English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bjørn Maars Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 13.12.2019 19:44    Post subject: Reply with quote

Knurt Rotleifsen wrote:
Vil gjerne minne om at han neeeesten ble toppscorer i Eresdivision for et møkkalag. Må ikke bli helt historieløse her. Mannen kan lage mål...og han kan også være et oppspillspunkt. Det har han vist på landslaget, der han har spilt nettopp på gunn av det.


Har ikke glemt det. Før ADO så var det vel lavere divisjon i Portugal, Bulgaria og Skottland. "One hit wonder" var med referanse til ADO og hva som har skjedd i ettertid. Både i AZ og på utlån til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3196
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

De færreste er gode nok for mange her på forumet.

Maars scoret 5 mål med fire kamper fra start og resten som innbytter, og hadde nok fort kommet opp i 20 mål om han fikk en hel sesong. Som en jevnt god rbk-spiss pleier å ligge på altså.

Adegbenro scorer fem med atten kamper fra start og genierklæres jevnlig her inne.

Enig i at Maars har vært svak i et par kamper og ikke akkurat framstår som noe oppspillspunkt. Men scorer noenlunde jevnt og trutt gjør han nok.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2019 22:38    Post subject: Reply with quote

Interessant type. Virker som en dude som er vesentlig dårligere i fotball enn den vanlige fyren i 2. Divisjon , er også latterlig svak i duellspillet - størrelsen tatt i betraktning.

Allilevel er jeg enig, hadde fort scoret 20 i et fungerende RBK.

Merkelig og litt kult
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 13.12.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

God avsluttter, mye bedre enn Søder. Verdt 20 millioner? Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 13.12.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

I tillegg må vi tenke på at vi har sett en Maars J. som ikke er i særlig god kampform. Likevel har han vist ferdigheter som går langt utenpå Søderlund. Jeg føler meg rimelig sikker på at han ville vært på 15-20 mål om han hadde fått en hel sesongoppkjøring og sesong som toppspiss i RBK. Om han er verdt 20 millioner? Nei, det synes jeg ikke. Men vi burde likevel ha brukbare forhandlingskort all den tid spilleren vil hit selv, og AZ ikke egentlig ønsker å bruke ham.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.12.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg at vi burde satse på Maars J.
Fremstår som en langt bedre avslutter enn Søderlund.
Søder må uansett ut, han er langt unna den standard vi trenger.
Kunne det være taktisk for å presse ned prisen at han ble vraka til kampen i Nederland?
Burde vel kunne få han for ca 10 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 13.12.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Mars er en horribel press-spiller, passer på INGEN måte inn i Horneland sin filosofi...skal han komme til sin rett må han ha en annen trener, men fortsatt ikke en type spiss jeg ville hatt..er alt for treig..
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 14.12.2019 08:09    Post subject: Reply with quote

Ja merkelige greier dette. Klubben har liksom en forankring i 433 og angrepsvillig fotball, ansetter en trener-duo som bryter med de fleste prinsipper, lar disse fortsette etter en begredelig sesong, ansetter så en ny SL fra mors eget bryst, og vurderer fortsatt om en innleid spiss uten pust og kraft skal bli værende eller ikke. Og i årets siste kamp så byttes jaggu talent og fremtid mot "volum" som noen burde ha stukket hull i for lenge siden.

Å lede denne gjengen - hvem er det forresten ? - er som å bære staur. Det spriker i alle retninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 14.12.2019 08:57    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Mars er en horribel press-spiller, passer på INGEN måte inn i Horneland sin filosofi...skal han komme til sin rett må han ha en annen trener, men fortsatt ikke en type spiss jeg ville hatt..er alt for treig..

Vi kan ikke bygge stallen rundt en trener som Horneland, da kaster vi ut mange millioner ekstra.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 14.12.2019 09:54    Post subject: Reply with quote

1960 wrote:
Personlig synes jeg at vi burde satse på Maars J.
Fremstår som en langt bedre avslutter enn Søderlund.
Søder må uansett ut, han er langt unna den standard vi trenger.
Kunne det være taktisk for å presse ned prisen at han ble vraka til kampen i Nederland?
Burde vel kunne få han for ca 10 mill?

Burde vel strengt tatt få en bedre spiller for 10 mill!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2019 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Maars lider veldig av manglende offensiv plan. Han er ingen rambukk offensiv, men han er en solid avslutter, og jeg tror han hadde blomstret under en trener med bedre offensive egenskaper. Slik situasjonen er idag mener jeg vi ikke bør kjøpe han, særlig om han kommer til å koste oss de 20 millionene. Om vi hadde hatt en mer offensivt kompetent og anlagt trener hadde jeg gjerne sett han videre.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 14.12.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Hvis vi må velge mellom Søder og Maars tar jeg sistnevnte. Søder må ut, det er uansett førstepri.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 14.12.2019 10:34    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Hvis vi må velge mellom Søder og Maars tar jeg sistnevnte. Søder må ut, det er uansett førstepri.

Hvis vi må velge mellom Søder og Maars, så har klubben feilet på spillerlogistikk. Da framstår «skyggelaget» mer som sovetåka i Snøfall!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 14.12.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Alle spillere ser bedre ut i et velfungerende kollektiv, Søderlund i 2015 puttet dobbelt så mange som i år. Er nok primært laget Rosenborg og ikke spilleren Søderlund som har tapt seg.

Maars Johnsen er dog i en alder hvor vi må tenke kortsiktig, en type som Botheim har jeg liten tro kan skinne som førstevalg hos Horneland, men muligens for en annen trener og hvis jeg fikk bestemme så ville det ikke vært veldig sannsynlig at Horneland får noen forlengelse, og Botheim er ung nok til at det kommer flere sjanser, Johnsen? Hadde vi fortsatt slik Coolen la opp spillet tror jeg han ville passet mye bedre inn. Med Horneland trenger vi en skarpere versjon av Søderlund.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.12.2019 12:11    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Er det liksom hundre prosent opp til spilleren selv, med 1,5 år igjen på kontrakten?


Svaret på det er vel ja. Det blir ingen overgang hvis ikke spilleren signerer papirene.

Så kan man selvfølgelig både uttrykke muntlig og ved lagguttak at spilleren ikke vil bli satset på. Og så lenge man ikke kommer i konflikt med arbeidsavtalen "utestenge" spilleren for å få han til å ombestemme seg.

Kortsiktig overfor en spiller, virker det antagelig, men hvordan påvirker det fremtidige kjøp og salg hvis vi blir kjent som en klubb som behandler spillere dårlig? Er det verdt det?
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 15.12.2019 03:58    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke totalt blottet for fornuft om han blir men prisen tilsier vel at det skal gå an å finne bedre til prisen spesielt siden han ikke greide å danke ut søder.
Det er litt trist det for en "landslags" spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.12.2019 08:25    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
... hadde nok fort kommet opp i 20 mål om han fikk en hel sesong. Som en jevnt god rbk-spiss pleier å ligge på altså.


Jaggu ikke mange jevnt gode RBK-spisser i årstall som starter med 2 da. Den lista kan vel oppsummeres slik:

1. Søderlund.

Det er og blir merkelig for meg at både supportere og spillere ekstrapolerer noen få kamper til et scoringsantall som tilsvarer 'legendarisk' i RBK-sammenheng. Litt som hvis en fersk hopper på norgescupnivå etter 95 meter i normalbakken mente at det tyder på at han ville hoppet 250 i Vikersund, hvis han bare fikk sjansen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 15.12.2019 08:43    Post subject: Reply with quote

Noen få kamper? Mer relativt få minutter. Scoring hvert 91,2. minutt, akkurat litt bedre enn Leke James med 91, 88 minutter for hver scoring.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 15.12.2019 10:01    Post subject: Reply with quote

AZ er vel sjeleglad vil jeg tro for å bli kvitt lønnen. Bør komme gratis eller videre lån om vi skal ha han fortsatt. Ikke verdt en krone da han er «damaged goods» og vi kan kanskje hjelpe dem å rehabilitere noe markedsverdi. De prøvde tross alt å selge sist vindu uten at noe var interessert i å kjøpe.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 15.12.2019 10:13    Post subject: Reply with quote

Tørre fakta fra hans omflakkende karriere:

2011​ Tønsberg 10 (3)
2012​ Antequera 13 (3)
2012–2013​ Atlético Baleares 10 (0)
2013–2014​ Louletano 28 (10)
2014–2015​ Atlético CP 27 (14)
2015–2016​ Litex Lovech 33 (12)
2016​ Litex Lovech II 6 (5)
2016–2017​ Hearts 34 (5)
2017–2018​ ADO Den Haag 34 (19)
2018–​ AZ Alkmaar 22 (6)
2019–​ → Rosenborg (lÃ¥n) 11 (5)

Kvaliteten på klubb og ligaer er jo ikke all verden, og ADO fremstår som et unntak. 19 av totalt 45 mål i 2017/2018 sesongen er jo bra saker det, men alt det andre er ikke på samme nivå akkurat. 5 mål på 34 kamper i en middelmådig og fysisk skotsk liga er heller ikke imponerende. Verdien på det åpne markedet kan umulig være stor.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.12.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

Ekstrapolert fra hva han utrettet for oss i de kampene han har spilt for oss så er 15-20 mål hvis han får starte de fleste kampene et ganske så rimelig estimat da. Mye mer sådan enn Søderlund sin påstand ifjor.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 15.12.2019 11:55    Post subject: Reply with quote

En mye bedre spiss enn Søder selvsagt, men likevel er jeg langt fra begeistret over hans kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 15.12.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Tipper vi ender opp på et nytt lån frem til sommeren.

Passer best for alle parter. RBK får se litt mer av han, og AZ slipper å få han tilbake midt i sesongen. Også enklere for de å selge etter sesongslutt.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 15.12.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Tørre fakta fra hans omflakkende karriere:

2011​ Tønsberg 10 (3)
2012​ Antequera 13 (3)
2012–2013​ Atlético Baleares 10 (0)
2013–2014​ Louletano 28 (10)
2014–2015​ Atlético CP 27 (14)
2015–2016​ Litex Lovech 33 (12)
2016​ Litex Lovech II 6 (5)
2016–2017​ Hearts 34 (5)
2017–2018​ ADO Den Haag 34 (19)
2018–​ AZ Alkmaar 22 (6)
2019–​ → Rosenborg (lÃ¥n) 11 (5)

Kvaliteten på klubb og ligaer er jo ikke all verden, og ADO fremstår som et unntak. 19 av totalt 45 mål i 2017/2018 sesongen er jo bra saker det, men alt det andre er ikke på samme nivå akkurat. 5 mål på 34 kamper i en middelmådig og fysisk skotsk liga er heller ikke imponerende. Verdien på det åpne markedet kan umulig være stor.


Nå synes jeg ikke tiden i Hearts skal legges så stor vekt på her i all den tid Hearts spilte en fotball som fikk Semb til å se ut som Zeman...

vil si det er jevnt og viser en helt grei spiss som i det riktige systemet kan gjøre en veldig bra jobb.
Om det er hos oss skal jeg ikke blande meg inn i, men Maars er en helt okei spiss.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 15.12.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ikke ha ekstrapolerte spillere i RBK!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb