English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Helsingborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Katalysator
Veteran

PostPosted: 19.11.2006 19:20    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Hyka var veldig positiv. Han forsøkte ikke å drible forsvarer så mange ganger, men han holder på ballen og spiller smart videre når han får sjansen. Ironisk nok var det fotballintelligensen og ikke teknikken som imponerte i dag. Han må likevel bli flinkere til å utfordre på dette nivået og ikke bare gå innover i banen.
Back to top
View user's profile Send private message
pyssling
Junior

PostPosted: 19.11.2006 19:20    Post subject: Reply with quote

Tycker 1. halvlek var helt ok av RBK. Postivt och inspirerat av framför allt Hyka men också av PCS. Även Nordvik gjorde det bra det lilla han hann spela.

2. halvlek var helt värdelöst! Ingen spelare utom Lund Hansen kan få godkänt här. Solli och Tettey tappade positioner hela tiden. Basma och Kvarme såg inte ut att lita på varann och slarvade otroligt mycket. Storflor kan inte spela center, han är för liten helt enkelt. Hyka försökte men han är fortfarande inte tillräckligt bra för 90 minuter.

Essediri känns också klart tveksam inför nästa år. Tycker inte han är den spelartyp som vi behöver i laget. Vem som helst kan göra det bra med de ytor han fick i 1. halvlek men sedan tappade han allt när backen klev högre upp i 2. halvlek. Hans löpningar går bara längs kanten och aldrig diagonalt heller vilket behövs när centern är så liten.

Som tur är kan det ju bara bli bättre till nästa match.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.11.2006 19:21    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Det er tragisk at RBK reiser til kampen med kun 14 spillere!

La merke til at også Kjernaas nevnte dette. Men med Hirschfeld, Riseth, Koppinen, Sapara, Jamtfall, Iversen, Kone, Braaten og Stensaas ute, er det bare Steffen Mathisen som kunne vært på benken i tillegg til de vi hadde, hvis man tar utgangspunkt i spillerstallen. Og Mathisen har vel ikke fått fornyet kontrakt, etter det jeg kan huske.

Så med andre ord, etter det jeg skjønner kunne vi egentlig ikke dratt med felere spillere i dag, hvis man ikke skal dra med juniorspillere. Vi spilte tilogmed med toppa lag.
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 19.11.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

Og dette skal være sveriges beste ? Med Sapi, Ivers og Riseth tilbake lager vi potetmos av denne gjengen. Synd at vi lar de vinne på slike tabber som Basma gjør i første..
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 19.11.2006 19:35    Post subject: Reply with quote

+ Hyka
+ Henke
+ Lund Hansen
- Nordvik
- Tettey
- Basma
- Anfallet
- Försvaret
- Mittfältet
- Respekten för Henke

Last edited by KFF_RBK on 19.11.2006 19:51; edited 1 time in total
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 19.11.2006 19:39    Post subject: Reply with quote

Hmm hvor mange svensker var det på HIF? Kun keeperen og Henke? Resten utlendinger.
Veteran

PostPosted: 19.11.2006 19:44    Post subject: Reply with quote

Vil trekke frem Skjelbred, Hyka og Lund Hansen, spillere som tidvis var veldig bra. Mener at vi forsatt har gode muligheter til avansement. Nåløyet er ikke like trangt i år, ved at de 2 beste treerne også går videre til sluttspillet. Seier i hjemmekampene mot Odense og Helsingborg, samt seier i en av bortekampene mot henholdsvis Brann og Odense, ja da er vi der Tommel'n opp!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.11.2006 19:46    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke at folk kan dra fram Nordvik som en av de negative i dag. Greit nok at han ikke var noen lysende stjerne, men han gjorde da jobbemn sin relativt bra utifra forutsetningene. Jeg synes han gjorde en del sterke og viktige inngripner defensivt, samtidig som han bidro tidvis på kanten offensivt (som ved målet).
Bakklandia
Legende

PostPosted: 19.11.2006 19:51    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Hmm hvor mange svensker var det på HIF? Kun keeperen og Henke? Resten utlendinger.

Stefanidis, høyrevingen, var i hvert fall svensk. Og noen flere måtte det vel være..
dags
Veteran

PostPosted: 19.11.2006 20:01    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var etter min mening Rosenborgs klart beste spiller, sjøl om han også ble mer borte i 2. omgang. Dette er uansett ingen katastrofe, men det forteller to ting; vi går neppe videre i RL og vi trenger desperat bedre midtstoppere.

Hverken Solli eller Tettey har overblikket og pasningsferdighetene som skal til for å styre midtbanen. Tettey er nok ute av form, men vi har sett tendensene i hele år; når han blir spilt opp feilvendt er han ikke orientert om han er alene eller ikke, derfor blir det i overkant mange støttepasninger da han egentlig burde snu opp og sette fart på framover. Makelele eller ikke, per dags dato er han mye bedre som indreløper, for løpskraft har han i massevis.
Maradona
Veteran

PostPosted: 19.11.2006 20:05    Post subject: Reply with quote

Tror midtbane hadde fungert om den hadde hatt en klar, definert sjef..

Både Tettey og Solli blir noe midt i mellom indreløper og sentral.. Jeg liker midtbanen best med en sentral og 2 indreløpere. Det får ikke hjelpe at Skjelbred fungerer godt i sin rolle, når de to andre ikke gjør det...

At Henke & co fikk så pass mye spill mellom vår midtbane og forsvar skyldes at midtbanen blir liggende for høyt, det er ingen som ligger dyp nok til og forstyrre ballbanen eller motstanderen.

Rart at ikke Tørum justerte dette.. Etter de første 15 min, så burde han ha tatt å flyttet enten Solli eller Tettey som indreløper..

At de "nye" ikke dominerer laget hadde jeg heller ikke regnet med, men at laget fungerer så dårlig, hadde jeg ikke trodd.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2006 20:31    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
er hvite skjortser en del av RL trøya?

Nei, men draktreglementet har blitt jævlig strengt; begge lag kan ikke ha mørke shortser.

Zorac wrote:
Mathisen har vel ikke fått fornyet kontrakt, etter det jeg kan huske.

Det er Skjølsvik som ikke har fått ny kontrakt.

Ã…smund wrote:
Litt skummelt at våre nest beste er så dårlige.

RBK var ærlig ikke så dårlige i dag. Helsingborg er jo bortimot ubeseiret i høst, og vartet jo tross alt opp med bra fotball. Vil heller si at det var positivt at mange av tenåringene viste at de duger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 19.11.2006 21:19    Post subject: Reply with quote

Jeg så bare 1.omgang og kan ikke si særlig mye om kampen, men vi må nesten bare regne med å tape borte mot et av Sveriges beste lag når 5 fra det normale førstelaget er ute (Hirschfeld, Sapi, Riseth, Iversen og Braaten). Forøvrig, at vi kun har to utespillere på benken er direkte useriøst - man kan vel ha med juniorspillere som ikke er i A-troppen?
Back to top
Zlatan e Zlatan
Junior

PostPosted: 19.11.2006 21:23    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:

Andersson, Wahlstedt, Granqvist, Björk, Stefanidis, Jakobsson, Larsson, Landberg, Kakaniclic.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.11.2006 21:24    Post subject: Reply with quote

Iversen var med til Køben, så vidt jeg vet. Og det var også bestilt flybilletter til Sapara. Vet ikke helt når Sapi kastet inn håndkledet, men det virket nesten som om det skjedde like før avreise i går. Man kunne naturligvis ha sendt nedover noen i ekspressfart i dag, men det skal litt til for at det blir mer enn to skader.

Nordvik og Skjølsvik er uansett begge veldig anvendelige, og dekket i teorien bortimot alle posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Legende

PostPosted: 20.11.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på hvordan det hadde godt hvis Helsingborg eller Brann hadde manglet 9 av sine spillere og RBK hadde fullt mannskap. Da trur jeg det kunne blitt tosifret. Det hadd hvertfall ikke blitt noe "henke-show" i dag.

I førsteomgangen så er dette en av de bedre kampene offensivt. Vi burde ha ledet. Jeg er helt sikker på at hadde vi hatt Iversen foran målet så hadde han scoret to-tre mål før pause.

Folkens, hvilket lag blir ikke svekket av å mangle 9 av sine spillere og i tillegg til at det blir en skade i kampen????

Dessuten det blir veldig vanskelig å gjør mål med Storflor som spiss og i tillegg spille ut på kant istedenfor å satse på bakromspill!!!
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 20.11.2006 00:11    Post subject: Reply with quote

Er enig med Senador her. Synes slett ikke kampen i dag var så nitrist. I første omgang er vi til tider gode i pasningspillet og bevegelsene. Imidlertid var ikke helt gode nok foran begge målene, men gjennom det gode banespillet viste vi litt hva Rosenborg står for, og jeg synes vi spilte den beste fotballen. I andre omgang gjorde Helsingborg noen justering som førte til at de tok over, og de spilte på en slik måte at man kan si det var en helt fortjent seier.

Flott å se unggutta i aksjon, ingen av de gjorde seg bort. Man kunne se at Nordvik og Hyka var litt nervøse i de første involveringene, men det slapp taket fort, og de kunne suge til seg erfaringer fra spill på dette nivået. Lund Hansen, Skjelbred, Tettey, Hyka, Nordvik og Skjølsvik. I tillegg har vi Mathisen m.fl. i bakhånd. Godt å se at det gror bra i klubben Tommel'n opp!
trondh
Veteran

PostPosted: 20.11.2006 13:19    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Var mål nummer en til Helsingborg offside? Når Henke sentrer til målscoreren er han jo mellom Lund Hansen og en RBK-spiller så vidt jeg kan se, og da skal det være offside. Syns også det kan stilles spørsmålstegn ved mål nummer to, da det ser ut som om Henke holder Nordvik vekk med en utstrakt arm.

Har bare sett oppsummering av 1. omg.
Men husk at dersom spilleren er bak ballen i det pasningen går eller pasningen går bakover på banen så er det ikke offside.
Har ikke sett målet godt nok til å si om dette var riktig eller ikke.
Skal Henke dømmes for armbruk har Kvarme eller var det kanskje Basma en stygg holding litt tidligere som burde vært et soleklart straffespark. I feltet tåles det litt mere. Jf. Riseth vs. Andresen i seriefinalen også.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 20.11.2006 14:19    Post subject: Reply with quote

Jeg også tenkte på det samme, men er ikke målskåreren bak L-H når ballen blir spilt? Ellers er jeg enig i at hvilket lag som helst i hele Norden uten 9 av sine beste spillere, ville ha fått bank viss de hadde møtt et toppa RBK!!! Er ellers skuffa over Adressa sin spillerbørs. Feks fikk Hyka kun 3 poeng.....det er usaklig. Synes at adressa skylder oss å sende dyktige personer når de skal dekke en RBK-kamp!!!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.11.2006 14:33    Post subject: Reply with quote

Hvem i Adressa er dyktig?
Back to top
Nero
Proff

PostPosted: 21.11.2006 07:53    Post subject: Reply with quote

Kanskje det er jarln som er adressas anmelder?

Syns adressas fotballjournalister generelt preges av dårlig forståelse. Det sier vel litt at Otto Ulseth jobbet der før; TVN bør snarest finne seg en annen "ekspert" å ha i studio.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Page 7 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb