View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.05.2020 08:49 Post subject: |
|
|
Trondsen skjønner nok situasjonen. Han er også selverklært RBK-fan, så tenker han tar en sesong/halv sesong på backen uten å gjøre en stor sak av det. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.05.2020 09:01 Post subject: |
|
|
Tenk at vi takket nei til over 30? Millioner for en spiller som nå er overflødig i troppen. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 30.05.2020 10:03 Post subject: |
|
|
Rar konklusjon at en spiller som dekker tre posisjoner (indreløper, sentral midt og back) er overflødig. Hva er begrunnelsen din? |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.05.2020 10:19 Post subject: |
|
|
Overflødig var selvfølgelig en overdrivelse. La oss heller si «en spiller som ikke lenger er et førstevalg i noen posisjon og en del av en toppet startoppstilling». Tror ikke rbk kan koste på seg å ha en spiller med en verdi i den størelsesordennen som back up selv om han dekker 3 posisjoner. |
|
Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 30.05.2020 11:24 Post subject: |
|
|
Trondsen på venstrebacken synes jeg er en god idé. Han har ikke slått igjennom på midtbanen. Vi har etter hvert mange midtbanespillere (og Skjeldbred er på vei i tillegg), mens vi kun har én venstreback. Da må vi enten selge en midtbanespiller og kjøpe en venstreback (det vil alltid være risiko med det) eller så må vi omskolere. Trondsen burde ha alle forutsetninger for å bli bra på venstrebacken. Og han får jo spille mye der når Meling forsvinner - som midtbanespiller blir det flere å dele spilletid med.
Så burde vi nok solgt Trondsen da det kom bud på 30 millioner, men det er vann som har rent i havet.
Synd vi mister Meling da - han synes jeg stort sett har vært veldig bra. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 30.05.2020 11:38 Post subject: |
|
|
Har også tro på at Trondsen kan bli en knakende god venstreback og muligens et enda større potensiale enn Svensson/Meling. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 30.05.2020 12:05 Post subject: |
|
|
Slik situasjonen er blitt, særlig med tanke på det økonomiske, er vel dette det eneste riktige pdd. Det jeg synes er merkelig, er hvorfor Lundemo ev. skal få en ny kontrakt. Hvis dette i så måte skulle bli tilfelle, håper jeg "planen" til Kåre gjennomføres, altså å spille Lundemo inn som en spillende midtstopper. Da ville jeg gått for å flytte Trondsen tilbake til midtbanen, for så å kjøpe inn en ny venstreback.
Jeg tror oppriktig at Lundemo kunne blitt en habil midtstopper, for han har en relativt god radius, samt høyden og god ballkontroll. Overgår vel de fleste i midtstopperleddet mtp. frispilling og ballbehandling. Uten sammenligning for øvrig, Reginiussen var sentral midtbanespiller for Tromsø i sine yngre dager.
EDIT: Trondsen kommer til å bli en meget god venstreback, men spørsmålet er om det er noe han selv ønsker. Han vet meget godt at hvis han holder seg skadefri, vil han bli en sentral spiller i dette laget, uavhengig av om det er på midtbanen eller backen. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 30.05.2020 15:10 Post subject: |
|
|
Lundemo mangler mye på posisjonering og oppdekking i felt synes jeg da. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 30.05.2020 15:31 Post subject: |
|
|
Lundemo som midtstopper kan fungere. Å bli bedre på markering og mer fandenivoldsk bør kunne trenres greit opp. Og spesielt hvis han vil det selv.
Trondsen til 15. mill på venstreback? Jeg synes han kom seg på slutten av fjoråret, men mye grunnet skader har han aldri helt klart å komme til sin rett. Og jeg har nok ropt flopp flere anledninger selv om det kanskje er å ta hardt i.
Hvis han selv erkjenner og ønsker å bli vingback kommer han til å bli bedre enn meling og svensson, og klubben vil sannsynligvis få tilbake pengene ved et ny salg senere. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 30.05.2020 16:06 Post subject: |
|
|
Tror Lundemo, med rett coaching av Horneland, kan bli en habil midtstopper. Plasseringsevner og slike ting er noe han vil lære fort, men først må han bli satset på i posisjonen, slik at han får kontinuitet i arbeidet.
Tilbake til hovedtemaet, Trondsen kan bli så god som han bare vil på back, men må virkelig ønske det selv. I tillegg må han holde seg skadefri og få kontinuitet i arbeidet sitt. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.05.2020 16:48 Post subject: |
|
|
Lundemo falt fullstendig gjennom mot bedre motstand i e-cup kvalikken i fjor, og gjorde en rekke personlige feil. En av de kostet oss sågar deltakelse i CL. Skal vi gjøre noe på midtstopper-plass så må vi bytte ut Hovland og/eller Valsvik med en stopper som er bedre og jevnere i prestasjonene. Ikke bytte ut en stopper som er tabbeutsatt med en annen.
Når det gjelder Trondsen så synes jeg ikke prisen skal være noe hindring for at han skal kunne spille venstreback. Han har vært her en stund nå, og har vel strengt tatt ikke levert som forventet, og RBK-karrieren hans kan vel kalles en flopp så langt, om man tar i litt hardt. Mye av årsaken til det ligger i skadehistorikken dog, og det er utvilsomt et potensiale der.
Pr. i dag så er han heller ikke noe klart førstevalg på midtbanen (slik det ser ut nå så tipper jeg Horneland vil bruke Konradsen og Zachariassen som indreløpere, uten at jeg nødvendigvis er helt enig i det), og da skader det ikke å prøve han som back. Han har jo tross alt en historikk i den posisjonen, og om han er åpen for det selv så er det helt innafor å prøve han ut der frem til Meling evt. forsvinner og vi må ta en endelig avgjørelse. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 30.05.2020 17:52 Post subject: |
|
|
Denne saken er utrolig interessant med tanke på Trondsen som venstreback. Flott å lese at det har vært en tett dialog mellom spiller og trenere angående dette potensielle posisjonsbyttet, noe det ikke alltid er for vane å være. Med samarbeid og dialog kommer man langt, både som individ, men ikke minst som lag!
Skrives også at hvis Trondsen skulle velge å spille back, vil han få muligheten til det allerede i første seriekamp. Det vil med andre ord si at Meling havner på benk, men til syvende og sist, er det vel slik at den beste spiller. Uansett er det utrolig viktig at Trondsen får tillit over tid, slik at det ikke bare blir rett inn den dagen Meling drar.
Kommer også info angående hvorfor han valgte å forlate Stabæk. Det er vel ikke den ensidige forklaringen der Trondsen ikke ville spille back som bare er rett.
https://www.eurosport.no/...xPW2wFIgSg _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2020 20:32 Post subject: |
|
|
Husker jo Svensson i sin tid også sa at han ikke ville være back på permanent basis, men etter han begynte å spille der så tok han ytterligere steg og gjorde seg mer aktuell for utenlandske klubber.
Dersom han skulle bli venstreback denne sesongen og løser det bra, så får vi håpe at han er åpen når det kommer til å forlenge kontrakten. Har kontrakt ut 2021 så vil være greit å forlenge den til høsten om mulig, dersom han viser seg backplassen verdig. Hvis ikke ender vi i nesten samme situasjon som med Meling til neste sommer igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.05.2020 02:32 Post subject: |
|
|
Captain wrote: |
Skrives også at hvis Trondsen skulle velge å spille back, vil han få muligheten til det allerede i første seriekamp. Det vil med andre ord si at Meling havner på benk, men til syvende og sist, er det vel slik at den beste spiller. Uansett er det utrolig viktig at Trondsen får tillit over tid, slik at det ikke bare blir rett inn den dagen Meling drar.
|
Personlig mener jeg det bør være en selvfølge at Trondsen starter på venstreback når sesongen starter, forutsett at han er med på det naturligvis. Spillere under kontrakt bør alltid prioriteres foran de på utgående kontrakt, med mindre det er snakk om veldig nivåforskjell. Har troen på Trondsen som venstreback! |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 31.05.2020 12:09 Post subject: |
|
|
Åpenhjertig RBK-profil: – Jeg passer ikke inn i spillestilen (Adress+):
Quote: | – Jeg har diskutert dette veldig mye med Eirik (Horneland), og vi er ærlige, begge to. Dette er heller ikke noe negativt ment. Men slik vi spiller i Rosenborg nå, passer ikke spillestilen helt for meg. Som midtbanespiller har jeg alltid vært mye involvert i spillet. Det blir jeg ikke like mye her, verken sentralt eller som indreløper, sier Trondsen til Adresseavisen, |
 |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.05.2020 12:43 Post subject: |
|
|
Merk at han snakker om hele sin tid i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 03.06.2020 00:35 Post subject: |
|
|
Håper vi får noe i nærheten for det vi betalte. Litt spesielt å gå til en større liga og klubb når han ikke presterer her ds. Sikkert bare et tulle rykte. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2020 10:00 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Merk at han snakker om hele sin tid i RBK. |
Gjør han nå egentlig det, når han sier 'slik vi spiller i Rosenborg nå'? Eller er det bare sånn du ønsker å lese det, for å spare Horneland? Man kan vanskelig hevde at Trondsen var 'lite involvert' i spillet som indreløper i for eksempel Coolens vikariat, mener nå jeg, mens Kåre-perioden som kjent var veldig preget av vingling mellom at indreløperne lå veldig høyt og at de skulle 'veksle'. Godt eksempel på ikke implementert godfot-teori.
Jeg synes i alle fall Glimt-kampen var et utmerket eksempel på at det ikke bør være noen krise verken for Trondsen eller klubben om han kjøres inn som fast venstreback. Jeg tror faktisk han vil forsterke oss fra Meling ganske raskt, og få en utmerket karriere som offensiv back. Han er mye raskere, større og sterkere, har innleggsfot, er en skuddtrussel, bedre i mellomlangt pasningsspill, og står ikke mye tilbake for Birger i nærteknikk og kortpasninger, eller engang defensiv posisjonering (som riktignok heller ikke er Melings forse). Det han må jobbe med er intensiteten i en mer kraftkrevende rolle, lære seg å ta de defensive løpene helhjertet. Denne sesongen kunne det vært en idé å ofte bruke Meling som innbytter for Trondsen når tanken går tom, til sprintkapasiteten hans er på back-nivå. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 03.06.2020 17:22 Post subject: |
|
|
Akkurat, la oss håpe. Veldig spennende. Han blir som du sier en større trussel offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 03.06.2020 17:26 Post subject: |
|
|
Vi får nå se hvor lenge trondsen holder seg skadefri... |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2020 14:19 Post subject: |
|
|
Oi, ingen som hadde plukket opp denne ennå?
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Trabzonspor interessert i Trondsen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.06.2020 14:26 Post subject: |
|
|
Jo  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 05.06.2020 08:32 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, ser jo nå at det jeg trodde var fire timers lag fra Eurosport til RBKweb egentlig var to dagers lag fra Tyrkia til Eurosport.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.06.2020 23:09 Post subject: |
|
|
- Det er på en måte enkelt å gjøre en OK jobb som vikar, men hvis jeg skal prestere godt der, er det litt verre. Jeg må bare jobbe på trening og bli vant til rollen. Jeg har bare fått én og én halv kamp til sammen i rollen, så det vil selvfølgelig ta litt tid. Men jeg begynner å kjenne at det løsner.
- Hvordan syns du de tre treningskampene har gått for din del?
- Det har vært greit. Jeg kjenner at det er litt annen type løping, men det er egentlig mest på treningene at jeg merker at det blir en litt annen belastning. Jeg føler at det begynner å komme seg. Jeg kommer på mer overlaps nå enn mot Tromsø i fjor. Det er positivt å ta med seg.
Les mer: - Begynner å kjenne at det løsner
– Jeg er ganske trygg på at jeg hadde starta på midten for noen uker siden, men nå trenger de meg på venstrebacken. Det er et naturlig valg å peke på meg der – jeg er det beste alternativet i klubben, sier Trondsen, og peker blant annet på tiden da han spilte venstreback i Stabæk og på landslaget.
(...)
Anders Trondsen er ikke nevneverdig bekymret for å eventuelt få konkurranse på venstrebackplassen.
– Da får jeg spille midtbane igjen, det tror jeg ikke blir noe problem, fastslår Trondsen til Eurosport.
– Jeg vil spille fotball, så jeg gjør alt for å spille meg inn på laget. Jeg har fokus på meg selv, så får det som skje skje.
Les mer: Trondsen om den nye rollen: – Jeg er det beste alternativet i klubben |
|
Back to top |
|
 |
|