English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 08:13    Post subject: Reply with quote

Ikke akkurat mye skryt til Horneland & Co å hente i det intervjuet.
¨
Kjetil Knutsen fremholdes som en meget klok mann og en som hadde vært på besøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2020 08:28    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ da vet vi vel hvem som tar over RBK...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 20.06.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

Kun Knutsen og muligens Cifuentes som kan føre Rosenborg tilbake på rett spor. Horneland ansettelsen blir bare mer og mer ufattelig
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 20.06.2020 11:30    Post subject: Reply with quote

Det viktigste i art er 'trening på stor bane'.
Jeg så ikke treninger i vinter, men noen nå (også på rad) siste 6uker.
-ingenting 11 vs 11 med stopp og fokus på detaljer.

Jeg håper ikke teamet er redd for at spillerne synes det er kjedelig, da må de i tilfelle forklare dem hvorfor. Og det må også repeteres jevnlig. -hva skjedde sist kamp.

Jeg konkluderer ikke med EH før runde 6-7, men ting tyder på at de misser her.
Vi er for dårlig på timing og rykk i pass/løp og derfor stopper ting opp.
Å terpe på feltet bevisstgjør huet enda mer og gir dertil trygghet, har ingen tro på å kun prate med video.
-og samtidig kun spille på tre-dels-bane mellom kamp..

Det føles litt som om EH er flink til å prate og dermed har spillerne med seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Yv89 wrote:
Kun Knutsen og muligens Cifuentes som kan føre Rosenborg tilbake på rett spor. Horneland ansettelsen blir bare mer og mer ufattelig


Hvis man har tenkt å fortsette å begrense seg til å lete i skandinavia (noe jeg personlig mener er å skyte seg selv i foten, all den tid det stort sett bare er Solbakken i FCK som har noe veldig å vise til i forhold til å trene topplag) så er det nok det. Hareide eller Sollied kunne nok potensielt fått skikk på laget vårt, men der er det andre utfordringer som gjør det lite realistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.06.2020 17:18    Post subject: Reply with quote

Hareide tror jeg fort er den eneste som vi realistisk kunne fått hit og som sannsynligvis vil kunne fort finne de grepene som trengs for å få dette laget til å ta noen kjappe og lange steg i rett retning.

Sollied blir litt sjansespill, men da kanskje mest på personlige ting mer enn det faglige.

Med litt mer etterpåklokskap så ville jeg sett for meg Coolen som SL og Herkees som hovedtrener jeg da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 17:36    Post subject: Reply with quote

Med Hareide så kjøper vi oss fort et par år til å få kontroll på sportslig avdeling igjen og noen som kan hjelpe Dorsin med god kompetanse.

Forhåpentligvis vil Dorsin ha evnene som skal til for at denne avdelingen skal bli preget av at vi har Norges beste støtteapparat og tar i bruk de beste verktøyene vi har tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2020 19:04    Post subject: Reply with quote

Hareide i en manager-rolle med Dorsin og Horneland som assistenter?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.06.2020 19:13    Post subject: Reply with quote

Nja, har Dorsin vist at han har det fotballfaglige inne? Mannen har vel tatt sin justgrad og ellers jobbet som agent.

Vil Horneland i det hele tatt finne seg i å få Hareide over seg etter et og et halvt år i sjefstolen? Det høres jo ut som at det garantert ender med at han ber om sluttpakke om ikke veldig lenge. Men det er jo klart at Horneland har mye fotballfag å bidra med på hvordan vi skal fremstå når motstander har ball, dog veldig mye å lære for hvordan RBK skal fremstå *med* ball.

Tar veldig gjerne å bytter ut Emberland, Henriksen og Jamtfall med noen som er mer up-and-coming.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Enkleste er vel å sende Horneland og Emberland hjem, Hareide inn som ny hovedtrener. Trenger ikke å være mer komplisert enn det.

Hva tilsier at Horneland og Emberland har noe mer fotballfaglig kompetanse å tilby og vil trives i rollen som support for Hareide enn en ung fremadstormende talentful trener i Trøndelag?

Jeg stemmer som sagt for å sende dem hjem de har ikke noe av verdi å tilby kun vranglære.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 20.06.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Hareide i en manager-rolle med Dorsin og Horneland som assistenter?


Nei takk, få Horneland til helvete vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 20.06.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Enkleste er vel å sende Horneland og Emberland hjem, Hareide inn som ny hovedtrener. Trenger ikke å være mer komplisert enn det.

Hva tilsier at Horneland og Emberland har noe mer fotballfaglig kompetanse å tilby og vil trives i rollen som support for Hareide enn en ung fremadstormende talentful trener i Trøndelag?

Jeg stemmer som sagt for å sende dem hjem de har ikke noe av verdi å tilby kun vranglære.


Ja, det er flere unge trenere i breddeklubbene i trøndelag som er engasjerte og dyktige. For å ta steget kreves en saftig dose flaks. Og ingen av de (som jeg kjenner til via kretsen) kan komme rett inn å trene et rbk-lag, men at de sannsynligvis har gjort en bedre jobb enn Horneland er helt sikkert. Flere av de er så interesserte og bruker så mye tid på å lære seg fotball at de automatisk har fått en så dyp innboende kunnskap om relasjonsbygging i lagspill og digital kunnskap om fart, presisjon og kontroll som gjør at man blir helt fascinert av å høre på.
edit. Dette er grunnen til at det er fryktelig irriterende å høre på Horneland har tatt vekk mye av trenings- og kampteknologien... Rett og slett hoderistende.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 21.06.2020 09:20    Post subject: Reply with quote

Simon Evjen og Erik Selnæs i tospann?
Back to top
View user's profile Send private message
Benoni Hartvich
Rutinert


Joined: 30 Jan 2004
Posts: 798
Location: Trondheim

PostPosted: 21.06.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

Hareide med Evjen som assist i to år - deretter Evjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 22.06.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Med litt mer etterpåklokskap så ville jeg sett for meg Coolen som SL og Herkees som hovedtrener jeg da.


Det er nok for sent nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Mer om det VG skrev om på lørdag:

– Mange av ideene og tankene i trenerkarrieren min har oppstått på hytta, sier Eggen.

Han skulle aller helst ha beholdt perlen, men:

– Med to beinproteser og en rullestol er ikke kystterrenget helt optimalt. Så det er på grunn helsemessige årsaker at jeg nå selger, det er rett og slett for mye å ta vare på, sier Eggen.

Les mer: NÃ¥ selger Nils Arne Eggen hytta
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 28.06.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Mer om audiensen på Fannrem:
Quote:
5. mars i år – i forbindelse med en treningskamp mot trønderne – besøkte en Bodø-delegasjon Nils Arne Eggen på Fannrem:

Knutsen, assistent Morten Kalvenes, sportssjef Åsmund Bjørkan, keepertrener Jonas Ueland Kolstad og Berg-brødrene Ørjan og Runar, Eggens gamle «stjerneelever» fra storhetstiden på 1990-tallet, deltok i det Glimt-treneren kaller et fantastisk møte.

– Nils Arne Eggen er etter mitt syn den beste treneren som har vært i Norge. Han har både det fotballfaglige, ledelse og pedagogikk. En levende legende som sitter med utrolig mye kunnskap. Han er veldig oppdatert på det som skjer i 2020 også, og visste godt hva vi hadde gjort i 2019. Veldig inspirerende, sier Kjetil Knutsen.

Artikkel fra kaukeavdelingen i VG: "BODØ/GLIMT-SJEFEN FRYKTER IKKE FOR TRENEREN: – VELDIG DEDIKERT OG LOJAL"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

1) Suksessoppskriften

- Det handler veldig om å tro på det du holder på med. Du må øve deg altså! Det skjer ikke over natta, det må læres. Så blir det viktig at du henter inn spillere som kan bekle ulike roller. En spillestil har et rollemønster. Da kan du ikke ha tre pygméer på topp. Du må velge en midtspiss som kan være et oppspillspunkt, gjennombruddsmann og distributør. Odd (Iversen) er den beste vi har hatt. John (Carew) kom seg, han lærte mye han, vet du.

2) Hovedårsak til fallet

- Man gikk jo så langt, selv om man har unnskyldt det etterpå, at man liksom skulle bli kvitt Eggen-filosofien i Rosenborg. Det er jo ikke Eggen-filosofien, det er jo Rosenborg-filosofien, som en Eggen har gjennomført og fått frem og fått ned på papiret. En slik filosofi er jo ikke statisk, den er dynamisk.

3) Konklusjonen

- Det er ikke så lett å forklare. Det å skulle fremstå som nyrevolusjonær sjøl etter at revolusjonen har skjedd. Jeg kan ikke forklare det på en annen måte.

Les mer: Ingen skjønte hvor viktig han var
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 01.08.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

At ikke Rune Bratseth leide inn disse gutta i sin tid til og lage en hyllest sang om Nils Arne Eggen, slik som de gjorde for Sven Göran Eriksson da han var engelsk landslagssjef. Laughing

Helvete, for en horribelt dårlig sang. www.youtube.com/watch?v=q33sNrncVmI
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2020 23:50    Post subject: Reply with quote

Kom over en gammel klassiker litt tilfeldig, fra når Eggen trente Orkla. Har sikkert vært delt tidligere, men er alltid verdt å se om igjen

https://www.vgtv.no/video...sess-igjen
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.08.2020 00:44    Post subject: Reply with quote

Gjort mye dumt i denne klubben de siste åra, men at Hoftun valgte Jönsson over Eggen er fortsatt sjokkerende Crying or Very sad
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.08.2020 09:27    Post subject: Reply with quote

Enda mere sjokkerende at Hoftun brukte kontinuitet som argument og slapp unna med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 09.08.2020 09:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kom over en gammel klassiker litt tilfeldig, fra når Eggen trente Orkla. Har sikkert vært delt tidligere, men er alltid verdt å se om igjen

https://www.vgtv.no/video...sess-igjen


Fantastisk og nesten litt rørende å se gode gamle Nils Arne i aksjon på sidelinja. For å mimre litt så husker jeg da jeg var guttunge på 90-tallet. Jeg gikk på barneskole på Nardo, dermed var veien kort ned til Lerkendal på sykkel etter skolen for meg og klassekompisene mine. Treningene var jo åpne for alle på den tiden, så da fikk vi alltid stå pent og høflig inntil banen mens Nils Arne sto og dirigerte treningene i kjent stil. En dag så tok vi oss motet til å springe bort til spillerne for å sanke autografer da det ble en liten pause i treninga, noe som var helt uproblematisk for Nils Arne. Med autografene i lomma så sprang vi bort til syklene våre for å ta turen hjem, og da innså jeg plutselig at jeg hadde glemt sykkelhjelmen min. Etter litt febrilsk leting ved sidelinja på banen, så oppdaga jeg at Nils Arne hadde tatt på seg hjelmen min og sto å styrte treninga med den på hodet - jeg fikk den selvfølgelig tilbake, med beskjed om at jeg måtte passe på tingene mine bedre i fremtiden!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 09.08.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

Dere vet at det er styret som ansetter og avsetter trenere. Det styret hadde, med bidrag fra Bratseth bestemt seg ffor at Eggen var avleggs. De valgte Hamren og ønsket å fortsette i den retningen.

Hoftun var en del av den beslutningsgruppa men stilretningen ble faktisk valgt før han kom i gang som SD.

Så selv om han var den som uttalte seg på vegne av klubben, bør man ikke peke på han som strategen bak dette.

Samme strateg bak da, som med Horneland. Da som rådgiver, nå som styremedlem.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.08.2020 10:26    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid hatt en følelse av at hadde det vært opp til Bratseth, hadde vi spilt gammel tysk 5-3-2 med sweeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 245, 246, 247 ... 258, 259, 260  Next
Page 246 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb