English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Medlemsmøter i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2019 23:24    Post subject: Reply with quote

Stor applaus til Dorsin. Men han sa vel ikke noe annet enn hva han sa på pressekonferansen tidligere i kveld. Generelt god stemning. Med unntak av pyro-debatten på slutten. Da ble til dels steile fronter. Noen fordi de var grunnleggende uenige med hverandre. Andre fordi de bare ville bli ferdig og begynne med karbisen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 10.12.2019 23:39    Post subject: Reply with quote

Så ingen kunne stille kritiske spm til gjengen på brakka?
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2019 23:55    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig gjorde de det. Men for å være ærlig, så var det ikke så veldig mye substans i hverken spørsmålene eller svarene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomBoy
Proff


Joined: 09 Mar 2006
Posts: 341
Location: Trondheim

PostPosted: 11.12.2019 06:37    Post subject: Reply with quote

Man kan vel si at "Brakka" ikke ville ta innover seg problemstilling rundt tilskuerflukten. Her var det kun fokus på utenomsportslige endringer for å få folk tilbake på kamp, foruten flere trøndere på banen.
Meget lite fokus på hva/hvordan spillet på banen skulle engasjere mere
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.12.2019 08:20    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Selvfølgelig gjorde de det. Men for å være ærlig, så var det ikke så veldig mye substans i hverken spørsmålene eller svarene.


Spørsmålet er om det fungerer å ha denne organiseringen for en profesjonell klubb som skal prestere i Europa. Hvis 2/3 er der for karbonader så blir det helt feil.

Hvis de kritiske spørsmålene kommer og det er mindre gode svar er det bekymringsfullt og hvis det ikke følges opp på noen måte så er man like langt. Da kunne man like gjerne hatt kun karbonademøte.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.12.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Man kan vel si at "Brakka" ikke ville ta innover seg problemstilling rundt tilskuerflukten. Her var det kun fokus på utenomsportslige endringer for å få folk tilbake på kamp, foruten flere trøndere på banen.
Meget lite fokus på hva/hvordan spillet på banen skulle engasjere mere


Inkompetansen rår altså. Denne klubben vil aldri få 20000 på Lerkendal med disse tullebukkene ved roret. Hvis de virkelig tror at Fanzone og pølser får folk på kamp er de på feil plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.12.2019 11:17    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Spørsmålet er om det fungerer å ha denne organiseringen for en profesjonell klubb som skal prestere i Europa. Hvis 2/3 er der for karbonader så blir det helt feil.



Jeg kan ihvertfall garantere deg at om vi hadde hatt en eller flere eiere hadde de garantert kun vært der for karbonadene, eller i det tilfellet kanapéene. Eller tror du at eksterne investorer bryr seg om klubbens vel og ve så lenge de tjener penger? Hadde vi vært et A/S og ikke en medlemsklubb så hadde vi gått konkurs for lenge siden.

Og hvis man er veldig engasjert og har sterke meninger samt bor i Trondheim så kan man jo kanskje ta turen for å prøve å påvirke litt selv? Bare en tanke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2019 12:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
TomBoy wrote:
Man kan vel si at "Brakka" ikke ville ta innover seg problemstilling rundt tilskuerflukten. Her var det kun fokus på utenomsportslige endringer for å få folk tilbake på kamp, foruten flere trøndere på banen.
Meget lite fokus på hva/hvordan spillet på banen skulle engasjere mere


Inkompetansen rår altså. Denne klubben vil aldri få 20000 på Lerkendal med disse tullebukkene ved roret. Hvis de virkelig tror at Fanzone og pølser får folk på kamp er de på feil plass.


Tror Tove har glemt mer om hvordan få folk på stadion enn du noensinne har lært.

Hun har drevet arr. avdelingen i åresvis, og vet hva som virker.

Hun vet at de resultatorienterte kommer med resultater.
De som er opptatt av spillestil kommer med godt spill.

Det er resten som er vanskelig. De som nå er borte pga konflikter og negative saker. Hun vet også at de har slurvet med rekrutteringa de siste årene.

Treneren skal fikse de to første punktene, og han byttes hvis han ikke klarer det (hvis han overlever sesongavslutninga da)
Tove skal ta den tunge jobben å rette opp i kaoset i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.12.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
Tror Tove har glemt mer om hvordan få folk på stadion enn du noensinne har lært.

Hun har drevet arr. avdelingen i åresvis, og vet hva som virker

Det er faktisk ikke sånn at selv om man har holdt på med noe i lang tid så blir man automatisk god på det. Publikum har svikta sakte men sikkert over flere år nå, og trenden har vel vært der siden 2016? Det som virker er underholdende fotball, men det virker ikke som at styre og stell er nevneverdig opptatt av det.

Quote:
Hun vet at de resultatorienterte kommer med resultater.
De som er opptatt av spillestil kommer med godt spill.

Dette er en eneste stor truisme. Samtidig er det sånn at publikummet som drar på Lerkendal har uvanlig høye forventninger til hvordan laget skal se ut. Offensiv, underholdende og angrepsvillig fotball er det som trekker folk til Lerkendal. Det har ikke Horneland klart å sørge for i løpet av et år, og om han ikke klarer det relativt umiddelbart neste sesongen bør han bli tuppa ut portene.

Quote:
Det er resten som er vanskelig. De som nå er borte pga konflikter og negative saker. Hun vet også at de har slurvet med rekrutteringa de siste årene.

Treneren skal fikse de to første punktene, og han byttes hvis han ikke klarer det (hvis han overlever sesongavslutninga da)
Tove skal ta den tunge jobben å rette opp i kaoset i klubben.

Mye tilsier at de har slurva ved rekrutteringa av Dorsin og. Når det å ha spilt i og å kjenne klubben veier tyngst har vi et kjempeproblem. Tove skal ha skryt, sammen med andre, for å ha fått økonomien på rett kjøl etter ørkenvandringa, men hun bør forstå at det sportslige ansvaret bør gis til folk som har tilstrekkelig kunnskap.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2019 14:16    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Quote:
Tror Tove har glemt mer om hvordan få folk på stadion enn du noensinne har lært.

Hun har drevet arr. avdelingen i åresvis, og vet hva som virker

Det er faktisk ikke sånn at selv om man har holdt på med noe i lang tid så blir man automatisk god på det. Publikum har svikta sakte men sikkert over flere år nå, og trenden har vel vært der siden 2016? Det som virker er underholdende fotball, men det virker ikke som at styre og stell er nevneverdig opptatt av det.


Nedgang fra 2016 er trenden i eliteserien, så nedgangen før 19 er som forventet.

Husk at hun har vært DL siden lenge før 2016. Hun drev arr. avdelingen mange år før hun ble DL

Kamerat Ola wrote:
Quote:
Hun vet at de resultatorienterte kommer med resultater.
De som er opptatt av spillestil kommer med godt spill.

Dette er en eneste stor truisme. Samtidig er det sånn at publikummet som drar på Lerkendal har uvanlig høye forventninger til hvordan laget skal se ut. Offensiv, underholdende og angrepsvillig fotball er det som trekker folk til Lerkendal. Det har ikke Horneland klart å sørge for i løpet av et år, og om han ikke klarer det relativt umiddelbart neste sesongen bør han bli tuppa ut portene.


Alle er vel enige i at det ikke har lyktes i år, og hvis han overlever vinteren må han prestere umiddelbart. Poenget var bare at å få disse gruppene tilbake er enkelt i den forstand at alle vet hva som skal til. Og klarer ikke trener det, må vi skifte.

Kamerat Ola wrote:
Quote:
Det er resten som er vanskelig. De som nå er borte pga konflikter og negative saker. Hun vet også at de har slurvet med rekrutteringa de siste årene.

Treneren skal fikse de to første punktene, og han byttes hvis han ikke klarer det (hvis han overlever sesongavslutninga da)
Tove skal ta den tunge jobben å rette opp i kaoset i klubben.

Mye tilsier at de har slurva ved rekrutteringa av Dorsin og. Når det å ha spilt i og å kjenne klubben veier tyngst har vi et kjempeproblem. Tove skal ha skryt, sammen med andre, for å ha fått økonomien på rett kjøl etter ørkenvandringa, men hun bør forstå at det sportslige ansvaret bør gis til folk som har tilstrekkelig kunnskap.

Slik Dorsin virker som type sett utenfra, og de kvalifikasjonene han har opparbeidet seg, virker han som en perfekt match, dog kanskje noen år for tidlig. Meget godt rekrutteringsarbeide, spesielt med tanke på publikumsinteressen.


Når jeg snakket om rekruttering, var det selvfølgelig i forhold til spesielt yngre tilskuere i distrktene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.12.2019 15:25    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke hvordan man kan beskrive Dorsin som en perfekt match.

Jeg kan se at man støtter ansettelsen, at man liker Dorsin, tror han er riktig type, at han vil gjøre en god jobb. Helt ok. Og det håper jo dessuten alle.

Men å beskrive en fyr som aldri har hatt en jobb i klubbadministrasjon som 'perfekt' i den øverste faste sportslige lederstillingen - da tror jeg en del tenkte kandidater ville utløst akutt mangel på superlativer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 11.12.2019 18:48    Post subject: Reply with quote

Hadde vært greit om du kom med iallefall ett realistisk alternativ, så skal jeg se hva superlativene blir.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 11.12.2019 20:16    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som de hastet med å få Dorsin på plass for å dytte en "legende" foran seg mot all negativiteten som de regnet med kom etter en elendig sesong.
Håper selvfølgelig som alle andre at dette blir helt konge, men det er noe tynt over denne ansettelsen. Så får vi se da hva han klarer å få til.

Var rimelig tydelig på pressekonferansen at når Dorsin sa det var flere mnd siden de tok kontakt første gangen, at han angret på svaret med engang. Han skulle egentlig si noen uker. Så da har de da tatt kontakt med han mens SIB var ansatt. Tove virker også å skal unnskylde hasteansettelsen med at han er perfekt akkurat nå.

Men jeg mener å huske at SIB sa i intervjuet sitt sist at han hadde hintet til ledelsen om at kom til å trekke seg allerede i sommer, så er det da ikke naturlig at de starter prosessen med å se etter ny SL da?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 11.12.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke noen spesielt fan av akkurat dét argumentet. Det jobber masse folk rundt omkring i fotballklubber og med lignende jobber i landet uten at de må være kjent for hvermannsen. Hadde du betalt Zaphod for å gjennomgå alle mulige kandidater ordentlig hadde han sikkert kunne presentert noen gode alternativer.

Jeg er enig i at det å finne en person som har den "perfekte" profilen til denne jobben blir veldig vanskelig. Mest av alt fordi det er få klubber i norge (og skandinavia forøvrig) som har den profesjonaliteten som lar de ha analytikere, profesjonelle speidere eller for den saks skyld sportslige ledere som jobber på samme nivå som kreves i RBK. Dersom de jobber i klubber fra hylla over er det lite sannsynlig at de vil nettopp til oss.

Derfor tenker jeg at det blir vrient å finne den perfekte kandidaten kun basert på erfaring. Da er det minst like viktig med de personlige egenskape. Evnen til å snu på alle steiner, ambisjonen til å gjøre det bedre enn forgjengerne, evnen til å stille de kritiske spørsmålene og til det å være direkte og ta et og annet upopulært valg. Mest av alt muligens evnen til å vite sine egne begrensninger og hvor man trenger hjelp og eventuelt hva man må bruke tid og energi på å lære selv. Sånn sett kan det jo godt hende Dorsin er det perfekte alternativet, hva vet jeg.

Problemet jeg har med dette er først og fremst at det virker EKSTREMT LITE SANNSYNLIG at den beste kandidaten Rosenborg kan få tak i til enhver tid virker å befinne seg et steinkast unna Lerkendal. Isåfall må vi sies å være en av de mer heldige klubbene i verden. Eventuelt så gjøres det tidvis dårlig arbeid.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 07:27    Post subject: Reply with quote

Bananskrue:

Jeg ber ikke Zaphod om å komme opp med den beste kandidaten, eller ei liste. Jeg ber om ett enkelt eksempel, som kunne vært realistisk pg som åpenbart ville tilført klubben noe mer enn det en person som Dorsin kan.

Jeg skjønner nemlig ikke hborfor det skal være diskvalifiserende å være Rosenborger, når vi alle vil se et Rosenborg som holder på og videreutvikler sin kultur som har vært slik suksess.

Ser vi til en klubb vi liker å sammenligne oss med, Ajax, så har de sine bedte perioder når de har ledere med klubbhistorikk. Når de har ledere utenfra, gjør de det stort sett dårlig.

Så er det en fare, at eks spillere kan få dyre retrettstillinger, uten å tilføre noe. Det har også Ajax hatt problemer med, og de har måttet rydde i slikt. Men det er da gjerne typisk anonyme godt betalte stillinger i markedsacd etc. Etc.

Dorsin er en helt typisk Ajax ansettelse når de har suksess. Lederskikkelse på og utenfor banen, kjenner klubben, har tatt relevant utdannelse og har litt arbeidserdaring utenfor klubben, eller på lavere nivå i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2019 10:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg ber ikke Zaphod om å komme opp med den beste kandidaten, eller ei liste. Jeg ber om ett enkelt eksempel, som kunne vært realistisk pg som åpenbart ville tilført klubben noe mer enn det en person som Dorsin kan.


Jeg kan tilgi deg for ikke å ha finlest alle innleggene mine, så jeg kan godt gjenta et navn som nettopp kom opp i diskusjon med Wiseblood, siden du ber om ett enkelt navn alle klarer å komme på.

Svein Maalen.

- Tung erfaring med analyse
- Erfaring med klubbdrift i mindre skala
- Kjenner Rosenborg, og mange av de som jobber der (selve nøkkelkvalifikasjonen, altså)
- Kjenner spillestilen inngående, og ville sånn sett vært en ressurs ved treneransettelser
- Bor i Trondheim, rykket nettopp ned, ville kan hende vært interessert i noe nytt

Merk at jeg ikke ville beskrevet dette som noen perfekt kandidat, bare noen som helt tydelig står foran Dorsin på relevant kompetanse og burde vært lenger oppe på ønskelista, som var det du ba meg om.

Jeg ville nok en gang, ideelt sett, ønsket at folk som jobber med fotball i det daglige hadde tilgang til et langt bredere utvalg av navn enn de to-tre første navnene en tilfeldig supporter gjetter på hvis de må tippe hvem som får jobben. Jeg kan ikke navnene på noen av de som sitter i stillinger tilsvarende sportslig leder i Allsvenskan, 2. Bundesliga, Superligaen, Eerste Divisie etc. eller på noen som for eksempel er analysesjef i en litt større klubb, men som har ambisjoner om større og bedre ting. Det skulle jeg ønske Rosenborg gjorde.

Hadde vi hatt en perfekt kandidat i subsettet 'Rosenborgere', så hadde dette ikke vært noe tema, men vi har sett igjen og igjen og igjen at det ikke vokser perfekte Rosenborg-ledere på trær, og at vi ikke tar noe ansvar for å utvikle de selv før vi hiver de inn på toppen av organisasjonen. Si hva du vil om Ajax, men vi er altså ikke i nærheten av den prosessen rundt egenrekruttering som de har, og da blir det dumt å sammenligne output. Det du - og nå må jeg faktisk legge til, etter å ha holdt igjen lenge, som alltid, hopper bukk over er at Rosenborg velger å ansette gamle kjenninger selv når de ikke åpenbart er gode kandidater. Når de ikke har noen egentlig bevist kompetanse å slå i bordet med. Og de gjør det i de viktigste rollene, der nepotismen gjør maksimal skade. Vi har jo kjørt din foretrukne prosess, med valg du hadde ståltro på, to ganger på rad nå, men verken du eller klubben lærer noe av erfaringene.

Det å være rosenborger er jo ikke diskvalifiserende på noen måte, men det kan rett og slett ikke være på det nivået at man sier 'han er rosenborger, og DESSUTEN (...)'. Det bør, skal og må være omvendt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 12.12.2019 10:33    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal det at han har erfaringsanalyse gjøre at han går foran en person med fakitsk nettverk, forhandlingserfaring og relevant jurdidsik utdannesle?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.12.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
senador wrote:
Spørsmålet er om det fungerer å ha denne organiseringen for en profesjonell klubb som skal prestere i Europa. Hvis 2/3 er der for karbonader så blir det helt feil.



Jeg kan ihvertfall garantere deg at om vi hadde hatt en eller flere eiere hadde de garantert kun vært der for karbonadene, eller i det tilfellet kanapéene. Eller tror du at eksterne investorer bryr seg om klubbens vel og ve så lenge de tjener penger? Hadde vi vært et A/S og ikke en medlemsklubb så hadde vi gått konkurs for lenge siden.

Og hvis man er veldig engasjert og har sterke meninger samt bor i Trondheim så kan man jo kanskje ta turen for å prøve å påvirke litt selv? Bare en tanke.


Ikke nødvendigvis. Jeg sier ikke at modellen nå er feil, men man kan diskutere den. Er den hensiktsmessig? Det virker ikke som medlemsstyringa har vært en suksess hvis man ser klubben fra 2003 frem til nå. Har klubben vokst? Blitt bedre? Større? Nei! Det er kun Eggen og noen andre trenere som har vært god nok til å utsette nedgangen. Medlemssyringen har ikke økt RBK sitt nivå. Det er ikke sikkert at det er her skoen trykker mest, men man kan diskutere den.

Så kan man alltids unnlate diskusjonen med å komme med selvfølgelighetene. «Du er ikke medlem så vennligst ikke snakk om dette»Det er helt greit at man må bidra selv og alt det der, men man kan jo diskutere organiseringen uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.12.2019 12:32    Post subject: Reply with quote

Tror RBK med fordel kunne hatt en type som Maalen til å kun drive med analyse og ikke nødvendigvis ha noe som helst med å forhandle om kjøp/salg og kontrakter. Kan hende støtteapparatet er for lite og at en kanskje skulle droppe et par relativt høyt gasjerte spillere og heller bruke de pengene på å drifte et analyseteam?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2019 12:45    Post subject: Reply with quote

Det forekommer meg at klubben både burde sitte på kompetanse innenfor jus/forhandlinger og innenfor analyse ja, uten at jeg skal ha så veldig sterke meninger om hvem som eventuelt bør være underordnet den andre. Maalen var mest et eksempel i denne sammenhengen.

Men det er konstant til forundring for meg at vi tror den som til enhver tid er hovedtreneren har tid og kompetanse til å drive med alt av analyse og kartlegging av både eget lag, andre lag og alle mulige spillere som vurderes som mulige tilskudd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.12.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det forekommer meg at klubben både burde sitte på kompetanse innenfor jus/forhandlinger og innenfor analyse ja, uten at jeg skal ha så veldig sterke meninger om hvem som eventuelt bør være underordnet den andre. Maalen var mest et eksempel i denne sammenhengen.

Men det er konstant til forundring for meg at vi tror den som til enhver tid er hovedtreneren har tid og kompetanse til å drive med alt av analyse og kartlegging av både eget lag, andre lag og alle mulige spillere som vurderes som mulige tilskudd.


Hvorfor er ikke klubben litt frempå? Hvorfor har man ikke kontaktet NTNU? Det er det professorer i statistikk og jeg er sikker på at man kunne fått til noe «soccermatics», men er vel ingen som tenker i de baner på Brakka.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.12.2019 13:13    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Kan hende støtteapparatet er for lite og at en kanskje skulle droppe et par relativt høyt gasjerte spillere og heller bruke de pengene på å drifte et analyseteam?


Dropp heller Alstad og eventuelle andre pengesluk som ikke bidrar til produktet.

Å kutte lønnsbudsjett til spillere vil bare gjøre oss enda mer akterutseilt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 20:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Svein Maalen.

- Tung erfaring med analyse
- Erfaring med klubbdrift i mindre skala
- Kjenner Rosenborg, og mange av de som jobber der (selve nøkkelkvalifikasjonen, altså)
- Kjenner spillestilen inngående, og ville sånn sett vært en ressurs ved treneransettelser
- Bor i Trondheim, rykket nettopp ned, ville kan hende vært interessert i noe nytt

Merk at jeg ikke ville beskrevet dette som noen perfekt kandidat, bare noen som helt tydelig står foran Dorsin på relevant kompetanse og burde vært lenger oppe på ønskelista, som var det du ba meg om.


Også en kandidat som passer RBK veldig godt. Ticker for meg omtrent like godt som Dorsin. Har lengre arbeidserfaring og anderledes kompetanse, men har heller ikke vært SL og mangler åpenbare kvlifikasjoner akkurat som Dorsin.

Ville nok ikke klart å skille mellom de to, uten å ha mulighet til faktisk å snakke med dem og avgjøre hvilken jeg trodde mest på.

Men hvorfor Malen skal slippe unna kritikken "valgte enkleste vei og valgte en eks RBK' de kjenner" som er den mest utbredte kritikken, det kan ikke jeg se.

Jeg setter f.eks ikke analyse over jus. Begge deler er veldig nyttig som SL.



zaphod81 wrote:
Jeg ville nok en gang, ideelt sett, ønsket at folk som jobber med fotball i det daglige hadde tilgang til et langt bredere utvalg av navn enn de to-tre første navnene en tilfeldig supporter gjetter på hvis de må tippe hvem som får jobben. Jeg kan ikke navnene på noen av de som sitter i stillinger tilsvarende sportslig leder i Allsvenskan, 2. Bundesliga, Superligaen, Eerste Divisie etc. eller på noen som for eksempel er analysesjef i en litt større klubb, men som har ambisjoner om større og bedre ting. Det skulle jeg ønske Rosenborg gjorde.


Allsvenskan er en typisk 4-4-2 liga, så kan ikke se hvorfor en SL derfra skal være bedre enn en norsk. De fra nedover i europa vil være for dyre hvis de er fra øverste nivå, og jeg kan heller ikke se at erfaring fra nivå 2 skal være bedre enn god kjennskap til Norge og RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.12.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Det som skiller en Nederlender eller Tysker fra nivå 2 eventuelt en junioravdeling og en Nordmann med aldri så mye meritter er utdannelsen.

En typisk norsk fotballtrener/leder er en tidligere spiller som er godt likt av de som ansetter og som har gått på samlingsbasert kurs hos NFF hvor alt er utarbeidet av en gjeng mennesker som liker seg alt for godt i den komfortable hyggestemningen der de lever fint i illusjonen om at det de holder på med sjekker av alle boksene for fine ord de kan si i festtaler og vil som Peer Gynt gå utenom alt som krever at de blir utfordret til å utvikle seg selv og egen kunnskap.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

Har noen land SL utdanning?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 32, 33, 34  Next
Page 28 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb