English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Stjørdals-Blink
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 01.02.2020 14:53    Post subject: Reply with quote

Faye Lund er fryktelig skummel på tilbakespill, flere ganger rett ut i føttene på S/B-spillere.
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.02.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

Det er for dårlig. Treningskamp eller ei. Dette skal være 4-0.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 01.02.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Treningskamper er og blir treningskamper. Det er litt lite tempo (for mange berøringer), litt harde mottak og pasningene sitter ikke helt som de skal. Men synes det er mer fremoverrettet enn det har vært - ikke fullt så mye på tvers.

Det er også større variasjon i presshøyden. Vi sløser litt med sjansene - litt mer "sting" så sitter den.

Trengs litt mer tempo og presisjon, men det får vi tro kommer seg litt utover våren.

Mye "rart" i forsvar foreløpig - de kom veldig lett til sjanser et par-tre ganger synes jeg.

Trondsen veldig sentral og er en av de mest sikre med ballen. Men han bruker litt mange berøringer synes jeg - da drar han ned tempoet og ødelegger litt av "timingen" i løpene.

Men alt i alt synes jeg det er mer plan i spillet enn vi har sett. Vingene går nokså smalt - litt uvant å se - det mest backene som slår innlegg.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 01.02.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

En ting er sikkert. RBK spiller ikke sånn som flere her påstår de gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 01.02.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
En ting er sikkert. RBK spiller ikke sånn som flere her påstår de gjør.


Som de gjorde i fjor mener du? Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 01.02.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

ola, jeg tolker på et vis det som positivt. Er det rett av meg? #serikkepåkampselv
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 01.02.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Ser vi hva de prøver på? Rot rot rot!!!
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 01.02.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

En periode av første omgang så det lovende ut, nå er det tilbake til gamle synder. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 01.02.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

Grei sjanse der, men nå er det mye rart utpå der.

Vi kan jo telle antall berøringer mellom hver pasning - det blir for lite fart på kula
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 01.02.2020 15:29    Post subject: Reply with quote

Den var fin Smile
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 01.02.2020 15:35    Post subject: Reply with quote

Zachariassen, Islamovic og Helland best så langt synes jeg!
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 01.02.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Tagseth hadde også en veldig god første omgang Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 01.02.2020 15:48    Post subject: Reply with quote

Tørseth Johnsen også spilt seg opp kraftig.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 01.02.2020 15:58    Post subject: Reply with quote

Synes vi ser mer av hva planen offensivt er i dag, men i store deler av kampen er gjennomføringen dårlig. Bedre siste 20. Jeg tror en nøkkel er at Trondsen piskes til å spille ballen raskere, klarer han det så blir han en bra sentral midtbane for oss. Helland, Zach, Hedenstad, Tørset Johnsen var bra synes jeg. Islamovic ok, veldig arrogant stil.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 01.02.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Glimtvis bra gjenvinning og press, men det går litt for tregt og det blir totalt for lite sjanser synes jeg. Og når sjansene kommer så rotes det til - av og til er det enklest å bare skyte ballen rett i mål. 2 mål mot et Stjørdals-Blink som tidvis er på hæla er ikke så veldig imponerende.

Forsvarspillet har lite struktur - de kom lett til sjansene sine. Synes ikke dette var noe å bli imponert av, men vi ser mer spill og mindre "pælming" og på-tvers-pasninger. Det er jo bra.

Gøy å se ungguttene Tagseth og Johnsen - synes begge var bra. Islamovic mye mer synlig enn Botheim - spørs om ikke Botheim bør lånes ut for han ser for meg ut til å være klart etter Søderlund og Islamovic. Fint mål av Islamovic også (og det var også et bra angrep).

Helland ser friskere ut synes jeg, men skuddene sitter foreløpig ikke helt.

Trondsen gjør en bra jobb defensivt, men han må ikke bruke så lang tid og føre ballen så mye - opp med pasningstempoet.

Zacahriassen gjør en helt OK opptreden synes jeg.

Alt i alt litt treningskamp-preg over dette - var ikke så veldig høy temperatur akkurat. Men, men, var jo treningskamp også da...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 01.02.2020 16:51    Post subject: Reply with quote

Blink stilte med 3 juniorspillere og nesten rent andrelag siste 15 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Batty
Junior


Joined: 05 Dec 2019
Posts: 15
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Var tydeligvis ikke feil med en bytur som endte i at man ikke klarte komme seg til abrahallen😅
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen Sad Kan noen komme med en vurdering av hvordan vi så ut som lag og individuelt, og hvor mye vi må løfte oss? Hva slags spill viste vi frem? Lempet langt eller omstendelig? Kontringsstyrke?

Det fremstår ikke særlig positivt mot junior/reservelaget til et lag som akkurat har rykket opp til adecco :s
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 01.02.2020 19:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Synes vi ser mer av hva planen offensivt er i dag


For de av oss som ikke fikk sett kampen, hva er planen?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Horneland:

- Det var kjekt for [Islamovic] å få ei scoring. Jeg syns han jobber godt. Du ser at han er sterk i mottaksfasen og en klok spiller.

- Også Zachariassen spilte sin første kamp.

- Det var en litt uvant rolle for ham, for han har spilt 4-4-2 i mange år. Han begynte litt ute av posisjon, men så kom han veldig i 2. omgang. Jeg syns også at Mikael gjør et veldig godt innhopp.

Les mer: - 1. omgang er urytmisk

– Det er en bra start. Det ble litt hawaii og dårlig spill i starten fra begge lag. Men Blink er godt trent, står godt og har bra struktur i laget, så det er ikke bare-bare. Etter hvert tar vi over kampen og styrer. I 2.-omgang får vi mer spill og dominerer i større grad. Vi trengte en omgang på å sveive i gang på stor bane igjen, sier Helland til Bladet.

(...)

Helland kommer med følgende råd til det nyopprykkede laget fra Stjørdal:

– Hele laget og hele klubben må stå bak den veien som er skissert opp, og ikke bli nervøse hvis de får et par dårlige kamper. Har man en god struktur i laget og så mange gode fotballspillere som er i Blink, så er de mer enn god nok til å berge plassen. Det er jeg 100 prosent sikker på, understreker Helland.

Les mer: RBK-Helland lot seg imponere av flere Blink-spillere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.02.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Fikk ikke sett kampen Sad Kan noen komme med en vurdering av hvordan vi så ut som lag og individuelt, og hvor mye vi må løfte oss? Hva slags spill viste vi frem? Lempet langt eller omstendelig? Kontringsstyrke?

Det fremstår ikke særlig positivt mot junior/reservelaget til et lag som akkurat har rykket opp til adecco :s


Stjørdals-Blink stilte tilnærmet fullt lag de, men rullerte som Rosenborg mot slutten.

Typisk første treningskamp i januar. Lite sprut og dårlig rytme. Det var veldig tydelig hva man prøvde, som skissert i Rasmus & Saga så gikk backene veldig tidlig høyt, mens de tre på midten lå lavere og var alle spillbare i oppspillsfasen. Hadde et par gode angrep mot et lavtliggende Stjørdals-Blink der man trer opp på feilvendt kant, typisk Helland som flikker videre til en back som går i bakrom bredt i banen, så fyller midtbanen på. Ble ikke så ofte, men man så litt her og der.

De fleste langballene var gode vurderinger der man slo tversover på ledig back. Største trøbbelet var vel at det gikk litt for tregt til at vi fikk flyttet på Stjørdals-Blink. Så det ble veldig trangt i midten.

Av spillere synes jeg Reitan, Tagseth, Zachariassen og Helland viste seg bra frem. Botheim, Trondsen og Åsen ganske svake. Trondsen sliter fortsatt med samme som han alltid har gjort, han har ikke spielfürer-genet, han er en jordfreser som er god i duellspillet, men dessverre uten et spesielt godt overblikk som sentral midtbane. Det fører til at alt tar for lang tid.

Alt i alt en helt grei start, bra å få kjent litt på kampfølelsen etter noen uker med trening. Langt igjen til der de bør være, men man ser iallefall at de øver på noe. Det er jo positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.02.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Alt i alt ei grei gjennomkjøring, i alle fall til å være sesongoppkjøringens første kamp. Var selvfølgelig en del som manglet i mange deler av spillet, men det kommer seg nok fort. Helland og Zachariassen synes jeg virket kvikke og generelt i god form. Synes Trondsen virket mye kvikkere og mer venn med ballen enn han har virket å være i de siste par sesongene. Han har noe å gå på når det kommer til gjennomspill, men han prøvde i alle fall ved enkelte anledninger.

Jeg ble imponert over hvilken påvirkning Tørset Johnsen hadde på kampbildet. Jeg synes han virket å være en stor del av grunnen til at vi ble bedre i en periode i andre omgang. Fortsetter han slik, så klarer jeg ikke å se hvorfor han ikke skal kunne slå gjennom som Rosenborgspiller. Åsen kom også mer til sin rett da han ble flyttet ned som indreløper, naturlig nok.

Islamovic hadde en del gode involveringer, både relasjonelt og med ballen i beina. Flott at han fikk et tidlig mål, og håper at han bygger videre på mye av det vi fikk se i dag.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 01.02.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Bare vent, dette er ikke i nærheten av nivået som forventes. Motstand her er rævva, og så vidt vi er en tanke over deres nivå. Min spådom er at 2020 blir et turbulent og nitrist år sportslig.
Og så det er sagt, skulle jeg ta feil (noe som på richters skala er lik 0) så vil smilet gå fra øre til øre, men slutta å tru på julenissen året etter Nils ga seg siste gangen.
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 01.02.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Tror ingen mener at dagens prestasjon er en slags list for hva som forventes når alvoret starter. Men, dette var jo en treningskamp 1.februar, den første for året sådan, to måneder før serien starter, lov å vente litt med dommedagsprofetiene da.
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 01.02.2020 23:57    Post subject: Reply with quote

Mulig gjennomgangstonen blant RBK supportere har blitt at vi i pre sesongstart, proppfull av trening etc, ikke behøver å prestere noe som helst av klasse i forhold til motstand. Men det mener jeg er som tidligere nevnt å tro på "julenissen"
Tatt i betraktning at Trump sikkert får nye 4 år så er jo dette ubetydelig.
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb