English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 05.09.2019 20:36    Post subject: Reply with quote

RBK var da topp 10 her en periode🤗🤭
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 05.09.2019 20:45    Post subject: Reply with quote

Det er også en del eksempler på at Drillo valgte mellom jevngode spillere. Sørloth (Sr.) ble ofte benket for Fjørtoft. Solskjær spilte nesten ikke spiss på landslaget og den jeg husker best fra RBK i norsk drakt er kanskje Mini.

Det er kanskje bra at vi ikke har landslagsstjerner? Hovland bra i dag forresten.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 05.09.2019 22:32    Post subject: Reply with quote

Roar Strand startet mot Brasil i 98, så det hendte jo at de fikk være med.

Drillo var jo veldig kompromissløs under storhetstiden på å plukke hvem han mente passet best inn i kampplanen.

Semb derimot hadde sine favoritter som på død og liv måtte spille, selv om resultatet var en midtbanefirer bestående av to spisser, en midtstopper og Eirik Bakke.

Fra Drillo ga seg i 98 og fram til Eggen ga seg i 2002 så kunne vi strengt tatt bare ha lagt ned landslaget og latt RBK spille i rødt, hvitt og blått.

Det skal sies at det er enorm forskjell på hva Drillo hadde tilgjengelig og hvor fort utvalget falt i kvalitet under Semb, men Semb var da virkelig værre enn Høgmo når det gjalt å ta ut et lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.09.2019 14:16    Post subject: Reply with quote

Er vi fornøyd med sesongen så langt?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 06.09.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Gitt forutsetningene så ja, jeg er fornøyd med prestasjonene men ikke med overgangsvinduene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 06.09.2019 15:29    Post subject: Reply with quote

Vinduene er skitne for tida. Kanskje på tide å trekke rullegardina helt opp og ta fram vaskekluten.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.09.2019 15:32    Post subject: Reply with quote

Det korte svaret er nok nei, all den tid en 4.plass i ES ikke er godt nok for RBK, men det er noen formildende omstendigheter (primært den fysiske tilstanden til laget i fjor høst), samt at utviklingen har pekt i riktig retning. Uansett er det dog ikke godt nok med 4.plass med et lag som tok double sesongen før, uten å ha mistet noen nøkkelspillere i mellomtiden.

Jeg er fortsatt langt fra overbevist om at Horneland er riktig mann for RBK dog. Til det er vi for dårlig mot etablert og for dårlig til å omsette spillemessig overtak til sjanser og mål. Som jo også er en av hovedgrunnene til at vi fortsatt søler vekk en del unødvendige poeng i Eliteserien, sammen med narkolepsi anfall i forsvaret, hodeløse to-fots taklinger og albuer Razz

Gitt fremgangene de siste månedene er jeg nok en av mange som har gått fra "spark Horneland nå" kategorien til å være interessert i hvordan ting utvikler seg fremover, og det ville selvsagt vært helt feil å bytte trener igjen på nåværende tidspunkt.

I tillegg så er jeg bekymret over spillerlogistikken som er ført, og det at vi har en ganske aldrende stall hvor det begynner å bli ganske begrenset med salgsobjekter. Det kan gjøre generasjonsskiftet kostbart.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 06.09.2019 17:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Gitt forutsetningene så ja, jeg er fornøyd med prestasjonene men ikke med overgangsvinduene.


Gitt forutsetningene = vi hadde en annen trener i fjor og det var veldig mye å ta tak i. Etter 16. mai har det imidlertid vært ganske bra.

Årets prestasjoner og poengfangst, og dagens tabellsituasjon, vil være altfor dårlig for 2020, men i og med trenerskiftet så er jeg brukbart fornøyd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.09.2019 18:10    Post subject: Reply with quote

Tror vi nesten uansett ville ha røket på en eller annen form for smell, så jeg sier godkjent såfremt vi sikrer oss topp 3.

Fornøyd? Fornøydhet etter hvordan vi hadde funnet tilbake røttene i 2015 fikk oss opp i dette uføret. Fornøyd har man ikke lov til å være i mer enn tre sekunder av gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 06.09.2019 19:42    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg kan egentlig endre min mening til at jeg er misfornøyd med status men jeg forstår situasjonen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.09.2019 20:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt delt. Jeg tenker for ordens skyld i hovedsak på perioden post 16. mai, da perioden før i hvert fall delvis kan tilskrives faktorer dagens trenerteam ikke råder over.

Jeg er fornøyd med:

-Den generelle formstigningen
-Fysikken; vi holder endelig kamper ut igjen
-Vi ser bedre rustet ut mot Europa enn på mange år
-Hjemmestatistikken lukter igjen litt "fort Lerkendal"
-Flere spillere har hevet seg mye under nytt regime
-Europa League (og nesten CL), med mulighet for EL også neste år

Jeg er misfornøyd med:
-Vi skaper (og scorer) fortsatt for lite gjennom eget spill både i etablert og på overganger
-Vi har for mange enkle forsvarsfeil som gir billige baklengs
-Vi er veldig svake på plast
-Overgangsvinduene
-Enkelte klippekort som er merkelige om ikke uforsvarlige
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 06.09.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Men klippekort kan også være positivt. Nils Arne praktiserte klippekort hvert år. Funka jo det.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKtaus
Junior


Joined: 18 Apr 2019
Posts: 91

PostPosted: 06.09.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Ja, ganske, faktisk!

Jeg er direkte sjokkert over hvor dårlige vi er foran mål, samt at jeg får hjerneblødning når jeg tenker på megatabbene som til en stadighet dukker opp i forsvar. Men jeg har gått fra å nærmest lure på om Horneland var dobbeltagent med mål om å få oss på direkte nedrykk til OBOS til å like fyren. Jeg har gått fra å sukke meg gjennom dødskjedelige kamper til å mer og mer fryde meg over spillet.

Jeg er dog sterkt kritisk til jobben som gjøres rundt spillerlogistikk, og var like lite overrasket over resultatene, eller mangel på sådanne, av siste overgangsvindu som jeg var når Søder bommet på 100% sjanser i første halvdel av sesongen.

Men alt i slt - positivt overrasket over hva trenerteamet begynner å få ut av spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 06.09.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Problemet er kunstgress, straks de løser den koden så er det goodbye og god natt for resten.

Hvordan de har tenkt å løses vet jeg ei men enten så må det trenes mer på kunstgress eller bruke spillere som faktisk kan det underlaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.09.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Men klippekort kan også være positivt. Nils Arne praktiserte klippekort hvert år. Funka jo det.


Absolutt. Det er imidlertid vesensforskjell på å gi klippekort til Hoftun og Hovland. Samtidig er det fullt forståelig med klippekort til eksempelvis Reginiussen og Meling (uten å ta med manglende backup som argument).

Våre beste skal naturligvis være faste i elleveren så lenge de er kampklare, men det er ingen grunn til det for spillere som over tid viser at de ikke fortjener tilliten. Spesielt i sentrallinja.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 07.09.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Problemet er kunstgress, straks de løser den koden så er det goodbye og god natt for resten.


Problemet er vel hvis de ikke nødvendigvis er kunstgresset, men spillestilen som ikke tåler når ballen går litt for fort. Da er det ikke bare å bli god på kunstgress.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 07.09.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke og har aldri vært noen Hovland-fan, hovedsaklig fordi han er primitiv og for defensiv/feig i spillestilen sin. Men at Kåre, Coolen og Horneland alle har konsekvent valgt han foran andre og at også Lagerback gjør det en gang i blandt med sitt utvalg må nesten bety at han ikke er så elendig som han blir beskrevet som her inne, hvor han har blitt forumets hakkekylling nr 1. foran Hedenstad og Søderlund. Tydeligvis har Hovland positive aspekter i spillet sitt som ikke er så lett å se utenfra ellers ville han aldri høstet så mye tillit fra forskjellige trenere og startet for landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.09.2019 12:57    Post subject: Reply with quote

Enig med siste taler i at vi burde hatt i allefall én midtstopper som har litt mer å komme med enn å pælme ballen unna. En Strandberg-type som kan spille litt ball og støtte oppunder midtbanen.

Når det gjelder Hovland så er han jo faktisk en god stopper i utgangspunktet, og ville nok vært en bra stopper for oss også om han hadde greid å legge av seg disse hjerneblødningøyeblikkene hvor han tilsynelatende bare kobler helt ut og gjør helt utrolige feil. Man har ikke råd til å holde på slik på europeisk nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.09.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
ikke er så elendig som han blir beskrevet som her inne, hvor han har blitt forumets hakkekylling nr 1. foran Hedenstad og Søderlund. Tydeligvis har Hovland positive aspekter i spillet sitt som ikke er så lett å se utenfra ellers ville han aldri høstet så mye tillit fra forskjellige trenere og startet for landslaget.


Støtter dette. Forumet har en drøy tradisjonell evne til å fokusere svart/hvitt (pun intended). Men hans iboende tilbøyelighet til disse hjerneblødningene bakover, bidrar nok til dette bildet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.09.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Kritikken, det jeg har fått med meg, handler i all hovedsak om disse hjerneblødningene. Ser man bort fra disse er han en absolutt brukbar stopper (dog ikke riktig type til å komplementere Reginiussen), men hyppighet og konsekvens av disse er såpass alvorlig at det er umulig å komme forbi.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 07.09.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Joda, men når man kritiserer at Hovland har fått "klippekort" så sier man samtidig at det er andre som skulle ha spilt istedet. Før Serbecic ble utlånt var det mange som var overbevist om at han fortjente å spille mer enn Hovland, men det er nok ikke tilfeldig eller tildeling av klippekort som er grunnen til at Hovland gikk rett inn på laget da han kom og deretter har utkonkurrert alle om en startplass og iblandt også er foretrukket av Lagerback.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.09.2019 14:38    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å vite hva vi hadde fått om Hovland ble byttet ut med en av de andre stopperne på lønningslista, all den tid Hovland spiller så å si alt.

For min del sliter jeg med å finne en stopper med i nærheten av så høy feil- og tabbefrekvens i min tid som supporter, i hvert fall som samtidig er fast i laget. Og han har ikke de voldsomme ekstremferdighetene som "rettferdiggjør" så mange enkle konsentrasjonsfeil. Skjelvik, for eksempel, kunne gjøre en del rart spesielt i starten på karrieren som stopper, men hadde i tillegg fart nok til å ødelegge veldig mye i bakrom for motstander.

Hovland er "bare" en jevnt god (, men ikke eksepsjonell på noe felt) stopper med alt for høy feilrate på dette nivået, og da slår han i hvert fall i mine øyne negativt ut på kost/nytte-regnestykket enn hva vi bør kunne forvente.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
*Thor*
Senior


Joined: 13 May 2008
Posts: 146

PostPosted: 07.09.2019 23:04    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

For min del sliter jeg med å finne en stopper med i nærheten av så høy feil- og tabbefrekvens...


Øivind Husby?

Thor
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1559

PostPosted: 08.09.2019 10:14    Post subject: Reply with quote

Om gullet er gitt opp, tør vi også gi opp Europa-spill neste år? Ja, det suger, men det kan gi muligheter. Uten de ekstra kampene stiller det mindre krav til dybden i troppen. Det gir oss rom til å bygge en mer spisset og samspilt tropp med kortere vei inn for juniorene. Så de svake vinduene våre er plutselig ikke så farlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.09.2019 11:42    Post subject: Reply with quote

Å gi avkall på 100mill+ er ikke så farlig ? Det har drastisk innvirkning på satsningsevne, ranking og attraktivitet på spillermarkedet, i en periode hvor vi må utføre et generasjonsskifte fordi mange sentrale spillere begynner å dra på årene. Det er heller ingen garanti for at unge talenter evner å ta steget til å bli gode nok til å spille fast på et RBK-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 68, 69, 70  Next
Page 58 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb