| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hhem Proff
|
Posted: 09.11.2006 23:48 Post subject: |
|
|
| C.Sativa wrote: |
Fikk han ikke for den idiotiske nedrivingen av Brann-spilleren da? |
Det første kortet var pga nedrivingen, ikke kjefting. Helt klart kort! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.11.2006 23:53 Post subject: |
|
|
Jeg ser at flere skryter litt av Lund Hansen, men de fleste av dere er altfor kritiske til hans prestasjoner, synes jeg. Det frisparkmålet var en veldig spesiell situasjon siden Koppinen fintet han ut. Ting går fort og det skal mye til å ikke bli forvirret av slikt. Selvsagt kunne og burde han ha tatt den, men det var ingen blemme man kan dømme hans keeperegenskaper etter. Slikt skjer.
Hvis han skal det på sin kappe, så skal han også ha på sin kappe at han reddet ihvertfall tre "mål". En gang med Huseklepp på blankt hold, deretter Helstad og til slutt den kjemperedningen da han gikk ut i full strekk. Dessuten var han glimrende til å dekke målet og posisjonere seg da Helstad var frempå i førsteomgangen også. Lund Hansen var faktisk helt enorm en mot en. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.11.2006 23:58 Post subject: |
|
|
| Nei, attach. Det må gå an å si at 1-2 målet var en gigantisk keepertabbe. Men ja, han hadde flere meget gode redninger også. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 00:01 Post subject: |
|
|
"Kunne og burde tatt den" og "blemme", sa jeg.
Gigantisk er jeg ikke enig i. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.11.2006 00:01 Post subject: |
|
|
Han gjorde en ganske grov tabbe, men rettet det opp og vel så det. Jeg ble imponert over Lund Hansen i dag  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.11.2006 00:06 Post subject: |
|
|
At Lund Hansen var god i dag er vel å ta i litt, mildt sagt. Greit nok, alle kan gjøre en feil a'la det frisparkmålet. Men han hadde flere veldig dårlige inngrep i feltet som førte til farlige situasjoner. Men selvsagt skal det skrytes av at han gjorde flere gode redninger også, reddet et par mål. Alt i alt vil jeg gi ham middels karakter.
Når det gjelder diskusjonen om Tettey: flere her som singler ut ham på en urettferdig måte. Men i dag var han elendig.
Flere: Koppinnen var elendig. Dorsin dårlig. Sapara relativt usynlig; tror han også kan ha feiret litt for mye(?) Men noe går vel på banedekket, og at han spilte sentralt i 2. omgang. Tror vi trygt kan si at han gjør seg best som offensiv indreløper.
Storflor åpnet bra, men forsvant etter hvert. Burde likevel byttet ut Essediri først. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 00:10 Post subject: |
|
|
| At det går an å vurdere Lund Hansen så uproporsjonalt. Eller, det er jo ikke noe nytt at keepere vurderes slik. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.11.2006 00:14 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | At det går an å vurdere Lund Hansen så uproporsjonalt. Eller, det er jo ikke noe nytt at keepere vurderes slik. |
Hva mener du?
EDIT: Jeg ga både ris og ros. 3 meget gode redninger - 4 meget dårlige involveringer = middels prestasjon.
Jeg tror faktisk jeg vil si at Storflor var vår beste spiller i dag. Tror aldri jeg ville komme til å si det noen gang. Men han gjorde mye bra i første omgang, og det er merkelig at han ble byttet ut istedet for Essediri.
Last edited by Nero on 10.11.2006 00:20; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 00:19 Post subject: |
|
|
Visse ting vektlegges langt mer enn andre. Ofte trekker små glipper mer ned enn store prestasjoner trekker opp.
EDIT: Nettopp. Han hadde aldri i verden 4 meget store glipper som veier like tungt som kjemperedningene. Han hadde ei stor blemme og noe smårusk.
Last edited by attach on 10.11.2006 00:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 10.11.2006 00:22 Post subject: |
|
|
| Lund Hansen var, sammen med Storflor, RBKS suverent beste spiller i dag. Punktum. Tettey, Koppinen, Iversen, Sapara og Braaten var tarvelige. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.11.2006 00:24 Post subject: |
|
|
Mulig det. Men jeg vurderte det slik at Lund Hansen hadde en rimelig dårlig kamp, men så gjorde han plutselig noen gode redninger som trakk opp. Så for meg var det de gode prestasjonene som trakk ham opp til middels, ikke motsatt.
Det er forøvrig bra at han får kamptrening, det er det en ung keeper lærer best av. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 10.11.2006 00:24 Post subject: |
|
|
A.L.Hansen gjorde en gigantisk tabbe, noe mer er det ikke å si om den saken. Den skal keeperen ta, alltid!!!
Ikke mye positivt å si om laget i dag. Dagen i dag går i glemmeboka. Håper det tar seg opp litt utover i R/L, hvis ikke blir det fiasko, over og ut. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 00:27 Post subject: |
|
|
| Og den ballen han reddet i andreomgangen skal ikke en keeper ta, aldri! Men det gjorde han. Over og ut. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.11.2006 00:28 Post subject: |
|
|
| Tabben han gjorde i dag kan ikke forsvares, men han har endel gode en mot en redninger. Har dog sine tydelige svakheter i feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2006 00:39 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Jeg driter meg rett og slett ut på det målet. Da hadde jeg knapt vært borti ballen heller, så det føltes ikke noe godt, sier han til adressa.no. |
Jeg driter meg ut
Lund hansen er i hvert fald enig i at det er en meget stor tabbe. Men det viser til gengæld også noget karakter. Godt at se at han kan indrømme det, i stedet for en tandpirker-Johnsen metoden som blev brugt efter Zenit kampene. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 10.11.2006 00:46 Post subject: |
|
|
| tannpirker greia var etter kampen mot IFK, hvor han ble ditcha som førstevalg foran denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2006 00:48 Post subject: |
|
|
Alle som snakker om nytt seriegull, seier i Royal League og Champions League 2007 må holde kjeft fra nå av.
Den begredelige forestillingen som ble vist fra RBK sin side i denne kampen er en katastrofe. Det startet etter den første Brann kampen i Bergen. Mot Viking kunne vi se små tendenser til "labb labb-tempo" etter å ha scoret det første målet, men flaks gjorde at vi fikk 2-1 istedenfor Viking og 3-1 målet var ikke akkurat sportslig vakkert spill heller.
Fakta per dags dato:
1) Etter en god åpning, slipper spillerne seg ned og Brann styrer. De får en corner og Riseth konsenterer seg ikke og slipper spilleren sin, 1-1. Spillerne virker mer og mer umotiverte.
2) Essediri er redd for ballen, sparker den fortest mulig bort fra seg i alle situasjoner. Mangler selvtillit. Synes det er rart at han har vært best på trening. Han vil ikke bli noen suksess, vi må kvitte oss med ham.
3) Veldig lite bevegelse og mye "labb labb"tempo, spesielt Tettey er dårlig. Formkurven hans har gått nedover. Forstår ikke hvorfor han spiller istedenfor Skjelbred.
4) Koppingen og Kvarme er en av de verste midtsopperparene du kan sette sammen. Begge har dårlig pasningskvalitet til de grader.....
5) Iversen? Så lite av ham, men det er vell ikke så rart når han fikk mye vanskelig å jobbe med.
6) Det ble litt mer fart når skjelbred kom inn, men det hjalp lite.
7) Vi må ha forsterkninger i forsvar, en teknisk midtsopper og et midtbaneanker som er mye bedre teknisk enn Riseth(spesielt med tanke på pasninger av forskjellig type), men innehar hans defensive kvaliteter.
8 ) Trodde de skulle ta turneringen seriøst, men ingenting tyder på det. I tillegg brukte de en keeper som ikke har hatt kamptrening på flere måneder(men renger med at Lars Hirchfeld er skadet?)
9) EN ELENDIG DOMMER!!!!! (men han er ikke hovedgrunnen til tapet unasett)
10) Taper vi 3-1 mot Brann i dag, så skal det veldig mye til for at vi skal klare å knuse FCK i en eventuell finale i april. En del spark i ræva må til hvertfall. Håper Tørum har satt i gang restitusjonstrening allerede.
Så folkens der er mye å jobbe med før vi er der vi skal være for å si det slik.
Last edited by senador on 10.11.2006 00:53; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.11.2006 00:52 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Alle som snakker om nytt seriegull, seier i Royal League og Champions League 2007 må holde kjeft fra nå av. |
Jeg må nesten le litt. Du synes kampen sier så mye om hvor vi står? Den sier meg bortimot ingenting ihvertfall. Den er et hvileskjær. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2006 00:54 Post subject: |
|
|
| Jeg håper du har rett om at dette var bare et hvileskjær, men det jeg så var en katastrofe. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 10.11.2006 01:00 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg håper du har rett om at dette var bare et hvileskjær, men det jeg så var en katastrofe. |
Katastrofe ? Tsunamier er katastrofer, dette var en dårlig fotball kamp. Og for all del, cup kampen mot Hønefoss i fjor var mye værre. For ikke å snakke om treningskampen mot Haugesund i sommer. Da var det også særdeles lite som minnet om et gull-lag. Tipper vi viser en helt annen versjon av oss selv i neste RL kamp, du så jo hva som skjedde etter fadesen mot Sandefjord. _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2006 01:01 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | tannpirker greia var etter kampen mot IFK, hvor han ble ditcha som førstevalg foran denne sesongen. |
I know. Kan godt se det kan misforståes, men var egentlig mest en kommentar om E. Johnsens måde at tackle tingene på. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2006 01:02 Post subject: |
|
|
| Håper du har rett selvfølgelig. Er optimistisk siden Tørum virket forbannet og at han tar tak slik at spillerene tar seg sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 10.11.2006 01:04 Post subject: |
|
|
| Er enig med attach her. Det er patetisk at supportere skal skilte med ord som en "katastrofe" etter en enkelt dårlig kamp. Men vi må ta det som et tegn på at vi forsatt ikke er det laget vi en gang var; vi har mye å gjøre for å igjen bli Nordens beste lag og for å gjøre det godt i Europa. Ikke minst med tanke på at flere av våre beste kamper i år har skyldtes at gamlegutta sto frem, og de går av med pensjon relativt snart... |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.11.2006 01:07 Post subject: |
|
|
Poenget er jo at selve kampen var jo en katastrofe. Det så jo alle. Men om det er en katatrofe for RBK totalt sett, det vil jeg ikke si nei. Det var jo en enkeltkamp, men mye må rettes på!
En god venn sier i fra, både på godt og ondt. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.11.2006 01:26 Post subject: |
|
|
| skjæringen wrote: | Fotball handler mye om psykologi. Da vi gikk opp til 1-0 ble det skapt ett inntrykk i spillergruppa at no e det bare å kose seg gjennom resten av kampen. Brann utlignet ut av intet og skapte litt stress i laget.Stresset ble selfølgelig ikke mindre på 1-2 scoringa. Derfra og ut var det Brann som koste seg mot ett lag som allerede hadde innkassert seiern på forhånd. M.a.o. Vi sluttet å kjempe etter 1-0 scoringa.kOLLEKTIV SVIKT Eller for å si det på en annen måte,har vi gått opp til 2-0 har kansje kampen endt 6-0 |
Klassisk undervurdering på 1-0 " vi er så mye bedre enn dere"
Last edited by skjæringen on 10.11.2006 01:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|