English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Åsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.02.2020 01:31    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Tar det for gitt at vi ikke klarer å tulle bort muligheten til å hente hjem Per Ciljan i sommer.

Tar det for gitt at Per Ciljan tar et år til i Herta til rabattert pris, men enn mye høyere enn vi kan tilby.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

– Det var mye frem og tilbake. Tirsdag kveld fikk jeg høre om det første tilbudet. Da hadde ikke klubbene kommet til enighet. Morgenen etter dro jeg på trening uten at det hadde vært noen fremgang. Etter treningen fikk jeg høre at det kunne bli enighet. Da måtte jeg bare hoppe på et fly like etterpå.

(...)

– For meg ble alt fryktelig hektisk. Det gikk så fort at det ble uaktuelt, sier Gjermund Åsen.

(...)

RBK-trener Eirik Horneland oppfattet situasjonen som at Åsen selv ikke ønsket seg bort.

– Han takket nei til dem og ville ikke dra. Gjermund er en fin spiller og bidro en del i fjor. Jeg håper han kan bidra enda mer denne sesongen, sier Horneland.

Les mer: Sa nei til Israel-tilbud: Nå forklarer Åsen hvorfor

Vil hevde at Kevin Ingebrigtsen framstilte situasjonen litt annerledes tidligere i uka, da han fokuserte på at klubbene ikke rakk å bli enige.

Tydeligvis var RBK villig til å selge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 07.02.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

Det blir nok ikke mye spilletid på Åsen i år fra start. Han var vel heller ikke noe Horneland kjøp ?.
Han drar nok ved neste mulighet.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.02.2020 23:17    Post subject: Reply with quote

Tror Horneland hadde "godkjent" kjøpet, men Åsen ble vel klar før Horneland?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 08.02.2020 00:00    Post subject: Reply with quote

Horneland var ute i podcast og snakket godt om Åsen før han ble bekreftet klar. Hvorvidt han hadde noe med overgangen å gjøre blir spekulativt. Jeg fikk dog inntrykket av at han var ønsket.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.03.2020 22:49    Post subject: Reply with quote

28-åringen fra Heimdal har selv to brødre med funksjonshemning. Det har gjort ham bevisst på å bidra der han kan.

– Jeg har fra tidlig alder hatt et hjerte for dem som ikke har fått en fair sjanse fra starten i livet, og har alltid prøvd å være en som bidrar til at de får en opplevelse og til å gjøre livene deres bedre.

– Hvordan har brødrene dine påvirket deg?

– De har gjort meg bevisst på at mine utfordringer i hverdagen ikke er like store som deres. Det har gitt meg et hjelpende hjerte, og om noen i min krets trenger hjelp stiller jeg gjerne opp. Brødrene mine har tatt alle utfordringer på strak arm, og det er en innstilling jeg har fått av dem. Jeg ser lyst på utfordringer, og prøver å løse dem i stedet for å grave meg ned. Det finnes ingen utfordringer som er for store, sier Åsen.

(...)

Derfor forsøker Åsen å stille opp. På bursdagshilsener på video. På foredrag for fotballag. Eller på hjemmebesøk.

– Det har skjedd flere ganger at jeg har vært på besøk til folk med utfordringer i livet. Da har jeg gjerne vært med dem i et par timer, spilt Fifa, hatt det artig og utviklet et vennskap. Blir jeg spurt, prøver jeg å stille, sier han.

Les mer: Da Gjermund Åsen besøkte Julian (22), opplevde han en glede han aldri har sett før
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 27.06.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Hedning wrote:
Åsen kan spille sentral midt, indreløper, kant og back.


Sterkt uenig. I 4-3-3 er det kun indreløper rollen. Men Åsen passer dessverre ikke inn i måten Horneland ønsker at laget skal spille på. Tror han passer bedre i et lag med mer ballposession.

Ser ut som om du og Rambo er på bølgelengde her, jf. det intervjuet Thomas har gjort med Henriksen før Brann-kampen.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

– Det har vært vanskelig å gå fra nøkkelspiller i Tromsø og til benken i RBK. Men jeg var forberedt på det kunne bli slik. Det var en utfordring jeg ville ha, sier Gjermund Åsen til Adresseavisen lørdag.

29-åringen er en spiller som har nytt godt av trenerbytte i Rosenborg. Den lysluggede trønderen har fått starte to av to kamper under Trond Henriksen.

– Jeg lever etter holdningen om at hardt arbeid gir godt betalt til slutt. Det føler jeg at jeg får nå, sier han.

Les mer: Nå sprudler RBK-profilen etter flere tøffe måneder i klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 06.07.2020 00:43    Post subject: Reply with quote

På tide å få vekk "klippekort på laget fordi man er trønder " temaet.

Håper hverken Åsen eller Helland starter mot Godset.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.07.2020 01:06    Post subject: Reply with quote

Enig med deg. Åsen tok seg opp den siste halvtimen av gårsdagens kamp, men før det var han til tider begredelig. Synes han virker å mangle tempo i kroppen, og alltid småsekundet etter motstanderen og ballen. Det er en grei spiller å ha i troppen, men nekter å tro at han starter på bekostning av Konradsen når han kommer tilbake.

Håper og tror at Tagseth starter neste kamp.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 06.07.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Synes ikke han spilte seg ut av laget i går, antar at det blir han, Skjelbred og Doff om Skjelbred spiller neste kamp. Hadde en del veldig bra pasninger siste omgangen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.07.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å vurdere det helt, synes jeg. Åsen faller litt igjennom sentralt når motstanden er tøff og intensiv, da ser det ut til at han mister litt oversikt - kanskje han har blitt litt for vant til å spille lenger ut mot sidene på dårligere lag (som dermed får mer rom offensivt). Jeg tror også han starter neste kamp, men jeg ser ikke bort i fra at det kan være en dårlig idé.

Ideelt sett skulle man ha kastet innpå Åsen i andre omgang av jevne, men åpne kamper, kanskje der vi leder med ett mål. Han har et fint blikk og en fin fot når han får litt tid på seg, og er en av få i troppen (dessverre) som virkelig kan vende spillet med en pasning.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 06.07.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Åsen er en helt ordinær spiller - han har opplagt noen fine ferdigheter - men problemet er at disse ferdighetene er akkurat noen knepp for dårlig. Det er det jeg synes har blitt litt typisk RBK. Vi har en gjeng brukbare fotballspillere - som sikkert hadde gått inn på de fleste TL i sine posisjoner - men de har ingen ekstremferdigheter.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 06.07.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

En av Åsen sine beste kamper i går, ikke et opplagt valg i 11ern når alle er skadefri, men synes det er riktig å slippe han til
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Helt ordinær backup i mitt hode.
Vil mye heller gi Tagseth eller til og med TJ spilletid enn Åsen.

Meget begrenset på små flater, for treg og ser det som lite sannsynlig at han plutselig skal bli mye bedre med tillit.

Nå som Meling er borte og Trondsen dermed er back (og fort ser ut til å kunne bli en meget god back) trenger vi en ny indreløper.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 182

PostPosted: 06.07.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Meget begrenset på små flater


Her avslører du hvor mye du har sett Gjermund Åsen spille fotball, eventuelt hvor liten fotballforståelse du har.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 06.07.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Meget begrenset på små flater, for treg og ser det som lite sannsynlig at han plutselig skal bli mye bedre med tillit.

Du finner det lite sannsynlig at spilleren som toppet assist-ligaen som Tromsø-spiller har mye å gå på?

Det er noen brikker som må falle på plass, der (selv)tillit er en av dem, men når det løsninger har vi en poengspiller med underpoengterte matchvinneregenskaper. Litt av utfordringen til Gjermund har hele karrieren vært at han har vært avhengig av personlig trygghet for å fungere optimalt. Det visste vi også da vi hentet han. Gi han tillit i ti kamper på rad, selv om han spiller noen dårlige kamper, så kan vi telle opp og evaluere etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 06.07.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Så bare 2. omgang igår men Åsen var for meg en av de som bidro med mye positivt igår. Mange presise skapende pasninger blant annet. Fin fyr å ha på laget og jeg tror ikke han har fått vist hvor god han kan være for oss enda. I Tromsø var han dominerende og deres desidert viktigste spiller, burde kunne ha en grei karriere her og når spillet kommer mer på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 06.07.2020 13:09    Post subject: Reply with quote

Ikke mye til overs for Åsen. Trelegg med begrenset teknisk repertoar.
MEN han legger av og til god innlegg og er en lagspiller. I et velfungerende lag ville han nok ha kommet mer til sin rett.

Fin backup men ikke førstevalg.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

@Duncan: deg om det. Syntes absolutt ikke Åsen er noe tess når han ikke har X antall meter åpent rom rundt seg.

@hedon: Den rollen han hadde i Tromsø kommer han ikke noensinne til å få i RBK, som indreløper er dette "as good as it gets" fra Gjermund. Med et lag som fungerer bedre og med flere samtidige bevegelser å spille på vil han helt sikkert få noen flere assists for oss også, men jeg liker å tro at vi som forum klarer å se forbi mål- og assistpoeng for å vurdere spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 06.07.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

Åsen spilte en grusom første omgang, sammen med resten av laget. Var en av de beste i andre omgang. Synes den beste beskrivelsen av Åsen er at han er en spiller som vil veldig mye, men mangler fart i spillet sitt, slik at det bare delvis blir produktivt. Han har en god pasningsfot, og kjenner systemet, men det aller meste går dessverre litt for seint.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 06.07.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

han funker jo som playmaker når vi eier kampen og har full kontroll.

Stabæk presset ikke, han fikk stå å slå pasninger med backer langt opp i banen.

Straks det er press på Åsen faller han gjennom, treg og svak i duellene.
Ser vi også som indreløper, er alltid litt for sen ut. Tegn på at han rett og slett er for treg.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 06.07.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Med et lag som fungerer bedre og med flere samtidige bevegelser å spille på vil han helt sikkert få noen flere assists for oss også, men jeg liker å tro at vi som forum klarer å se forbi mål- og assistpoeng for å vurdere spillere.

Artig hersketeknikk dette, men mål- og assistpoeng er ikke akkurat ubetydelige kriterier når man skal bedømme en offensiv spillers bidrag. Spør du meg synes jeg mange er merkverdig lite opptatt av målpoeng når de bedømmer spillere. Meling og Helland er for eksempel i hver sin ende av produktivitetsskalaen, men i diametralt motsatt ende hvis man skal telle opp skryt/misnøye.

Hvis vi har en midtbanespiller som produkserer 10-15 målpoeng, så går det an å se bort ifra at han har "trelegg" og ikke løper raskest. Det er jo heller ikke sånn at Åsen er håpløs i det defensive, eller at han ikke klarer å være med i det oppbyggende spillet. Det han først og fremst mangler nå kontra tidligere i karrieren, er produktivitet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.07.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

Apropos hersketeknikk er vel det å kalle noe annet en hersketeknikk en av de minst oppfinnsomme og mest benyttede variantene..

Sier ikke at mål- og assistpoeng ikke er viktig. Det jeg sier er at selv en god spiller vil slite i et system som sliter. Det fungerer også motsatt; selv en dårlig spiller kan skinne i et system som leverer (f.eks Søder året før han dro til frankrike)

Åsen er slett ingen dårlig spiller, men han er og kommer ikke til å bli god nok til å dominere på vår midt.
KOnradsen (som heller ikke er god nok) vil nok ta plassen hans så fort han er skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.07.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Enig med Sjiraff. Fin spiller, fin type å ha i laget, og en som fort kan være nyttig som alternativ mot norske lag - eller kanskje aller helst i tidlige/runde 2 europeiske kamper - men han sliter ganske mye når rommene blir små, og tvinges lett utover og hjemover med ball.

Han vil få problemer når vi skal spille mot lag som har høyere intensitet enn oss, og jeg tror ikke det er liv laga å satse på Åsen som førstevalg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 66, 67, 68  Next
Page 63 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb