English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
PSV Eindhoven - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Østbø
4%
 4%  [ 2 ]
Hedenstad
2%
 2%  [ 1 ]
Reginiussen
14%
 14%  [ 7 ]
Hovland
2%
 2%  [ 1 ]
Meling
2%
 2%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Trondsen
2%
 2%  [ 1 ]
Tagseth
4%
 4%  [ 2 ]
Helland
68%
 68%  [ 32 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Adegbenro
0%
 0%  [ 0 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 47

Author Message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 12.12.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Jernhånden Horneland med sitt militær-regime, uten kommunikasjon og mangel på 4-3-3 kunnskaper kan nå endelig finne seg en annen klubb å være sjarmløs i. Dette må da ha vært den siste dråpen?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

domis wrote:
Savner den tiden vi ikke ønsket å pælme ballen ut, men heller prøve å holde hodet kaldt..


Ja, du tenker på første omgang? Det er en plage av en andreomgang. En kreftsvulst.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

Close. Annullert, men helt korrekt. Brassesparker Hovland i trynet. Og der er det over. Elendig andre omgang Og Lundemo viser hvorfor han godt kan finne andre beitemarker.

Men endelig poeng i gruppen!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Flott 1. omgang. Dessverre så faller vi veldig i 2.omg, delvis fordi Lundemo ikke henger med på dette nivået. Samme hva mange tullinger her inne skriver så var dette en positiv avslutning av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Relativ vild slutt på kampen, vi er som vanlig iskald i forsvarssluttminuttene.

Dommeren dagens beste.

Dett var dett for sesongen 2020. Det har jevnt over vært en lidelse. Men takk til dere alle for å være med-lidende med en stakkars RBK-supporter.

Edit: 2020 er visst neste år. Jeg må nok til en hjernekrymper.


Last edited by sukram on 12.12.2019 20:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Dævan, levde farlig på slutten. Takk for i år.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Positivt:
Tagseth, Ceide, Botheim, Helland, poeng borte i Europa.

Negativt:
Horneland

Ferdig med 2019, takk og lov!
Nå er det bare å håpe å tro på julenissen og lottonissen og satse på at Horneland forsvinner før 13dag jul!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Den engelske kommentatoren på streamen (som pinadø hadde gjort hjemmeleksa si om Rosenborg) lurte på om dette poenget var nok til å berge jobben til Horneland.

Men et sjeldent poeng i Europa, skal ikke klage på det selv om spillet i andre omgang var elendig. Første omgang var godkjent.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Bra kamp, og bra resultat på bortebane. Ceide er spennende. Hovland mye bedre enn vi skal ha det til.

God jul til alle forumplagerne og pissryssen fra spanien.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 12.12.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Er vel lov å håpe på at dette var Horneland's siste Rosenborg-kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3935
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 12.12.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Har ikke vært så likegyldig siden Perry på sitt verste... Men denne sesongen har ikke vært annet en tragisk...
Om vi starter med Horneland som trener neste sesong så tror jeg at jeg (som mange andre fans) kommer til å heller velge å gjøre noe annet når vi spiller. Horneland har INGENTING med RBK fotball å gjøre. En stor tragedie hele ansettelsen. God jul til alle fans.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 12.12.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

Er det noe som helst som tyder på at Hornelands posisjon faktisk er truet? Jeg kan ikke se noen signaler på det. Er det ren ønsketenkning fra dere som snakker varmest om det?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 12.12.2019 20:56    Post subject: Reply with quote

Ble litt circus på slutten der, men det ble da endelig et poeng. Det var ikke noen kjempekamp - men færre blundere denne gangen - og det er jo bra. Vi kunne faktisk vunnet der på slutten (headingen til Søder), men det hadde vært litt ran synes jeg.

Veldig lite RBK-sjanser - vi sliter med å få til offensiv samhandlig. Helland er våken når PSV-erne kløner det til - det er bra, men målet kommer ikke som resultat av bra spill fra vår side.

Jeg kommer til å stemme på Helland som årets siste BB. Jeg håper de ikke selger han - en av ytterst få fargeklatter vi har.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.12.2019 20:57    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Flott 1. omgang. Dessverre så faller vi veldig i 2.omg, delvis fordi Lundemo ikke henger med på dette nivået. Samme hva mange tullinger her inne skriver så var dette en positiv avslutning av sesongen.


Hvis vi ser det spillet i andre omgang så er det nitrist. Dette var en av de dårligste kampene EL har sett. Mange er nok fornøyd med 1 poeng, men er dessverre få som ser bak resultatet.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.12.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Man er aldri bedre enn det man var siste gang, og 1-1 borte mot PSV er alltids et godkjent resultat. Flott at vi unngikk 0 poeng, og at Helland fikk seg et eventuelt siste mål i Rosenborg-trøya.

Horneland får nok fortsette frem til sommeren så lenge resultatene er rimelig OK. Inntil da er det bare å gå i vinterdvale og håpe på det beste for sesongen 2020.

Takk for i år!

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.12.2019 20:59    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Er det noe som helst som tyder på at Hornelands posisjon faktisk er truet? Jeg kan ikke se noen signaler på det. Er det ren ønsketenkning fra dere som snakker varmest om det?


Dette er et prosjekt over flere år. Koteng har mer trua på økt 02-opptak etter denne sesongen og da blir vi steingode ifølge RBK-styret.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 12.12.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Er det noe som helst som tyder på at Hornelands posisjon faktisk er truet? Jeg kan ikke se noen signaler på det. Er det ren ønsketenkning fra dere som snakker varmest om det?


Vel, den dagen Koteng går ut og kaller Horneland for norges beste trener så vet du han er ferdig. Da er det kun snakk om et pliktløp fra alle parter. Et kiss of death.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.12.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Veldig god første omgang etter min mening. Jeg begynte faktisk å føle glede over å se Rosenborg spille - det er det lenge siden. Både Meling og Trondsen var gode. Når Helland så planter ballen perfekt i kassa står Horneland og henger med geipen.

Resten av kampen handler om elendige taktiske valg som saboterer mulighetene til å ta vår første europaskalp på evigheter.

Jeg har virkelig fått nok av Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 12.12.2019 21:06    Post subject: Reply with quote

Det er en komedie. Og Søder er latterlig dårlig. Kan bli helten. Blir klovnen. Heldig at det ikke ble dømt.

Nå håper jeg nissen tar med seg den forbannede treneren Horneland til Nordpolen.

For en talentløs mann.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Hovland mye bedre enn vi skal ha det til.


Absolutt ikke. Hovland er en ganske god, om enn begrenset EL-stopper når han hverken har hjerneblødninger, narkolepsi eller demens, men problemet er at dette slår til tre til fem ganger i året. Hadde dagens innsats vært regelen heller enn unntaket, hadde neppe store deler av forumet ønsket ham rullet i tjære og fjær før han lenkes til masta på første båt retning Sogn og Fjordane.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 12.12.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

1-1 borte mot PSV er jo bra!

Forøvrig har denne sesongen vert en katastrofe. God jul.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.12.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

Det virker som om Helland har begynt å ta jobben bakover (iallefall i en omgang) som gjør at han fort blir førstevalget der til neste år. Lundemo er det bare å nedgradere til backup som gjerne kan dra sin vei hvis noen vil ha ham, Søderlund var dårlig idag, nesten hele tiden ikke i duellene han skal ta på oppspill, så mer og mer ut som Bendtner i bevegelsesmønsteret sitt. Hadde han kommet seg inn i duellene som vi er vant med at han klarer tror jeg vi ville hatt mer ball og også kunne tvinge PSV til å gi oss muligheter til å spille igjennom på midten.

Synes vi kan forkaste idèen om Botheim på kant, greit hvis tanken var å la ham få spilletid, men idag ville jeg heller tatt av en Søderlund som åpenbart var ferdigløpt for sesongen istedenfor Helland (som sannsynligvis også var ferdigløpt).

Summa summarum en sånn passe greit gjennomført kamp, men Lundemo inn var feil (Hvis Tagseth måtte ut så ville Åsen inn være bedre tror jeg) og Søderlund sin arbeidskapasitet var ikke i nærheten av det vi må kunne forvente. Synes de fem bakerste stort sett var gode.
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 12.12.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

BB Helland. Og jeg håper inderlig ikke han forsvinner. Han er en viktig spiller også utenfor banen, et "ansikt utad" som klubben behøver. På banen er han fortsatt dessuten mer enn bra nok etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2019 21:37    Post subject: Reply with quote

Første omgangen av denne kampen er egentlig etter forholdene en fin omgang for oss, selv om vi strengt tatt ikke skaper all verden. Vi tør å holde litt på ball og ta fornuftig risiko, og blir belønnet med en viss grad av kontroll på kampen. Og så får vi oss noen faste situasjoner rundt seksten, pluss en knallperle av en scoring.

Så, etter min mening, er det som skjer at Horneland taper kampen i pausen. Ja, jeg vet at sluttresultatet ble uavgjort, men følelsen av å gjennomføre en akseptabel europeisk kamp er jo dønn vekk. Det at han setter inn Lundemo for Tagseth allerede fra start i andre omgang er helt feil, og ikke fordi Tagseth var så steike god. Men det skjer flere ting samtidig her. For det første mister vi litt av den energien endringen fra rutine ga oss, der mange spillere responderte fint på å ha en kylling å passe på. For det andre mister vi ballkontroll sentralt, står med en konstellasjon vi vet ikke fungerer med ball, går tilbake til å spille kamikazepasninger langs sidene og over midtbanen, og Hovland får ti ganger så mye playmakeransvar. For det tredje sender vi signalet til spillerne om at vi nå bare skal ri inn resultatet gjennom et defensivt trygghetsbytte. Effekten er katastrofal.

Nivået vårt i andre omgang er helt nede hos de dårligste europeiske prestasjonene våre de siste to årene. Vi verken klarer eller tør å sette sammen to-tre pasninger, og blir veldig opptatte av å gå i nærkamp om hver pasning vi får i stedet for å holde ballen i gang. Det kamufleres en stund av at PSV og spesielt Bruma gjør enormt mange enkle feil med ball, men så snart vi får spilt på PSV selvtillit gjennom de gjentatte klareringene kommer både utligningen og sjansene til å snu kampen. Vi gjør heldigvis ikke så mange og enkle feil bakover som vi har gjort, ellers kunne vi fått mange i sekken.

Det verste med hele greia er at bruken av de unge spillerne framstår mer programmatisk og politisk enn noe annet, ikke som et resultat av økt tillit, spillemessig plan eller noe sånt, og de er først mot veggen med en gang ting blir alvorlig.

Fint at vi ikke tapte. Men vi må slutte å tro at den måten vi tror vi er best på under Horneland, med kjøttvekt og duellstyrke, kommer til å hjelpe oss med å oppnå noe som helst.

Børs:

Østbø 6 - Får en fin avskjed, med en trygg og god opptreden.

Hedenstad 2 - En oppvisning i slurvete og ukonsentrert offensiv posisjonering. Store problemer kampen igjennom.

Reginiussen 7 - Magnet i panna, og PSV måtte etter hvert spille ballen langt over hans sone. Aggressiv og god.

Hovland 6 - Noen megaviktige inngripener på ørsmå marginer. Spilles dårlig med mye ballkontakt etter hvert.

Meling 6 - Klarer sjelden sette preg på kampen offensivt, men stenger av bra defensivt. Burde fått assist på et glimrende innlegg.

Jensen 4 - Relativt lite synlig, og blir mest av alt en ballvinner. Klarer ikke ta særlig ansvar med ball, særlig i svake perioder.

Trondsen 6 - Representerer roen med ball i første omgang, og det nyter vi godt av selv om det også kommer noen småfeil. Flink i posisjoneringen. Forsvinner helt som indreløper i etablert forsvar.

Tagseth 5 - Våken og teknisk, bruker mye første touch. Blir litt lett og ung i duellspillet, og klarer ikke helt kompensere med fotrappheten. OK opptreden totalt sett.

Helland 6 - Har noen enkelthendelser der han viser hva han kan, og scoringen er Pål tvers igjennom. Gjør fler og fler umotiverte småfeil etter hvert.

Søderlund 2 - Jobber og sliter og river, men det hjelper så lite når alt som ikke kommer fra brystet havner et sted mellom upresist og grov bom. Brenner alle sjansers mor, før han egentlig lager straffe.

Adegbenro 3 - Treffer ikke med timingen i det han gjør med ball, og da er det lite igjen. Får brukt fysikken litt mer etter hvert, men blir ensom og alene. Dårlig dag.

Lundemo 3 - Han holder bare ikke nivået, ikke med ball og aller minst uten ball. Taper alt for mange nærdueller, og blir dratt av veldig lett. Klarer ikke hjelpe laget med ball.

Botheim - Inn i sin nye rolle som sidespiss. Mister ball når han får den.

Ceide - Det tok sju og et halvt minutt fra han ble byttet inn til han hadde sin eneste ballberøring, så det var nok litt begrenset hvor gøy det var.

Horneland 2 - Får et bonuspoeng for å starte med Tagseth og sette innpå de to andre. Så fire minuspoeng for å effektivt stoppe stimen vi var i. Resten henger på at han er så defensiv og feig i hodet. Jeg er så lei av dette Rosenborg-laget. Men dette var vel neppe noen svanesang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 12.12.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har kun sett høydepunktet, mulig jeg så feil men kan ikke si at jeg så nå jubel fra Horneland etter målet....... Så jeg riktig?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb