| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
larsarus Legende

|
Posted: 15.11.2019 00:18 Post subject: |
|
|
Om ikke Ola By Rise, så kanskje John Arne Riise?  |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 15.11.2019 00:19 Post subject: |
|
|
Tror ikke han er ledig. Er vel opptatt med kjendismødre. Kan jo prøve seg på Berit Riise? _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.11.2019 00:29 Post subject: |
|
|
Jeg likte innlegget om Ola By. Men det ble ikke presentert noen argumentet for han som sportsdirektør. Jeg ville elsket å ha Ola By som styreleder. Koteng kan konsentrere seg om det han kan - kjøpe og parkeringsplasser.
Innlegget til 2mas om Coolen er sålangt det beste forslaget. Kanskje han kan overtale Heerkes til å ta hovedtrenerjobben? |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 15.11.2019 00:51 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Joestlaachmkr wrote: |
Hørt om "Don Ø" som fikk FC København til og bli nordens største fotballklubb? | Don Ø hadde svært så flinke Carsten V. Jensen som sportsdirektør. En mann som hadde passa fint inn i RBK. Dessverre så gikk han fra FC Nordsjælland til Brøndby her i sommer. Og ønsker neppe å avslutte det prosjektet allerede nå. |
Korrekt, men det var "Don Ø" som bygget opp FCK til den klubben de er i dag og som sørget for at FCK gikk forbi Rosenborg i kampen av norden. Et annet eksempel på suksessrike forretningsmenn som ikke hadde noen tidligere erfaring fra fotball er Tottenhams direktør Daniel Levy. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 15.11.2019 01:37 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Coolen er ikke så dumt forslag, og sannsynligvis av de beste realistiske. Han har, slik jeg ser det, flere kvaliteter som passer rollen:
- Erfaring fra (relevant) organisasjonsledelse
- Inngående erfaring og kompetanse mot utviklingsavdelingen
- Kan 4-3-3 både i teori og praksis
- Nettverk i Eggen-fotballens Mekka
Han huker i hvert fall av langt flere bokser enn de andre vi har hatt i rollen de siste 20 årene. Tilsammen, til og med. |
Jeg mener hans kandidatur er sterkt overdrevet. Han har såvidt jeg vet lite ledererfaring, og ingen på dette nivået. Ingen hadde hørt om han før i fjor høst, ikke engang pressen visste hvem han var, så hvor mye nettverk han har er høyst tvilsomt. Og det virker ikke akkurat som om et nettverk i Nederland har noe å si, da de gode talentene der vil spille for Ajax og PSV, ikke Rosenborg. Har det vært nederlendere her i Norsk fotball noen gang? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.11.2019 02:04 Post subject: |
|
|
Edwin van Ankeren. Så hadde Haugesund en tredjekeeper ved navn Moolenar.
Personlig så har jeg mer tro på Coolen enn eventuelle andre jeg klarer å se at de skal dra opp av hatten. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.11.2019 08:14 Post subject: |
|
|
| Joestlaachmkr wrote: | | Et annet eksempel på suksessrike forretningsmenn som ikke hadde noen tidligere erfaring fra fotball er Tottenhams direktør Daniel Levy. |
Levy er ikke direktør, han eier klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.11.2019 08:47 Post subject: |
|
|
| m1chael wrote: | | Zorac wrote: | Coolen er ikke så dumt forslag, og sannsynligvis av de beste realistiske. Han har, slik jeg ser det, flere kvaliteter som passer rollen:
Han huker i hvert fall av langt flere bokser enn de andre vi har hatt i rollen de siste 20 årene. Tilsammen, til og med. |
Støttes 100%! |
Er coolen en klar leder som røsker tak i ukultur som har satt seg i klubben? Nei. Coolen er en grei og snill fyr som er sikkert flink med talenter.,
Vi må ha en som røsker tak i ting. En som kan fortelle Mike Jensen hvorfor 2-2 kampen mot KBk ikke er en Ok prestasjon. En som kan fortelle Andre Hansen at man har ingneting å gjøre i RBK når man ønsker seg pause fra Europa for å få tid til å trene.
En som har fokus på detaljer. Hvis man vet at det mangler en god keepertrener så tar man grep og fjerner Jamtfall.
En som har fokus på toppidrett. Kosthold, treningshverdag, restitusjon, mengde, skadeforebygging, kvalitetssikring og dataanalyse.
En som kan utvikle spillerlogistikken. Ikke flere 12 millioner kjøp av en 33-åring fra Bundesliga 8
En som kan fjerne etablerte spillere som ikke bør være her. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.11.2019 08:54 Post subject: |
|
|
| senador wrote: |
Er coolen en klar leder som røsker tak i ukultur som har satt seg i klubben? Nei. Coolen er en grei og snill fyr som er sikkert flink med talenter.,
|
Dette har du belegg for å si? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.11.2019 09:06 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | senador wrote: |
|
Ser jo på måten han prestere som trener. Det var la det skure og gå.
Hva har coolen vist som sportsdirektør tidligere? |
|
| Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 15.11.2019 09:10 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Joestlaachmkr wrote: | | Et annet eksempel på suksessrike forretningsmenn som ikke hadde noen tidligere erfaring fra fotball er Tottenhams direktør Daniel Levy. |
Levy er ikke direktør, han eier klubben. |
Levy eier Tottenham men han er også direktør i klubben, noe som han har vært siden 2002. Og det er Levy som sakte men sikkert har bygget opp Tottenham fra å være en lettmelk-klubb til å bli en maktfaktor i engelsk og europeisk fotball. Samtidig så har det gått motsatt vei for Arsenal etter at David Dein gav seg i 2008.
Last edited by Joestlaachmkr on 15.11.2019 15:54; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 15.11.2019 10:18 Post subject: |
|
|
Jeg ønsker meg en sportslig leder si kan være litt sirkusdirektør. Som ikke er redd for å sette frem kassa når det stormer, og som kan fremme RBK-verdiene om åpenhet, folkelighet og samfunnsengasjement. En SL som kan delegere, stille krav å få fram det beste i de rundt seg. Som er sulten og tåler 24/7- trykket.
Jeg vet ikke hvem dette er, men jeg vil ha noen med ledererfaring, utdanning og pondus framfor "Har spilt fotball før". _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.11.2019 10:30 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: |
Personlig så har jeg mer tro på Coolen enn eventuelle andre jeg klarer å se at de skal dra opp av hatten. |
Dette er nok det beste argumentet for Coolen. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 15.11.2019 10:34 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Inge Andre Olsen er bankers. |
Oser kjeltring av nesten alt han foretar seg _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 15.11.2019 10:50 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | ...... noe som er problematisk med tanke på at de har signalisert ett aktivt vindu. |
.... aktivt vindu gjennom salg av spillere for å slanke troppen og spare penger, så det går nok greit  _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 15.11.2019 10:50 Post subject: |
|
|
| Ola By Rise som vår neste styreleder når den tid kommer er ihvertfall det beste forslaget jeg noensinne har sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 15.11.2019 11:05 Post subject: |
|
|
Mitt forslag er Jan Aage Fjørtoft. Erfaring både som spiller, trener, manager, administrator, ledelse, fulgt med mye som journalist, en fargeklatt og humørspreder.
Last edited by Nidarosballklubb on 15.11.2019 11:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 15.11.2019 11:05 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Coolen er ikke så dumt forslag, og sannsynligvis av de beste realistiske. Han har, slik jeg ser det, flere kvaliteter som passer rollen:
ENIG _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 15.11.2019 11:22 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Det siste Zorbeltuss sier der. By Rise har vært utenfor fotballen lenge. En sportsdirektørstilling hvor spillerlogistikk står sentralt stiller visse krav til kunnskap om marked og et kontaktnettverk. Man så med Hoftun at det ikke holder å være klubblegende og en trivelig fyr i en slik stilling. |
Nå er jeg ikke særlig fan av By Rise i denne rollen uansett, men dette avhenger vel mye av hvordan vi setter opp sportslig avdeling. Når det kommer til spillerlogistikken ser jeg ikke noe problem i manglende kontaktnettverk. Dette er noe som kan løses ved hjelp av speidere.
Det jeg er mer skeptisk på er "informasjonsnettverket" som sprer tanker og ideer om spillerutvikling, "spillutvikling" og klubbutvikling. Det å f.eks. ta en tur til Leipzig, Barcelona, Zagreb, Amsterdam, Manchester og Liverpool etc for å lære nye ting. Det var vel mye snakk om at KI skulle reise både til Nederland og England for å studere, men dette er like viktig på SL-nivå som på trener-nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.11.2019 12:35 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | enojado wrote: | | senador wrote: |
|
Ser jo på måten han prestere som trener. Det var la det skure og gå.
Hva har coolen vist som sportsdirektør tidligere? |
Synes det blir tynt å argumentere for hva folk har gjort tidligere skal ha en betydning for om man gjør en god jobb eller ikke. Er vel profilen vi er ute etter, og min personlige mening er at vi har behov for en profil som er "drivende" og får ting til å skje. Har man ikke godt nok nettverk er man intelligent nok til å forstå at man skaffer seg det. Enig med deg at det er behov for å røske opp i en del folk og prosesser og at behovet er å ha en sterk leder. Men i fotballverden mener nå jeg at det er vel så viktig å ha folk med høy "drive" og "intelligens". Om Coolen er riktig eller ikke har jeg ingen formening om. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.11.2019 13:43 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke helt hva annet han skulle gjort i sin korte periode som trener. Det er fortalt gjentatte ganger at det var tynt med folk på trening grunnet skader, kampprogram og landslagsoppdrag, og de "få" ordentlige fellestreningene han hadde gikk til kampforberedelser.
Spillerne visste også at han var en mellomløsning, så det var neppe hverken tid, plass eller posisjon til å ta opprydning i noe som helst utover småjusteringer i banespill. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 15.11.2019 14:44 Post subject: |
|
|
| Nå har så godt som alle skreket etter å få avsatt SIB lenge. Så er det så skremmende å lese at man tror det seriøst blir bedre om man hiver inn Basma,Coolen, Ola By, Fjørtoft,Riise,Dorsin osv. Hva er det de har gjort som skulle tilsi at de skulle være en god sportsdirektør for oss. Det største problemet med at SIB går etter nettopp det. Det er ikke lett å finne bedre kandidater til stillingen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.11.2019 15:06 Post subject: |
|
|
Jeg vet jo at du er en varm forkjemper for Bjørnebye, og vurderingen din er litt farget av det, vil jeg påstå.
Mange av oss andre ser også problemet med å rekruttere den der virkelig gode sportslige lederen som faktisk kan være en drivkraft i utviklingen av klubben. Vi synes ikke, derimot, at å finne en bedre kandidat enn Bjørnebye høres ut som noen avskrekkende jobb. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.11.2019 17:08 Post subject: |
|
|
Kanskje en manager ville vært bedre?
Uansett: Coolen KAN være et alternativ. Men det største ankepunktet for min del mot Coolen er at en SD-rolle krever at man har et visst "kremmer-gen", nettverk man kan dra nytte av, forhandlingsevner etc.
Det er ikke nok å være fotballfaglig god.
Det kan fort bli dyrt når forsiktige Coolen forhandler pris med sluggerne nedover i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.11.2019 17:16 Post subject: |
|
|
Tja, er det så mye reelle forhandlinger i slike saker, da? En spiller har vel en anslagsvis gitt markedsverdi, og det er vel vanskelig å få denne vesentlig opp eller ned? Det handler selvsagt også en del om hva spilleren selv vil.
Det viktigste å finne de rette spillerne; det er uansett dyrere med bomkjøp uavhengig av hvor mye de er forhandlet ned i pris. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|