View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 23.09.2019 13:40 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Forstår det som at Akintola enten er skadet eller i "fryseboksen" for øyeblikket. |
Ja, eller at når Akintola alikevell hadde 3 kampers karatene så var planen å gi vikaren kontinuitet i vikariatet. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.09.2019 13:50 Post subject: |
|
|
Glemmer vi at vår faste venstrekant ikke er junior, og sikkert fint kunne ha bekledd en høyre kantrolle mot en sånn motstander for å gi plass til Ceide?
Hvis det alternativet er helt ute, så blir det jammen ikke mange minuttene på Ceide i høst når ingen motstander er svak nok til å fravike fra plan A. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.09.2019 14:04 Post subject: |
|
|
Han ønsket nok å beholde kontinuitet på venstre med Adegbenro, når han mistet Akintola da tenker jeg. Har aldri sett han spille høyrekant, kanskje han suger der. |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 23.09.2019 14:25 Post subject: |
|
|
Adegbenro startet på høyre under Rini da han kom tilbake fra skade. Så helt hjelpeløs ut og ble raskt flyttet over til venstre, der han med en gang var langt bedre. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.09.2019 14:28 Post subject: |
|
|
Jojo, kanskje han suger på høyre etter Samuel-standard, men er ikke det likevel sannsynligvis bedre enn Søderlunds beste kamp som sidespiss?
Han har jo ikke 'mistet' Akintola. Akintola var hundre prosent tilgjengelig mot Linz, og hvis Horneland var desperat etter å opprettholde kontinuiteten i førsteelleveren i de viktigste kampene, og anså oppstillingen med to vingspillere som best, så hadde selvfølgelig Akintola spilt fra start i den. Når han velger Søderlund fra start i Østerrike, så kan man ikke snakke om reserveplaner som om dette sidespissprisjektet ikke er noe Horneland har veldig tro på. Med mindre man da også tror at Mjøndalen-kampen var så langt framme i bevisstheten at Linz-kampen ble ofret for å gi rolletrening til Søder før møtet med bruntrøyene.
Den typen spekulasjon ser jeg derfor på som ren avsporing av debatten. Man må i alle fall innse at dette er et trekk Horneland i utgangspunktet ønsker å gjøre, nå når vi har Maars Johnsen i stallen, og diskutere løsningens plusser og minuser ut i fra tanken om at det er en ønsket utvikling fra trenernes side, så får vi se om Horneland slår retrett på det, slik han gjorde i mai, eller om han velger å være sta på sin filosofi, som han gjorde i mars/april. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.09.2019 14:34 Post subject: |
|
|
Quote: | Til tross for det, vil ikke Horneland si at formasjonsendringen er kommet for å bli.
– Nei, det har jeg aldri sagt. Men jeg har sagt det har vært en mulighet for oss nå mens Pål André (Helland) har vært ute med skade en måneds tid. Emil (Konradsen Ceïde) er klart best på venstresiden, Yann-Erik de Lanlay er skadet og Akintola er suspendert. Et naturlig valg og jeg synes samarbeidet fungerte fint i dag, sier Horneland etter Mjøndalen-seieren. |
edit:
Så kan man spekulere i hvorfor ikke Akintola spilte mot Linz. Med tanke på at han ikke en gang kom inn fra benk så antar jeg det er fordi han er i fryseboksen til karantenen er sonet. "Sånn gjør vi ikke i Rosenborg"-style.
Å flytte om på Adegbenro som har gode relasjoner på venstresiden for å få inn en junior uten mange a-kamper i beina på venstrekant, er ikke noen åpenbar løsning ihvertfall.
Det vi må være enig om er at Horneland sier at dette ikke i utgangspunktet er en permanent løsning, og at han med Akintola og Helland tilbake vil ha flere muligheter.
Last edited by Hedning on 23.09.2019 14:37; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.09.2019 14:36 Post subject: |
|
|
I rest my case. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 23.09.2019 14:48 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Det vi må være enig om er at Horneland sier at dette ikke i utgangspunktet er en permanent løsning, og at han med Akintola og Helland tilbake vil ha flere muligheter. |
NÃ¥ er dette ikke faktisk det han sier.
Han vil ikke på direkte spørsmål bekrefte at det er en permanent løsning, han sier at det ikke nødvendigvis er det, og at returnerende spillere vil gi flere muligheter. Så med utgangspunkt i det han sier kan det utmerket godt være at dette er plan A fremover, og den oppstillingen Horneland har mest tro på, men at han naturligvis ikke vil forskuttere at den har uendelig tillit også når han har andre troverdige alternativer.
Helland og De Lanlay har jo mer eller mindre vært frosset i karbonitt siden mai, så det gir lite mening å snakke om disse to som konkurrenter til Søderlund i førsteoppstillingen. Det handler om valget Akintola vs. Søder, og der gir det selvfølgelig grunn til fundering når Akintola også havner i fryseboksen under den viktigste kampen i høst, sett opp mot trenerens egne uttalte målsetninger for sesongen.
Jeg synes også det er verdt å minne om at det var Mjøndalen vi møtte, og jeg for min del synes ikke det er en type motstander som fordrer at vi legger all spillestil og framtidssatsning til side for å krangle til oss et resultat. Det må gå an å ta litt risiko for å gjøre andre spillere klare for senere anledninger, vi må ikke fylle på kjøttvekta og ta minimal risiko. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 23.09.2019 14:58 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Glemmer vi at vår faste venstrekant ikke er junior, og sikkert fint kunne ha bekledd en høyre kantrolle mot en sånn motstander for å gi plass til Ceide?
Hvis det alternativet er helt ute, så blir det jammen ikke mange minuttene på Ceide i høst når ingen motstander er svak nok til å fravike fra plan A. |
+1
Måten Adegbenro spiller på er ikke akkurat sånn at det hyler relasjon bestandig da han ofte legger i vei på et dribleraid og slår inn, i det siste mest til Skybert som ikke har klart å omsette sjansene til mål.
Tror også at Søder kunne fungert bedre på venstre kant som høyrefoting (vet at Adegbenro også er høyrebeint, men innleggskvaliteten ville da skutt i været for hans del, Søder legger jo ikke inn uansett).
Edit: Må bare legge til at med nye folk på indreløperplass på begge sider kan man ikke si at man bygger videre på gamle relasjoner der i alle fall. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 23.09.2019 16:15 Post subject: |
|
|
Jeg forstår virkelig ikke at noen kan bruke som argument at det fungerer bra/greit med Søderlund på ving ut fra kampene mot Lillestrøm og Mjøndalen. Vi snakker om det 3 og 5 laget i serien som har sluppet inn flest mål og to veldig svake lag. Mot svake lag så sier det seg selv at spillere med middelmådige ferdigheter klarer seg mye bedre enn mot gode lag. At noen kan forsvare Søderlund på ving er utenfor min forståelseevne.
Jeg tror faktisk Horneland elsker å ha Søderlund på vingen og drar snoppen om kvelden når han tenker på det og går over kampen i hodet sitt. Bjørnebye gjor en grusom jobb, men når Horneland faktisk får de spillerne han ønsker seg, når vi nå ser hva han liker og hva slags spillere han foretrekker så kan vi se langt etter hurtige, tekniske spillere i en vakker 4-3-3. Hadde det vært mulig hadde sikkert Horneland klonet Søderlund for å hatt han på venstre ving også. Nei, dette blir nitriste greier. _________________ Når Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka) |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.09.2019 16:42 Post subject: |
|
|
Håper bare at han ikke går i Kåre-fella og blir høy på seg selv. Frykter snikinnføring av Hornelandsk 442 rennietti. Nå som laget endelig har (hadde) begynt å fungere kan jo det være en fristende tanke. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 23.09.2019 17:28 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Han vil ikke på direkte spørsmål bekrefte at det er en permanent løsning, han sier at det ikke nødvendigvis er det, og at returnerende spillere vil gi flere muligheter. Så med utgangspunkt i det han sier kan det utmerket godt være at dette er plan A fremover |
Hehe, jeg gjenga det ikke ordrett nei, men det gjør altså ikke du heller.
Quote: | Til tross for det, vil ikke Horneland si at formasjonsendringen er kommet for å bli.
– Nei, det har jeg aldri sagt. Men jeg har sagt det har vært en mulighet for oss nå mens Pål André (Helland) har vært ute med skade en måneds tid. |
Han har fått spørsmålet:
"Er denne formasjonsendringen en permanent løsning?"
Og han har svart:
-Nei, det har jeg aldri sagt.
Dette heller altså klart mot nei, uten å være et difinitivt nei.
SÃ¥ sier han:
"Jeg har sagt at det har vært en mulighet for oss nå mens Pål har vært ute med skade en måneds tid".
I det kan vi lese at med Pål tilbake, så er han også et alternativ.
Pål er angrepsspiller og konkurrerer både med Adegbenro, Søderlund og Johnsen. Mest aktuelle konkurrenter er de to sistnevnte, da med den som får bli som midtspiss. Løsningen har uansett hvem det er som får spille midtspiss den fordelen at alle spiller på sin foretrukne plass.
Å få dette til å bli "Det kan utmerket godt hende at dette er plan A fremover", er en rimelig sterk dreining av faktum og spekulasjon på høyt plan.
Quote: | - Er du litt sta og tenker at dette skal jeg få til når folk kritiserer?
– Nei, jeg har ingen problemer med kritikken. Men jeg synes det ofte slites med å se nyanser i ting. |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.09.2019 02:46 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Frykter snikinnføring av Hornelandsk 442 rennietti. |
zaphod81 wrote: |
Helland og De Lanlay har jo mer eller mindre vært frosset i karbonitt siden mai, så det gir lite mening å snakke om disse to som konkurrenter til Søderlund i førsteoppstillingen. Det handler om valget Akintola vs. Søder |
FanFraSør wrote: |
Jeg tror faktisk Horneland elsker å ha Søderlund på vingen og drar snoppen om kvelden når han tenker på det og går over kampen i hodet sitt. |
Jeg registrerer at så fort et av vingalternativene, nå i Helland ble klar så får tilsynelatende Søder-på kant prosjektet en brå stopp. Snart har vi Akintola tilgjengelig også. |
|
Back to top |
|
 |
Hjerpbakk Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 28.09.2019 12:50 Post subject: |
|
|
– Hvis jeg, da dere overtok 21. januar, hadde sagt hvordan det ville se ut drøyt åtte måneder senere, ville dere vært fornøyd?
– Nei, er du gal, vi har langt fra vært dominerende nok. Fra kampen mot Brann, i slutten av mai, har det vært akseptabelt. Men heller ikke noe mer. I Europa har vi vært ganske bra, bortsett fra den siste kampen. Nå er i hvert fall retningen vår satt, og det handler om å løfte standarden, sier Eirik Horneland. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 28.09.2019 13:06 Post subject: |
|
|
Han har i alle fall et realistisk syn på hvor vi er for øyeblikket. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.09.2019 13:24 Post subject: |
|
|
Horneland er fantastisk bra på intervju. Det betyr ikke at dette går til himmels, men han er i alle fall en super ambassadør. Håper han får skikkelig dreis på laget snart. Det har vært tendenser, men vi sliter fortsatt for mye med gode lag, og ikke minst med lag vi burde kjøre over. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.09.2019 13:41 Post subject: |
|
|
Hmm er det treningsdressen til Haugesund Emberland rusler rundt i? Tør jeg foreslå noe sort-hvitt istedenfor? Gjør seg liksom litt bedre i avisen... |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 28.09.2019 15:01 Post subject: |
|
|
fremdeles er det bare den perioden man er inne i CL-kval at laget spiller bra. dette fikk til og med Kåre til i perioden han ikke gadd å være på treningsfeltet. det tyder på at rapportene fra spillergruppa stemmer godt, det er kun når de bestemmer seg for å trøkke til i enkeltkamper eller små deler av sesongen det faktisk skjer noe.
Rosenborg må ta store steg i angrep mot etablert, ellers er det jaggu ikke mye fremgang å snakke om over en hel sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 28.09.2019 21:50 Post subject: |
|
|
Gleder meg til dette er over. Driter i hvem som tar over, Henriksen, Coolen, alt vil være et stort steg opp. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.09.2019 21:58 Post subject: |
|
|
Det hjelper ikke med mindre de andre Nøfferne blir med han ut og vi får inn noen i sportslig ledelse som har en filosofi som er forenlig med klubbens egen.
Da kan vi kanskje makte å skaffe oss en kompetent trener med riktig filosofi. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 28.09.2019 22:07 Post subject: |
|
|
Vi må fram, få mål. Han tar ut vingen som faktisk skaper sjangser og ubalanse, setrer inn en ny spiss...Brann er skikkelig sluttkjørt, så ta ut en midtbanespiller og sett inn spiss på slutten, kjør 424 og faktisk forsøke på å vinne!! |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.09.2019 22:41 Post subject: |
|
|
Nådestøtet, helt utilgivelig. Vi har latt oss blende av fysisk forbedring, men hva hjelper det når spillerne som han benytter er tvers i gjennom gråstein. Han tar ut de to som skaper noe og lar Helland og Søder spille. De to er symbolet på alt som er galt. Fy faen for en tosk av en trener. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 28.09.2019 22:46 Post subject: |
|
|
Quote: | Vi skulle forandre for mye på for kort tid. Vi burde tolket situasjonen bedre før vi gikk inn. Det vi endret på ... det blir som om Barcelona plutselig skulle spilt med to ankere og lavt press. Det kunne ikke gå, og det er svakt av oss at vi ikke skjønte det før vi startet jobben, sier Horneland. |
Har denne NFF mannen noe annet å komme med enn intensitet og trøkk? Noen som har sett på treningene som kan forklare hvordan vi trener på offensiv samhandling. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 28.09.2019 23:39 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | Det har vært tendenser, men vi sliter fortsatt for mye med gode lag, og ikke minst med lag vi burde kjøre over. |
Man kan vel dermed si at vi sliter litt mot de fleste? |
|
Back to top |
|
 |
|