View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kent Veteran
|
Posted: 28.11.2019 14:20 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Kent wrote: | Etter ett år med Horneland fremstår Nederland-alternativet som befriende.
Når det er sagt, tror jeg ikke det er så vanvittig krevende å identifisere en trener som matcher RBK mye bedre enn det Horneland gjør.
Tviler på at Kjetil Knutsen er et trenergeni, men både det at han har løftet Glimt fra OBOS-nivå til medalje i Eliteserien, kombinert med en spillestil som minner mer om klassisk RBK enn det vi selv utøver (også uten ressursene våre) viser at det kanskje ikke er så fryktelig vanskelig som Horneland vil ha det til? |
Dette blir for enkelt. Knutsen har fått lenger tid med Glimt enn Horneland har hatt med RBK. Glimt var svake senest i fjor, men Knutsen har fått tid til å forme laget, og i år fikk vi se hva tålmodighet og et langsiktig arbeid kan føre til i Glimt. |
Uansett hvordan man ser på det, har Glimt gått fra å være et OBOS-lag til medaljekandidat, mens RBK har gått fra å vinne the double til knapt være medaljekandidat.
Det viktigste for meg blir uansett spillestil og ambisjonsnivå. Jeg synes Glimt spiller en feiende flott fotball. Den er ambisiøs, utviklende og ferdighetsbasert. Den dagen jeg ser de samme små tendensene i Hornelands store forhøyde prosjekt, så skal han få mange år på å skape resultater for
min del.
Problemet er bare at alt Horneland står for en kortsiktig basert resultatfotball, hvor ambisjonsnivået på spillestil og utvikling ikke er tilstede. Ingen utvikler seg nevneverdig på å spille gampefotball.
Av den grunn er det vanskelig å støtte dette som et langsiktig prosjekt. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 28.11.2019 15:12 Post subject: |
|
|
Basert på de rykter som går på Brakka nå, er Horneland trygg - men vil bli evaluert neste sommer - uavhengig av resultater ut sesongen. Om dette stemmer kan denne tråden legges på is. Egentlig greit nok at han får arbeidsro og en helt ny sesong å bevise at han duger. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.11.2019 15:14 Post subject: |
|
|
Han fikk en helt ny sesong i år, det har vært mageplask. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.11.2019 16:03 Post subject: |
|
|
Vi får prøve oss med litt mer humor, for den som liker den slags. Husk lyd, gjerne fullt skjermbilde på pc/telefon.
"Medlemsmøte i Rosenborg ballklubb. Styreleder og daglig leder intervjues om sesongen 2019, live på Adressa!"
https://www.captiongenera...-ballklubb |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.11.2019 20:22 Post subject: |
|
|
senador wrote: | sidney wrote: | Det finnes en del hakk mellom flower power og manisk depressiv. Det er ikke enten Hare Krishna eller Mordor. |
Nei, poenget er vel at klubben fremstår som «Mordor» ganske ofte i dag. Det spilles drittfotball ingen vil se og vi setter lokk på spillerne i intervjuer. Da blir det ikke kjærlighet som uttrykkes. |
Vet ikke om du ikke skjønner poenget mitt, eller om du bare driter idet og på det. Uansett - lev vel! _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
snufs Junior
|
Posted: 28.11.2019 23:43 Post subject: |
|
|
No e det nok..no syns æ Horneland mÃ¥ vær sÃ¥pass ærlig Ã¥ si at det hærre fikk itj æ te! Forsvinn!😡 |
|
Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 28.11.2019 23:51 Post subject: |
|
|
Prosjektet er dødt. Få det bort, null identitet. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 29.11.2019 00:00 Post subject: |
|
|
Bare trykk 'send' Koteng.
Do it.
Do it now. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 29.11.2019 00:02 Post subject: |
|
|
Hvor tilliten til Horneland kommer fra vet ikke jeg, men om denne sesongen er akseptabel for en Rosenborg trener så er lista flytta utrolig langt ned. En god investering å gi mannen det han har krav på og sparke ham for kriteriene må jo være oppfylt. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 29.11.2019 00:03 Post subject: |
|
|
Horneland har snart fått 50 kamper i år med dette laget, og det blir bare verre og verre.
Koteng sier vi er heldige som har Horneland som trener.
Adressa har fredet Horneland.
Hva med Kjernen, har de også blitt pro Horneland, eller bare resignert? I andre klubber med samme posisjon som RBK, hadde det blitt reagert med en helt annen tyngde fra omgivelsene. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 29.11.2019 00:10 Post subject: |
|
|
Tror rett og slett at styret nekter å sparke Horneland fordi de ikke har lyst på en ny trenerjakt. De er desperate etter å få dette til å fungere, for de har absolutt ingen gode og realistiske navn på blokka, og de har så lite lyst på det fokuset som en trenerjakt medfører. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
|
Det er et sinnsykt tapsprosjekt å sitte med denne nissen av en trener. Om styret er så nedsnødde i sin egen selvfotreffelighet at de ikke ser det må de også bort. Vi spiller jævlig dårlig fotball. det er ikke mulig å se annet enn planløs poling. Alle spillerne presterer dårligere enn i fjor. Folk gidder verken å se på eller komme på kamp. Hva mer trenger man. Horneland har mislyktes på alt. Starter neste sesong med Horneland er det den dyreste tabben klubben kan gjøre. Ingen gidder å se på denne fotballen og ingenting tyder på bedring. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
|
|
Jaja, prosjekt Horneland har hatt utvikling. Men kanskje litt for mye i feil retning.... |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 29.11.2019 00:13 Post subject: |
|
|
Liker det ikke, men har en lei følelse at Horneland er trener neste år også... Bare å håpe at det går an å overtale Herkees til å bli igjen. La han bli manager og være læremester for Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 29.11.2019 00:14 Post subject: |
|
|
momonster wrote: | Tror rett og slett at styret nekter å sparke Horneland fordi de ikke har lyst på en ny trenerjakt. De er desperate etter å få dette til å fungere, for de har absolutt ingen gode og realistiske navn på blokka, og de har så lite lyst på det fokuset som en trenerjakt medfører. |
Tragisk, men jeg tror du har helt rett. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 29.11.2019 00:16 Post subject: |
|
|
RBK supporterne har faen meg mye og lære av AFC fansen i hvordan man viser misnøye mot styret og treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 29.11.2019 00:22 Post subject: |
|
|
Rosenborgsupportere har mye å lære tydeligvis fra flere lags fans  |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 29.11.2019 00:34 Post subject: |
|
|
Hornelands analyse: "Vi hadde troa på det til pause, så da var det veldig skuffende at det ikke gikk."  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.11.2019 00:37 Post subject: |
|
|
Jeg hadde troa på at Horneland kunne få til noe med sine treningsmetoder da han kom til klubben. Skulle gjerne sett et større navn, men jeg hadde likevel troa på mannen. Nå, etter en sesong i sjefsstolen, er troen borte! Laget spiller uten plan. Taktikken er fraværende, enten at treneren ikke greier å formidle sine ideer, eller at spillerne ikke greier å gjennomføre den. Det fungere ihvertfall ikke. Intervjuene viser lite selvinnsikt, og er blitt en konkurranse om å legge seg mest mulig flat. Uttalelsene om slanking av spillerstall, og laguttak gir ikke akkurat rom for optimisme. Tribunene tømmes, målene renner inn bak et vaklende forsvar, og målene som laget scorer kommer i hovedsak på dødball. Det er Rosenborg vi snakker om. Rosenborg! Det høres ut som en beskrivelse av Lillestrøm eller Stoke! RBK - hjertet blør. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 29.11.2019 00:38 Post subject: |
|
|
RbkUrge wrote: | Hornelands analyse: "Vi hadde troa på det til pause, så da var det veldig skuffende at det ikke gikk."  |
Føler jeg har hørt det intervjuet før |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 29.11.2019 00:39 Post subject: |
|
|
Som i forrige kamp mot Viking presterer Horneland igjen noen merkelige bytter i kveld; Adegbenro og Maars Johnsen ut for Åsen og Botheim da vi måtte ha mål var ikke noe genitrekk.
Last edited by Kent on 29.11.2019 00:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kings Senior
|
Posted: 29.11.2019 00:40 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Basert på de rykter som går på Brakka nå, er Horneland trygg - men vil bli evaluert neste sommer - uavhengig av resultater ut sesongen. Om dette stemmer kan denne tråden legges på is. Egentlig greit nok at han får arbeidsro og en helt ny sesong å bevise at han duger. |
Greit at han får arbeidsro? En HEL sesong for å vise at han duger?
Lurer på om du er muldvarp fra Molde. Dette er tragisk lesning.
Han fortjener langt i fra noen arbeidsro, og sitter han en HEL sesong til kommer klubben til å bli SÅ ødelagt at det vil ta mange år å fikse. 18+2 stall med kjemping på 3 fronter? Mannen er faen ikke god og bør kastes langt faen vekk. _________________ Kjernen - Pyro is not a crime |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.11.2019 00:44 Post subject: |
|
|
Kings wrote: | Bart1 wrote: | Basert på de rykter som går på Brakka nå, er Horneland trygg - men vil bli evaluert neste sommer - uavhengig av resultater ut sesongen. Om dette stemmer kan denne tråden legges på is. Egentlig greit nok at han får arbeidsro og en helt ny sesong å bevise at han duger. |
Greit at han får arbeidsro? En HEL sesong for å vise at han duger?
Lurer på om du er muldvarp fra Molde. Dette er tragisk lesning.
Han fortjener langt i fra noen arbeidsro, og sitter han en HEL sesong til kommer klubben til å bli SÅ ødelagt at det vil ta mange år å fikse. 18+2 stall med kjemping på 3 fronter? Mannen er faen ikke god og bør kastes langt faen vekk. |
Tragisk at man skal gi dette prosjektet tid. Koteng vil gi dette tre år. Da er RBK død og begravet hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
Sevenseven Proff
|
Posted: 29.11.2019 00:44 Post subject: |
|
|
På adressa.no akkurat nå: "hvor lenge kan dette fortsette?" - Nei, si det. Jeg er litt usikker på hva jeg skal svare på det. Akkurat nå er jeg litt usikker på hva jeg skal svare på det, sa Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 29.11.2019 00:46 Post subject: |
|
|
Kings wrote: | med kjemping på 3 fronter |
Optimistisk.. |
|