English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.01.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at klubben mener de har gjort det rette økonomisk. Hvis ikke hadde de vel ikke gjort det. Likevel mener jeg at man burde kunne få noen millioner for Mike, hvis man vil selge han. Litt rart at en spiller som spilte nesten alle kampene i fjor, og har to år igjen av kontrakten, blir gitt bort, mens en som nesten ikke spilte noe, som trolig har rimelig høy lønn, ikke blir solgt for 1 million. Klubben valgte også å takke nei til ca 30 millioner for Trondsen sist sommer. Etter det har han knapt spilt. Nå ville han sikkert blitt solgt for 10 og i tillegg har han fått lønn i 1,5 år. Skulle ønske vi var like «økonomiske» når vi kjøper spillere. Hadde vi snudd rollene, og RBK var den kjøpende klubb, så hadde nok overgangssummen nærmet seg 10 mill er jeg redd.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 17.01.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Det er nesten så man ikke tror det man leser. Ja, vi skal belønne spillere som har vært lenge i klubben. Ja, vi slipper en stor lønnsutgift. Ja, Jensen hadde en fallende kurve.

Så det ville vært feil å kreve 100 millioner for han. Men det er også fullstendig feil å kreve 0 kroner.

Det må være noe annet bak dette - det henger ikke på greip på noen måte å gi bort spillere gratis på den måten. Ingebrigtsen ville jo ha han - da er han interessert i å bruke noen kroner dersom det må til.

Dette blir helt feil i mitt hode - kan ikke tro at dette er hele historien.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 17.01.2020 18:49    Post subject: Reply with quote

De gjorde jo ikke det rette økonomisk. Er jo en kjempe blemme uansett om vi slipper lønnsutgiftene til Mike.
Her kommer det en klubb, som ser på det som nesten umulig å hente Mike fra oss også klarer vi ikke klemme ut et par millioner for han. Helt sinnsykt og igjen elendig løst.

Kan umulig være hele historien dette.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 17.01.2020 19:04    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
hello wrote:
Verdien for Rosenborg å få frigjort 4-6 millioner i lønnsutgifter over en flere år lang kontrakt for en 32 åring er større enn en symbolsk overgangssum.

Dette gir en fleksibilitet til å forsterke laget på en helt annen måte. Når muligheten først dukket opp så sier det seg selv at man tok den synes jeg.

God jobb av Dorsin dette her, nå er vi rigget til å gjøre spennende trekk fremover. Være seg Ciljan, Henriksen eller andre spennende spillere.


Støtter dette.

+1 fra skrotnissen her også. Meget gode penger spart og en klapp på skuldra til Mike for lojalitet til klubben over mange år.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.01.2020 19:07    Post subject: Reply with quote

Dette virker merkelig.

Men Adressa erfarer trenger jo ikke være den hele og fulle sannhet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 17.01.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Skjønner helt fint greiene av å slippe ham for å slippe lønnsutgifter, men at vi ikke klarer et par millioner i overgangssum er jo skremmende...

Lojalitet er jo en ting, men synes det er veldig veldig merkelig (!)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har tidligere udtalt til bold.dk, at det er hans drøm at vende retur til Brøndby, før karrieren slutter.

Den ambition lever stadig trods skiftet til APOEL.

- Det er jo ingen hemmelighed, at jeg stadig følger med i alt, hvad der sker i Brøndby, og vender jeg tilbage til Danmark, før karrieren slutter, er Brøndby selvfølgelig den klub, jeg ringer til.

- Drømmen er ikke droppet. Jeg har lyst til at blive så god, som jeg overhovedet kan blive, og holder min krop, som den gør nu, har jeg mange år endnu. Jeg føler mig stadig ung og har en masse sult og ting, jeg vil opnå i fodboldens verden.

Læs mere: Mike J. drømmer fortsat om BIF-comeback
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 17.01.2020 21:59    Post subject: Reply with quote

Helt ufattelig at folk er happy med denne overgangen. Definerer at vi har blitt en jalla-klubb det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 17.01.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Bli kvitt kaptein og en av de markante i gruppa av spillere som ikke stiller/stilte seg bak trenerens prosjekt?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.01.2020 23:09    Post subject: Reply with quote

Kan hende at han rett og slett har blitt mett og egentlig drar spillergruppa ned med å ikke yte maks?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 377

PostPosted: 17.01.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Forundrer meg ikke at flere her inne er fornøyd med at man gir bort kapteinen og klubbens kanskje beste og viktigste spiller over flere år, som i tillegg har mange år igjen på kontrakten fordi han muligens ikke er helt fornøyd med det fantastiske prosjektet til Horneland.

Latterlig dårlig stykke arbeid av Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 17.01.2020 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner denne harmen veldig godt hvis man faktisk tror at det er derfor Mike fikk lov å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.01.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg skjønner denne harmen veldig godt hvis man faktisk tror at det er derfor Mike fikk lov å gå.

Tror de aller fleste unner Jensen å reise, og synes det er greitt at han drar. Problemet er at man gir han bort gratis. Litt rart å lese at Ingebrigtsen uttaler at han trodde det ikke var mulig å hente Jensen, nettsider estimerer Jensens verdi til 1 mill euro, mens RBK bare sier ta han helt gratis! Var selv helt sikker på at vi hadde fått mellom 5 og 10 millioner for Jensen. Har alltid sagt at RBK har vært for dårlige til å hente bosmanspillere til klubben. Mange gode kontraktsløse spillere der ute. Nå har vi tatt tak i saken, og gir vekk kontraktsfestede spillere gratis i stedet.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 18.01.2020 01:11    Post subject: Reply with quote

Hvor mange overgangsrykter rundt Mike Jensen har vi lest de siste årene? Har vi hørt om mange bud, speidere på tribunen under store kamper, agenter som jobber i kulissene?

Transfermarkt bommer stort sett alltid på prissetting av spillere utenfor de store ligaene.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.01.2020 01:44    Post subject: Reply with quote

Mike har kommet med flere stikk mot måten vi spiller på. never spillestil som en grunn til at han valgte Apoel også . passer ikke inn i andreballøper rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 18.01.2020 02:34    Post subject: Reply with quote

Må ha vært strålende forhandlinger dette. Ser for meg Apoel spørre Rosenborg "hvor mye har dere lyst til å betale for å bli kvitt Mike Jensen", hvor man etter lange og intense samtaler klarer å få det ned på 0.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.01.2020 03:02    Post subject: Reply with quote

Oppkast wrote:
Forundrer meg ikke at flere her inne er fornøyd med at man gir bort kapteinen og klubbens kanskje beste og viktigste spiller over flere år, som i tillegg har mange år igjen på kontrakten fordi han muligens ikke er helt fornøyd med det fantastiske prosjektet til Horneland.

Latterlig dårlig stykke arbeid av Dorsin.


"Var vår beste og viktigste". Jensen har ikke vært noe bedre enn de andre på midtbanen de 2 siste sesongene. Sannsynligvis hadde Zachariassen og Konradsen stått foran han i køa i 2020 også.

De midlene som frigjøres her kan brukes til å forsterke i posisjoner hvor mangelen er mer prekær (sentral midtbane f.eks). De faktiske forholdene er at vi gjorde en svak 2019-sesong, både spille og resultatmessig. Å tro at spillerne på 32+ som underpresterte i fjor skal bli så mye bedre i 2020 er i beste fall naivt. Stallen skriker etter fornyelse.

Om Horneland er riktig mann blir en annen diskusjon. Personlig har jeg null tro på han som RBK-trener, men det forandrer ikke det at vi uansett må fornye laget for å heve oss.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.01.2020 08:22    Post subject: Reply with quote

Problemet er at vi har mistet en god spiller som ikke er skadet. Han lider også under et elendig kollektiv og dårlig kultur, men etter min mening vår beste spiller.

Han gikk gratis. Hvor amatørmessig kan denne klubben bli? Det er ikke grenser for hvor dårlig jobb som gjøres og det er nok en likegyldighetskultur på Brakka. Denne klubben er på vei ned og lever på merittene.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 18.01.2020 09:29    Post subject: Reply with quote

Dette er tragisk. Gratis med 2 år igjen av kontrakten? What the fuck!

Hadde SIB stått bak dette hadde dere krevd hodet hans på en påle! Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 18.01.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

Vet vi egentlig at det er riktig at han ble gitt bort gratis? Finnes det andre kilder enn Adressa artikkelen?

Pressen ha jo bommet kraftig før på overgangssummer i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Om vi fikk null og niks synes jeg det er trist. Han kom riktignok gratis også, men det er investert mye i dansken og han er vel omtrent første som tas ut på laget sammen med Hansen. I tillegg er han kaptein.

Situasjonen er imidlertid vanskelig, antar jeg. APOEL har åpenbart ikke penger til spillerkjøp, så det var muligens dette eller ingen ting. Jeg vil anta at det ikke hagler med tilbud på en 32-åring som aldri har spilt på høyere nivå enn skandinavisk liga.

Så er det selvfølgelig et poeng hva spilleren selv ønsker, økonomien ellers, og fremtidsplanene/-utsiktene for spilleren. Jeg regner med at klubben ikke har lagt seg fullstendig på ryggen i underkastelse, men det hadde vært hyggelig, og på mange måter riktig med en million eller to i overgangssum i det minste. Regnestykket er nok ganske komplekst både økonomisk, fotballfaglig og emosjonelt, og da landet man altså på denne løsningen. Fasit rundt hvor klokt eller dumt det var, antar jeg vi får se hva den frigjorte plassen og pengene (eventuelt) brukes på.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.01.2020 10:48    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk en flott bruktbil for mange år siden. Nå er den blitt litt sliten i lakken og motoren yter ikke lenger det den en gang gjorde. Jeg må betale for EU-kontroller og reparasjoner på den. Årsavgift og forsikring er også dyrt. I tillegg bruker den nokså mye bensin. Forøvrig er bilen helt grei og kan helt sikkert holde i mange år fremover. Jeg går innimellom og lurer på om jeg skal bytte den ut og kjøpe meg en nyere bil.

Så en dag kommer naboen og spør om han kan få bilen min gratis....

Joda, jeg vet at bilen ikke er verdt 500.000,- lenger. Men betyr den at den er verdt 0,-? Finnes det ikke en mellomting mellom 0 kroner og 500.000 kroner?

Jeg er ikke så sikker lenger...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 18.01.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Klubben ga han gratis til Apoel som et klapp på skulderen til Kåre Ingebrigtsen... Confused

Jeg syns det er positivt at klubben lot Mike gå, det har han gjort seg fortjent til. Det er imidlertid komplett uforståelig at de fikk ham gratis. De kunne solgt ham for en symbolsk sum, men gratis?!? Neutral
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 18.01.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Hva tenker man Mike burde tjent? Det samme som Andre Hansen, som i følge skattelistene hadde 3,8 mill i 2018?

Om man later som Mike tjente den summen og ikke 6,4 mill kan vi gange de 2,6 mill han hadde mer med to og late som om vi fikk 5,2 mill i overgangssum for Mike og at han bare tjente 3,8 mill per år.

Eller for å si det på en annen måte, om vi f.eks må ut med 4 mill i et par år fremover til Per vil vi fremdeles ha spart nesten 5 mill. og enda ville enkelte ment at Per tjente i overkant mye.

For jeg skal si at jeg har irritert meg mer enn bare litt over lønna til den godeste Linemann Jensen. Det er selvsagt ikke hans feil at han har tjent godt i tiden sin her, men han spiste vel mye av lønnsmidlene våre i mitt hode. Men jøss, det høres ut som om han var verd hver krone....
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 18.01.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at klubben sparer mye penger i lønn på disse to årene. Har heller ingen problem med å forstå regnestykkene når det går på lønn man slipper å betale. Kjempe gode penger det. Er også enig i at Jensen var på vei ned, og at han fortjente å gå. Skjønner likevel ikke at man gir spilleren bort gratis. Hvilke andre klubber gjør det? Mener klubben gjør en dårlig jobb, dersom de ikke får betalt for kapteinen som har to år igjen av kontrakten. RBK skal være en selgende klubb, men «gi bort klubb» er vel ikke der vi bør være.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 78, 79, 80, 81  Next
Page 79 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb