English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 20.03.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Da seriestarten i land som Norge, Sverige mfl blir utsatt en stund og seriene som er i gang i utlandet får en utsatt avslutning, vil trolig også overgangsvinduene blir utsatt eller forlenget. Det kan påvirke graden av overgangsmuligheter.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 20.03.2020 16:32    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...-var-redde

Hva med denne karen, for gammel og for høy lønn?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 23.03.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Han er sikkert interessert i å komme hit for å gå på dagpenger ja Very Happy
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 25.03.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Hent Børven nå!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.04.2020 17:10    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke lenge til Wadji kan begynne å trene/spille igjen. Vi trenger en rask løpsmaskin i angrepsrekka for å gi Horneball en reell mulighet for å lykkes, all den tid dagens alternativer er Adegbenro, Helland og Islamovic - og ingen av dem er akkurat utpregede presspillere. Håper han signeres snarest.

Fra VG ved dommen:
Quote:
Fotballspilleren kan ikke delta på organisert trening før 19. mai neste år. Han kan ikke spille fotballkamp før 19. juli.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.04.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

Wadji kunne sikkert vært en tilvekst i RBK han. Dog vil det være ganske så uforsvarlig å signere spillere på nåværende tidspunkt, når man ikke vet når det blir spilt kamper igjen. Blir det ikke spilt kamper i 2020, som de værste dommedagsprofetene antyder, så kan man fort få en scenario hvor man må prøve å kvitte seg med spillere for å holde klubben flytende. Samtidig vil det ta seg særdeles dårlig ut å dra inn nye spillere rett i etterkant av at spillergruppen har gått med på lønnskutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2020 19:02    Post subject: Reply with quote

Den nigerianske midtbanespilleren har vært klar på at han vil ut av Norge. Senest i august sa han nei til en 5,5 millioners overgang til Rosenborg. Trønderne har også vist interesse for ham i to tidligere overgangsvinduer.

En forlengelse med LSK har heller ikke vært aktuelt for 23-åringen tidligere. Nå utelukker han ikke helt muligheten for å bli lenger på Åråsen.

– Jeg har ikke kontrakt med noen annen klubb, og slik situasjonen er nå er det også en mulighet for at jeg ønsker å forlenge avtalen med LSK. Det er i hvert fall noe jeg vil vurdere så lenge vi ikke får spilt kamper, sier Mathew.

Les mer: Kontrakten går snart ut: – Mulig jeg ønsker å forlenge LSK-avtalen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 18.04.2020 19:48    Post subject: Reply with quote

Det ville moret meg om Matthew nå blir stuck med LSK i Obosligaen. Må være en enorm nedtur for både selvbildet hans og vurderingsevnen, og en kvass realitycheck, selv om han ikke sier så beint ut til media
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.04.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

Hovmod står for fall. Fra "Rosenborg er uaktuelt fordi jeg vil til Utlandet™", til "Rosenborg er uaktuelt fordi de ikke gir meg uproporsjonalt høy lønn", før vi altså ender opp med "åpner for å forlenge med en OBOS-klubb som hadde lønnstak på 800.000(?) da de var i Eliteserien". Ordspråket om fulg i hånda og på taket har vel sjelden vært mer passende.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 19.04.2020 12:30    Post subject: Reply with quote

Faktisk ganske herlig å lese.

Når det gjelder Wadji er jeg ganske sikker på at vi hadde gått for han om ikke Corona hadde kommet og ødelagt det aller meste.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 19.04.2020 12:52    Post subject: Reply with quote

Det rimer vel ikke med interessen for Prica? I tillegg forlenget Wadji kontrakten med Haugesund i fjor, så han ville ikke blitt en billig mann.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.04.2020 15:42    Post subject: Reply with quote

Håper vi ser andre plasser enn til det kjente, eliteseriespillere. Vi har en trener som aldri har trent bedre spillere enn han har nå, og det samme kan sies om forgjengeren, Kåre. De Lanlay og Forren var toppen av kransekaka, da lå lista på i hans øyne et skyhøyt nivå. Sier ikke at det prinsipielt er galt å hente fra eliteserien, men uerfarne trenere har dårligere grunnlag til å sammenligne spillere. Nok et eksempel på dette var når Solskjær tok med sine beste fra Molde, Eikrem og Berget, og tenkte at de tok nivået i Cardiff. Selv om ikke Dorsin har voldsom erfaring som SL har han nok sett nok fra utenfor vår egen lekegrind til å se på spillere med litt andre øyne enn Horneland. Dette styrker troen min på at vi får et minimum av «eliteseriekvalitet» inn portene på Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2020 11:29    Post subject: Reply with quote

Når vi snakker om det kjente, Sheriff Sinyan på LSK er vel ikke så kjent enda. Men synes han spilte bra mot oss i fjor, ville i mine øyne ikke gjort det verre enn Hovland/Valsvik. Norsk er han også, og fortsatt ingen rykter som presser prisen opp i været. Tanker?
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Dere må forresten gjerne arrestere meg på dette, men synes han har et kult navn også. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.05.2020 11:37    Post subject: Reply with quote

Har vært ansett som et kjempetalent i flere år. Mistet mye av både 2018 og '19 (om jeg husker rett) grunnet langtidsskade, men er tilbake igjen nå. Kan spille både stopper og defensiv midt. Har bra fart og fysikk, men har ikke finstudert nok til å kunne si så mye mer.

Siden eventuell selger nå er i OBOS (haha!) bør han være mulig å snappe for relativt overkommelige summer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Godt poeng, Obos RBK

Lowe er ellers ferdig i Start. Håper vi styrer unna egentlig siden han vel er varierende i prestasjonene (rødt farenivå), samt virker å være hevet over klubben når det gjelder avgjørelser om å reise osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 15.05.2020 14:37    Post subject: Reply with quote

Av etablerte har vi Hovland, Valsvik og ToReg. Av unge, lovende har vi Besim, Ogbu, Heggem og Skogen.

Sheriff er spennende og jeg mener jeg nevnte han i fjor (Lowe er for meg helt uaktuell), men synes egentlig vi er bra forspent på stopperplass. Må bare bli kvitt Hovland, så er jeg veldig fornøyd på den posisjonen.

Spørsmålet uansett er hva som skjer i vinduet som snart kommer. Horneland har virket lunken til aktivitet, men dersom Meling innen da ikke signerer ny kontrakt, må vi ha inn en vanstre back. Mulig denne Hacken backen, Andersson (hvis det var det han het) er aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 15.05.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Av etablerte har vi Hovland, Valsvik og ToReg. Av unge, lovende har vi Besim, Ogbu, Heggem og Skogen.

Med andre ord har vi én etablert stopper som hokder godt ES-nivå, og han er 34 år. Av talentene er det en av dem som har bevist noe som helst på et nivå i nærheten av vårt.

For meg er dette alt annet enn "godt forspent". Tvert imot er det en helt kritisk dårlig lagdel som kommer til å koste oss mye poeng også i 2020. Det er jo helt utrolig om Valsvik og Hovland skal klare cuten gjennom enda et overgangsvindu, så inntil videre velger jeg å tro at vi planlegger å kjøpe minst en ny stopper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 15.05.2020 16:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er en av dem som synes klubben i flere år vært alt for dårlige på talentutvikling og forsiktige i bruk av de som er under 26 år, spesielt på stopperplass. Vi har allerede 3 etablerte som jeg regner med blir prioritert foran alle de lovende, noe som gjør det vanskelig å utvikle spillere som Besim, som jeg helt klart mener er god nok (til tross for at han ikke har fått alt for mye tillit).

Når det er sagt, Hovland er ikke god nok og Valsvik mener jeg ikke har vist nok til å forsvare en startplass (rangerer han riktignok foran Hovland). Tore klarer seg fint et år til, men alderen begynner å ta han igjen. Optimalt sett ville jeg sett vi solgte (eller ga bort) både Valsvik og Hovland, og fikk inn et nytt etablert alternativ, men tviler på at vi får solgt begge, eller en av dem...

Så med godt forspent sikter jeg ikke nødvendigvis til kvalitet, men kvantitet. Selv om jeg ville vært fornøyd med Tore og Besim fra start og Valsvik i utfordrerposisjon. Ikke sett nok av Heggem og Skogen, men Ogbu har jeg sett nok av til å bedømme han til å være på ca. samme nivå som Valsvik, men helt klart litt annen spillertype.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.05.2020 00:06    Post subject: Reply with quote

Så er det litt sånn ett steg frem og to tilbake. Forsøket med Rasmussen var absolutt prisverdig, og at vi endte opp med å selge ham for (etter sigende) opp mot 20 millioner etter hva han hadde vist var jo fantastisk. Men så bruker man over halvparten av pengene fra salget på å male seg inn i et hjørne med Hovland, og sitter mer eller mindre igjen som pot committed, for å bruke pokersjargong. Dyr, "gammel" og ikke god nok; et realt kinderegg som vanligvis er reservert Oslo øst.

Vi har jo faktisk en del spennende navn på lønningslista allerede, men det er litt skummelt at vi knapt har noen mellom ten- og tredveårene. Vi burde nok hatt inn minst en i midten av tjueårene som kunne fungert som bindeledd og "kompetanseovergang" mellom de på vei inn og de på vei ut. I det minste bør de etablerte som ikke er gode nok tuppes ut, slik at de beste ungguttene kan fases inn ved siden av Reginiussen. Spesielt Hovland tar opp både økonomi og plass til en yngre som har potensiale både sportslig og i form av videresalg.

Dorsin er inne med blanke ark og fargestifter til, så får vi se hva det blir til når brikkene lander litt. Det er jo ikke akkurat Wirkola han hopper etter.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 16.05.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Det er vel mer som å hoppe etter Eddie The Eagle. Bare synd at det er mye nysnø og Eddie rulla en stund før han kom ut av bakken.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2020 14:14    Post subject: Reply with quote

I adressa-podcasten ble det meldt at det kan være noe rundt en for allmennheten hittil ukjent venstreback, hvis navn er hysj hysj.
Temmelig vagt men, sagbakken har tidligere sagt at hvis det ikke fins kjøtt på rykter i det hele tatt så holder de kjeft, så da kan det vel være noe..
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.06.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Spennende navn Hysj Hysj. Kan ikke si jeg har hørt om han før, men det trenger i og for seg ikke være så negativt. Håper i grunn bare han ikke blir enda en utlending som sitter godt planta på benken i 3 år før han forsvinner.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.06.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Very Happy
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.06.2020 23:58    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Tidligere sagt at hvis det ikke fins kjøtt på rykter i det hele tatt så holder de kjeft, så da kan det vel være noe..

De har vel sagt at om det ikke er noe kjøtt på beinet så lager de ikke Adressa.no-sak på det, men på podcasten så kan de jabbe løst om sånt læll...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 92, 93, 94  Next
Page 58 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb