English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 05.03.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Synes BG er et kjapt og lekent og velspillenfe lag men mangler litt trykk og tyngde.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.03.2020 16:54    Post subject: Reply with quote

Fortjent og grei 3-1 seier til RBK uten å gjøre det store ut av det, enkelt og greit.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 05.03.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Holder ikke med 2dager oppslipp for Dino med den fysiske overgangen og hans musklatur, -spent på det med den åpningen vi har i år..
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 05.03.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Takk for oppdateringene.
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 05.03.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Stor fremgang fra i fjor på denne tiden, og også fremgang fra tidligere kamper i år. Men det er perioder der det ikke henger sammen. På pluss-siden er det bra at vi scorer mål og det er bra at vi holder nogenlunde tett bakover.

Doff tror jeg blir veldig bra - mye involvert.
Lund med en fantomredning - veldig bra.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 05.03.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

kjenner jeg ble litt skuffet over Dino. Trodde han skulle kunne gjøre mere selv med ballen!. Urolig og litt vill i avslutningene. Håpet det vil bedre seg når han kommer i bedre form og blir litt lettere og rappere !
_________________
Medløpere.


Last edited by Neeskens on 05.03.2020 17:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 05.03.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Tipper 3-1 til Glimt.

RBKSandvika wrote:
Tipper vi taper 4-2 eller 5-3.

senador wrote:
Tipper Glimt vinner dette ganske greit.


Vi vant.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 05.03.2020 17:04    Post subject: Reply with quote

Rosenborg viser mye bra men faller på slutten av begge omgangene. Selv om jeg synes 3-1 er ok ut i fra kampbildet, synes jeg det er en del slurv og denne kampen burde vi heller vunnet 5-1.

Rosenborg blir sterke i år. Glimt blir ikke topp 3.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 05.03.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Zarm: og gledelig er da det? Positivt at vi tydeligvis er det beste laget.

Jeg sitter ikke og gainner på RBK-tap, selv om jeg trodde mest på B/G-seier før kampen.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.03.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Men hvordan var akustikken i Abrahallen? Skala fra 1 til 11...
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 05.03.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

BG framsto som litt som om Eggen trente dem synes jeg. Vi fremsto som en mellomting mellom mye forskjellige. Hvis vi bare skal spille på første bevegelse blir vi etterhvert lette å stoppe for de beste lagene i Norge og i mellom siktet i Europa. Det er greit at Zakariassen tar noen løp og vi treffer på pasningen men dette vil alle etterhvet passe på.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 05.03.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Arti hvor lite aktivitet det var på denne kamptråden. Lite engasjerende med en overbevisende seier mot laget som mange mener spiller mye bedre enn oss da ventle.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 05.03.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Ja, når diskusjonen går over til å debattere om vi vant på riktig måte, så er det straks mye mindre engasjement.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 05.03.2020 21:02    Post subject: Reply with quote

Vi vinner over BG 3-1 og er det beste laget i 70 av 90 min. Alt i alt positiv og mye mer optimistisk sammenlignet med i fjor. Doff kan bli en morsom spiller å ha i laget. Løper og løper og løper, og scorer.

Offensivt press syntes jeg vi klarer bra, men må få til flere av de gode angrepene. Synes det kanskje ble litt få av dem.
Valsvik bedre enn Hovland. For meg er det liten tvil om at Hovland er det svakeste leddet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 05.03.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg ikke fulgte godt nok med men vi hadde vel nesten ikke ballen i denne kampen !. Siste kvarteret lå vi stort sett å forsvarte vår ledelse hvilket illustreres ved at Konradsen lunter oppover med ball når vi kan kontre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 05.03.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Fikk kun med meg slutten av 1. omgang og begynnelsen av 2. samt intervjuene i pausen. Hadde vært kjekt med en børs av noen som så hele kampen.

Det lille jeg så gikk i sirup-tempo, og vi fikk første målet gjennom et "tunnelsyn"-soloraid av Adegbenro, men vi slår fjorårets sølvviner overbevisende 3-1 og vi skårer mye mål. Positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

– Resultatet er fint, for det er en sterk motstander. Prestasjonen er variabel, fra veldig bra til svak i perioder. Fremdeles må vi ha mer å komme med i lengre perioder, sier RBK-sjefen til Nidaros.

Og forklarer hva han mener var for variabelt.

– Jeg syns det har en klar sammenheng med når vi har nok frekvens, intensitet og når vi er lengderetningsorienterte. Jeg syns vi er for passive når vi har ball, vi dytter for mye hjemover i stedet for å skape ubalanse hos motstanderen. Vi burde få flere initiativ foran ballfører og spille mer ut motsatt, sier han og legger til:

– Vi er gode når vi får opp nettopp den frekvensen og intensiteten, og ble tydeligere i presspillet. Vi er aller best når vi har initiativ på ting.

For 18. gang på rad klarte ikke RBK å holde nullen. Likevel er det ikke dét som plager RBK-sjefen. Han mener laget ikke var godt nok bakover før pause, selv om nordlendingene kun hadde én god sjanse før sidebytte.

– Vi er klart best i hele kampen spør du meg. De har kanskje to sjanser, vi har tre-fire, før pause. Etter pause blir forskjellene større, sier Horneland.

Les mer: Rosenborg knuste topplaget. Likevel nølte sjefen på om han var fornøyd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Noldus!
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 107

PostPosted: 05.03.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Hva skjedde med Trondsen?
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 05.03.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Synes dette så greit ut jeg. Det er jo sjelden man ser et lag spille ut hele sitt offensive arsenal i en treningskamp, men vi så glimtvis god angrepsfotball. Vi slår også et Glimt-lag som kom på andreplass i fjor, som også spiller høy-tempo, direkte angrepsfotball, noe som kanskje ikke passer oss veldig bra. Alt i alt en fin workout.

+ Fint spill på tredjemålet mellom Benro, Birger og Anders, spillere som kommer til å få masse spilletid og som vi har behov for at spiller bra fotball.
+ Zach går på masse fine løp. Han kommer til å bli vanskelig å få has på hvis maskineriet vårt begynner å svinge litt, og flere spillere går på bra løp samtidig som Doff, blir vi farlige offensivt. Det blir ikke lett for et forsvar hvis Doff og Benro går på gode løp, og Meling går på utsida.
+ Dino putter. Ellers en småslapp kamp, hvor han virker litt tung. Men, han putter.
+ Tagseth var tidvis, kanskje mest i starten av kampen, en knallgod ballvinner. Hvis tendensene fortsetter, ser vi ut til å ha en herlig indreløper utover sesongen, som kan bidra mye defensivt, men også offensivt når han kommer inn mot småslitne bein utover kampene.
+ Benro kommer inn og viser at han fremdeles har planer om å eie venstre spiss/ving.

- Vi ser litt veike og avventende ut defensivt, og tillater motstanderen å spille for mye upresset på 25-20 meter. Allikevel, det er framgang i forhold til tidligere treningskamper.
- Litt skeptisk til at Tore fremdeles ikke starter. Ender vi opp med Valsvik og Hovland mot Brann? Jeg er ikke like krass i kritikken mot disse to som mange andre er, men ønsker selvsagt å se Tore ruve bak når sesongen starter.

Det er sikkert mer pluss og minus som kan føres opp på den lista, men dette er hvertfall noen av tingene jeg tok med meg fra kampen. Jeg er ganske fornøyd.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Noen gode perioder med bra spill og høyt press. Og noen "så der" perioder. Kanskje ikke så rart når det byttes så mye.

Adegbenro på godt og vondt. Gode individuelle prestasjoner som sørger for mål. Men som også ofte ødelegger for lagspillet.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 06.03.2020 00:06    Post subject: Reply with quote

Bra med seier, dog håper jeg de begynner å se på det defensive snart, det baklengsmålet står virkelig til stryk. Det bueløpet til B/G brukte vi på G14 så det er ikke akkurat noe nytt.
Ellers er jeg mest spent på i hvilken serierunde vi får se RBK hjemme fra tribunen,det blir nok ikke mot Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 06.03.2020 08:31    Post subject: Reply with quote

Slapp vel inn på ca 1 av 3 sjanser imot, klar forbedring fra å slippe inn på alt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 06.03.2020 08:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det blir en ordentlig test på hvor vi står hen dette.

Det skal bli spennende å se hvordan lagene står til hverandre.


Ja, hva ble dommen?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.03.2020 09:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte å avvente dommen til jeg hadde fått sett andre omgang, som forløp under henting i bhg, men let's face it - jeg kommer aldri til å få tid til å se hele den andre omgangen, og nøyer meg med målene.

Jeg er ikke for imponert av den omgangen jeg så, jeg synes vi er ganske ensporede, og mener Glimt har et langt større potensiale i måten de setter opp det offensive spillet på. Hadde de for eksempel hatt Samuel Adegbenro, og ikke en fryktelig tafatt Jens Petter Hauge, så hadde de skapt mye på oss. Eller for eksempel en midtspiss på eliteserienivå. Jeg vet ikke om det er sånn at de manglet førstevalg, men jeg antar at det er meningen at spillere som Junker, Skytte og Sampsted, kanskje også Boniface, skal inn i den elleveren.

Men: vi har blitt både flinkere i det offensive presset og en god del tydeligere på hvordan vi ønsker å angripe, og vi ender opp med å score ett mål (det siste) på nøyaktig det vi prøver på hele... vel, første omgang, da, i alle fall. Og Glimt spiller oss slett ikke så enkelt av som de gjorde i fjor på denne tida. Når vi da i tillegg får en ren sologoal pluss et møljemål så vinner vi jo greit. Så slipper vi jo inn på 'feil' sjanse imot (Hovland, hallo?? Inne i målet?), men ett baklengs er jo helt ok mot Glimt.

Og resultatet kan man faktisk ikke argumentere mot. Det er på mange måter den første 'skikkelige' seieren i treningskamp i år (seieren sist etter 1-4 under havner mer i mirakel/kollapskategorien), og det mot det laget som har vært sterkest så langt i treningskampene. Det viser vel sånn omtrent at vi kan vinne jevne kamper mot andre topplag i serien, og da er sjansen der for å vinne hele greia.

Det er ikke sikkert det skal så veldig mye til før vi begynner å spille litt mer fotball offensivt, og skaper mer i åpent spill. Jeg tror det er en nøkkel å jobbe med hvordan den sentrale midtbanespilleren gjør seg spillbar og benyttes når vi overbefolker sidene sånn som vi gjør, slik at vi faktisk klarer å bruke spillvending for å få gjennombrudd motsatt. Trondsens ballferdigheter benyttes for lite nå, og det vil i alle fall være misbruk å sette Skjelbred i den rollen uten å gi ham ballen.

Så konklusjonen? Tja. Det er et steg fram, i alle fall; jeg ser muligheten for at vi kan komme oss opp dit at vi er med og kjemper, resultatmessig, hvis Molde er litt dårligere enn i fjor. Noen dominerende serievinner ser jeg foreløpig ikke, og dessverre heller ikke noe Rosenborg-lag. Men kanskje får vi det der mellomsteget da. Bygger grunnlag til et både velspillende og hardtarbeidende lag ved neste korsveg. Det kan jo betale seg i lengden.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 06.03.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Fikk dessverre ikke sett kampen grunnet jobb.
Positivt at vi klarer å slippe inn færre mål.

Virker på kommentarene her som om vi fortsatt ikke spiller som vi ønsker, men bedring er positivt.
Er fortsatt ikke i nærheten av å tro på dette (hovedsakelig fordi det virker som 90% av våre mål kommer fra enkeltmannsprestasjoner og dødball), men om jeg skulle ta feil og vi spiller fantastisk fotball i år er ingenting bedre enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb