English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 244, 245, 246 ... 258, 259, 260  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 01:08    Post subject: Reply with quote

Riktig som Zaphod sier; jeg husker de sakene der godt men det var veldig lite kjøtt på beinet. Og at det var Horneland som var mannen som skulle gjøre RBK mer "framoverlent" er vanskelig å forstå, uansett hvor frustrert man var over KI fra 2016 og utover.

Også merkelig at Nils Arne har vært på "den sida" hele veien. Men jeg tolker det som to uttrykk for samme behov. Han ønsker å ha innflytelse fremdeles, uten en formell rolle, og ser Koteng som den sikreste kanalen av styrelederkandidatene og ville skifte trener hvis Kåre ikke "brukte" han nok og riktig mer.

Mye av Nils' fotballfaglige lære er nokså tidløs og evig aktuell, men gamle menn slutter på et eller annet tidspunkt å oppdatere seg på nåtid og avfeier en del av de nye elementene rundt et fotballag som finnes i 2020 men ikke var der i 1980.

F.eks (fra Nils' vikariat da han var ti år yngre enn nå):
Han sto i Telenor Arena og blåste ut om hvor tåpelig det var at spillerne ville takke Kjernen for støtten. De har et fly å rekke. Og ingen interesse/forståelse for jobben som gikk på medieinnhold. Der fikk Heldal unngjelde: Romantisk tufs som tror man kan styre mediene.

Han var en gudegave av en fotballtrener i gamle dager, men ikke nødvendigvis en fasit på alle aspekter av klubbdrift i dag. Man skal vokte seg for at den enorme respekten jeg og de fleste har for fotballtreneren glir over i nesegrus og ukritisk beundring. Men dette er et fenomen, kanskje særlig blant de som tilhører samme alderssegment som han sjøl.

I de fleste bransjer er de mest innovative og dyktige fra 1985 litt ferdige i dag. Vi kan hedre de ved å fortsatt invitere de til julebord, men det er ikke sikkert de har de mest fremtidsrettede og klartenkte ideene om konsernets utvikling for 2020-2030. I mine øyne er Nils en mann vi har alt å takke for og som skal behandles med den største respekt, men på årsmøtet brukte han de grepene han kan og mestrer og vant stort hos de som ikke tenker likedan som meg.

Det kan høres enkelt ut, men for RBK har dette vært en stor utfordring i mange, mange år. Balansegangen. Hvor mye eller hvor lite Nils. For lite respekt? Så mye at det blir hemmende? Har med meritter, autoritet og karisma å gjøre også. Bjørn Hansen hadde null markeringsbehov. Nils derimot, er en dominerende personlighet som ikke kan stå i bakgrunnen mens f.eks Perry kjører økta. Umulig. Kan ikke gå. Hadde vært enda mer håpløst med Hornet i dag.

Så hvordan gir man honnør og anerkjennelse uten at det blir bakstreversk? Hvordan driver man klubben fremover uten å fryse han ut og bli uvenner? Statue mens han enda lever var helt riktig. Stor kudos for det. La han bruke hersketeknikker (nattbussen går ikke enda) som får rett hjem hos veteranlauget og presentere "fasiten" sin på årsmøte i 2020 er ikke riktig. For han legger fram alt som den eneste fasit, er skråsikker, avfeiende og til tider litt brysk som han alltid har vært. Men gammel og skrøpeligere og ser mer tilbake enn fremover. Men det er min personlige mening og jeg ser at det er forskjellige syn. Det går helt fint å akseptere, så lenge man reflekterer over saken og ikke bare aksepterer blindt alt hva én mann sier og gjør uansett kontekst og tid for evig og alltid.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 19.02.2020 01:38    Post subject: Reply with quote

Rett og slett en håpløs tolkning du skriver i avsnitt to. Gjør det helt umulig å forholde seg til resten av innlegget, som sikkert hadde mange gode poenger. Uffa meg.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.02.2020 05:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker NAE sin "støtte" til Horneland som:

- Respekt overfor en trenerkollega som enda er litt fersk i faget men skal få ro til å utvikle seg og bli gitt en fair sjanse før han eventuelt avskiltes.

- Stiller seg bak styrets valg og ønsker ikke å skape turbulens ved å komme med uttalelser som media vil utnytte til å skape overskrifter og mer uro rundt klubb, trener og lag.

Nils Arne er helt sikkert bevisst på at den minste direkte kritikk av Horneland som trener eller person vil bli fulgt opp av media og bli brukt mot treneren og styret, og indirekte også svekke hans egen integritet og innflytelse om han sier noe som skaper problemer for klubben.

Personlig har han helt sikkert meninger han holder for seg selv eller de han stoler på, og de regner jeg også med at han gledelig deler med styret som en rådgiver når han blir tatt med til råds, og så får de velge å følge hans råd om de ønsker det. Det er vel godt kjent at han ble brukt som en rådgiver i prosessen rundt sparkingen av Kåre, og når han gikk ut og kritiserte lagets prestasjoner i media våren 2018, så er det som om Gudfaren skulle gitt den ulyksalige dødskysset. Han visste helt sikkert hva han gjorde når han gikk offenlig ut med sin kritikk før og etter sparkingen, fordi den også var med på å legitimere styrets beslutning om å sparke treneren.

NAE har nok mye uformell makt i klubben, og vil nok fortsette å ha det helt til han ligger i bukkehornet på veggen inne på brakka som syvende far i huset.

Og for å være helt ærlig, på godt og vondt, så er hans personlighet, meninger og glødende engasjement for klubben en av de dimensjonene som gjør Rosenborg til Rosenborg og hvorfor det fremdeles er kjekt å følge med dette laget, selv når styret har klabbet det til så "ravgæli" som de har gjort det de siste par årene.

Hans trenerkompetanse er sikkert litt utdatert gitt at det nå er snart ti år siden han sist trente klubben, med suksess. Men det er uvesentlig i denne sammenhengen.

Jeg forøvrig uenig i at klubbens enorme suksess som startet i 1988-sesongen "bare" var et produkt av Nils Arne sine fantastiske treneregenskaper.

Det var også noen som hentet hjem og ansatte NAE, som årene før hadde ført Moss opp i 1.-divisjon og deretter vunnet serien året etter, og (basert på en avisartikkel noen andre har lagt ut et bilde av her inne) så var visstnok Rosenborg også den første klubben som ble formelt profesjonalisert i Norge, fra og med cirka 1988.

I tillegg kom kemnersaken, som røsket opp en del av den økonomiske ukulturen som fantes også i toppfotballen den gangen, og som på lengre sikt kanskje gjorde at Rosenborg lå langt foran de fleste andre lag i Norge når det gjaldt å profesjonalisere klubbdriften. Denne utviklingen kom nok litt i skyggen av den sportslige suksessen, men var sikkert minst like viktig som den sportslige suksessen mht. utviklingen av administrasjonen, eierskap til stadion, treningsfasiliteter m.m.

Selv om mye penger ble skuslet bort på å kjøpe norske spillere til overpris osv., så har klubben også bygget seg opp til det den er i dag steg for steg, med fantastiske fasiliteter og en veldrevet klubb-administrasjon. Selv om vi kanskje aldri igjen vil spise kirsebær med de store i CL, så er det denne sunne driften som gjør at en tredjeplass i serien og sisteplass i ELs gruppespill oppleves som et nederlag. Det holdt på å gå riktig galt, men her har vi Koteng veldig mye å takke for, sammen med Tove, som fikk skuta på rett kjøl igjen. Vi ble ikke det nye IFK Göteborg, heldigvis.

Hadde vi vært drevet som Vålerenga, Brann eller Viking i nyere tid, så ville også Rosenborg variert mye mer i de sportslige prestasjonene, og kanskje rykket ned i en særdeles svak sesong. Min påstand er at klubbdriften og måten klubben har vært styrt på de siste tretti årene fungerer som et sikkerhetsnett, og gir klubben den tryggheten og de rammene som i det lange løp gjør at Rosenborg ligger stabilt i toppen år etter år, selv når vi bommer på en treneransettelse eller gjennomgår et generasjonsskifte.

Alt dette vil jeg tro Nils Arne er seg veldig bevisst. For eksempel gikk han ut i media og anbefalte Tove som ny direktør før ansettelsen av Stjernen, da han mente hun hadde gjort en meget god jobb som konstituert leder. Og slik ble det også, etter at Stjernen fikk sparken. Det forteller meg at Nils Arne har øye for mye mer rundt klubbdriften enn bare det å være en dyktig trener som er utdatert og som mener litt for mye, litt for sterkt, om det aller meste. Og slik er det kanskje hos mange av de andre veteranene også, som ikke synes og høres slik som Nils Arne.

På samme måte som vi snakker om at spillere er kontinuitetsbærere i laget, gitt samhandling og rollefordeling, riktige verdier osv., så er Nils Arne det samme for klubben Rosenborg, ikke minst på verdiplanet og bevisstheten rundt hva som har skapt den klubben som vi har i dag. Nils Arne med sine postulater har vel vært omtrent like viktig for Rosenborg som klubb som det Moses var med steintavla si i sin tid.

Det beste eksempelet rundt dette er kanskje da laget rykket ned på 70-tallet og sto på bar bakke, og det var samling i bånn med dugnad osv. Om det året er 'år null' for å forstå hvordan klubben har utviklet seg de siste 40+ årene, så er det lettere å forstå hvorfor de gamle fremdeles bør lyttes til og hvorfor de kanskje bør få litt mer innflytelse enn de aller yngste og mer utålmodige supporterne som ikke kjenner klubbens historie langt nok tilbake i tid.

Denne artikkelen om 'gamle dager' fra 2008 synes jeg i så måte er en fin påminnelse for de av oss som kun kjenner klubben fra utsida og mest fra nyere dato, og som trenger å stikke fingeren i jorda en gang i blant for å se visse prosesser fra det riktige perspektivet:

https://www.rbkweb.no/vis/6443
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 19.02.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det innlegget i Adressa rett og slett tar feil av hest og kjerre. Det er etter min oppfattning svært sjeldent at Eggen selv går ut og tar beslutninger for klubben i dag, men at det heller er "klubben" (styret) som bruker Eggen for å backe opp egne avgjørelser.

Eggen har så vidt jeg har fått med meg hele vegen vært lojal til sittende styre.

Quote:
Romantisk tufs som tror man kan styre mediene.


Dette er jo sant. Det er håpløst å tro at du kan styre mediene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Eggen har så vidt jeg har fått med meg hele vegen vært lojal til sittende styre.

Fordi sittende styreleder har gitt ham innflytelse. Han var ikke så lojal mot styret forut som ikke ga ham denne innflytelsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.02.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Nei man kan ikke styre media, men man kan bestemme en del selv også, i dagens mediaverden med ganske mange plattformer å nå ut til folk på. Det hadde jo f. eks vært mulig å bruke klubbens hjemmesider til noe mye, mye mer fornuftig enn det gjøres i dag. Det burde lages innslag fra treningen med intervjuer og alskens, vlogges og lages portrettinnslag med sentrale figurer i klubben, alt fra spillere til matrialforvalter. Mer av alt!

Men etter Heldal-tiden valgte vi altså en mer østeuropeisk variant der Alstad står i bakgrunnen og brummer "no more kvestions!" Det var kanskje ikke så veldig lurt med tanke på at vi faktisk var tidlige ute med å ta over kontrollen av en del av det egne mediabildet.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 19.02.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor supportere her inne er så kritiske til både NAE og Horneland. Resultatene de siste årene, både sportslig og økonomisk tyder på at mye har vært gjort riktig. At det varierte i fjor har nok flere årsaker, bl.a at Haugesund satte seg på bakbeina uten grunn (RBK`s "dype lommer"), og at Ingb. & Hoftun mente at de ikke kunne behandles likt det som er vanlig for forballtrenere både her til lands og internasjonalt. Men på sitt beste, lignet RBK på det beste fra NAE epoken. Det må bety at potensialet finnes.

At det i noen sammenhenger søkes råd hos NAE, det skulle da bare mangle. Tipper Ferguson innimellom blir rådspurt i Man. U også. Ingen har kompetanse som Nils Arne i å "slå nedenfra". Det trengs når snittlønna i for eksempel Sporting Lisboa er på 30 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 19.02.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Huber wrote:

Eggen har så vidt jeg har fått med meg hele vegen vært lojal til sittende styre.

Fordi sittende styreleder har gitt ham innflytelse. Han var ikke så lojal mot styret forut som ikke ga ham denne innflytelsen.


Innflytelse? Nå må du nesten utdype...

Er stor forskjell på Innflytelse og annerkjennelse vettu...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 19.02.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Det trengs når snittlønna i for eksempel Sporting Lisboa er på 30 mill.


Hva? Det høres jo helt vanvittig ut! Ikke at jeg tror du lyver, men har du kilde på dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 19.02.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

Fordi sittende styreleder har gitt ham innflytelse. Han var ikke så lojal mot styret forut som ikke ga ham denne innflytelsen.


Eventuelt så var han, med god grunn, langt mer uenig i det som foregikk under det regimet enn han er i dag?

Alt er ikke en machiavellisk konspirasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 19.02.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
El Duderino wrote:
Det trengs når snittlønna i for eksempel Sporting Lisboa er på 30 mill.


Hva? Det høres jo helt vanvittig ut! Ikke at jeg tror du lyver, men har du kilde på dette?


Den er nok nærmere 10 millioner i året for en gjennomsnittlig A-lagsspiller, ut i fra det jeg kan finne. 20-25 millioner for de best betalte. Den opplyste gjennomsnittslønna i Liga NOS er rundt 3 millioner, men det er jo store forskjeller mellom lagene.

Portugisisk serie har riktignok ikke så høye lønninger sammenlignet med andre serier - fant denne lønnsoversikten med tall fra bl.a. Spania, Italia, England og Tyskland som jeg syntes var interessant:

https://globalsportssalar...202019.pdf
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 19.02.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

det ble opplyst av formannen på medlemsmøtet i januar. Snittlønn 30 mill, høyest gasjerte hadde ca. 60 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.02.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

Nå fins det jo ikke offisielle tall på dette (naturligvis) men en annen kilde:

https://sillyseason.com/s...es-129987/

Mener at de to desidert høyest gasjerte på Sporting sist sesong, Bruno Fernandes og Jeremy Mathieu, hadde €57000 i uka, noe som skulle tilsvare tett oppunder NOK 30M i året. De 13 spillerne som er oppført (lånespillere er ikke oppført) har i snitt ca. NOK 10,7M i året, men spredningen er altså veldig stor - en spiller som Idrissa Doumbia tjener drøye NOK 1,5M i året.

Kan det hende at formannen(?) på medlemsmøtet opererte med dårlig info? Drøyt stor forskjell mellom 10 millioner i snitt og 30 millioner i snitt, i alle fall.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 19.02.2020 16:00    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:


https://globalsportssalar...202019.pdf


Tusen takk!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Ola: Er det så håpløst da? Mennesker ønsker anerkjennelse og ofte innflytelse. Nils Arne ser dette som livsverket sitt, og det føles helt sikkert sårt når man blir forbigått eller avskiltet. Samtidig vil klubben på sin side stå på egne bein mest mulig. De vil gi honnør til den største legenden vi har. Bautaen Nils Arne. Men de vet at han er dominerende og i noen sammenhenger krevende. De skal gå inn i framtiden og vet at han blir eldre og svakere for hvert år.

Det er også vanskelig å være ung og umerittert og skulle ha han som mentor. Ambisiøse trenere vil ikke være puppets heller. Alt dette er naturlige trekk ved personer. Vi vil settes pris på og bidra med det vi kan, og ikke tilsidesettes eller overstyres.

Det har fått femten år men egentlig er situasjonen den samme. Perry hadde ikke vunnet noe. Horneland har ikke vunnet noe. Nils har vunnet alt og vil ha en stemme, men er for gammel til å holde på som før. Da gjelder det å finne balansen. Hvis jeg var leder i dag ville jeg forsøkt å formalisere det til en økt per 14-dager. Ikke på feltet, men rett og slett en times foredrag med peptalk til spillergruppa. Det kunne vært innenfor hva han selv orker, og passelig input på jevn basis for spillerne. Og lite nok til at han ikke kupper og overprøver trenerteamet. Men det fordrer jo at både Nils, spillere, trenere og klubb er enige om hva det skal være og hvordan det skal foregå. Man må være positivt innstilt og se muligheter for gjensidig gevinst.

Alt dettte ble feil i 2005. Det er å be om problemer å ha Nils på feltet som "rådgiver" samtidig med at Perry og Skars skulle lede laget. Det blir som å ha Rolling Stones til å varme opp for Donkeyboy.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 19.02.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:


Alt dettte ble feil i 2005. Det er å be om problemer å ha Nils på feltet som "rådgiver" samtidig med at Perry og Skars skulle lede laget. Det blir som å ha Rolling Stones til å varme opp for Donkeyboy.


Nå er det veldig beleilig for Perry å skylde på Eggen for alt som gikk galt i 2005, men historien (2013-2014) har vel vist at Perry har større begrensninger enn Eggen når det kommer til trenergjerningen.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 18:13    Post subject: Reply with quote

Ja, umulige arbeidsforhold kombinert med at han ikke er all verden til trener sjøl. Han var assistenten til assistenten til Nils, og skulle være sjefen mens Nils var på "besøk".

Kan ikke lære far din å lage barn.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

Pluss at Perry enda mer enn Kåre har en litt snodig stolthet og arroganse som gud vet hvor kommer fra, totalt umerittert som han er. Han holder seg for god til å ta imot råd fra noen i Norge, særlig ikke Nils Arne, men tar gjerne en flytur for å studere litt treninger på kontinentet. Merkelig type. Et guds under at han har kommet seg opp og fram til landslaget.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 19.02.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

Vil du strekke det så langt som til å si at han kom seg opp på hesten igjen?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 19.02.2020 19:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte at om han får seg noen måneders rekonvalesens og litt pleie og samtale hos Otto Ulseth (for guds skyld, Saga må ikke komme her og komme her og blande seg inn) kommer han seg sikkert opp på hesten igjen i form av en trenerjobb i Obos eller noe sånt, men i Norge har vi tradisjon for at de som ikke lykkes sparkes oppover i systemene. Da blir det NFF.

For å spore tilbake til Nils, han skjemtes av seansen med Saga, Ulseth og Hesten etter Sogndal på Lerkendal. Herregud så klovnete og stusselig det opptrinnet var. Vil si det var all time low. Verre enn Alstad. Siste han gjorde offisielt som RBK-trener, hvis vi ikke regner med 20 min forsvarstale i tussmørket på hytta der.vHaha, for en måte å gå ut på.

RBKweb-bruker om Perry:
Hans beste egenskap som trener er å håndtere oppsigelsene sine.

Super-Nils om Perry:
Han har en evne te å lær alt, fordi han kan itj nå fra før!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.02.2020 09:19    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Alt dettte ble feil i 2005. Det er å be om problemer å ha Nils på feltet som "rådgiver" samtidig med at Perry og Skars skulle lede laget. Det blir som å ha Rolling Stones til å varme opp for Donkeyboy.


Samtidig går det vel an å hevde at Rosenborg i utgangspunktet først og fremst ba om problemer når de satte opp Donkeyboy som headliner på Europa-turnéen med stadionkonserter, og at det å ha Stones som fast oppvarmingsband bidro mer med økt intern surmuling enn det skadet billettsalget til Donkeyboy på Wembley og Lerkendal.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 20.02.2020 09:21    Post subject: Reply with quote

Rolling Stones er oppvarmer for Donkeyboy uansett hvordan man hadde løst dette i 2005. Vi har også et annet uttrykk for dette: Å hoppe etter Wirkola.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2020 16:31    Post subject: Reply with quote

Kan man både fornye seg og vende tilbake til røttene? Hvordan skal Rosenborg finne tilbake til seg selv, både på og utenfor banen? Michael Stilson dro til Fannrem for å snakke med sjefen sjøl, Nils Arne Eggen.

Les mer: Utgave 2/2020
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

«De beste dagene for Looking Superb, de har enda ikke vært. Det er lett å se problemene når ikke alt går på skinner, men da er det viktig å se mulighetene. Det er lettere å leve med optimisme enn pessimisme. Alt er mulig inntil det motsatte er bevist!» ifølge Eggen.

Les mer: Fikk stjerneråd fra Nils Arne Eggen før storløpet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 20.06.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...sidelinjen

For en fantastisk og klok mann.

– Men er arven etter deg ivaretatt?

– Nei, den er ikke det. Og jeg savner det, jeg innrømmer det. Jeg synes det er rart at ikke flere trenere har tatt tak i hovedpunktene mine. Vi tok jo europeiske skalper på lagspill. Individuelt var vi ikke gode nok til det, men vi hadde LAGET. Det kom vi langt på, sier Eggen – og legger til
– Å se hva som foregår ute på banen, det er en viktig del av trenerutdannelsen. Og hvis du ikke ser sammenhengen mellom aktiviteten på feltet og banen – da må alarmen gå, sier Eggen – som mener at spillsekvensen i mange treninger kommer på feil tidspunkt.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 244, 245, 246 ... 258, 259, 260  Next
Page 245 of 260

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb