View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
33% |
[ 19 ] |
Hedenstad |
|
1% |
[ 1 ] |
Reginiussen |
|
16% |
[ 9 ] |
Valsvik |
|
3% |
[ 2 ] |
Trondsen |
|
0% |
[ 0 ] |
Zachariassen |
|
1% |
[ 1 ] |
Lundemo |
|
1% |
[ 1 ] |
Tagseth |
|
19% |
[ 11 ] |
Helland |
|
3% |
[ 2 ] |
Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
Adegbenro |
|
16% |
[ 9 ] |
|
Total Votes : 56 |
|
Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.06.2020 21:06 Post subject: |
|
|
Når du misser på enkle mottak og bommer på enkle 5 meters pasninger så har det ganske lite med formasjon og samhandling å gjøre. Vi er riktignok svake som kollektiv også, men kan i det minste delvis tilskrives en uvanlig oppkjøring, og sikkert delvis trenerapparatet. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 16.06.2020 21:08 Post subject: |
|
|
Adressa ved Øyvind Lein presterer faktisk å kuppe dagens makkverk-pris med sin spillerbørs. Fullstendig uten nyanse og sammenheng. Gjettekonkurranse for de som ikke har lest: Hvem har høyest og hvor mange karakterer mellom duoene Zach og Tagseth, Trondsen og Hedenstad? |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:09 Post subject: |
|
|
Samme gjengen som vant gull i 2018 (minus urokråkene som angivelig ikke holdt nivået) klarer knapt å slå en presis støttepasning under Horneland. Dette er spillere som bør ha nivået inne. |
|
Back to top |
|
 |
RBK-medlem Junior
|
Posted: 16.06.2020 21:11 Post subject: |
|
|
Nesten ingen RBK-medlemmer har egentlig noen verdens grunn til å være misfornøyde med denne kampen. Dette er altså nøyaktig den fotballen de selv langt på vei har vært med på å fremprovosere de siste par årene.
Og nei, jeg kommer ikke til å slippe den tråden under noen omstendighet, fordi folk er helt nødt til å akseptere konsekvensene av de valgene de tar. Det gjelder like mye klubbmedlemmer som klubbledelse, trenere og spillere. For det har altså ikke vært mangel på advarsler mot de valgene som er foretatt eller lidenskapelig støttet.
For meg er denne kampen omtrent nøyaktig som forventet. Defensivt er det i det store og hele helt okei, noe som selvsagt er en vesentlig fremgang fra sesongstarten i fjor. Men offensivt er det helt totalt planløst.
Når det er sagt så er det 29 serierunder igjen, og jeg kan i alle fall foreløpig spise i meg denne kommentaren dersom RBK kjører over Molde til helga (noe jeg strengt tatt vil gjøre med glede om så skjer).
Men hovedpoenget er altså at alle klubbmedlemmer som har støttet de to siste store avgjørelsene rundt hovedtrenerjobben (altså avskjedigelsen av Ingebrigtsen og ansettelsen av Horneland) fremstår for meg som fullstendig blottet for evne til refleksjon og å se ting i en større sammenheng, og følgelig uten noen god grunn til å klage på kamper som denne.
Mulig mange av medlemmene i klubben vil føle seg noe såret og vonbroten over å bli målskive for en så skarp kritikk, men det får de enkelt og greit bare leve med. Og de er selvsagt i sin fulle rett til å svare på kritikken. _________________ "Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:15 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Samme gjengen som vant gull i 2018 (minus urokråkene som angivelig ikke holdt nivået) klarer knapt å slå en presis støttepasning under Horneland. Dette er spillere som bør ha nivået inne. |
Kan jo være at det faktisk var "urokråkene" som sørga for nivået på laget, og at de ble en såpass stor trussel mot trenerteamet at de måtte vekk... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
sundancekid Junior
|
Posted: 16.06.2020 21:25 Post subject: |
|
|
Har fulgt RBK siden 80-tallet. Støttet fullt ut sparkinga av Kåre, men støttet heller ikke ansettelsen av Horneland.
Kåre ble for feig. Først i Europa. Finn en 4-3-3 mann som forsøker å spille som vi ønsker å framstå. Da returnerer jeg til Lerkendal. Gidder ikke Hamren etc heller. Finn tilbake til vår identitet. Trenger ikke være bare nostalgi.
Så Bodø/Glimt i dag. Skulle ønske det var mitt lag.
Last edited by sundancekid on 16.06.2020 21:26; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
|
|
Målet med å ansette ny trener vår makse Europa muligheten. dvs ikke bare kvale inn til EL men sikte mye høyere... Nå har vi ingen ting å gjøre i EL og karet oss inn i kvalik med et overtids mål men kommer ikke inn i gruppespillet i år..
Hvor gikk alt galt ??
Var styret for høye av suksess!
Var vi uheldig eller naive i hva vi trodde vi kunne få tak i av dyktige trenere ?
Uansett så er vi akkurat nå ca like gode som Kristiansund! tenk det... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
|
|
Den børsen er helt kokko. Trondsen får kun skryt, like mye som Tagseth, som får 7, selv får Trondsen 3er.
Kanskje den mest amatørmessige børsen jeg har sett. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:29 Post subject: |
|
|
At noen fortsatt prøver febrilsk å holde på at det var riktig å sparke Ingebrigtsen for Horneland, viser meg bare hvordan man kan bli Koteng- vasket og hvor langt inn erkjennelsen av å ha tatt feil sitter. Tragikomisk.[/quote
Sparkingen av Kåre var det nok noen andre enn Koteng som var pådriver for. Koteng har jobben med å fronte det. Horneland lappen kom nok opp av en annens hatt. Men det er klart hele styret var enig i avskjedigelsen og ansettelsen. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:29 Post subject: |
|
|
Francisco Clementine wrote: | Samme gjengen som vant gull i 2018 (minus urokråkene som angivelig ikke holdt nivået) klarer knapt å slå en presis støttepasning under Horneland. Dette er spillere som bør ha nivået inne. |
Delvis uenig. Mike, Konradsen og Meling har vært dominante spillere for oss når vi har vært på vårt beste. Helland er ikke der han var for et par år siden.
Det er ikke Lundemo og Trondsen som har vunnet kamper for oss de siste årene selv om Trondsen har vist tendenser.
Adegbenro gjør i blant fantastiske ting men med en så usynlig spiss så blir det ikke lett å vinne kamper. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.06.2020 21:32 Post subject: |
|
|
Willoch wrote: | At noen fortsatt prøver febrilsk å holde på at det var riktig å sparke Ingebrigtsen for Horneland, viser meg bare hvordan man kan bli Koteng- vasket og hvor langt inn erkjennelsen av å ha tatt feil sitter. Tragikomisk.
Sparkingen av Kåre var det nok noen andre enn Koteng som var pådriver for. Koteng har jobben med å fronte det. Horneland lappen kom nok opp av en annens hatt. Men det er klart hele styret var enig i avskjedigelsen og ansettelsen. |
At noen fortsatt ikke har fatteevne til å skjønne at sparkingen av Kåre og ansettelsen av Horneland er 2 fullstendig forskjellige ting . At ansettelsen av Horneland var håpløs forandrer ikke det ubestridte faktum at klubben i kraftig nedgang det siste halvannet året med Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 16.06.2020 21:36 Post subject: |
|
|
RBK-medlem wrote: | Nesten ingen RBK-medlemmer har egentlig noen verdens grunn til å være misfornøyde med denne kampen. Dette er altså nøyaktig den fotballen de selv langt på vei har vært med på å fremprovosere de siste par årene. |
Uenig: Jeg og flere med meg har sagt nøyaktig dette lenge, så her er det stor dissens. Uansett hva de ivrigste på forumet har "oppsummert".
Hvor mye vi kan påvirke er begrenset, jeg var på årsmøtet og stemte mot Koteng, og fornyet ikke sesongkortet før årets sesong.
Forøvrig er jeg fullt ut enig i det du skriver, og du kan gjerne gjenta det! Det at vi endte opp med Horneland er på mange måter kronen på verket etter at KI ble sparket på den måten han gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:37 Post subject: |
|
|
Var veldig treningskampfølelse over dette.
Men slutt å dra fram det sprøytet med Kåre, at SIB gjorde et horribelt forarbeid til ansettelsen av Horneland som sistnevnte kanskje er istand til å rette opp, men ikke så altfor mye som tyder på at han evner å lære fort nok på jobben til det, det for så være. Men å gi Kåre fyken reddet både seriegull og gruppespill i 2018, Coolen greide å utsette nedturen til 2019. Vi hadde vesentlig værre prestasjoner under Kåre i starten av 2018-sesongen enn idag.
Jeg synes i utgangspunktet at en prøver på ganske mye bra, men det er en del personlige feil som går igjen og ødelegger det som kunne blitt bra, og det mer urovekkende er at det er veldig mye småplukk på detaljer som mangel på innløp på første stolpe og hvorfor de lar Helland holde på med cornere fra venstre med hva nå enn slags varianter han prøver på, Hedenstad bør slå fra venstre og Helland fra høyre, harde innsvingere i hodehøyde på femmeteren er det jeg vil ha.
Så observerer jeg at man hadde ganske god kontroll bakover og holdt KBK veldig mye på rett side av midtstreken, og de er antakelig et av de mer vriene lagene å møte på. Fortsetter en i denne leien blir det iallefall lite baklengs og tap, men mangler litt vel mye på siste tredel, særlig mot etablert
Den treneren som vi aller helst skulle ha ønsket oss, hvem nå det skulle være ville nok ha fått fram et mye bedre angrepspill enn idag, men for å ta opp tråden din og kutte den opp i småbiter og brenne de på sankthansbålet, aldri i verden at vi ville ha fått det med Kåre etter at han ble sur, tverr og skulle vise at han klarte seg fint uten å "skrive av" Eggen sin taktikktavle. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:37 Post subject: |
|
|
B/G kjørte over Viking i dag med Eggens 4-3-3 .. De sier selv i B/G at de kopierer rått.....
Hvorfor klarer ikke vi å få til dette.?. Hva kunne ikke dette da blitt av lag med norges beste spillere ! Det kunne blitt en superlag som rystet Europa igjen... _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 16.06.2020 21:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.06.2020 21:39 Post subject: |
|
|
RBK-medlem wrote: | Nesten ingen RBK-medlemmer har egentlig noen verdens grunn til å være misfornøyde med denne kampen. Dette er altså nøyaktig den fotballen de selv langt på vei har vært med på å fremprovosere de siste par årene.
Og nei, jeg kommer ikke til å slippe den tråden under noen omstendighet, fordi folk er helt nødt til å akseptere konsekvensene av de valgene de tar. Det gjelder like mye klubbmedlemmer som klubbledelse, trenere og spillere. For det har altså ikke vært mangel på advarsler mot de valgene som er foretatt eller lidenskapelig støttet.
For meg er denne kampen omtrent nøyaktig som forventet. Defensivt er det i det store og hele helt okei, noe som selvsagt er en vesentlig fremgang fra sesongstarten i fjor. Men offensivt er det helt totalt planløst.
Når det er sagt så er det 29 serierunder igjen, og jeg kan i alle fall foreløpig spise i meg denne kommentaren dersom RBK kjører over Molde til helga (noe jeg strengt tatt vil gjøre med glede om så skjer).
Men hovedpoenget er altså at alle klubbmedlemmer som har støttet de to siste store avgjørelsene rundt hovedtrenerjobben (altså avskjedigelsen av Ingebrigtsen og ansettelsen av Horneland) fremstår for meg som fullstendig blottet for evne til refleksjon og å se ting i en større sammenheng, og følgelig uten noen god grunn til å klage på kamper som denne.
Mulig mange av medlemmene i klubben vil føle seg noe såret og vonbroten over å bli målskive for en så skarp kritikk, men det får de enkelt og greit bare leve med. Og de er selvsagt i sin fulle rett til å svare på kritikken. |
Takk for et meget godt innlegg. Måten klubben blir styrt på er et problem. Medlemmene har sviktet, styret har sviktet og ledelsen har sviktet.
Det er ikke lojalitet mot det man ønsker.
Ansettelser i sentrale posisjoner går på om man er ekte rosenborger eller ikke. Dyktighet og evne til å heve RBK som klubb er underordnet. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:44 Post subject: |
|
|
Man vil gjerne ha det rosenborgse inn i klubben og det Eggen sto for av spillestil... Men så ansetter man en trenerduo som er 100% anderledes og står for noe 100% anderledes... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 16.06.2020 21:44 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Hva kunne ikke dette da blitt av lag med norges beste spillere ! Det kunne blitt en superlag som rystet Europa igjen... |
Der dukker det altså opp igjen....som om det er en uomtvistet sannhet. Det er da med all respekt ikke en korrekt påstand. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:45 Post subject: |
|
|
Man vil gjerne ha det rosenborgse inn i klubben og det Eggen sto for av spillestil... Men så ansetter man en trenerduo som er 100% anderledes og står for noe 100% anderledes... _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 16.06.2020 21:49 Post subject: |
|
|
Ifølge vg vant Reginiussen alle duller og hadde 21 gode av totalt 23 inolveringer. Det holdt til 3 på adressabørsen.
Last edited by RBKrosenborg on 16.06.2020 21:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.06.2020 21:50 Post subject: |
|
|
bæærnt. hvorfor ikke ?
Du kan vel heller ikke motbevise det...
og det var ingen påstand med et ønske og håp...
Det at vi presterer så dårlig med den stallen vi har er knapt til å tro/,forstå..
Det skal ikke være mulig, og det er en påstand _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 16.06.2020 21:53 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke sett samme kamp som Andre Hansen og Horneland ihvertfall som syntes det var mye positivt å ta med seg etter at vi slet oss til uavgjort hjemme mot Kristiansund og hadde utrolige ett skudd på mål. At de er brukbart fornøyd med dette skvipet av en kamp er skremmende. _________________ "- Det finnes en lengsel i øynene hans etter fotball og nesten etter livet også, sier RBK-treneren om sin nye spiller." |
|
Back to top |
|
 |
sundancekid Junior
|
Posted: 16.06.2020 21:54 Post subject: |
|
|
bæærnt wrote: | [Der dukker det altså opp igjen....som om det er en uomtvistet sannhet. Det er da med all respekt ikke en korrekt påstand. |
Nei. Ikke en uomtvistelig sannhet selvsagt. Men fortsatt helt annerledes enn 90-tallet. Under Kåre ble vi feige. Dersom vi hadde vært tro kunne vi kanskje rystet Europa igjen? Ikke en sjanse i dag som vi fremstår.
Last edited by sundancekid on 16.06.2020 21:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.06.2020 21:56 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | bæærnt. hvorfor ikke ?
Du kan vel heller ikke motbevise det...
og det var ingen påstand med et ønske og håp...
Det at vi presterer så dårlig med den stallen vi har er knapt til å tro/,forstå..
Det skal ikke være mulig, og det er en påstand |
At vi skal hevde oss mot de beste i CL i dag er ekstremt urealistisk. Grunnen til det er først og fremst fordi at Norge på 90-tallet lå langt foran de største lagene på organisering, både defensivt og med offensiv samhandling. I 2020 er status en ganske annet. De største klubbene, med de beste spillerne, er også blitt de ledende på organisering og samhandling. For at RBK skal kunne slå et Barcelona eller Liverpool eller hvem det måtte være, så må vi være bedre enn dem på noe for å kompensere for at vi har vesentlig dårligere individuelle ferdigheter. Det blir særdeles vanskelig når de er verdensledende på begge deler (dvs både individuelle ferdigheter og det kollektive).
Last edited by Sløvsekken on 16.06.2020 21:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.06.2020 21:56 Post subject: |
|
|
Den børsen er legendarisk. Synes 8 til Adegbenro er rimelig spesielt også, er altså knapt mulig å være bedre enn det han var i dag i følge Lein. 3 til Lundemo er også hardt. Mulig jeg roter, men spilte ikke Lein 2. div for Kolstad på 90-tallet? Skulle jo tro han hadde fotballblikk. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.06.2020 21:59 Post subject: |
|
|
Adegbenro er jo helt ute av stand til å spille ball på riktig tidspunkt. Han kan drible så mye han bare vil, det ender ca aldri i mål uansett. |
|
Back to top |
|
 |
|