English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yann-Erik de Lanlay
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.09.2019 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er konstruktivt å kritisere kontraktsforslaget på bakgrunn av skadehistorikken til spilleren, slik jeg oppfatter det. Uttalelsen til Koteng blir jo også høst relevant i denne saken. Hvorvidt Horneland ønsker han videre eller ikke aner jeg ikke, men om spilleren ikke tåler hard trening sliter jeg med å se det for meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 27.09.2019 09:48    Post subject: Reply with quote

Det var ikke kritikk mot selve kontraktsforslaget jeg kommenterte. Jeg sliter med å se for meg at spillere får tilbud om ny kontrakt mot treners ønske. Og synes s det er rart å tenke i de baner. Men for all del, det er jo lov å spekulere. Samtidig kan man spørre seg om ikke kritikken blir mye mer berettiget om man baserer det på fakta.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.09.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler ikke på at trener og SL samsnakker om hva de kan tilby en spiller i forbindelse med en ny kontrakt. Det jeg savner er den grunnleggende strategien som legger føringer for hvem som tilbys ny kontrakt og hvem som ikke gjør det, når disse avgjørelsene tas, og hvilke konsekvenser det får for hva som skjer i vinduene forut.

Etter min mening er en skadeplaget, ikke lenger ung, og aldri helt tilstrekkelig god og ikke minst effektiv De Lanlay en åpenbar spiller som skal ut nå, når klubben har en uttalt målsetning om å få ned antall spillere under kontrakt i A-stallen. Spilletid og bidrag matcher overhodet ikke lønn og (nasjonal) status, og det ville vært tåpelig å forlenge en kontrakt på betingelser andre klubber med større behov for spilleren ikke vil kunne matche og vel så det. Ja, kanskje tåpelig i det hele tatt, dersom man faktisk ønsker å gjøre plass til reelle utfordrere til førstevalgene i stallen i de kommende vinduene.

Hvis De Lanlay også får kontraktstilbud nå, da regner jeg med at alle A-lagsspillere får tilbud om forlengning før kontrakten står i fare for å gå ut, og jeg ser ikke helt hvordan vi skal få ned verken antallet kontraktsfestede spillere eller den stadig økende snittalderen dersom ingen selges og alle får forlengelse.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.09.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

@Montana mitt innlegg var ikke noe kritikk av SIB. jeg sliter bare litt med å skjønne hvorfor klubben prøver å forlenge med Yanni. det passer dårlig med det Koteng sa om hvordan klubben skulle drives fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 27.09.2019 14:49    Post subject: Reply with quote

Jeg er glad i de Lanlay. Det er en spiller som alltid løper, alltid vil og noen ganger lykkes han også. Jeg har ingen problem med å forstå at han vil et ated han er førstevalg, men samtidig vil han skape et tomrom i stallen vår - om de ikke blir enige.

Det som bekymrer meg mest, er i grunnen at jeg ikke har tro på at de evner å signere en spiller som kan erstatte de Lanlay hverken som troppspiller eller som backup til høyrebacken.

Når jeg tenker meg om, er vel det siste som er den største bøygen. Hvem skal være backuphøyreback neste år? Gjertsen?

Men det er vel det som hindrer ny kontrakt også. Jeg mistenker de Lanlay vil være mer enn en backup på en posisjon han ikke vil spille i.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 27.09.2019 18:58    Post subject: Reply with quote

Tror virkelig ikke det blir vanskelig å erstatte en spiller som så og si ikke har bidratt nevneverdig i klubben de siste 4 årene annet enn med lønnsutgifter. Håper for hans og klubbens del at han finner seg en ny klubb. Trist med Yann-Erik for skadefri kunne han vært en sentral spiller for klubben men skadene ødela alt.

Bare får å vise hvem som har jobbet for lønningen sin:

Yann-Erik de Lanlay
2019 = 14 kamper / 9 fra start (767 min)
2018 = 17 kamper / 9 fra start (846 min)
2017 = 8 kamper / 4 fra start (330 min)
2016 = 17 kamper / 16 fra start (1211 min)
2015 = 12 kamper / 10 fra start (828 min)


Mike Jensen
2019 = 19 kamper / 19 fra start (1611 min)
2018 = 28 kamper / 28 fra start (2520 min)
2017 = 29 kamper / 26 fra start (2318 min)
2016 = 28 kamper / 27 fra start (2350 min)
2015 = 29 kamper / 27 fra start (2466 min)
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.09.2019 19:52    Post subject: Reply with quote

Å resignere de Lanlay gir kun mening om lønnsnivået er tilpasset bidragene. Vi kan ikke ha spillere som de Lanlay og Helland som førstevalg, av den enkle grunn at de knapt er tilgjengelig i halvparten av kampene vi spiller i løpet av en sesong. Og med den økonomien vi har, så kan vi heller ikke ha 2. og 3. valg med flere millioner i årslønn.
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 27.09.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Topp 3 ting jeg husker best fra De Lanlay:
* 3-0 mot Norrköping
* utligningsmålet hjemme mot Dundalk
* skader
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.09.2019 21:10    Post subject: Reply with quote

Husker han best som høyreback, egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 27.09.2019 21:36    Post subject: Reply with quote

Selv hadde jeg nesten glemt at han fortsatt var i klubben til tråden dukket opp
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 23.12.2019 11:30    Post subject: Reply with quote

Bekreftet ferdig.

https://www.rbk.no/nyhete...-rosenborg
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 23.12.2019 13:10    Post subject: Reply with quote

Synd men sant. Med kontinuitet i trening og kamper hadde dette vært en helt annen historie. Bra potensiale i DøllandLie, synd det bare kom til syne i korte perioder om gangen. Det er bare å ønske lykke til videre.

Viking?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 23.12.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært stor fan av de Lanlay. Han ble bedre og bedre og var skikkelig god da han ble skadet. Etter det har han ikke kommet tilbake til det samme nivået. En del fine mål har det blitt - jeg synes det mot Brann er det beste - mister kontrollen i et sekund med to mann på seg, men dribler dem av likevel, finter neste Brannmann ut til venstre og klinker ballen i gållen.

Link til Brann-målet:
https://www.youtube.com/w...a_5xf9y_kI

Veldig trivelig og likandes kar. Kan fort få fast plass på Viking neste sesong.

Takk for laget og for innsatsen!
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.12.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

de Lanlay var alltid en litt for begrenset spiller for min smak.

God til å føre ball, gode tyngdeoverføringer og en slegge av et høyrebein, men alt for tunnelsynt til å være noen regelmessig poengplukker. Hadde kanskje kunnet fungert med mindre skader og i en spisset rolle (godstog på skinner) under en ekstremt tydelig trener, men slik det ble har han rett og slett vært i Rosenborg for lenge uten å bidra på nivået lønn og status skulle tilsi. Mellom den skuddårlige raketten i krysset blir det veldig mye tripping og dribling inn i ufarlige rom.

Lykke til videre, uansett hvor det blir, for han har alltid virket som en sympatisk og lojal spiller som yter sitt beste.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 23.12.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Klar for Viking
https://www.viking-fk.no/...morkeblatt
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 23.12.2019 15:17    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre. Synd han aldri fikk til å spille bra over tid pga alle skadene.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.12.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Trist han drar. En spiller som egentlig er mer enn god nok til å brukes i RBK, men som dessverre har vært alt for plaget med skader. Uansett en utrolig fin fyr og en fantastisk profesjonell person jeg kommer til å savne i klubben.
Lykke til i Viking Dølle. Jeg er sikker på at du kommer til å gjøre det bedre neste år enn våre vinger. Razz
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 25.12.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

Helt ok, med den skadefrekvensen. I konstant opptrening, og fikk bare glimtvis ut et høyt potensiale. Lite bråk med ham, kanskje litt vel tam? Lykke til videre YEDL, håper du utkonkurrerer Tripic.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.12.2019 12:36    Post subject: Reply with quote

Synd at skadene skulle ødelegge så mye for Yanni. En god spiller som garantert ville hatt fast startplass, om ikke skadene hadde satt han tilbake gang på gang.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37
Page 37 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb