English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 284, 285, 286 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

... Var det nødvendig å rydde opp !!. Det er vel litt tidlig å konkludere her siden vi ikke har noe å måle mot ?. I fjor var det så dårlig at det nesten ikke var sant det vi så.. Premieren mot Obos Ranheim var tragisk dårlig. Men stemningen er god og det er slik vi skal spille i RBK og slik vi gjør det i RBK !!.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 23:10    Post subject: Reply with quote

Oppryddingen i stallen var i aller høyeste grad nødvendig (primært fordi nøkkelspillere begynner å dra på årene, og ikke lenger leverte på samme nivå som tidligere), og det var også noe flere her inne har etterlyst i lengre tid. At Horneland ikke fikk noe ideelt utgangspunkt er nok hevet over enhver tvil, men samtidig skal en RBK-trener ha såpass autoritet at han greier å håndtere meritterte spillere. Vi vinner tross alt ganske ofte i denne klubben, så det vil alltids være en del spillere som har vunnet og opplevd mye. Det er ikke en klubb man skal øve seg på å bli trener i.

Nå er nå engang Horneland fortsatt trener, så da får man heller legge tvilen til side en liten stund og støtte opp om klubben når vi går inn i en ny sesong. Men her kreves det betydelig fremgang fra fjoråret, og unnskyldningene er oppbrukt. Nå har han fått fornyet stallen, og man kan ikke lenger skylde på at spillerne var i dårlig fysisk forfatning etter Kåre. Leverer ikke Horneland nå, så er han rett og slett ikke god nok til å være RBK-trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 23:40    Post subject: Reply with quote

Horneland er med stor sannsynlighet ikke god nok for RBK og vil gå over i historien som en liten parentes. som Jønsson og Perry og Tørum og andre helt greie trenere.
gurgla
Veteran

PostPosted: 11.06.2020 23:42    Post subject: Reply with quote

In Horneland we trust RBK
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.06.2020 20:18    Post subject: Reply with quote

Da ansettelsen var et faktum, tok også flere til orde for at Horneland langt ifra var Rosenborgs førstevalg som hovedtrener.

– Men jeg var nok en av dem som ble aller først spurt, sier Horneland i dag.

– Så sa jeg egentlig nei. Jeg følte ikke at det var det steget jeg skulle ta da.

I Haugesund hadde han satt poengrekord året før, og de hadde kvalifisert seg til Europa. Horneland følte seg ikke ferdig med prosjektet han hadde satt i gang i hjembyen. Så slo Rosenborg på tråden en gang til.

– Da var tanken modnet litt mer, forklarer han.

– Hva modnet seg?

– Rosenborg er jo Rosenborg. Det er den største klubben i Norge. Til slutt ble det litt sånn at «Okei, av og til må du bare ta noen tøffe valg». For det var et tøft valg. Jeg hadde jo overhodet ikke sett for meg å dra fra Haugesund da jeg gjorde det.

– Men fristelsen ble for stor til slutt.

Les mer: Horneland om nedturene, helomvendingen og hvorfor han ikke har vært hjemme hos familien på et halvt år: – Jeg er jo en egoist

Selv var han bare ti-tolv år da han skjønte at han ville bli fotballtrener etter spillerkarrieren.

– Det var fascinasjonen for spillet, fascinasjonen av å bygge lag, i tillegg til at jeg alltid har vært en ledertype og alltid opptatt av fotball, sier treneren.

Derfor var det tungt for Horneland at det ble så mye rot i 2019. Nå forteller han at han begynner å få det slik han ønsker i klubben.

– Vi har klart å skape en god kultur i garderoben og vi jobber godt sammen. Jeg begynner å få på plass de standardene som vi ønsker på ting. Jeg får satt mer og mer preg på ting. I fjor var et rotete år, men nå er helheten blitt mye bedre, sier 45-åringen.

Han signerte nylig ny kontrakt med Rosenborg ut 2021-sesongen. Hva som skjer etter det er han usikker på.

– Jeg koser meg med hverdagen nå, så det blir som det blir. Jeg trenger ikke å jobbe med fotball heller, sier han og smiler.

Les mer: RBK-sjefen

Ulseth:

Horneland har vist stadig bedre tendenser, men har ennå til gode å bevise noe som helst. Det har han dennesesongen på seg til å gjøre. Han kan like gjerne begynne med en gang.

(...)

Eirik Horneland har godt grep om lederoppgavene. Han vantrespekt for sin evne til å stå i stormen i fjor. Alle i og utenfor klubben vil at han skal lykkes. Det er et godt utgangspunkt. Men han må gjøre jobben selv.

Jeg tror han trives i den rollen.

Dermed er det bare å glede seg.

Les mer: Vi mener alvor, Horneland!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 00:41    Post subject: Reply with quote

Skremmende at Horneland sa at Konradsen hadde spilt uansett om han var skadefri. Skjønner ingenting av vitsen i å gå ut med det selv om han hadde den teite tanken i sitt hode. Konradsen verken fortjener eller trenger å få utdelt klippekort og Tagseth,Holse og Åsen trenger vell neppe å høre at de ikke spiller uansett hvor godt de presterer. Tror fremdeles at vi ikke kommer til å vinne eliteserien med Horneland som sjef. Håper fremdeles å ta feil.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 00:52    Post subject: Reply with quote

Ja, det er en helt vanvittig uttalelse. Viser hvor lite kvalifisert han er for jobben. Men for all del -- bruk Konradsen og resten av klippekort-gjengen. Det vil kun føre til en reprise av seriestarten i fjor. Alle tap er et positiv skritt i retning Horneland-fritt RBK.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 08:53    Post subject: Reply with quote

sykt å si.. men jeg håper på en ræva start i år, så vi kan kaste han tilbaket til Haugesund fort som mulig.
Back to top
El Duderino
Proff

PostPosted: 16.06.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

makan til supportere. Rett og slett trist.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 09:52    Post subject: Reply with quote

OK. Jeg håper vi spiller fin fotball, scorer mye mål og tar gull.
Det er det jeg håper på, men vi er vel alle forskjellige.
Back to top
Hawken
Junior

PostPosted: 16.06.2020 09:53    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Ja, det er en helt vanvittig uttalelse. Viser hvor lite kvalifisert han er for jobben.

Sånn som NAE holdt på det. Uten sammenligning forøvrig vel og merke.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg håper vi ser uendelig mye bedre ut enn i fjor. Gjør vi ikke det har nok ikke Horneland lang tid igjen. Det må leveres fra første stund, og om det går noen kamper uten særlige resultater/godt nok spill bør han henge i en tynn tråd.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 10:34    Post subject: Reply with quote

Håper på å få en følelse på at vi vinner og faktisk vinner. Det er lenge siden det. Det vil si et godt og jevnt spill gjennom en hel kamp med blanding av gode kombinasjoner og sjanseskaping.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Hawken wrote:
Dew wrote:
Ja, det er en helt vanvittig uttalelse. Viser hvor lite kvalifisert han er for jobben.

Sånn som NAE holdt på det. Uten sammenligning forøvrig vel og merke.

Mini uttalte en gang at hvis man ikke var i førsteelleveren i årets første treningskamp var det en lang vei inn på laget...
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
OK. Jeg håper vi spiller fin fotball, scorer mye mål og tar gull.
Det er det jeg håper på, men vi er vel alle forskjellige.

Håper jeg også. Men fin fotball spiller vi ikke.

Dette er altså en trener som henger ut egne spillere i media. Som aldri gir unge spillere tillit. Som skroter anerkjent treningsdata (som alle klubber i verden bruker) fordi "jeg klarer å se hvem som er i form". Som deler ut helt uforståelige klippekort (les. Hovland, Kon). Horneland er 100% gjennomsyret av NFF; akkurat som Bjørnebye. Det er gammeldags, destruktivt og aldri verden godt nok for et lag som skal være underholdende. Vi har spilt rævvafotball i flere år, og Horneland har ikke klart å endre det.

Støtter ikke laget blindt. Vil heller se oss gå på snørra og få de endringene som behøves, enn å se oss gå gjennom nok en middelmådig sesong som forlenger elendigheten.
Back to top
JB
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
sykt å si.. men jeg håper på en ræva start i år, så vi kan kaste han tilbaket til Haugesund fort som mulig.

Er du helt blokkert over kragebeinet eller?
Sitte her å ønske at vi skal få en ræva start på sesongen !! Du burde skjemmes av å kalle deg supporter.
Men slå deg sammen med Senador, så kan du og han sammen, sitte å skrive møl her på forumet. Har aldri hørt makan til negativ instilling blant påståtte supportere i forkant av en seriestart.
Tragisk spør du meg.
Pinne69
Proff

PostPosted: 16.06.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen fan av Horneland, men å kritisere hvordan han har fremstått i media o.l synes jeg blir feil. Han har stått med rak rygg og vært klokkeklar på at han har ansvaret og har pekt på alt som ikke har fungert. Resultatene og spillet har ikke vært bra, men personen Horneland og hans evne til å stå i stormen har imponert meg voldsomt. Håper bare at spillet står mer i stil denne sesongen. Ellers er det, som ha selv sier, slutt ganske så snart.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 11:58    Post subject: Reply with quote

Hva er det uansett som får folk til å tru at det bytte av trener vil gjøre ting bedre? Med unntak av Hamrén så har vi knapt sett forbi husveggen etter nye trenere. Som regel ser vi på assistenter og tidligere spillere. De få gangene vi har gått for noe annet har vi hentet trenere for klubber som har hatt 5 minutter med solskinn i ei lang famling i tåka (Høgmo, Jonson, Horneland). Eneste gangen vi faktisk har henta decent trenere er faktisk Hamrén og Hareide og begge to begynner å blialt for lenge siden. Statistikken sier at de nye klutene stortsett blir overkjørt av de klutene andre har brukt. Derfor mener jeg det er bedre at vi håper Horneland lyktes, kanskje vi kan få litt penger ut av han ved en landslagsjobb eller at en bedre klubb kommer fremfor at vi bytter Horneland med enten Henriksen eller Emberland eller henter Christian Michelsen eller Vegard Hansen da det å tenke nytt på brakka er omtrent på linje med å tenke på folket på stortinget

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Horny kommer nok til å få sparken etterhvert. Spørsmål om bare når. Ingen av handlingene som skjer på og utenfor banen ser bra ut.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Horneland er "god nok" til å kunne ta gull med Rosenborg. Det er forøvrig det eneste laget jeg tror han har kapasitet til å vinne gull med. Han er nok ikke blant de aller beste trenerne i Norge, men er den treneren vi har. Jeg vil derfor støtte opp om Horneland, inntil det motsatte er bevist.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Jeg er ingen fan av Horneland, men å kritisere hvordan han har fremstått i media o.l synes jeg blir feil. Han har stått med rak rygg og vært klokkeklar på at han har ansvaret og har pekt på alt som ikke har fungert. Resultatene og spillet har ikke vært bra, men personen Horneland og hans evne til å stå i stormen har imponert meg voldsomt. Håper bare at spillet står mer i stil denne sesongen. Ellers er det, som ha selv sier, slutt ganske så snart.

Blir alltid så forbauset over folk sin evne til å hylle folk som står i sin egenproduserte drit. Donald Trump er eksperten på det og mange blir så imponert av at han takler all kritikken mot den idiotien han sprer at de tror han er en stor leder. Den mengden med møkk Horneland gikk ut i media med i fjor var hinsides all normalitet. Mye bedre enn en trener som er flink til å stå i sin egenprodusert drit, er en som ikke hele tiden kommer med idioti som han etterpå må stå i.

Uansett håper jeg inderlig at både han og laget blir fantastiske i år.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Det er stor tvil rundt hvorvidt noe eller noen blir fantastisk i år. Starten var uansett for meg ganske forventet. Det er der vi vil prestere slik situasjonen er nå på Lerkendal. Det er trist når vi tenker på at det er Kristiansund og ikke Inter som møtte opp i dag.
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 16.06.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
... Jeg vil derfor støtte opp om Horneland, inntil det motsatte er bevist.

Når er det? Og er ikke det nå?
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

Det kunne kanskje vært en ide for Horne å vente med å skryte over sin egen oppryddingsjobb og den gode stemningen til han får til noe som helst som ligner fotball med Norges største klubb. Aner ikke hva han prøver å få til men det virker som de er like langt unna i år som i fjor. Uten skudd på mål og jevnspilt hjemme mot KBK og Hansen redder poeng. Det blir ikke lettere mot Molde og glimt i de to neste. Huff. Frustrert.com
Zarm93
Veteran

PostPosted: 16.06.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Uten skudd på mål

Ikke at det er viktig, men vi hadde skudd på mål. Når man skaper så lite som det vi gjorde i dag, så bør det ikke være så vanskelig å få med seg det lille som er.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 284, 285, 286 ... 335, 336, 337  Next
Page 285 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb