English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonathan Levi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SteinarG
Rutinert


Joined: 13 Jul 2010
Posts: 562
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Har ikke Horneland sagt at det sannsynligvis ikke kommer inn noen? men det kan forsvinne noen... altså søderlund flyttet som høyreving i år? super løsning Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 30.01.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest at det kan komme inn 1-2 spillere! Lite sannsynlig at man går inn i en sesong med tre vinger. Men det sa jeg om backer i fjor også.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 30.01.2020 20:56    Post subject: Reply with quote

Syns Horneland hintet ganske kraftig i Rasmus&saga podcasten fra Spania om at det ville skje mer, men ikke før de kom hjem fra Spania. Og hey, nå er de hjemme igjen
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 30.01.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Selger vi nøkkelspillere, regner jeg med at det kommer nye inn. Men, dersom f.eks en (potensiell) back-up som Levi selges, blir jeg ikke overrasket om en spiller som Tørset eller Åsen blir sett på som erstatteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 30.01.2020 22:07    Post subject: Reply with quote

Her er det som er sagt:

- Det kan fortsatt komme 1-2 inn (Spesifikt Henriksen og Ciljan).
- Ellers så er det ikke noe konkret inn, med mindre noen forsvinner ut.

Så hvis Levi forsvinner så er det godt mulig han blir erstattet, men ikke garantert som forrige poster påpeker.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.01.2020 22:35    Post subject: Reply with quote

Er for at Levi kan dra sin vei, han passer vel ikke inn noe sted i elleveren verken slik vi her inne ønsker at den skal spille, slik enkelte her inne påstår at Horneland ønsker å spille eller hvordan vi spilte ifjor.

Men er skeptisk til at vi bare skal ha en ren høyrekant i troppen når det er Helland med skadehistorikken hans. Om Tørseth Johnsen eller Ceide eller en Brattbakk/Haltvik er istand til å gjøre en god nok jobb hvis Helland er skadet midt oppi europakvalik så er det jo toppers, men da forventer jeg at de blir drillet i rollen og for en del minutter.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jo egentlig ikke Horneland ønsker seg disse brede vingene som han måtte påtvinge seg selv i fjor, han har jo sagt flere ganger at han vil ha smale vinger og stå høyt med backene. I Hellands fravær (eller dersom han ikke blir prioritert) vil det nok se omtrent slik ut offensivt:


____________Reginiussen - Hovland_______________

___________________Lundemo__________________

Hedenstad____Konradsen____Zachariassen____Meling

_________Søderlund - Islamovic - Adegbenro________


Med det i bakhodet er det slett ikke utenkelig at 'midtbanelogistikken' rett og slett løses gjennom definisjon:

(i prioritert rekkefølge)

Forsvar:

Hedenstad, Reginiussen, Hovland, Meling, Reitan, Valsvik, (6)

Midtbane:

Lundemo, Konradsen, Zachariassen, Trondsen, Tagseth, Johnsen (6)

Angrep:

Adegbenro, Islamovic, Helland, Søderlund, Åsen, Ceide, Botheim (7)

Skulle vi finne på å signere Henriksen (eller Ciljan), så flyttes Tagseth ned som venstrebackalternativ bakerst i forsvarskøa, og vips! så er stallen tilsynelatende balansert med 7-7-7.

At Levi var på vei ut, og ikke ble sett på som noe satsningsobjekt, det var jo relativt åpenbart. Selv om han nok trives hakket bedre som 'smal ving' enn i bredden er han jo ellers absolutt alt Horneland ikke liker i en spiller, rett og slett en sjeldent dårlig match.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 31.01.2020 08:52    Post subject: Reply with quote

Det bør uansett være uaktuelt å gå inn i en sesong med kun Helland som høyreving. Han er egentlig ikke god nok, og dessuten bare å regne som 50%
De som styrer bør ikke engang tenke tanken på å bruke Tørset eller Åsen som ving
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 31.01.2020 08:55    Post subject: Reply with quote

Hvis ikke erstatter blir forsøkt hentet inn skjønner jeg absolutt ingenting. Å gå inn i ny sesong med kun Helland som ren høyreving er jo tjenesteforsømmelse.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 09:09    Post subject: Reply with quote

Poenget var: han er ikke den eneste høyrevingen.

Erstatterne/utfordrerne heter Alexander Søderlund og Gjermund Åsen. Spesielt Åsen er jo en ganske seriøs kandidat som en slags offensiv playmaker (tenk Skjelbred som høyrekant under Hamrén) så lenge han slipper å ligge ute og vente på å drible backen, og Søderlund vil nok spille uansett dersom treneren ønsker mer tyngde i boksen og flere lange oppspill bakfra.

Jeg tror altså vi er mer opptatte av å ha en høyre ving enn det treneren er, han ønsker seg nok like gjerne en sidespiss (med fart, hvis han kunne velge).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

Tror, og frykter, du har rett Zaphod.
Horneland var vel den eneste som ikke var misfornøyd med forestillingen da Åsen og Søder ble brukt på vingen i fjor.
Blir mer og mer sikker på at dette blir en ny *Facepalm*-sesong
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

I det minste har bruken av de to som 'ving' litt mer livets rett dersom vi faktisk knekker koden med å spille 3-4-3 med sidespisser uten samtidig å være hjelpeløst sårbare på overganger, slik vi var da vi prøvde det i fjor. Det må jo ikke være katastrofe det, det bare ser dårlig ut med dårlig organisering kombinert med store og trege spillere.

Hvis vi faktisk får spilt inn Trondsen sentralt vil jo det hjelpe litt på grunn av farta hans kontra Lundemo, som verker helt evner eller synes å gidde å skru på turboen i returløp når vi blir overspilt. Enda bedre hadde det vært med en stopper som er utpreget god en mot en defensivt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 31.01.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

Joda, men alt dette er en slags "vi skal da klare å holde oss på beina så lenge vi sørger for å ha krykker og gåstol tilgjengelig"-tilnærming.
Hvorfor ikke heller finne en metode hvor vi kan spasere eller til og med småjogge litt fremover?

Er ikke så ille at Levi forsvinner, ville aldri blitt spesielt god i RBK, men bekymret over retningen stallen dreier seg.
Fjerner du meling, tore og adagbenro så kunne det vært stallen til Haugesund 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 31.01.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Levi hadde en plass i RBK da jeg mener det er uforløst potensialet der. Alder og ferdigheter tatt i betraktning er jeg tvilsom til at vi kan få tak i så mye bedre p.t. Men men.

Det som derimot er skandaløst rævva her er at klubben har så forbannet mange av disse overgangene. Denic og Gudmundursson osv. Det kastes penger ut av vinduet på spillere man ikke har en plan for. Fryktelig evneveikt, amatørmessig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri sett eller forstått dette potensialet hos Levi en del snakker om. Han er en av de mer begrensede angrepsspillerne jeg kan huske i Rosenborg med tunnelsyn, svak spilleforståelse og konstante feilvalg spesielt med ball. Brukbar fot og OK fart, men nærmest gift i systemet lagspillmessig. Jeg har ikke tall på hvor mange angrep som har stoppet hos ham enten ved at han roter bort ballen selv - i beste fall til innkast/utspill, i verste fall brudd imot - eller at han bommer totalt på bevegelsen og ikke får ballen - med samme resultat. Skyter når han bør spille, spiller når han bør skyte eller utfordre selv.

Han er også blitt 24 år og har neppe så mye mer forbedringspotensiale utover finsliping av det han allerede har (og mangler). Jeg ser ikke en eneste grunn til å ha ham i stallen når vi har Ceide, selv uten å tenke på aldersforskjell og nasjonskvote.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 31.01.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

hva betalte vi for Levi? og hva fikk vi i leie for han i fjor?

sett opp mot salgssummen på 3.8mill nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 31.01.2020 11:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror jo egentlig ikke Horneland ønsker seg disse brede vingene som han måtte påtvinge seg selv i fjor, han har jo sagt flere ganger at han vil ha smale vinger og stå høyt med backene.
Jeg mener å ha lest Horneland si at de smale vingene ikke er mulig i 433 (med anker og indreløpere), og at han dermed gikk bort i fra dette samtidig med skiftet fra 4411 til 433? Har ingen kilde for hånden, men kanskje noen andre erindrer det samme?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 31.01.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

RBK19051917 wrote:
hva betalte vi for Levi? og hva fikk vi i leie for han i fjor?

sett opp mot salgssummen på 3.8mill nå.


Har fått for meg at vi betalte rundt 10 mill for ham.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 31.01.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Hammarby bød ihvertfall 2 mill og det ble oss istedet, så det ligger nok i området over.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 31.01.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
RBK19051917 wrote:
hva betalte vi for Levi? og hva fikk vi i leie for han i fjor?

sett opp mot salgssummen på 3.8mill nå.


Har fått for meg at vi betalte rundt 10 mill for ham.


Da skjønner jeg at ikke Hammarby fikk ham 😂🙈
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg har aldri sett eller forstått dette potensialet hos Levi en del snakker om. Han er en av de mer begrensede angrepsspillerne jeg kan huske i Rosenborg med tunnelsyn, svak spilleforståelse og konstante feilvalg spesielt med ball. Brukbar fot og OK fart, men nærmest gift i systemet lagspillmessig. Jeg har ikke tall på hvor mange angrep som har stoppet hos ham enten ved at han roter bort ballen selv - i beste fall til innkast/utspill, i verste fall brudd imot - eller at han bommer totalt på bevegelsen og ikke får ballen - med samme resultat. Skyter når han bør spille, spiller når han bør skyte eller utfordre selv.


Enig i alt, unntatt dette. Han var/er jo faktisk helt gudsjammerlig treg, på grensen til det latterlige. Han er derimot en god dribler en mot en på små flater. Passer bedre i en mindre klubb der han tåler å mislykkes ganske ofte per vellykkede involvering, og gjerne er den 'beste' spilleren de har.

Resten må gå: Det er nå ikke lenge siden Horneland snakket om å 'variere' mellom smale og brede vinger i år, og spillere (Reitan?)har i løpet av denne måneden blitt sitert på at backene går høyere tidlig mens vingene trekker smalere, så jeg kan ikke se for meg at idéen om smale vinger i 4-3-3 er død.

Jeg kan heller ikke se for meg hvilken formasjon det i så fall skulle kunne fungere med idéen 'smale vinger', om ikke i 4-3-3 med anker. Tenker du at man da må ha to dype på midtbanen, og så spille en slags 2-2-3-3 offensivt?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.01.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

Greit salg synes jeg, selv om vi får godt under hva vi betalte. Særdeles positivt at vi virkelig ser ut til å ta tak i forhold til å kvitte oss med noe av daukjøttet Bjørnebye dro inn. Laget trenger mer kvalitet i 11'eren, ikke stallfyll som aldri blir gode nok til å være førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 31.01.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Ifølge Adressa var Levi ikke på trening idag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.01.2020 12:42    Post subject: Reply with quote

Joda:

https://twitter.com/Ole_S...6511726592
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 31.01.2020 12:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Resten må gå: Det er nå ikke lenge siden Horneland snakket om å 'variere' mellom smale og brede vinger i år, og spillere (Reitan?)har i løpet av denne måneden blitt sitert på at backene går høyere tidlig mens vingene trekker smalere, så jeg kan ikke se for meg at idéen om smale vinger i 4-3-3 er død.
Takk for info Tommel'n opp!

Har ikke fulgt RBK så mye i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31, 32  Next
Page 30 of 32

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb