English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 18.03.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Bare sånn urelaterte fun facts på siden av diskusjonen:
- Mesteparten av Afrika er godt nord for Equator.
- Og mens det er vinter på den nordlige halvkule ("vinter" i mye av Afrika nå om man bruker soltimer til å definere det) er jorda mye nærmere sola enn når det er sommer. Forskjellen på forholdstallet mellom landmassiver og havoverflate utjevner temperatur-forskjellen som ellers ville oppstått mellom den nordlige og sydlige halvkule..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.03.2020 23:54    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
arabiske land (spesielt Iran)




Pro tip; Ikke kall persere for arabere. Ihvertfall ikke om du har livet kjært.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 19.03.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
razzle wrote:
Særlig ikke forfatteren av den artikkelen, som har en bachelor i nevrovitenskap å vise til.


Uten å ta stilling til sak her: dette er jo virkelig tofotstakling på spilleren ved siden av han som har ballen.

1. Det er linket videre til cdc.gov i det punktet, der nøyaktig det samme står, og er din offisielle mening at svigerinnen din har mer kompetanse enn CDC?
2. Man trenger ikke høyere utdannelse for å drive god research. Selv om det er en fordel. Alt man trenger er noenlunde god kontroll på kildekritikk. Og i dette tilfellet: offisielle uttalelser > svigerinna til noen på et forum, som muligens og muligens ikke har full kontroll på hvilke grader av sikkerhet sannhetsvitnet sitt har uttalt seg med.


Greit nok, jeg overså hvilken kilde artikkelforfatteren hadde. Det blir likevel bare sagt at de ikke har funnet noen sammenheng, men har de undersøkt dette i noen særlig grad? Dette blir bare spekulering.
Og hvem hun er og hva du tenker om kompetansen hennes kan egentlig være det samme, jeg vet hvilket nivå den er på og hvilken funksjon hun utøver. Jeg prøvde bare å presentere et funn noen i det norske forskningsmiljøet innen immunologi og virologi har gjort i forhold til dette viruset. Skjønner forsåvidt skepsisen utifra at dette er et åpent forum, så jeg lar være å kommentere dette ytterligere.


larsarus wrote:
Gadd ikke ta opp hansken på noe så tåpelig (så takk for at du gadd), men første tanke som streifet igjennom hodet mitt var "[citation needed]", ja.... Razzledazzle får komme med noe bedre enn "men svigerinna mi!".

Vær så snill da, det går an å la være å komme med tåpelige kallenavn. Det jeg nevnte over gjelder deg også, hva du tenker om det skal jeg ikke legge meg borti og skjønner at du er skeptisk utifra at dette er et internettforum. Vennligst hold tonen på et høflig nivå, jeg var ikke ute etter å fornærme deg (noe du tydeligvis ble, og det beklager jeg).


Zorac wrote:
Viruset biter etter hva jeg forstår godt fra seg både i Afrika og arabiske land (spesielt Iran), og der er det vel brukbar norsk sommertemperatur i de traktene.


Husk at det er flere faktorer som spiller inn enn bare temperatur og klima, du må tenke på at det er elendige sanitærforhold og liten kunnskap om smittevern i de områdene også. Jeg snakket bare om at det er mye dårligere leveforhold for viruset i friluft når det blir slike temperaturer. Det er ikke dermed sagt at folk ikke fremdeles blir smittet. Man må jo gjøre tilstrekkelige tiltak også, direkte smitte forekommer selvsagt på samme måte uansett.


Skal vi alle være enige om å være uenig og la denne tråden fortsette å handle om Selnæs?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.03.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Skal vi alle være enige om å være uenig og la denne tråden fortsette å handle om Selnæs?


Tommel'n opp!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.03.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

razzle wrote:
Og hvem hun er og hva du tenker om kompetansen hennes kan egentlig være det samme, jeg vet hvilket nivå den er på og hvilken funksjon hun utøver. Jeg prøvde bare å presentere et funn noen i det norske forskningsmiljøet innen immunologi og virologi har gjort i forhold til dette viruset.


Og dét synes jeg er helt greit - interessant, til og med. Fint forumstoff det.

Jeg reagerte på den 'hvem er nå han'-holdningen som skulle forsterke budskapet, for den impliserer egentlig at man ikke skal tro på noen skrevne kilder overhodet. 'Bachelor i journalistikk, liksom - hvem er nå han til å skrive en gravereportasje fra et annet fagfelt?'.

Og derfor skriver jeg også 'uten å ta stilling til sak'. For som du sier, jeg aner ikke hva slags kompetanse svigerinna di sitter med, og er fullstendig klar over at det finnes fagfolk som mener ting som peker begge veier fra myndighetenes anbefalinger. Vanskelig å hardnakket påstå akkurat nå at noen av de tar feil, men det er minst like vanskelig å påstå at den offisielle linjen fra de største og mest kompetente organisasjonene er det.

Og dessuten blabla Selnæs. Ferdig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 20.03.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Tas til etterretning Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 30.03.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Viruset biter etter hva jeg forstår godt fra seg både i Afrika og arabiske land (spesielt Iran), og der er det vel brukbar norsk sommertemperatur i de traktene.


Iran et arabisk land? NEI! Perserne tar dette som en grov fornærmelse vil jeg anta (selv om det finnes noen få prosent arabere i Iran da).

rbk.no sin pod denne uka med Ole K er vel noe av det mest uinteressante som har blitt laget med en spiller med rbk-bakgrunn..... Snikksnakk på et merkelig høyt detaljnivå om div uinteressant logistikk rundt reising, treningsopphold, karantene ol
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 05.11.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Mener at jeg har sett Ole Selnæs på videoer av treningene den siste tiden. Er han i Trondheim for en lengre periode nå? Sist sett på video i dag fra treningsfeltet. Er den kinesiske ligaen ferdig for sesongen? Mener han gikk fra fransk til kinesisk fotball vinteren 2019 og signerte en 3 årskontrakt. Dvs at kontrakten hans går ut nå i begynnelsen av 2022. Stemmer dette?

Etter han dro til Kina har han mistet landslagsplassen og er på utlån av den klubben som kjøpte han. På tide å restarte karrieren i RBK? Kontoen er vel full av kinesiske yuan nå...
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 05.11.2021 13:26    Post subject: Reply with quote

Den kinesiske ligaen starter neste mnd. Dessuten er laget han er utlånt til på veg til å gå i oppløsning
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 05.11.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Mener at jeg har sett Ole Selnæs på videoer av treningene den siste tiden. Er han i Trondheim for en lengre periode nå? Sist sett på video i dag fra treningsfeltet. Er den kinesiske ligaen ferdig for sesongen? Mener han gikk fra fransk til kinesisk fotball vinteren 2019 og signerte en 3 årskontrakt. Dvs at kontrakten hans går ut nå i begynnelsen av 2022. Stemmer dette?

Etter han dro til Kina har han mistet landslagsplassen og er på utlån av den klubben som kjøpte han. På tide å restarte karrieren i RBK? Kontoen er vel full av kinesiske yuan nå...


Kontrakten med klubben som kjøpte ham fra St E. varer til januar 2023, utlånet til dagens klubb er til januar 2022. Spørs hvor mye Ole har falt ned i nivå siden han forsvant fra fransk fotball, dessuten helt uten noe kampmatching siste halvåret.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 05.11.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

28 år neste år. Lett å drømme seg tilbake da han totalt dominerte vår sentrale midtbane, men det begynner å bli noen år siden.
Evt lån med opsjon på kjøp kan være ok, men vi må ha inn spillere med sult og ikke minst evne til å tåle mye og intensiv trening.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

Var det dessuten sånn at han går rundt og venter på fødsel?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.11.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at den beste midbanespilleren siden Skammels tar nivået i Norge helt greit du. Retorikken her inne er jo stort sett at Eliteserien omtrent er verdens dårligste serie, kun slått av Salomonøyene og Kiribati. Men gud så vanskelig det skal bli for en 28(!) år gammel spiller å ta nivået. Skjerpings. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 05.11.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Selnæs som nytt anker, med Holse og Tagseth/Skarsem på hver sin side. Henriksen ned som stopperalternativ. Med Ceide, Holm og Vecchia foran ville det blitt en god miks vil jeg tro. Når Pereira blir løpende opp og ned på venstresiden, så begynner det å ligne noe. Trenger kanskje ikke så veldig mange innkjøp, om man får den rette treneren. Ser gjerne Selnæs i RBK drakt igjen så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1199
Location: Oslo

PostPosted: 05.11.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Jeg tror at den beste midbanespilleren siden Skammels tar nivået i Norge helt greit du. Retorikken her inne er jo stort sett at Eliteserien omtrent er verdens dårligste serie, kun slått av Salomonøyene og Kiribati. Men gud så vanskelig det skal bli for en 28(!) år gammel spiller å ta nivået. Skjerpings. Very Happy


Mener at du i alle fall har oversett Mikronesia og Nauru her... skulle gjerne ha tatt med Vatikanstaten også, men siden Paven har endt opp her må det jo skyldes at han ikke har mestra nivået i hjemlandet der han tross alt har residens.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.11.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

Vatikanstaten har amatørliga, så vil tro at Paven har valgt pengene foran sportslig status. Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 06.11.2021 10:51    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Etter han dro til Kina har han mistet landslagsplassen

Hadde vel mer med covid-19-karantener enn at han ble ansett som for dårlig, og kommer sikkert tilbake…
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 06.11.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Leste nettopp en artikkel i VG om Elias Hagen på Glimt og den innsatsen han legger ned for å bli bedre. Jeg er rimelig sikker på at grunntalentet til Selnæs er bedre og han over tid selvsagt har prestert bedre enn Hagen, noe som er naturlig aldersforskjellen i betraktning.
Spørsmålet er egentlig om hvilke type spillere vi ønsker i klubben, de med en indre glød til å hele tiden utvikle seg eller skal vi være en sikker havn for hjemvendte helter ?
I tillegg så kommer slitasjefaktoren inn i bildet, jeg tror nok at typer som PCS, Henriksen og Tettey fremdeles har en indre motivasjon for å gjøre en best mulig jobb for laget, men det hjelper lite når syklusen er kamp- skade- opptrening.
Vi har sett det før at kvalitet og intensitet har falt kraftig , mye skader på eldre spillere en av årsakene .
Om Selnæs er aktuell/interessert vet jeg ikke, men klubben bør virkelig tenke seg om før de fortsetter nedover denne stien
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.11.2021 11:27    Post subject: Reply with quote

Enig. Har vært supergira på tanken på å få Selnæs tilbake, men erfaringene med Henriksen, Ciljan og Tettey har gjort meg vesentlig mindre gira.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.11.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

Så bør det jo nevnes at gode spillere har blitt vesentlig dårligere under dårlige trenere også i klubbens fortid. Og per just nu har vi en elendig trener. Jeg er rimelig sikker på at samtlige av spillerne våre hadde sett bedre ut under en trener som vil skape noe og som har en plan.

Hvis vi tar en recap så husker vi at Selnæs nesten forsvant til Viking for at Per Hest ikke likte kreative gjennombruddspasninger. "De går for fort fræmover Ole, ta dæm trøgge valgan! Spæll bakover Ole, bakover!"
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 04.01.2022 15:20    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor Ole Selnæs ikke er i troppen i Kina? Skadet?

Last edited by 27Sapara on 04.01.2022 15:50; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.01.2022 15:47    Post subject: Reply with quote

Er han på utlån enda?
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 04.01.2022 15:49    Post subject: Reply with quote

Nei, tilbake i Shenzhen..
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2022 15:59    Post subject: Reply with quote

August var sist gang Selnæs var i aksjon, og nå starter ikke den kinesiske ligaen opp igjen før i april. Begynner å bli lite matchtrening der.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.01.2022 16:05    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at han var utlånt i utgangspunktet var jo utlendingskvota (max 3 tror jeg), så med mindre de har solgt noen blir han vel ikke med.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 109, 110, 111 ... 132, 133, 134  Next
Page 110 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb