View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 19.11.2006 18:06 Post subject: |
|
|
Basma altså |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 19.11.2006 18:18 Post subject: |
|
|
Og der var vel Royal League 2006-2007 over for RBKs vedkommende sannsynligvis... Nå er det vel bare å krysse fingrene for at Brann taper samtlige resterende kamper...  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.11.2006 18:25 Post subject: |
|
|
Hvorfor klarer ikke spillerne og holde kæft(Skjelbred, Storflor) og lade være med at sparke ballen væk(Tettey). 3 gule kort for idioti. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2006 18:31 Post subject: |
|
|
Vil tro Tørum ikke behøver spørre spillerne om de er motivert for å spille i Royal League flere ganger, i hvert fall... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 19.11.2006 18:36 Post subject: |
|
|
NÃ¥ er vi ute.
Tragisk at vi skal ha 7 spillere ute med skade eller suspensjon, da blir det jo jævlig vanskelig! |
|
Back to top |
|
 |
Chriz Senior
|
Posted: 19.11.2006 18:44 Post subject: |
|
|
Royal league er en vits uansett så like greit å forsvinne ut fra driten, hadde en følelse at vi ville ryke på ræva ut rimelig kjapt når jeg så gruppene. En ting har vi ialle fall lært av dette, bytt ut hele forsvarsrekken, faen ikke mye kvalitet igjen i den delen av laget.. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2006 18:53 Post subject: |
|
|
Det går da for faen an å PRØVE å spille fotball for det... Skal bli interessant å se hva Tørum sier etterpå, om det blir enda mere tomme ord om at "bare de som er motiverte skal få spille neste kamp bla bla bla" _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 19.11.2006 18:53 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å irritere meg over tap her. Vi mangler alt for mange av våre beste spillere og med nykomponert angrepsrekke pluss midtbane blir det mye rot. Det er likevel skuffende at forsvarsrekka er såpass slapp selv om den var tilnærmet fulltallig. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.11.2006 18:54 Post subject: |
|
|
Begrædelig andre omagng. Helsingborg gør de nødvendige greb i pausen og hæver sig i andre omgang. Når vi så har juniorspillere, og folk som spiller som junior spillere, på banen er det ikke overraskende at vi taber.
Dorsin, Hyka, Skjelbred og Lund Hansen Er vores bedste spillere i dag. Resten er så som så, Basma helt elendig. Det er tydeligt at vi skal hjem og træne cornere, vi mangler han i dag. 12(?) cornere, uden nogen særlig god udnyttelse af nogle af dem.
Vi skal vinde resten af kampene for at gå videre nu. Vi ses forhåbentlig i Odense. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 19.11.2006 18:54 Post subject: |
|
|
Litt skummelt at våre nest beste er så dårlige. Men er jo helt åpenbart at spillerne ikke er så sultne på RL-suksess som man må være for å vinne en sånn turnering. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 19.11.2006 18:56 Post subject: |
|
|
Jeg HÅPER inderlig at det vi ser nå ikke er Rosenborgs virkelige nivå, og at serimesterskapet bare skyldtes en kombinasjon av flaks og entusiasme over ny trener... Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke fri meg fra å tenke i de baner... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.11.2006 18:57 Post subject: |
|
|
Synes ikke at midbanen fungerte i 2.omg. Der går det ikke ann å bruke 2 spillere som skal være anker og indreløper samtidig, da er det bedre å han en sjef på sentral og 2 indreløpere... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.11.2006 18:59 Post subject: |
|
|
Vi får ta med oss det som er mest positivt i denne kampen; at tre unge spillere for sin debut og brynt seg på spillere som Henke Larsson. Da vet de ihvertfall hvor skapet skal stå.
Forøvrig, Otto Ulseth seiler opp som kandidat til den største idioten jeg vet om. At han kan sitte og si at Essediri er Norges klart beste høyrekant da han gang på gang beviser at han er i beste fall medioker, får stå for Ulseths egen regning. Essediri er mye involvert i første omgang, men han som ble hentet inn pga sin gode innleggsfot bør gå hjem og skamme seg lenge vel. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 19.11.2006 19:00 Post subject: |
|
|
Kun Lund Hansen som får godkjent fra meg, begge omgangene tatt i betraktning.. 3 veldig gode redninger og en halvtabbe er ok,
Dorsin og Skjelbred er brukbare, men ingen av dem er stabilt gode, et par småfeil her og der trekker ned for Dorsin.. Ellers synes jeg det ser ut som om Nordvik har et bra potensiale.. Hyka var bleik og sliter med for dårlig fysikk og forståelse.. trenger mer erfaring før han kan utrette noe på dette nivået..
Synes det ser ut som om mange spillere er slitne etter en lang sesong og at dette går ut over både fysikk og psyke.. ikke nok guts! |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 19.11.2006 19:02 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Jeg HÅPER inderlig at det vi ser nå ikke er Rosenborgs virkelige nivå, og at serimesterskapet bare skyldtes en kombinasjon av flaks og entusiasme over ny trener... Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke fri meg fra å tenke i de baner... |
Men tøvprat. Se på spillerne vi har ute da. Hirchfeld, Riseth, Sapara, Koppinen, Iversen, Braathen, Kone, Jamtfall. Vi spiller med et helt nykomponert lag med flere som ikke holder nivået ennå. Vi stiller med Storflor som midtspiss, det sier sitt.
Likevel klarer jeg ikke å fri meg fra tanken at vi har vært ræva i alle kamper Riseth ikke har spilt som sentral midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
|
|
Helt håpløs andreomgang av Solli, makan til arbeidsvegring har jeg vel aldri sett. En del pasninger som fort kunne endt vondt også.
I tillegg er endelig Basma tilbake på sitt vanlige nivå. Dårligste kamp jeg har sett en fotballspiller gjøre. Kvarmes prestasjoner i det siste har også vært dårlig, alderen begynner å bli litt for høy tenker jeg.
Storflor løper for mye i offside og er generelt dårlig til å plassere seg inn i boksen, men han er ikke akkurat noen spisstype så det var vel ikke helt uventet.
Ellers; Nordvik og Hyka viser at de skal være med å kjempe om fast plass neste år. Skjelbreid og Tettey løper mye og dekker mye av den defensive delen som Solli egentlig burde ha gjort, og gjør ellers en solid innsats. Lund Hansen kan vise seg å være en solid utfordrer til Hirschfeld.
Det var dessverre utrolig irriterende, som visse andre også har påpekt, at Storflor, Skjelbreid og Tettey drar på seg unødvendige gule kort. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
Skuffende andreomgang. Tettey og spesielt Solli er under pari på midten, og midtforsvaret har store problemer med å demme opp for bevegelsene hos de svenske spillerne.
Selv om Helsingborg fortjente seierene syns jeg det må stilles spørsmålstegne ved dommertrioen. Syns dommeren virket i overkant pirkete når han gav både Skjelbred og Storflor gult kort for å åpne kjeften ved et RBK-frispark. Og gulkortet til Tettey skulle aldri vært noe kort. Å være borti ballen så den triller 5-6 meter ut på banen er ikke å sparke bort ballen. Dessuten syns jeg vi ble snytt for flere klare frispark. Spesielt Hyka skulle hatt frispark et par-tre ganger uten å få.
Var mål nummer en til Helsingborg offside? Når Henke sentrer til målscoreren er han jo mellom Lund Hansen og en RBK-spiller så vidt jeg kan se, og da skal det være offside. Syns også det kan stilles spørsmålstegn ved mål nummer to, da det ser ut som om Henke holder Nordvik vekk med en utstrakt arm. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 19.11.2006 19:04 Post subject: |
|
|
Jeg var imponert i første omgangen, med tanke på det laget vi stiller. Kan ikke si at Helsingborg virket særlig fryktingytende. I andre omgang hadde vi derimot ikke mye å stille opp med... Midtbanen var helt fraværende. Må nok dessverre si at ingen av de gutta der når opp til det nivået som midtbanetalentene våre gjorde i gode gamle dager.
Hyka var svært positiv. Skjønner ikke hvorfor han ble byttet ut. Storflor var god. Essediri ok, kom forbi mange ganger i første omgang, men gjør fortsatt mange feilvalg. Tettey var dårlig, han må alvorlig begynne med skytetrening. Skjeldbred har tapt seg, blir lett irritert, hadde et frispark veldig unødvendig bak mål. Solli var vel ikke det helt store, viser med tydelighet at Riseth på midten var en viktig faktor for det gode spillet vårt i høst. Dorsin var god, men ble sliten på slutten. Basma var en katastrofe! Nordvik får vi si bedre lykke til neste gang. Kvarme har vel passert sine beste dager. Lund Hansen gjorde en god kamp, men trenger nok mye kamptrening for å bli mer sikker.
Skjønner ikke hvorfor dommerne i RL deler ut så mange billige kort... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.11.2006 19:06 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke vi skal ta laget, samhandlinga og tapet i dag så tungt. Dette laget var vel i overkant eksprimentell. Vi brukte tre spillere uten erfaring fra obligatoriske kamper før, samtidig som vi snudde V'en på midtbanen, var totalt blotta for hodestyrke offensivt (med Riseth, Kone, Iversen, og Koppinnen ute). Jeg synes slett ikke ungguttene gjorde seg bort idag, både Hyka og Nordvik var blandt våre beste i dag, mener jeg. Men vi hadde hverken første eller andre valg på de fleste plassene.
Jeg synes dette stuntet, som det ble med så mange spilere ute med sykdom/skader/suspensjoner, fungerte overraskende bra i en omgang. etterpå ble det vel kanskje mer som forventa. Med høyresida Nordvik-Solli-Essediri, kan man vel ikke sette all verdens krav. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 19.11.2006 19:07 Post subject: |
|
|
Godkjent 1. omgang av RBK og 2. omgang beviser at vi trenger 2 nye midtstoppere + 1 sentral midtbanespiller!! Dette bør gjøres umiddelbart! Det er tragisk at RBK reiser til kampen med kun 14 spillere! _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.11.2006 19:09 Post subject: |
|
|
Nero wrote: | Tettey var dårlig, han må alvorlig begynne med skytetrening.
|
Er enig i at Tettey virker ute av form for tiden, og spesielt i andreomgangen var under pari, og da særlig i det defensive arbeidet.
Men skuddene hans? Han hadde to skuddforsøk i dag. Et dårlig og et meget bra forsøk, så skjønner ikke helt den kommentaren. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 19.11.2006 19:14 Post subject: |
|
|
Det er bare det at han, har hatt så mange dårlige skuddforsøk i de kampene jeg har sett han. Burde forvente å se en positiv utvikling, men synes den går i negativ retning.
Last edited by Nero on 19.11.2006 19:14; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 19.11.2006 19:14 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Men skuddene hans? Han hadde to skuddforsøk i dag. Et dårlig og et meget bra forsøk, så skjønner ikke helt den kommentaren. |
Jeg tror det inntrykket er skapt over hele sesongen. Mange av skuddene til Tettey er svært dårlige, enten langt utenfor eller tilbakespill til motstanderens keeper. Han har også mange gode skudd, men den andelen bør betraktelig opp. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 19.11.2006 19:15 Post subject: |
|
|
er veldig tilfeldig hvor ballen havner når Tettey skyter, skuddtrening er helt klart på sin plass. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 19.11.2006 19:17 Post subject: |
|
|
Syns forøvrig at Hyka var veldig lovende. Noen her som sa det motsatte... Synes han viser stor fotballforståelse, og han har god teknikk. Tross hans ikke så overveldende størrelse greide han å holde på ballen i flere pressede situasjoner. Har tro på han! |
|
Back to top |
|
 |
|