English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 21.02.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Vet ikke lenger for å være ærlig, det er så utrolig kjedelig å se på og hjelper ikke at det er treningskamper Rolling Eyes

Er ikke et snev optimistisk om at dette ender godt, men la oss for gudsskyld håpe jeg tar feil. For en sesong til med "kick and pray" fotball klarer jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 21.02.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

Alt i alt en ok kamp, men slipper inn altfor enkle mål. Islamovic og Zachariassen var dagens beste spillere for meg. Interessant at Horneland sier at det blir mer spissing av laget fremover, og at de må begynne å få satt en førsteellever. Da får vi nok se et mer spisset lag mot Odd i neste kamp.

Blir interessant å følge duellen Hovland vs Valsvik fremover. I tillegg må det begynne å nærme seg et valg av kaptein. Håper det blir Reginiussen eller Hansen som får det. Kan Zachariassen være en som kan ta kapteinsrollen?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 21.02.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Dette var triste saker. Problemet er ikke om vi utførte spillestilen bra eller dårlig, problemet er at Horneland har hentet den fra skotsk andredivisjon på åttitallet. Langt ut fra keeper og påfølgende balltap. Når backrekka settes under ørlite press,slå langt. Klareringsspill- få ballen unna uansett hvor.
Offensivt spill - langt ut på kant eller mot midtspiss for å få duell om andreballer. Og det er det.
Det er en gåte at styret og NAE mener at dette er veien å gå.
Spådom: i slutten av mai henger vi med i kampen om medaljer, Molde har allerede god luke på oss og reelt tilskuertall på Lerkendal er 5-6000.
Horneland ryker i Juni og Koteng går.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 21.02.2020 18:44    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
puckno wrote:
La oss gjøre unna unnskyldningene på forhånd;


Nå som vi leder 1-4 til pause og ting ser passe greit ut, så kan vi kanskje begynne å vinkle seieren om til noe negativt nå da?


Ja, vi slipper inn alt for enkle mål, og det kunne fort vært flere. Vi lekker som en sil bakover, det ser helt forferdelig ut i forsvar. Hvis dette fortsetter blir vi spist levende ved seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 21.02.2020 18:57    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Dette var triste saker. Problemet er ikke om vi utførte spillestilen bra eller dårlig, problemet er at Horneland har hentet den fra skotsk andredivisjon på åttitallet. Langt ut fra keeper og påfølgende balltap. Når backrekka settes under ørlite press,slå langt. Klareringsspill- få ballen unna uansett hvor.
Offensivt spill - langt ut på kant eller mot midtspiss for å få duell om andreballer. Og det er det.
Det er en gåte at styret og NAE mener at dette er veien å gå.
Spådom: i slutten av mai henger vi med i kampen om medaljer, Molde har allerede god luke på oss og reelt tilskuertall på Lerkendal er 5-6000.
Horneland ryker i Juni og Koteng går.


Du kan jo ikke ha sett kampen. Vi ser presspillet Horneland har snakker om siden han kom, og det har vi sett i hver treningskamp nå, og det har fungert. Vi ser også oftere kombinasjonspillet vi ønsker mellom ving, back og indreløper. Det offensive spiller du beskriver er rett og slett enten villet feilanalyse eller inkompetanse.

Den ekstreme utspillingen bakfra har jo i treningskampene vært på grensen til parodisk med tanke hva noen kritiske røster har «analysert» seg frem til her. Det blir for enkel analyse.

Dessuten er det ikke bare styret og Eggen som har trua. Det at ingen liksom har trua, har du INGEN dekning for å si.

Sesongkortsalget ligger også knapt under fjoråret. Det er grunn til optimisme, og viser optimismen seg å være velbegrunnet når serien er i gang? Ja, da kommer publikum tilbake. Da blir det ikke 5000-6000 på kamp, som dessuten vel skjedde kun én gang forrige sesong. Ja, akkurat det er en karastrofe. Men hjelpes.

Jeg vil ikke spå så mye, jeg da. Horneland kan mislykkes. Det ville vært synd, men jeg er ganske sikker på at Koteng ikke går. Det er en spådom som bare streker under to ganger hvor dumt skrevet det der var.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.02.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Bare sett høydepunktene men er ikke tvil om at det er i midtforsvaret det kniper mest for tida.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 21.02.2020 20:02    Post subject: Reply with quote

Ola,vi får vel være enige om å være uenige da og at du ser ett halvfullt glass der jeg ser ett halvtomt ett har jeg selvsagt ingen problemer med.
Min frustrasjon er todelt, det ene er at jeg ikke ser noe som tyder på en sesong med offensiv og underholdende fotball, den andre er at hvis jeg legger «Europa» malen på det vi prøver å få til så ser jeg ikke at det skal holde mål der heller. Og da snakker jeg ikke om utførelse,det er tross alt en treningskamp i en vindtunnel, men om den måten vi åpenbart prøver å spille på som jeg mener er primitiv.
Lite vil glede meg mer at jeg tar skammelig feil og vi starter sesongen med flott fotball, fulle tribuner og at Molde gruses hjemme.
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Dette var triste saker. Problemet er ikke om vi utførte spillestilen bra eller dårlig, problemet er at Horneland har hentet den fra skotsk andredivisjon på åttitallet. Langt ut fra keeper og påfølgende balltap. Når backrekka settes under ørlite press,slå langt. Klareringsspill- få ballen unna uansett hvor.
Offensivt spill - langt ut på kant eller mot midtspiss for å få duell om andreballer. Og det er det.
Det er en gåte at styret og NAE mener at dette er veien å gå.
Spådom: i slutten av mai henger vi med i kampen om medaljer, Molde har allerede god luke på oss og reelt tilskuertall på Lerkendal er 5-6000.
Horneland ryker i Juni og Koteng går.

I alle dager?
Hvilken kamp så du? Du skrev tidligere idag kl. 16.23 at du logget deg av fordi du ikke gidda å se kampen. Poling av ball med snø på, Ranheim spiller ball og RBK løper imellom. Jeg tenkte her skulle jeg gjøre som deg å drite i hele reprisen av kampen etter at jeg har kommet hjem fra arbeid, for dette er ikke noe å bruke tida på.

Heldigvis så kjedet jeg meg og tok mot til meg og så reprisen allikevel, og hva ser jeg? Det stikk motsatte av det du beskriver. Ja, er enig i at det er mye å jobbe med.
Men fy fader mann.

Det må gå an å være litt seriøs. Greit nok at du hater Koteng og Horneland men kom for faan ikke med jug!

Den useriøse dritten fra deg gidder jeg ikke å lese, hvor finner jeg trollfilter?
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
krist2
Rutinert


Joined: 19 Jul 2007
Posts: 749

PostPosted: 21.02.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

RBKweb ultimate survilal kit. AKA Trollfilter

https://www.rbkweb.no/for...mp;start=0
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Takk.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 21.02.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Bare sett høydepunktene men er ikke tvil om at det er i midtforsvaret det kniper mest for tida.


Hvor kan man finne høydepunkter?
Back to top
View user's profile Send private message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Den som ikke ser mye bra i de siste kampene, har briller med ekstremt mørke glass.

Offensiv fotball med høyt press som faktisk ofte lykkes.
Ja, det er ikke helt perfekt utført til enhver tid ennå... men man ser uten tvil hva laget prøver på, og at det gjøres helhjertet.
Dette er noe helt annet enn hva vi har sett de siste årene.

Koser meg med å se de siste treningskampene. Er ikke mange offisielle kamper fra i fjord engang som jeg koste meg like mye med...
Dette er lovende.
Krysser fingrene for at det fortsetter, og at vi får videre perfeksjonert stilen.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 22.02.2020 00:33    Post subject: Reply with quote

Useriøs dritt? Ser ikke stort behov for å svare på det, men heller prøve å forklare hvorfor jeg ikke er overvettes positiv.
Vi er selvsagt bedre enn i fjor, men det er ingen bedrift i seg selv, den lista ligger veldig lavt. Poenget mitt er at alt vi gjør i oppkjøringen må ha en rød tråd som skal gjøre oss i stand til å oppnå sesongens målsetting. Å vinne Eliteserien ligger i bunn, vår virkelige målsetting er å hevde oss i gruppespill i Europa og helst gå videre. Det betyr i mitt hode iallefall at alt det vi øver på skal ha dette som referanseramme. Under Eggentiden var den referansen samhandling og go’fot som gjorde at RBK hadde en faktor som mer enn utlignet at vi hadde dårligere enkeltspillere. Og der ligger mitt poeng, jeg tror ikke at Horneball 2.0 har den faktoren i seg. Jeg tror at langpasninger og direktespill ikke holder i Europa, tror også at kvaliteten på press-spillet vårt er for dårlig slik at vi lett blir spilt av. Når jeg ser enkle ballmist og pasningsfeil feks i dag så tenker jeg ikke at det er bare Ranheim, da tenker jeg heller hva ville skjedd i gruppespillet Europa League? Og det vet vi svaret på av erfaring.
Det er nå min vurdering og andre er selvsagt rykende uenige og slik skal det være. Som skrevet i annet innlegg så er det selvsagt best at jeg tar fullstendig feil og at det blir flott fotball og full stadion i år.
Vi får se. Avslutter mine innlegg i denne tråden med denne.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 22.02.2020 08:03    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
Hedning wrote:
Bare sett høydepunktene men er ikke tvil om at det er i midtforsvaret det kniper mest for tida.


Hvor kan man finne høydepunkter?


RBK på Facebook.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 22.02.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er også skeptisk i forventningene mine. Kampen i går synes jeg var vanskelig å bli klok på. Vinden kom jo bla på scoringslista etter assist av Helland.

Vi lekker som en sil bakover de to siste kampene. Det var også mye av årsaken som definerte fargen på medaljen i fjor. Ingen tegn til bedring der så langt altså.

I det lille jeg har sett så langt i år har vi kanskje littegrann større offensivt press og vilje i bakrom. Men igjen vanskelig å bedømme enda.

Til Rosenborg å være ville det vært en prestasjon på olympisk nivå å gjøre det dårligere i år. Noe fremgang er dermed ikke godkjent. Det må bli dramatisk bedre. Hornelands tanker - som må være geniale siden han fortsatt har tillit- må virkelig manifestere seg i en voldsom opptur denne våren. Hvis ikke er det Haugalandet en vegs. Før 16.mai.

Det lille som engasjerer meg nå -foruten en genetisk kjærlighet til Rosenborg- er ungguttene. Med en god trener kan dette bli veldig bra.

Horneland har jeg dessverre ikke trua på. At han plutselig skal få det til..nei.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.02.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett igjennom denne treningskampen i etterkant er jeg fortsatt ekstremt skeptisk. Det lille jeg ser av fremgang er mest at Dino, helland og doff er meget gode om dagen. Det meste av det vi skaper er grunnet gode bevegelser / enkeltmannsprestasjoner av disse tre.

Bakover er det jo fullstendig krise, selv mot obos-laget Ranheim.
Tror det kan bli veldig stygt når vi møter bedre lag som kan utnytte alt rommet vi etterlater oss..
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 22.02.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Tror Ciljan vil kunne ha stor effekt ift å binde dette laget sammen, med sin defensive arbeidskapasitet og evne til å dekke rom. Tror det vil utløse mye av potensialet i de andre. Må gjerne komme hjem tvert.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.02.2020 18:12    Post subject: Reply with quote

Og Trondsen og selv Lundemo er jo noen steg opp fra Åsen sentralt. Det vil nok også hjelpe.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2020 21:11    Post subject: Reply with quote

Åsen er ingen sentral midtbanespiller nei, han er alt for veik i den rollen samt at det går alt for tregt med han med ball.
Når motstanderen slår langt på oss så vinner vi 99% av førsteduellene, med Trondsen og etterhvert også Ciljan sentralt så vil vi også vinne tilnærmet 99% av andreballene også.

Med Ã…sen som midtbanesentral?

Det har vi sett over 2 kamper nå, tilnærmet NULL.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.02.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

RAN78 wrote:
Åsen er ingen sentral midtbanespiller nei, han er alt for veik i den rollen samt at det går alt for tregt med han med ball.
Når motstanderen slår langt på oss så vinner vi 99% av førsteduellene, med Trondsen og etterhvert også Ciljan sentralt så vil vi også vinne tilnærmet 99% av andreballene også.

Med Ã…sen som midtbanesentral?

Det har vi sett over 2 kamper nå, tilnærmet NULL.

Her snakker vi om å treffe spikeren midt i hodet.
Godt innlegg
Liker Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.02.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

Er det noen her som tror at Åsen satses på som midtbanesentral for 2020-sesongen da? Lite vits i å diskutere...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.02.2020 23:19    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Er det noen her som tror at Åsen satses på som midtbanesentral for 2020-sesongen da? Lite vits i å diskutere...


Nei, han burde aldri vært kjøpt! Han er veik og treg og holder ikke i Europa. Han passer i norsk TL for klubber som har en offensiv playmaker rett bak spissen. Slik spiller ikke RBK. Dette er elendig arbeid av Bjørnebye.
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Er det noen her som tror at Åsen satses på som midtbanesentral for 2020-sesongen da? Lite vits i å diskutere...

Er det noen som påstår det?
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.02.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

En ennå mer poengløs diskusjon...
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2020 00:56    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
En ennå mer poengløs diskusjon...

Hvorfor mase om det da om diskusjonen er poengløs?
Ser sånn ut at det er kun DU som spekulerer i at Åsen skal satses som midtbanesentral i 2020, ingen andre.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb