English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bjørn Maars Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.10.2019 13:26    Post subject: Reply with quote

VG wrote:
Angriperen [Maars Johnsen] har funnet veien til nettmaskene fire ganger på seks opptredener for trønderne, men sier at han ikke tenker på fremtiden foreløpig.

– De må vise at de ønsker meg. Det er mye som foregår for øyeblikket og det er mye å få orden på i klubben, fortsetter han.


Det var en snedig uttalelse fra en nysignert lånespiller. Ting som tyder på at det ikke råder fullstendig harmoni i kulissene her, i alle fall.

Fra samme sak:

VG wrote:
Heller ikke Akintola vet om han er Rosenborg-spiller neste sesong.

– Klubbene diskuterer, så jeg fokuserer bare på å spille fotball, sier FC Midtjylland-eiendommen til VG.

– Hvor ønsker du å spille?

– Jeg ønsker selvfølgelig å bli værende i Rosenborg, svarer han, og forteller at han ikke har hatt samtaler med Horneland om en permanent overgang.


Kan vel hende dette begynner å bli en gjennomgangstone når det tydeligvis ikke kommuniseres internt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 21.10.2019 14:11    Post subject: Reply with quote

kommunikasjon er oppskrytt!
håper Akintola blir for dyr, han har spilt til en 2er i Eliteserien og kanskje en 4 i CL-kval. Maars kommer vell an på om vi får solgt Søder.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 01.11.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 01.11.2019 23:25    Post subject: Reply with quote

Sats heller på Botheim. Maars er kanskje høyere, men er et like dårlig oppspillspunkt som det Meling ville vært. Vinner jo ikke en eneste duell. Han har vist at han kan skyte, men har også vist at han kan sløse med sjanser. Han er veldig variabel og totalt sett ikke god nok. Bare å kvitte seg med Maars og Søder, og så kjøpe en inn en bedre spiss og ha Botheim som back-up.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.11.2019 00:18    Post subject: Reply with quote

Maars er elendig med hode ja. Han kan avslutte med hode, men i duelspill er han helt håpløs. Har litt mer tempo og kanskje litt bedre avslutninger enn Søder, men for meg er han ikke verdt å satse på. Få inn en ordentlig spiss til neste sesong så kan Søder være back up i årene som kommer mens Maars finner seg en ny klubb og Botheim blir lånt ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjørkis
Senior


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 151

PostPosted: 02.11.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

Et merksnodig skue på kunstgressbaner spesielt! Håndterer underlaget svært dårlig. Ikke timing i noe som helst på Marienlyst. Bare å glemme og gjøre mer utover denne låneavtalen. Vi trenger en mer mobil og dynamisk spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.11.2019 09:10    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-4

Han vil bli hos oss.
Føler ikke han er verdt en prislapp på 20 Mill som var siste verdsetting
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 28.11.2019 09:28    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
... kanskje litt bedre avslutninger enn Søder ...


Litt? Det er jo flere galakser i forskjell på avslutningsferdighetene.

Likevel er jeg mot et kjøp her, fordi Maars ikke passer inn i rolle gitt hvordan vi trolig vil ønske å spille ved kommende bytte av trener.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.12.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen om RBK-framtida (+)

Quote:
– Det var interesse rundt Søderlund både i vinter og sommer. Det var derfor vi hentet Bjørn, siden vi trengte en erstatter for Søderlund som vi trodde skulle dra. Men så ville han være med videre når vi kom oss inn i gruppespillet.


Altså, jeg skjønner ikke helt dette. Sitter vi med lua fullstendig i hånda her, som om vi er Kolstads håndballherrer når det kommer en hvilket som helst annen klubb og vil hente landslagsspillerne for utdanningskompensasjon? Ønsket vi Søderlund med videre eller gjorde vi ikke det? Er det liksom hundre prosent opp til spilleren selv, med 1,5 år igjen på kontrakten?

Quote:
– Dersom dette var din siste tur med Rosenborg, har du fått ut det du ønsket av låneoppholdet?

– Nei. Dersom jeg hadde hatt en full sesong hadde jeg muligens scoret mellom 20 og 25 mål, det tror jeg. Jeg tror trenerne også tror det.


Ja, den har vi hørt før, men det er mulig Johnsen ikke har fulgt så godt med på tidligere sesongers syting fra andrevalgene på spissplass at han skjønner hvor fullstendig fjott han høres ut når han kommer med dette utsagnet nå.

Quote:
– Jeg kan ikke fortelle deg hva som ble sagt. Men vi snakket om fremtiden og se hva som skjer. Jeg vet ikke, de sa også at de ikke vet hva som skjer.

– Betyr det at det fortsatt er en åpning for at du blir værende i RBK i 2020?

– Det kan det, naturligvis, sier lånesoldaten.


Så er jo dette usedvanlig tynn suppe også da.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 13.12.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Dersom han blir så er all tillit til Dorsin borte med en gang! Har ingenting her å gjøre! En helt grei spiller, for all del; men mangler vanvittig mye på hva behøver på topp...
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 13.12.2019 14:59    Post subject: Reply with quote

Zaphod81: Med tanke på at han scoret 5 på relativt få spilleminutter, vil jeg si han, i motsetning til Søderlund, er troverdig på hvor mange han vil gjøre på en hel sesong, om han i tillegg hadde fått en oppkjøring med laget som klart førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.12.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror både han og Søderlund overvurderer effekten av å være 'førstevalg', og tipper de fem målene på 4+7 kamper vil få regresjon mot normalen om han skulle bli. Om noen skulle ha økt troverdighet her, så måtte jo det kanskje vært spissen som faktisk har oppnådd en scoringsrate på det nivået på et tidspunkt. 20-25 mål for oss er jo vanligvis 'for god for ligaen'-nivå, og er virkelig Maars det?

Minner om at Gytkjær, for eksempel, som ikke bidro med noe annet enn scoringer, stoppet på 19 sammen med et vesentlig mer angripende, sjenseskapende og samspilt lag i 2016. Og at Leke James stoppet på 17 for et Molde-lag som scoret 72 i serien i år.

Skal vi si 15 mål da, siden Maars tross alt har bevist litt nese for scoringer? Det tror jeg er mye mer realistisk som best case scenario.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 13.12.2019 15:45    Post subject: Reply with quote

Maars har scoret noen fine mål og hatt brukbare kamper, men han har også han noen katastrofale kamper. Spesielt mtp på prislappen AZ setter på han (de ønsket vel å få tilbake det de betalte for han?), ser jeg virkelig ikke en eneste grunn til å signere han, fremfor f.eks. Espejord som er ganske lik spillertype (skadeplaget han Espejord, dessverre).
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.12.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

Ja, det er mye udugelighet mellom hvert glimt av klasse. Han scorer enkelte meget fine og teknisk vanskelige mål (som det mot what'stheirface i Europa), men klarer også å levere hele kamper hvor han aldri toucher høyere enn andredivisjonsnivå.

Han er garantert dyrere enn hva han er verdt, og skal vi satse på Botheim som backup/aspirant må vi ha et tydeligere førstevalg enn norskamerikaneren.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 13.12.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

Hadde tro på at BMJ kunne sparke Søderlund ut av start 11rn.
Personlig synes jeg det er rart at han ikke har fått flere kamper, men vi bør ikke kjøpe han. Skal sies at jeg ikke forstår noe av det som foregår i RBK for tia, hva de vil eller hva de skal.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 13.12.2019 16:40    Post subject: Reply with quote

Det spriker nok i alle retninger allerede. Vi trenger ikke flere mindre gode beslutninger (for å være litt snill sånn rett før jul) de nærmeste 12-18 månedene om jeg skal få glede av å være RBK-supporter inn i pensjonsalderen Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.12.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Quote:
– Det var interesse rundt Søderlund både i vinter og sommer. Det var derfor vi hentet Bjørn, siden vi trengte en erstatter for Søderlund som vi trodde skulle dra. Men så ville han være med videre når vi kom oss inn i gruppespillet.


Altså, jeg skjønner ikke helt dette. Sitter vi med lua fullstendig i hånda her, som om vi er Kolstads håndballherrer når det kommer en hvilket som helst annen klubb og vil hente landslagsspillerne for utdanningskompensasjon? Ønsket vi Søderlund med videre eller gjorde vi ikke det? Er det liksom hundre prosent opp til spilleren selv, med 1,5 år igjen på kontrakten?


Jeg tolker dette dit hen at det er en åpning for at han kan bli hvis interessen for Søderlund fremdeles er der og Søder blir solgt i januar. Bothem har signert ny kontrakt og sagt at han blir en av to spisser som det skal satses på i 2020, og da er det ikke plass til både Søder og Maars. Horneland ville ikke hentet inn Maars (som erstatter for Sødelund som de trodde var på vei bort) om han ikke ble ansett som god nok som førstespiss for Rosenborg.

Jeg er enig i at dette virker veldig planløst av Bjørnebye og Horneland. Forhåpentligvis blir overgangene og stallsammensetningen bedre under Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.12.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye framsto vel sist som en mann med en plan da Konradsen ble hentet inn for å være føre var eller slikt noe.

Så dro Sælnes og skyggelaget har det etter hvert sett ut som om var noe han hadde funnet på for å kunne skryte av å være i forkant.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 13.12.2019 18:03    Post subject: Reply with quote

Bør naturligvis signeres hvis vi har mulighet til det, men her ser vi igjen problemet med et ikke-eksisterende kollektiv som gjør at spillerlogistikbeslutninger blir fattet på synsing av spillernes sportslige potensial og faktiske individuelle nivå. Forventer ikke noe annet av fans, men håper vi har fått inn en sportslig leder som ser at dette er spiller som bør med videre.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 13.12.2019 18:16    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Bør naturligvis signeres hvis vi har mulighet til det, men her ser vi igjen problemet med et ikke-eksisterende kollektiv som gjør at spillerlogistikbeslutninger blir fattet på synsing av spillernes sportslige potensial og faktiske individuelle nivå. Forventer ikke noe annet av fans, men håper vi har fått inn en sportslig leder som ser at dette er spiller som bør med videre.


Tvert imot. Her bør det absolutt ikke signeres. Det ligger minst 12 måneder med knallhard trening før den kroppen har en naturlig plass som førstevalg. Både med og uten Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 13.12.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Nordens Lokomotiv wrote:
Bør naturligvis signeres hvis vi har mulighet til det, men her ser vi igjen problemet med et ikke-eksisterende kollektiv som gjør at spillerlogistikbeslutninger blir fattet på synsing av spillernes sportslige potensial og faktiske individuelle nivå. Forventer ikke noe annet av fans, men håper vi har fått inn en sportslig leder som ser at dette er spiller som bør med videre.


Tvert imot. Her bør det absolutt ikke signeres. Det ligger minst 12 måneder med knallhard trening før den kroppen har en naturlig plass som førstevalg. Både med og uten Horneland.

Så klart! Men Rodal og Gjert Ingebrigtsen kan det kanskje gå fortere Rolling Eyes
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 13.12.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Når sant skal sies anser jeg Maars Johnsen som vassere enn både Søderlund og Gytkjær, som begge hadde potensiale til å score voldsomt mye på en god RBK-årgang. Men uansett hvordan man vrir og vender på det er han nok ikke god nok til å forsvare den prisen jeg tipper vi må betale.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 13.12.2019 19:03    Post subject: Reply with quote

Ikke sikkert at Alkmaar kan forvente at noen vil betale en høy pris slik som hans situasjon har vært siden han kom til klubben. Han begynner vel å ligne litt på "a one hit wonder" som muligens ikke hører hjemme på noe annet nivå enn der han kom fra.
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 13.12.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

Vil gjerne minne om at han neeeesten ble toppscorer i Eresdivision for et møkkalag. Må ikke bli helt historieløse her. Mannen kan lage mål...og han kan også være et oppspillspunkt. Det har han vist på landslaget, der han har spilt nettopp på gunn av det.
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 13.12.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen er ikke god nok til å være førstevalg i RBK, dersom målet er å kjempe om gull og Europacup. Det er og har alltid vært min mening!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb