View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Numsk Rutinert

|
Posted: 21.06.2020 22:54 Post subject: |
|
|
For meg er det 100% Hareide nå. Vi trenger en som helt udiskutabelt er sjef, og en som har vært med på et par rodeoer før. Men jeg er absolutt ikke fremmed for idéen om Horneland som assistent, om begge ønsker det. Jeg har ingenting imot Horneland, men en passende hovedtrener for Rbk er han jo bare ikke. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
|
|
Det tar så lang tid å reloade siden at det er tydelig mange som er spente.
Så lenge vi ikke har hørt noe - selv om jeg mistenker at Hedon vet mer enn han gir uttrykk for - så vil jeg slenge ut et nytt navn:
Christian Mikkelsen.
Nå vet jeg stort sett alle argumentene mot, men det er utrolig morsomt å se Kristiansund spille fotball. Han får gleden fram hos spillerne. Han får laget til å gutse selv om de leder.
Men hvis det er hold i ryktene, regner jeg med at Hareide er på plass i morra, og jeg vil ikke være veldig misfornøyd med det. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
Ståle wrote: | Skjønner sammenligningen Hedon, men føler det ikke blir helt riktig. Horneland har aldri spilt 4-3-3 eller ledet lag som spilte spesielt offensiv fotball. Han måtte i stor grad endre filosofi og tilnærming da han tok over Rbk. Knutsen har allerede vist at han behersker offensiv 4-3-3 fotball. Enig i at å håndtere egoer i garderoben antakelig ikke er det Knutsen har mest utfordringer med i Bodø. |
Det er forskjeller på Knutsen og Horneland, men det de har til felles er lite erfaring i store klubber. Jeg tror ikke det er spillestil eller slike ting som gjør at Horneland ikke lykkes, jeg tror rett og slett ikke han har nødvendig respekt blant spillerne. De gir litt faen i det som er avtalt, noe jeg også føler både Horneland selv og enkelte spillere har hintet til flere ganger.
Har man ikke nødvendig respekt i garderoben, hjelper det lite hvor mye man kan om fotball.
Hareide vil sette seg i voldsom respekt fra dag én, tror jeg. Han er kompromissløs og har CV til å backe det opp. Det er så definitivt det denne klubben trenger, nå. En ny "fader" som kan bare røske opp i ukultur og kvitte seg med svake deler av organisasjonen.
Last edited by Hedon on 21.06.2020 22:54; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
|
|
frank wrote: | Sløvsekken wrote: | Lurer på om jeg ikke heller vil foretrekke Hareide på nåværende tidspunkt. Godt av litt autoritet og hårføner i den garderoben tror jeg  |
Ikke overbevist. Tror ikke det er her det skorter for Horneland. Tenker derimot han er det ultimate eksempelet på at hårføner alene ikke løser noen verdens ting. |
Ut i fra det jeg har hørt så er problemet med Horneland snarere at han ikke prater nok med spillerne. Dessuten vil Hareide ha en helt annen pondus i kraft av sine meritter, og med det en mye større gjennomslagskraft. Horneland er det jo ganske opplagt at flere spillere ikke har veldig respekt for. Det så man ganske klart i enkelte intervjuer i fjor. Og Hareide har en helt annen erfaring fra å trene toppklubber, så det er betydelig mindre gambling enn å igjen gå for en umerittert trener. Hadde klubben flydd på medgang så hadde det vært litt annerledes, men her må man snu en særdeles negativ trend som har pågått lenge. |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 21.06.2020 22:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi har råd til å kjøpe ut Knutsen uansett, Bodø/Glimt vil forlange minst 500 mill. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 21.06.2020 22:56 Post subject: |
|
|
digre wrote: | Christian Mikkelsen. |
 |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 21.06.2020 22:57 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Crannypack wrote: | Ja, for det er jo så vanskelig å bruke vpn eller proxy. | Nei, det er kjempelett, men det er ikke tilfelle her. Trenger ikke å ha vært moderator på et sånt forum veldig lenge for å kjenne igjen proxy-brukere. |
En på hjemmenett og en på mobil, eller en via jobb-cyrix, eller naboens nett... masse muligheter utenom kjente vpn- og proxu-tjenester. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.06.2020 22:59 Post subject: |
|
|
På kort sikt er Hareide en god løsning. På lengre sikt er han ikke det. Han støtter ikke visjonen om offfensiv og artig fotball. Vi får ikke tilbake publikum med Hareide, men gull ja kanskje.
NB! Han mislyktes med Viking og Norge. Alle årene i Malmø var ikke kjempe bra.
Minner også om at hans klubbskifter har vært mange de siste årene før han tok over Danmark.
Last edited by senador on 21.06.2020 23:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2020 22:59 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | En på hjemmenett og en på mobil, eller en via jobb-cyrix, eller naboens nett... masse muligheter utenom kjente vpn- og proxu-tjenester. |
Cyrix? Mener du Citrix? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2020 23:00 Post subject: |
|
|
Jøss, så ryktene stemmer altså! Styremøte om saken i morgen ( Uten å nevne navn så fikk jeg høre dette på melding ).
Krysser fingrene for Hareide! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2020 23:03 Post subject: |
|
|
senador wrote: | NB! Han mislyktes med Viking og Norge. Alle årene i Malmø var ikke kjempe bra. |
Var der to sesonger. Vant serien, kvalifiserte til Champions League og kåret til årets trener i Sverige. Hvis dette oppholdet trekkes frem som negativt på hans CV, så sier jo det egentlig sitt om hva slags kapasitet han er. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2020 23:04 Post subject: |
|
|
senador wrote: | På kort sikt er Hareide en god løsning. På lengre sikt er han ikke det. Han støtter ikke visjonen om offfensiv og artig fotball. Vi får ikke tilbake publikum med Hareide, men gull ja kanskje. |
Rart å si det, men enig med senador. |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 21.06.2020 23:04 Post subject: |
|
|
Måtte sjekke med nære kilder i rbk selv når jeg leste dette og det bekreftes at han er på vei ut. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 21.06.2020 23:05 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Vi trenger en mann med pondus, meritter og erfaring. Åge Hareide er et helt opplagt valg! Han er også en mann som kan få Henriksen tilbake, samt andre fine navn. Knutsen havner litt i Horneland-klassen der. Blir smågutt. |
Ja. Viktig å få tilbake en merittert trener som kan tiltrekke gode spillere og få skikk på egoene. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2020 23:06 Post subject: |
|
|
Med Norge var han kun en stor keeper tabbe fra å ta oss til sluttspill... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 21.06.2020 23:06 Post subject: |
|
|
I min verden befinner Knutsen og Horneland seg i hver sin ende i måten de tenker og praktiserer fotball på.
Tror ikke det er autoriteten til Horneland som var problemet, snarere ideene hans.
Autoriteten falt med alle de underlige valgene han tok underveis.
Skulle Knutsen komme til oss (noe jeg absolutt ikke tror dagens styre verken evner eller tar sjansen på), ville spillerne omfavne ham.
Omtrent som når Solskjær erstattet Maurinho i United.
Men, som jeg antydet ovenfor, er nok Koteng ute etter et navn og noe trygt denne gangen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 21.06.2020 23:09 Post subject: |
|
|
Følelsen av at Hareide kommer inn med autoritet og Horneland fortsetter som assistent gitt kontraktsiotuasjonen rundt Emberland og fornyelsen til Eirik.. Det gir mening?
Vi raider garantert ikke Glimt, det blir både for dyrt og for uproft etter sesongen har startet.
Eventuelt en helt ukjent kandidat, Zeman?
Vrba?  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.06.2020 23:10 Post subject: |
|
|
Er ikke skker på om jeg vil ha Knutsen hvis han er villig til å vurdere å forlate Glimt for å trene oss to kamper ut i sesongen og Lerkendal er neste stopp for de.
På litt lengre sikt så synes jeg at han er en meget spennende kandidat.
Hareide ut sesongen f eks virker egentlig vel så fornuftig sportslig sett, og sannsynligvis mye bedre økonomisk, i tillegg så slipper en gnålet fra presse og slikt om hvorvidt han har den nødvendige ballasten for å håndtere jobben og store stygge RBK som kommer og "forsyner" seg fra "rivalene", dog antar jeg at Glimt har beina bedre plantet på jorda enn enkelte nede i Haugsesund. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2020 23:13 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | senador wrote: | På kort sikt er Hareide en god løsning. På lengre sikt er han ikke det. Han støtter ikke visjonen om offfensiv og artig fotball. Vi får ikke tilbake publikum med Hareide, men gull ja kanskje. |
Rart å si det, men enig med senador. |
Det er jo begrenset hvor "lang sikt" vi skal tenke også, da. Hareide har ikke veldig mange år igjen, så om han klarer å snu skuta og gi oss medvind til neste treneransettelse i 2022 - så har han gjort en jobb som kanskje er avgjørende for at vi fortsatt er det dominerende laget i Norge.
Hvis neste trener feiler, tror jeg det vil koste enormt mye. Vår status er faktisk i reell fare om vi kjører to nye år som 2019. Blir for meg helt merkelig at vi i nåværende situasjon i det hele tatt kan tenke "gull ja kanskje, men læll". Gull nå betyr faktisk alt!
Last edited by Hedon on 21.06.2020 23:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 21.06.2020 23:14 Post subject: |
|
|
Det lukter litt Hareide her ifølge de som er nære brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Kaaea Junior

|
Posted: 21.06.2020 23:14 Post subject: |
|
|
Må inn en trener med pondus. Noen av de andre forslagene her utennom Hareide gjør meg helt rystet, her trenger vi krutt! |
|
Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 21.06.2020 23:15 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Har man ikke nødvendig respekt i garderoben, hjelper det lite hvor mye man kan om fotball. |
Dette er en merkelig ting med mythosen rundt fotball. For alle andre (prestasjons)organisasjoner ville det være en fallitterklæring om respekt i garderoben avhenger av trenerens/lederens pondus alene.
Dette er en organisasjonsoppgave ikke en enkeltmannsoppgave, og hvis Rosenborg sliter med dette er det andre folk i organisasjonen som må komme seg på jobb. _________________ Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2020 23:19 Post subject: |
|
|
frank wrote: | For alle andre (prestasjons)organisasjoner ville det være en fallitterklæring om respekt i garderoben avhenger av trenerens/lederens pondus alene. |
Nå er det ingen som har sagt at dette handler om pondus alene. Burde være undøvendig å presisere at Hareide har det fotballfaglige i orden.
Ellers er det helt normalt i alle organinsasjoner at en tydelig leder med autoritet har bedre odds enn en usikker fersk leder med mange gode idéer. Tror dette er ganske elementær psykologi. De som følger alfahannen har størst sjanse til å overleve. |
|
Back to top |
|
 |
jelepjokk Junior
|
Posted: 21.06.2020 23:19 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Eller en frikjøpt Erik Hamren  |
Hvorfor i huleste skulle vi ønske Hamren tilbake. Da blir det gørr kjedelig igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.06.2020 23:21 Post subject: |
|
|
for det blir vanvittig mye morsommere med Hareide? |
|
Back to top |