English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stjørdals-Blink - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 04.06.2020 21:29    Post subject: Stjørdals Blink - Rbk Reply with quote

Hva skjedde på defensiv midtbane i 2. omgang. For meg så det ut til at vi manglet en mann der, slik at midtbanen vår var tom for spillere. Håper Lundemo blir som back up til Ciljan. Gud forby Åsen i den posisjonen
Hva hvis Reginussen blir mer skada? Skal vi klare oss med 2 midtstoppere? Besim hjem snarest muig; takk
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.06.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

"Så måtte Julian Faye Lund i aksjon fordi Even Hovland upresset ga fra seg ballen."

Same procedure as every year ser jeg...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.06.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Hver gang Åsen spiller på midtbanen har vi et defensivt hull der. Han er svak i duellene, tar ikke returløp og er altfor dårlig på det meste.

Han passer som offensiv midtbane bak en spiss på et lag på nedre halvdel i norsk TL.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 04.06.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

Så highligts på facebook. Holse er sgu da on fire og ligner da sig selv fra FCK tiden - han søger bolden hele tiden og han står bag alt det offensive stort set. Ser teknisk fremragende ud i meget af spillet. Jeg bemærker også at han sidst i kampen bliver lagt ind centralt. Hvis han ikke er fast starter må i ganske enkelt have et superhold med kvalitetsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.06.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Slekta til Holse begynt å poste også ? Very Happy

Neida, Holse gjør en kurrant figur han.

Starter i serieåpningen tror jeg dog neppe han gjør. Tror det skal godt gjøres at de 3 fremste blir noe annet enn Adegbenro, Islamovic og Helland eller Ceide. Så tipper jeg Horneland velger Zachariassen og Konradsen som indreløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 04.06.2020 22:43    Post subject: Reply with quote

Men Holse puster Helland tett i nakken. Det Holse gjør i forkant av skuddet som går i krysstanga tror jeg ikke Helland hadde klart. Det blir nok Samuel på venstre og Helland på høyere, men i et tett kampprogram er det godt å vite at vi har to spillere i back-up som langt ifra er noe dårligere enn de som starter.

Men tilbake til kampen. Så nettopp sjansene igjen og det er rett og slett utrolig at Dino klarer å heade over på muligheten sin. Akkurat der fremstår han som en dårligere hodespiller enn det Søder var.

Synes også det er interessant hvordan Tagseth klarte å være mye mer delaktig i spillet enn det Åsen var i samme posisjon som indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 04.06.2020 22:47    Post subject: Reply with quote

Så på highlights nå at Holse var involvert i mye mer av det som ble mål og målsjanser enn hva jeg ga han kreditt for, ja. Mener fortsatt at han gjør mange rare valg i løpet av kampen, men vi trenger flere spillere som kan produsere målpoeng selv om de ikke briljerer i 90 minutter, så det er ihverfall positivt.

Alt i alt var det uansett en dårlig kamp mot et svakt lag. Vi må heve oss betraktelig til seriestart.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.06.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å lese stort ut fra treningskamper mot smålag. Blir noe annet når det er alvor, og motstanderlaget ikke har cup-innsats mot et RBK i feriemodus. Da forventer jeg mye mer struktur i laget.

Holse var OK. En del spennende kvaliteter, men virker litt uferdig. Håper likevel Ceïde står foran han (og Helland) selv på høyrekant; den gutten kan ikke slite benk i år. Bør spille på en av kantene uansett hvem som er tilgjengelig. Med tillit i år tror jeg han kan gå for en rekordsum allerede neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.06.2020 06:57    Post subject: Reply with quote

Ser at Valsvik har uttalt at han forventer å ikke starte årets første kamp mot Kristiansund. Jeg klarer på ingen måte å se hva Hovland er så enormt mye bedre på enn Valsvik. Til tider synes jeg Valsvik viser prov på gode crossere og han er mye mer solid i forsvarsspillet, men mangler dessverre litt fart.

Hovland gjorde en stor feil i gårsdagens kamp, slik det var i hele fjorårssesongen. Derfor mener jeg at Valsvik burde starte ved siden av Reginiussen 16. juni. I tillegg er han venstrefotet, samt stor og sterk i lufta, noe som kompenserer litt for farta. Han har også noen fine hockeytaklinger, der han klarer å avverge en del store og farlige situasjoner. I de situasjonene ville Hovland snudd ryggen til.

Blir uansett spennende å se hva trenerteamet velger, men jeg tror at de ser det samme som mange av oss supportere. Hovland må virkelig skjerpe seg, hvis ikke blir det noen stygge baklengsmål i årets sesong.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.06.2020 07:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Valsvik får helt rett, men jeg synes også det virker som han er nærmere laget nå enn han var i fjor.

Dessverre virker det litt som at forsvarsrekka tas ut først og fremst på kontinuitet, så når man først velges fra start skal det mye til å spille seg ut av laget. Gud vet Hovland gjorde et ærlig forsøk.

Angående Holse så er det jo sånn at vi i ham har lagt ganske mye penger på bordet for å sikre oss et stort talent i skandinavisk målestokk. Det skuddet i krysstanga hadde jo vært sesongens mål hvis det hadde gått én cm til venstre, og det begynner generelt å lukte litt målpoeng av ham. Ja, vi skal selvfølgelig satse på Ceide, og gi ham minst så mye spilletid som han fortjener, men vi må faktisk også gjøre det samme for Holse. Vi kan ikke regelrett kaste bort en spennende, nyervervet 21-åring bare fordi vi også har et to år yngre stortalent.

Kombinert med at vi har både vår største 'stjerne' og vår mest populære spiller i de samme posisjonene gjør det at Ceïde og Holse neppe kan forvente å starte kamper hele tiden når alle er friske. Jeg tror det ryddigste, og det som vil skape mest forutsigbarhet, er å tilordne de to unge hver sin kant som de står først i køa på, slik at de skjønner at det er de selv som må steppe opp hvis de ser at førstevalget 'deres' sliter med noe. Det gjør det kanskje også lettere å sammenligne eget nivå med hvor de må hen for å bli fast førstevalg, og gi en følelse av progresjon når de merker at den konkrete avstanden minker. Det verste for en backupspiller er å bli vraket når man tror at man er det beste/eneste tilgjengelige alternativet, og å ikke vite kriteriene for å få sjansen fra start.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 05.06.2020 08:20    Post subject: Reply with quote

Så ikke kampen, men så highlights nå.

Carlo ser solid ut. Uten tvil BB ut fra det jeg så. God med ball og bra teknikk, ser ut som et røverkjøp for oss Tommel'n opp!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
*Thor*
Senior


Joined: 13 May 2008
Posts: 146

PostPosted: 05.06.2020 09:35    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Ser at Valsvik har uttalt at han forventer å ikke starte årets første kamp mot Kristiansund.


Snakker han ikke her om generalprøven, altså kampen mot Ranheim? Eller sikter du til noe annet?

Thor
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.06.2020 13:32    Post subject: Reply with quote

Jo, han snakker i hovedsak om generalprøven. Slik jeg tolket et intervju med Horneland gjort av adressa, så skal laget som spiller på tirsdag mot Ranheim, være tiltenkt å starte mot Kristiansund 16. juni. Det vil med andre ord si at Valsvik regner med at Hovland spiller på tirsdag mot Ranheim, og at Hovland derfor blir valgt i serieåpninga.

Slik jeg ser det, vil jeg gjerne at Valsvik får prøve seg i flere kamper fremover, sammen med Reginiussen.

Link til intervjuet med Horneland: https://www.adressa.no/10...1174b.html
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 05.06.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Kan bli "morsomt" etter sesongen i år på stopperplass. Tore kan legge opp, Valsvik blir neppe lenger i RBK om han ikke får spille mye, Serbecic og Ogbu lånes ut og ser ikke ut til å bli satset på. Da sitter vi igjen med Hovland på slutten av sesongen. Knall.

Nå tror jeg riktignok Tore tar et år til, med det unntaket av at Norge får spilt mot Serbia i høst og ryker, da kan det hende han velger å legge opp.

Men det forandrer ikke på det at noe må skje på stopperplass. Der har logistikken vært veldig dårlig de senere årene, etter at Holmar dro etter 2017 sesongen. Det var siste sesongen med et ganske solid stopperpar.

Må også si det er litt risiko å gå inn i sesongen med kun 3 stoppere. Blir en skadet så er man allerede nede på tannkjøttet. Enten så er det utrolig dårlig planlegging, eller så har de stor tro på Skogen som vel ikke har fått trent med A-laget under koronaen?

Eventuelt så blir vel kriseløsningen å signere Lundemo på en ny kontrakt så han kan være back up på stopperplass..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 05.06.2020 14:13    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Kan bli "morsomt" etter sesongen i år på stopperplass. Tore kan legge opp, Valsvik blir neppe lenger i RBK om han ikke får spille mye, Serbecic og Ogbu lånes ut og ser ikke ut til å bli satset på. Da sitter vi igjen med Hovland på slutten av sesongen. Knall.


Det virker like sannsynlig at Tore tar et år til, Valsvik får endel spilletid og Serbecic og Ogbu er tilbake etter lån.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 05.06.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

Dette var en treningskamp så jeg ble ikke så veldig indignert, men den straffen som Stjørdals-Blink fikk - var det straffe? Ballen treffer hånd/arm til Åsen, men er armen i en unaturlig posisjon? Skuddet kommer fra nokså kloss hold og det er ikke mulig å få armen vekk fra ballen som kommer i god fart. Når man løper er det normalt at armene beveger seg ut fra kroppen.

Når man står i mur så skal armene holdes helt inntil kroppen, men da står man i ro - rett opp og ned. Så den er grei. Når man løper så er det ikke mulig å holde armene klistret til kroppen.

Jeg har sett situasjonen noen ganger og det er vanskelig å se 100% på TV-bildene hva som skjer, men hadde dette vært en tellende kamp så hadde jeg reagert. Dette synes jeg ikke så ut som hands.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 06.06.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det så ut som straffe.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.06.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Angående Holse så er det jo sånn at vi i ham har lagt ganske mye penger på bordet for å sikre oss et stort talent i skandinavisk målestokk. Det skuddet i krysstanga hadde jo vært sesongens mål hvis det hadde gått én cm til venstre, og det begynner generelt å lukte litt målpoeng av ham. Ja, vi skal selvfølgelig satse på Ceide, og gi ham minst så mye spilletid som han fortjener, men vi må faktisk også gjøre det samme for Holse. Vi kan ikke regelrett kaste bort en spennende, nyervervet 21-åring bare fordi vi også har et to år yngre stortalent.


Jeg drister meg til å være positiv og spår bra med spilletid for alle vingene våre. Kampprogrammet er voldsomt tett og vi har ofte hatt mye slitasje i disse posisjonene. Både skader og skadebegrensning vil etter alt å dømme gi bra med rullering.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb