View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.11.2006 12:10 Post subject: |
|
|
Rastafardin wrote: | Koren spiller ikke ving pr. idag, men han har alle muligheter til å takle den rollen veldig godt.
|
Hvorfor maser man om vingplassen? Henter man Koren er det jo som midtbanespiller. Da må Tettey vike plass.
Ja, Tettey er et talent og har potensiale, men han er ikke et talent på nivå med Skjelbred. Altså får han vike sin faste plass til fordel for koren som enkelt og greit er en bedre fotballspiller. Så får Tettey bli matchet som en innbytter/stallspiller, eller lånes ut om det blir et for stort problem.
De beste spiller. Talentene utvikles som best mulig sett i forhold til helheten.
Selv om Tettey er eldre enn Skjelbred har han ikke hans nivå, så da får han heller bruke lenger tid på å komme seg opp. Er det et problem får han heller slippes.
Det er ikke noe mas om kortsiktig eller langsiktig, det er en balansegang. Skjelbred holder nivå ifh til Koren, Tettey gjør det foreløpig ikke.
Vi er en patetisk liga og må innfinne oss med at vi vil kun være en mellomstasjon for de beste spillerne. Da bør det i det minste være et mål at de absolutt beste av disse går Gokk-RBK-større liga, ikke Gokk-Stabæk/Brann/LSK/FCK/BIF-større liga som det gjerne har vært.
1-2-3 jævlig god(e) spiller(e) som styrker elleveren i halvannet-to år, ja takk. Det er INGEN motsetning mellom dette og kontinuitet. Det er fortsatt 8 andre i en ellever.
Og skulle det ikke funke så er det intet feil med ideen, men med Brakkas utførelse. Dette er hverdagen i alle toppklubber i verden, og vet dere hva - det funker! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 12:16 Post subject: |
|
|
Jeg er 90% sikker på at Koren ikke kommer til os. Hvorfor? Den høje løn... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.11.2006 12:17 Post subject: |
|
|
Koren kan spille ving evt indreløper da han ikke passer som et midtbaneanker. Tettey blir uansett sentral midtbanespiller i RBK neste år. Riseth kan spille midtstopper, da Kvarme er ferdig på dette nivået. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.11.2006 12:20 Post subject: |
|
|
Hvis vi skal hente Koren må det nesten bli på bekostning av Tettey. Vi har brent oss gang på gang med å hente inn gode spillere og plassere dem i posisjoner der de absolutt ikke er gode. Selv om vi henter Koren har vi fremdeles ikke løst problemet med ankerposisjonen på midtbanen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2006 12:22 Post subject: |
|
|
Tror den siste setninga di oppsummerer situasjonen: Koren er ikke noe naturlig alternativ som midtbaneanker. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 27.11.2006 12:24 Post subject: |
|
|
Støtter alt du skrev der Recon. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.11.2006 12:33 Post subject: |
|
|
Koren har flere ganger i år væt ute på vingen i LSK(ofte når de sliter) og han gjør det bra også der. Hans ønskeposisjon er som offensiv sentral midtbane og den posisjonen har jo ikke RBK som regel. Derfor må Koren spille ving eller indreløper, viss ikke har ikke RBK bruk for ham. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.11.2006 13:13 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Jeg er 90% sikker på at Koren ikke kommer til os. Hvorfor? Den høje løn... |
At han krever for mye i lønn?
RBK er kun aktuelt for Koren dersom han ikke får noe annet lukrativt tilbud, så lønn tror jeg ikke blir noe problem.
Ellers så stiller jeg meg fullt ut bak posten til Recon, den var genial. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.11.2006 13:20 Post subject: |
|
|
Jeg tror faktisk Koren vil være den bedst betalte spilelren hvis han komemr til os. Hovedsageligt fordi LSk nok vil strække sig langt for at beholde ham.
Spørgsmålet er om Brakka, og spillergruppen, er tilfreds med at have en spiller som udoiver en stor sign-on fee har den højeste løn.
Uanset er jeg også enig med Recon, hovedsageligt i hvert fald. En "gratis" Koren bør signes, helst for 3-4 år. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 27.11.2006 13:30 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke forstå at noen her på forumet ikke ønsker å ha Koren på bekostning av Tettey.
Aleksander Tettey får heller ta dette som en utfordring.
Skjelbred regner jeg som bankers. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.11.2006 13:42 Post subject: |
|
|
Skjelbred sentralt, da? |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 27.11.2006 13:46 Post subject: |
|
|
slik jeg ser på det er dette med Koren blitt litt blåst opp av media..han uttaler jo at han kun er RBK-aktuell såfremt det ikke kommer et tilbud fra utlandet. Og han er en meget dyktig spiller, så jeg synes ikke det virker urealistisk at han drar utenlands. Samtidig så hadde det vært interessant å se han på midtbanen i RBK. han ville jo uten tvil ha forsterket laget _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 27.11.2006 14:00 Post subject: |
|
|
Jeg synes det virker spennende med Koren som ving. Hadde vært fint med en som både klarer å holde på ballen og legge gode pasninger. I motsetning til Braaten og Storflor som begge, etter min mening, har noen mangler i pasningspillet sitt. Ser for meg fine kombinasjoner mellom Sapara og Koren på høyresiden, i tillegg til at Koren har en bra skudd- og innleggsfot.
For all del, Koren ville vært en glitrende offensiv indreløper, men det har vel blitt diskutert nok. Uansett er det ikke negativt at fyren kan gå rett inn på laget og forsterke flere posisjoner. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 27.11.2006 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg mener faktisk det er en viss interesse fra RBK med hensyn på "ingen kommentar" linja. Det tyder på at de venter og ser ann om det kommer noen tilbud fra utlandet først. Det hadde jo vært mye ryddigere ovenfor spillegruppa og sagt at "vi har de spillerne vi trenger". Da hadde jo diskusjonen vært død. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 27.11.2006 14:11 Post subject: |
|
|
Slik jeg tolker signalene fra brakka er planen å bruke Riseth / Tetty på sentral midtbane neste sesong. Sappara er da bankers som indreløper. Skjelbred vil i så fall konkurrere med Koren om den andre indreløperplassen hvis vi kjøper han, så fremt Koren ikke er et vingalternativ. Det kan fort ende med mye tid på benken for unggutta våre. Ser frem til VG reportasje etter 3 serierunder hvor Tetty og Skjelbred vurderer RBK-framtida si.
Aner egentlig ikke hva jeg prøver å si. Har lyst på Koren, men det er kjedelig hvis det går på bekostning av gutta våre, som kan komme til å utvikle seg rask hvis de får sjansen. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
SirAleksander Junior
|
Posted: 27.11.2006 14:13 Post subject: |
|
|
Det at RBK ikke trenger Koren er kanskje det dumemste jeg har hørt på veldig lenge. Hvis en så god spiller VIL til Rosenborg, så sier man ikke nei?
Jeg synes RBK skal skaffe seg Koren, og heller kvitte seg med Solli. Han trenger vi ikke.
Ciljan - Sapara - Koren tror jeg ville vært veldig bra.
Samtidig som man har Tettey og Riseth som backup. Riseth kommer uansett ikke til å holde på så alt for mye lengre så... |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 27.11.2006 15:47 Post subject: |
|
|
Quote: | "I tillegg til "Sapi" kan RBK velge blant Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred, Vidar Riseth, Roar Strand og Jan Gunnar Solli på midtbanen." |
Om et år kan de vel av disse (forhåpentligvis) bare velge mellom Skjelbred og Tettey. Håper jaggu det der "vi vil ikke ha Koren" bare er forhandlingsutspill og ikke det sedvanlige idiotiet. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.11.2006 16:13 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Skjelbred sentralt, da? |
Ja, dette lurer jeg også på. Hvorfor ikke? Av midtbanealternativene våre som er mindre enn tusen år gamle, synes jeg Skjelbred står fram som det beste alternativet som anker. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 27.11.2006 16:27 Post subject: |
|
|
RBK bør definitivt takke ja til Koren. Han er bedre enn Alexander Tettey.
Strand og Riseth synger på det desidert siste verset.
RBKs midtbane anno 2007: Sapi - Skjelbred - Koren.
 |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.11.2006 16:36 Post subject: |
|
|
enig.. Skjelbred kan godt bli et bra defensivt anker.. Han har egentlig alle forutsetninger for å bli et førsteklasses anker slik jeg ser det.. Pasninger, agresivitet, smartness osv.. Tror det kan være en smart løsning selv om han pr dags dato gjør seg best offensivt og seff vil trenge tid (akkurat som Skammels) for å mestre posisjonen.. Og hva ville vært bedre enn en trønder som anker? |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 27.11.2006 16:49 Post subject: |
|
|
Tviler på om Skjelbred passer som sentral, han er indreløper. Ser også på sesongen 2006 som en slags lærlinge periode for Tettey, hvor fagprøven vil bli den sentrale midtbanen i 2007..
Ser egentlig ikke hvor Koren skulle ha spillt på RBK, uten om vingen, for neste år er Skjelbred 100% ok, har sittet med en følelse av at han ikke har vært 100 % før nå i høst, men da har Tørum/Hendriksen vært fornøyd med Tettey's innstats, og har blitt foretrukket i de fleste kampene ..
Hvis Koren kommer, må Solli bort. Og det skjønner vel også Solli... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 27.11.2006 16:50 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor alle er så sikre på at Solli må vekk, han er jo stort sett aktuelt til å spille overalt på banen. |
|
Back to top |
|
 |
shityomanzen Junior
|
Posted: 27.11.2006 16:55 Post subject: |
|
|
Ut med Jan Gunnar Solli og inn med Robert Korèn, får sikkert litt spenn for Solli, skjønner ikke hvorfor rosenborg ikke takka ja til millionbeløpet Brann var villige til å gi for østlandspojken.
over og ut |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 27.11.2006 16:58 Post subject: |
|
|
Quote: | Ja, dette lurer jeg også på. Hvorfor ikke? Av midtbanealternativene våre som er mindre enn tusen år gamle, synes jeg Skjelbred står fram som det beste alternativet som anker. |
Tror faktisk ikke det er så veldig smar da det vil kneble PCS for mye, vil jeg heller ha denne midtbana:
PCS - Sapara - Koren
enn denne:
Sapara - PCS - Koren |
|
Back to top |
|
 |
bingo7 Junior

|
Posted: 27.11.2006 16:59 Post subject: |
|
|
Men Solli har vel sagt at han vil spille midtbane. Syntes jeg las en artikkel om det i VG eller noe. |
|
Back to top |
|
 |
|