English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.02.2020 23:02    Post subject: Reply with quote

Er vel mer Lundemo som ble hentet inn istedenfor å satse på Hou Sæter ja.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 03.02.2020 07:47    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Ironien opp i det hele er at Levi ble hentet inn i stedet for å satse på Hou Sæter som storspillte i Stabæk og spiller etter signende meget bra i Kina....


Altså. Levi har, som folk allerede, aldri erstattet Hou Sæter. Og jeg vet ikke hvem som sier Hou Sæter storspiller i Kina, men du bør sjekke kildene dine. Siden overgangen dit har han spilt 255 minutter ligafotball, fordelt på en haug med innbytter. Du finner jo bare på ting.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

Hou Sæter var heller ikke spesielt god for Stabæk. Han dro til Kina ene og alene fordi han omgår importreglene.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 03.02.2020 18:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
enojado wrote:
Ironien opp i det hele er at Levi ble hentet inn i stedet for å satse på Hou Sæter som storspillte i Stabæk og spiller etter signende meget bra i Kina....


Altså. Levi har, som folk allerede, aldri erstattet Hou Sæter. Og jeg vet ikke hvem som sier Hou Sæter storspiller i Kina, men du bør sjekke kildene dine. Siden overgangen dit har han spilt 255 minutter ligafotball, fordelt på en haug med innbytter. Du finner jo bare på ting.


Da må du nesten lese en gang til. Sæter har spilt bra i Kina. Ikke spilt mye. Han spilte meget bra i Stabæk, ble brukt på både på høyre kant, midtbane og hengende spiss... subjektivt var hans beste kampene var på høyre kant i 442 i Stabæk... klubben har vel aldri uttalt at Levi skulle erstatte sæter, men i praksis var det vel noe annet...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 03.02.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Hou var bra i Stabæk????

Han bemerket seg da ikke over tid noe særlig der og så ut som en helt gjennomsnittelig spiller.

Solbakken har for eksempel stått frem mye mere i RIL enn det Hou gjorde.

Og i Kina har vel Hou startet et par kamper og spilt haugevis som innbytter sånn 5-25min..

https://www.transfermarkt...erein/3176

4 første rundene (ikke i troppen)
5 runde 1min
6 r. 1min
7 r. 8min
8 r. 7min
9 r. 17min
10r. 1min.
11r. 12min
12r. 26min
13r. 8min
14r. 1min
15r. 7min
16r. Ubenyttet reserve.
17-23r. Ikke i troppen
24 r. 23min
25 r. 70min 1 mål!!
26 r. 70min
27 r. ubenyttet reserve
28 r. 4min
29 r. ubenyttet reserve
30 r. 2min.

Totalt: Involvert 16 kamper - 255min - 1 mål - 0 assists.

Greit med faktasjekk enojado, kjapt googlesearch vettu Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.02.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

Statistikk er ikke synonymt med fakta. Ikke at jeg mener han har vært et stort tap for oss, men tall i seg sjøl viser svært lite.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 03.02.2020 21:12    Post subject: Reply with quote

Det er jo klart men det er heller ikke poenget hvis du leser de siste postene Kamerat Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 04.02.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Det er jo klart men det er heller ikke poenget hvis du leser de siste postene Kamerat Wink


Det er vel akkurat det som er poenget. Ceide er kjempetalent for oss, til tider gjort det bra når han har fått sjansen, men er nesten ikke brukt. Og helt greit at du ikke fulgte med på stabæk-kampene. Du kan si og mene hva du vil om den kinesiske ligaen, men etter så mange investeringer og så mye penger involvert har de hevdet seg., og vil antar den er bedre enn norsk eliteserie...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 04.02.2020 02:40    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
moomoo wrote:
Det er jo klart men det er heller ikke poenget hvis du leser de siste postene Kamerat Wink


Det er vel akkurat det som er poenget. Ceide er kjempetalent for oss, til tider gjort det bra når han har fått sjansen, men er nesten ikke brukt. Og helt greit at du ikke fulgte med på stabæk-kampene. Du kan si og mene hva du vil om den kinesiske ligaen, men etter så mange investeringer og så mye penger involvert har de hevdet seg., og vil antar den er bedre enn norsk eliteserie...


enojado wrote:
... Ironien opp i det hele er at Levi ble hentet inn i stedet for å satse på Hou Sæter som storspillte i Stabæk og spiller etter signende meget bra i Kina....


Det var dette jeg siktet til om det kunne misforståes.
Helt fair at du synes han storspilte i Stabæk, det mener ikke jeg! Der får vi bare være uenige, men at han har spilt meget bra i Kina??? Hvor har du det ifra?
Mulig du har kilder på at han har vært god på trening eller noe, men den statistikken jeg postet legger da vitterlig betong over den uttalelsen? Men du vil sammenligne med Ceide? Ceide har jo ikke storspilt for oss??? Han er et meget spennende talent som fikk vist seg ordentlig frem i en kamp og har vist glimt av gode prestasjoner, noe som gjør at vi vil se mer av ham! Er Artig med sånne spillere, men helt uten sammenligning forøverig om da ikke Ceide lånes ut til Stabæk neste år...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 04.02.2020 07:17    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Da må du nesten lese en gang til. Sæter har spilt bra i Kina. Ikke spilt mye. Han spilte meget bra i Stabæk, ble brukt på både på høyre kant, midtbane og hengende spiss... subjektivt var hans beste kampene var på høyre kant i 442 i Stabæk... klubben har vel aldri uttalt at Levi skulle erstatte sæter, men i praksis var det vel noe annet...

Jeg kan å lese. Alt dette er feil, mer eller mindre. Samme hvordan du formulerer det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2020 18:33    Post subject: Reply with quote

Helfärska nyförvärvet Jonathan Levi fick direkt debutera mot Köpenhamn. För SvenskaFans.com berättar IFK Norrköpings huvudtränare Jens Gustafsson om hur han ser på Levi och matchen.

(...)

- Jag har järnkoll på Levi. Jag vet vad han kan och jag är också övertygad om att vi kommer kunna hjälpa honom att bli ännu bättre än vad han är idag och han kommer kunna hjälpa IFK Norrköping. Han har ju en fart och en förmåga att kunna utmana motståndaren och också en spelintelligens som vi tycker är fantastisk.

Läs mera: Jens Gustafsson: ”En spelintelligens som är fantastisk”

– Det var jättekul (att få hoppa in). En stor erfarenhet att spela mot ett bra lag. Vi visar ändå en god moral tycker jag. Vad jag förstod så fick man en del skit från förra matchen att det inte såg ljust ut och behöver hända lite grejor, säger Jonathan Levi till SvenskaFans.com.

(...)

Han blev dessutom målskytt på den straffläggning som följde vid 0-0 efter 90 minuter i Atlantic Cup när Norrköping till slut besegrade Köpenhamn.

– Han (målvakten) var nära. Men när det är straffar känner jag att jag gärna vill ta den första så är det gjort och då kan man andas ut. Alltid kul att slå straff.

Läs mera: Jonathan Levi om debuten i Norrköping: ”Godkänt”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.02.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

At noen vil kjøpe Levi for 4,5mill er meg en stor gåte.
Veldig fint for oss.

Aldri sett en værre spiller når det kommer til fotballforståelse.
Samt hvor utrolig treg han er.

Gutten har absolutt god teknikk og skudd.Noe som holde hodet hans over vann, når det kommer til å kunne spille på dette nivået.


Mener å ha sagt det før. Den som speidet fram Levi må enten ha vært full, eller må vedkommende hatt null peiling på fotball, og hvordan man finner brikker inn i et lag.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.02.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Aldri sett en værre spiller når det kommer til fotballforståelse.

Velkommen til sivilisasjonen. Trondheim kan virke som en enorm by med det første, men når du har fått ned pulsen litt så vil du begynne å høre gjetord om andre, større "verdensmetropoler" som "Oslo" og "Amsterdam" og "London" hvor det spilles massevis av fotball på hyllevis av ferdighetsnivå. Len deg inn i informasjonsstrømmen og du vil oppleve at ditt perspektiv vil øke dramatisk og du vil vokse som menneske. Det kan føles skremmende med det første, men senk pulsen, hold frykten på avstand. Personlig vekst er din venn. Når du kommer ut på andre siden vil du se barnet du var, se at du har vokst ut av det, og legge det bak deg.
Takk for at dere kom til min TED talk.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 05.02.2020 08:25    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
niccolai wrote:
Aldri sett en værre spiller når det kommer til fotballforståelse.

Velkommen til sivilisasjonen. Trondheim kan virke som en enorm by med det første, men når du har fått ned pulsen litt så vil du begynne å høre gjetord om andre, større "verdensmetropoler" som "Oslo" og "Amsterdam" og "London" hvor det spilles massevis av fotball på hyllevis av ferdighetsnivå. Len deg inn i informasjonsstrømmen og du vil oppleve at ditt perspektiv vil øke dramatisk og du vil vokse som menneske. Det kan føles skremmende med det første, men senk pulsen, hold frykten på avstand. Personlig vekst er din venn. Når du kommer ut på andre siden vil du se barnet du var, se at du har vokst ut av det, og legge det bak deg.
Takk for at dere kom til min TED talk.


Står støtt for mine utsagn i forhold til Levi.
Følger med fotball fra alle de store ligaene.
Har enda til gode å se en spiller som ser ned i bakken like mye som Levi.
Hadde jeg vært trener hadde jeg plassert et nakkekrage på gutten, sånn at han ikke maktet å se ned.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.02.2020 09:08    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Følger med fotball fra alle de store ligaene.

Da får du heller begynne å følge fotball fra ligaer som kan sammenlignes med ES, ikke PL og Bundeliga. Kanskje du får en sårt tiltrengt reality check.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.02.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Har enda til gode å se en spiller som ser ned i bakken like mye som Levi.


Kanskje bortsett fra Rashani.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.02.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Jag har järnkoll på Levi. (...) Han har ju en fart och en (...) spelintelligens som vi tycker är fantastisk.


Neutral

Jeg tror altså ikke jeg kunne vært noe mer uenig enn det jeg er med Gustafsson her. Er han feilsitert? Snakker han om en annen spiller?

Jeg er helt på linje med niccolai her. På akkurat fotballforståelse er Levi sjokkerende svak. Vi har aldri hatt en spiller i nærheten av å være så spilleblind som ham. Han har andre ferdigheter som kan gjøre ham interessant for klubber rundt vårt nivå, som nevnt tidligere, men fotballintelligens og fart??

Hadde Levi hatt de to egenskapene, i tillegg til venstrefoten og dribleferdighetene, så hadde han vært totalt og dønn fast stjerneskudd på Rosenborg i 2018, og blitt solgt for mange penger i 2019.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 05.02.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
niccolai wrote:
Har enda til gode å se en spiller som ser ned i bakken like mye som Levi.


Kanskje bortsett fra Rashani.


Nope!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 05.02.2020 17:57    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
niccolai wrote:
Følger med fotball fra alle de store ligaene.

Da får du heller begynne å følge fotball fra ligaer som kan sammenlignes med ES, ikke PL og Bundeliga. Kanskje du får en sårt tiltrengt reality check.


Følger med ES da.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32
Page 32 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb