gjøre fot-arbeidet.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Viken snakker mer som en RBK-ansatt enn en supporterleder. Blitt litt for god kompis med alle på brakka?
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Det er dokumentert at Koteng sykler til og fra brakka, så det stemmer nok
senador
Legende

Huber wrote:

Sportssjefen som hentet Dino Zahora og kvittet seg med nederlenderne ? Jeg vil nok si at Trond Nordsteien er en het kandidat.

Last edited by senador on 26.06.2020 10:58; edited 1 time in total
Back to top
Bart1
Veteran

Det er ganske åpenbart at Hareide blir ny trener og at Rambo vil lede laget frem til da.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 472, 473, 474 ... 779, 780, 781  Next
Page 473 of 781

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb