View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bruttern Proff

|
Posted: 30.01.2020 10:50 Post subject: |
|
|
Jeg kjenner meg veldig igjen i det apekatt skriver. Man må nesten være litt mentalt endimensjonal om man ikke klarer å anerkjenne at det større grunn til optimisme ved inngangen til sesongen i år enn i fjor. Kåre var jo nærmest bestekompis med Helland og Mike, så at alt bråket med rettssak og hælvete bidro til uro, splittelse og illojalitet i spillergruppa i vinter/vår 2019 er jo helt åpenbart. Nå er både frustrasjonen blant Kåres bestevenner noe mindre, Mike er ute - Bendtner er borte, og mesteparten av driten er skyllet ut av systemet.
Horneland har ekstremt mye å bevise, og jeg er like frustrert som de fleste over apatien, fallet fra tronen og alt det andre som plutselig preger klubben vi elsker. Men herregud da, folkens - dette maset om «Horneland ut» i hver eneste tråd, hver eneste dag er mer emosjonelt utmattende å forholde seg til enn den situasjonen klubben er i. Er dere så sutrete og svartmalende i hverdagen utenfor dette forumet så må livet være tungt for både dere selv og deres nærmeste. Kan dere prøve å smile litt innimellom?
Oppkjøringa er bedre enn i fjor, vi har unge spillere på vei inn i gruppa og 11-eren. Vi har en ordentlig spiss igjen. Ting ser bedre ut enn i fjor. Markus kommer kanskje hjem. Lighten up! _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.01.2020 10:55 Post subject: |
|
|
Vel, om ting ser bra ut i treningskampene blir jeg mer positiv. Fram til det har jeg lite grunn til det, rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 30.01.2020 13:23 Post subject: |
|
|
Hvor mange dødballmål scoret vi i fjor? Nr.2 på toppscorer lista vår var vel Even Hovland med 5 mål. Som var 3 mål mindre enn Søderlund. Legger vi til Reg. Så hadde de 7mål til sammen. Artig med mål på Cornere men det er skremmende at fotballen vi spiller er avhengig av dødballer..... Det blir litt for mye LSK |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 30.01.2020 14:08 Post subject: |
|
|
Håper vi scorer minst like mange i år. Antall dødballmål er ikke problemet. Problemet er at vi IKKE scorer på andre situasjoner.. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 30.01.2020 14:12 Post subject: |
|
|
Det er faktisk feil.
Vi scoret noen mål i andre situasjoner også. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 30.01.2020 14:31 Post subject: |
|
|
Ikke nok. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.01.2020 14:54 Post subject: |
|
|
Det kom jo opptil flere mål i ettertrykk etter dødball. Det er jo snacks for spillemålstatistikken. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.01.2020 15:02 Post subject: |
|
|
Men hvor sexy er scoring på ettertrykk kontra fast oppstilling? (jeg snakker fotball her)
Og kan noen eventuelt lage en grafisk fremstilling? |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 30.01.2020 17:55 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Jeg kjenner meg veldig igjen i det apekatt skriver. Man må nesten være litt mentalt endimensjonal om man ikke klarer å anerkjenne at det større grunn til optimisme ved inngangen til sesongen i år enn i fjor. |
Tja, her er jeg ikke helt enig. I fjor hadde jeg faktisk litt optimisme rundt Horneland. Før sesongen sparket i gang var det mange argumenter for at dette faktisk kunne bli bra. Han var flink til å snakke for seg, klar på at vi skulle dominere. Han sa vel selv noe som at han skulle trekke seg om vi ikke vant gull. Samtidig føltes det litt som om det iallefall ikke kunne bli verre enn det hadde vært i de foregående sesongene.
Sist men ikke minst var det et håp om at Horneland faktisk var en skikkelig fotballintelligent fyr som kun spilte defensiv og kjip fotball fordi spillermateriale han rådde over i haugesund ikke tillott annet.
Jeg føler at svært mange av mine optimistiske tanker før fjorårsesongen iallefall er borte i år. Det som er håpet nå er heller at spillerne kommer til å prestere bedre og at horneland har lært av egne feil.
Hvis man sammenligner med den FAKTISKE sesongstarten i fjor er jeg derimot enig. Man skal være mye pesimist for å tro at det kan bli verre enn dét, men før sesongen i fjor hadde jeg faktisk litt trua på at Horneland kunne bli en god trener for oss. Nå har jeg trua på at Horneland med litt marginer og et bedre spillermateriale kan vinne gull dersom de andre laga tryner, men det er omtrent så langt jeg er villig til å strekke meg. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 30.01.2020 18:18 Post subject: |
|
|
Enig med Bananskrue. Var skeptisk i fjor, men frem mot sesongstart så tenkte jeg skitt au, det kan bli bra. I år har jeg NULL tro på noe som helst, tilnærmet depressiv og gleder meg ikke til sesongstart. Det kan selvfølgelig ende med gull (jeg tviler riktignok veldig sterkt), men det kan like gjerne ende med 5-6-7 plass. Men først og fremst forventer jeg den samme type fotballen som vi så i fjor. Som noen var inne på. LSK 2.0. Bare med hakket mer ressurser og hakket bedre spillere.
Faktisk aldri vært så skeptisk til en sesongstart så lenge jeg kan huske. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 30.01.2020 18:21 Post subject: |
|
|
Er langt mer optimistisk enn i fjor. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 30.01.2020 18:34 Post subject: |
|
|
Tror det blir bedre. Ser i hvert fall ikke noe poeng i å begynne og hytte med neven mot Horneland nå. |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 31.01.2020 00:16 Post subject: |
|
|
Er nok på lag med Bananskrue og Robin her: Horneland tok over et lag med serie- og cupgull, det var vel måte på hvor mye han kunne "fucke opp" på tross av at han ikke akkurat det vi håpa på. Nå viste det seg at det meste tidlig gikk på trynet, og at alle våre bange anelser ble oppfylt. Dessverre. Flere grunner til det, men forsøket hans å legge om fra 4-3-3 og de resultatene det ga var skremmende.
Jeg håper jeg inderlig det går bedre i år, men har liten tro på det. Problemet er at dersom RBK igjen får motgang, kommer tilliten fra spillerne til treneren å rase som et korthus. Helt ærlig så burde Horneland vært sparket etter sesongen 2019, men både økonomi og det faktum at vi har brent oss på trenersparking mht omdømmetap og alt hva det medfører, gjør at han nok får fullføre 2020. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.01.2020 09:28 Post subject: |
|
|
Som flere sier: man skal være rimelig svartsynt dersom man tror det skal gå like dårlig ut av startblokkene som i fjor. Selv med en tilfeldig oppnevnt rbkwebber som trener i år ville det faktisk vært usannsynlig.
Samtidig skal man være rimelig optimistisk av seg dersom man ser en situasjon der vi ser massiv forbedring fra fjoråret som helhet.
Jeg tror det mest sannsynlige, gitt ingen endringer på trenerteam eller enorme signeringer som forandrer alt, er at vi får samme tabellplassering som i fjor pluss minus én plass, med fire-fem poeng mer enn i fjor. Kompenserer litt for en sesongstart vi aldri (på lenge) kommer til å gjenta, men den tilsvarende turen vi hadde i E-cupkvalik får vi heller ikke igjen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 31.01.2020 10:43 Post subject: |
|
|
Blir det 4-4-2 i år? Vingene forsvinner uten at de erstattes. Nå er det vel bare 3 typiske kantspillere i A-troppen; sylferske Ceide, ofte skadde Helland og Adegbenro.
Åsen og de andre midtbanespillerne fungerer neppe godt som vivinger. Søderlund og Botheim heller ikke.
Samtidig har vi mange gode midtbanespillere.
Planlegger Horneland for 4-4-2 i år? _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 31.01.2020 11:04 Post subject: |
|
|
Nei, tror mer dette åpner spørsmålet om Torgill Gjertsen som back-up, på nytt. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 31.01.2020 11:07 Post subject: |
|
|
Gjertsen har vel signert for en polsk klubb. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.01.2020 11:38 Post subject: |
|
|
kablap wrote: | Planlegger Horneland for 4-4-2 i år? |
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 31.01.2020 12:39 Post subject: |
|
|
Det ryddes i stallen. Idiotisk og veldig dyrt ha en bråte spillere på kontrakt som ikke brukes. Det koster veldig mye mer enn det smaker. United og rbk i samme prosess. Kostnadsbesparing først. Så spørs det om man signerer nye spillere som vi ikke bruker eller som faktisk hever laget. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.01.2020 13:06 Post subject: |
|
|
Det handler om å rydde vekk en del av daukjøttet som ble handlet inn i Bjørnebye-perioden ja. Spillere som kan gjøre en kurrant jobb om de slipper til, men som aldri vil evne å heve 11'eren vår til et akseptabelt nivå igjen. Da bør vi heller spisse 11'eren mer enn vi har gjort de siste årene, og slippe til ungguttene mer. Ser heller at Ceide og Tagseth får slippe til fra start av og til, fremfor f.eks Lundemo og Levi. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 31.01.2020 14:38 Post subject: |
|
|
Mike, Levi, de Lanlay, Østbø, Akintola (og forhåpentligvis Søderlund) - det er snakk om et ganske heftig mengde millioner i sparte lønnsmidler. Jeg vil anta at Zac for Mike, Holse for de Lanlay og eventuelt Islamovic for Søder er flere millioner i året spart bare der, og da har vi erstattet de som forsvinner. De andre er i hvert fall enn så lenge ren innsparing. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.02.2020 22:29 Post subject: |
|
|
Min mening er at Erik Horneland ikke er en trener utenom det vanlig og RBK anno 2020 ikke er noe lag utenom det vanlig. Spørsmålet er om vi i det hele tatt kan forvente noe ekstra ordinert fra et norsk fotball lag slik fotball verdenen nå er blitt? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.02.2020 23:46 Post subject: |
|
|
Samtidig, så svak som ES er, er det veldig lite ekstraordinært å vinne den. Det var vi ikke i nærheten av i fjor. Det er ikke tryllerier og magi vi forventer.
Men internasjonalt har veien aldri vært lengre. Likevel så kort at med et godt kollektiv, tro på egen fotball og littegrann tur så kan store ting skje. Vi spilte CL-playoff i fjor, og har vært i EL mange år på rad.
Hovedproblemet mitt med dagens regime er at jeg ikke ser konturer av et lag som er så offensive i hode og spillestil at de dominerer kamper hjemme i Norge, slik vi har hatt for vane de periodene i RBK-historien som har vært de beste. Jeg er veldig tvilende til om Horneland er en sånn type topplagtrener, eller om han trives best med kriging, kontring og dødball og slå nedenfra. I så fall er han jo i feil klubb. Ekstremt spent på vårsesongen 2020. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 02.02.2020 12:57 Post subject: |
|
|
Det er i alle fall spennende at det tydeligvis satses litt mer på de yngre, at det er en del nye fjes og at vi har Dorsin som sportstsjef.
Synes det virker som noen gode valg er gjort. Skulle også gjerne tenkt meg Ten Hag eller noen som trener, men velger å glede meg til ny sesong bare. Ser på dette som en mellomsesong. Leverer ikke Horneland er han nok fort bytytet ut av Micke, og i det minste er vi i en mellomsesong der vi holder på å bytte ut spillere, få vekk dødkjøtt og satse mer på yngre og trønderske spillere igjen.
Så alt i alt, positiv utvikling. Vet at mange ikke har tålmodighet, men man må kanskje se 1-2 år frem i tid nå. Sjansen til å ta gull i Norge er jo der uansett. Så gode er ikke Molde eller noen av de andre at ikke det er mulig. Klart det er mulig. Jeg tror vi tar gullet jeg. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 02.02.2020 13:33 Post subject: |
|
|
https://soundcloud.com/rasmus-saga 35min
-hvorfor har publikum en oppfatning av at du står for en spillestil som handler om langball og kamp om andreball?
-det er fordi vi er i fra Haugesund og det er en misforstått oppfattelse at de står for en slik fotball. det går ikke å trene Rosenborg slik du trente Haugesund, for Rosenborg har de beste spillerne og skal dominere.
dette kommer fra mannen som satt igang ett ekte huleboer prosjekt i Rosenborg. det er ikke bare supporterne som har en oppfatning av en spillestil som handler om langball og kamp om andreball, det er flere uttalelser fra spillergruppa på at dette er tilfellet.
etter å ha hørt podcasten er det virkelig ikke noe som gir håp for 2020. han vet hva han må svare og det kommer innøvd. seriegull tror jeg fort det kan bli, det er ikke noe kjempe prestasjon, men at det skal bli underholdningsverdi og en publikumsøkning på Lerkendal det klarer jeg ikke se for meg. |
|
Back to top |
|
 |
|