English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Patrice Bernier
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 08.11.2006 17:07    Post subject: Reply with quote

Bernier har spilt dårlig i hver kamp jeg har sett ham i. Er litt i tvil på om jeg ønsker meg ham til Rosenborg. Lurer litt på hvor godt grunnlag dere har til å ønske ham til klubben? Er redd for at mange bare har hørt skryt og derfor vil ha ham til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 08.11.2006 17:23    Post subject: Reply with quote

Om valget står mellom LSK, RBK, Viking og Start så er jeg faktisk litt redd for at han kan ende opp i Strart om han går etter pengene. Hæstad og Strømstad har ihvertfall noen durabelige kontrakter der nede nå, men om hn går etter en kombinasjon av sportslig utfordring og penger sitter nok RBK på det sterkeste kortet.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2006 17:24    Post subject: Reply with quote

Da tvivler jeg på at du så ham i 2004. For de kampe jeg så ham i, dengang, var han meget god.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
TomH
Veteran

PostPosted: 08.11.2006 18:17    Post subject: Reply with quote

Zzyzx,
jeg har sett Bernier i 5-6 kamper live i år og tilsvarende i fjor.
Det er ingen grunn til å tvile på hans kvaliteter.

For å sette ting i litt perspektiv mente f.eks Semb (evt Hareide) at Bernier var fjorårets beste utlending i TL.

Bernier var Besiktas sitt førstevalg som sentral midtbanespiller. Siden TIL ikke ville selge, ble i stedet 2.valget Emerson (Brasil) fra Manchester United kjøpt.

Patrice Bernier har strålende pasningskvaliteter og betegnes som meget fotballintelligent. Videre er han meget god teknisk på små trange flater og særdeles sterk i kroppen. Han er ikke en spiller man dytter overende. Hans tekniske kvaliteter og overblikk synes godt når han blir satt under stort press. I tillegg har han et tungt og presist skudd. Dessverre kommer han i TIL sjelden til skuddmuligheter.

Om jeg prøver å være nøytral og nøktern klarer jeg ikke å se de store kvalitetsforskjellene på f.eks Sapara, Koren og Bernier. Riktig nok har de ulike spillestiler og spisskompetanser, men omtrent like gode er de alle tre.

På O2 målinger ligger Bernier blant de fire-fem beste noensinne blant fotballspillere i Norge. Han er en terrier på midtbanen i gjenvinningsfasen og ALLTID spillbar når laget har ballen.

Av hans svakheter vil jeg trekke frem at han ikke er en god hodespiller og heller ikke spesielt rask (helt normalt). I følge hans fysioterapaut har han, som sine landsmenn Hirschfeldt og Ademolu, stive lysker...
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.11.2006 19:14    Post subject: Reply with quote

Du mener vel Kleberson?
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 00:12    Post subject: Reply with quote

Hvis Rosenborg virkelig vil ha Bernier så kan de ikke la Start gi han mere lønn? Da blir jo alt bare helt håpløst. Rosenborg skal være den klubben i Norge som betaler de beste spillerne best. Så hvis Start klarer å betale Strømstad og Doffen 2-3 mill så bør Rosenborg betale de beste spillerne 3-4 mill. Eller 5 mill.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 12:55    Post subject: Reply with quote

Kneten,
ehhh... Hukommelsen min var ikke helt patent.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2006 16:28    Post subject: Reply with quote

Ting tyder på at Bernier velger Start:

- En fin by, og akkurat nå er jo kontrastene store i forhold til Tromsø rent klimatisk. Jeg fikk også et godt inntrykk av treneren (Stig Inge Bjørnebye). Han vet åpenbart hva han vil, har en lang karriere bak seg på landslaget – og i utlandet. Og han har planer for hvordan han vil utvikle laget videre. I de har jeg forstått at jeg er sentral, sier Bernier.

Les mer: Bernier fristet av Start
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 16:32    Post subject: Reply with quote

Håper Bernier velger Start. Da vil vi få en bedre motstander å bryne oss på neste sesong. En midtbane med Strømstad-Bernier-Hæstad skal bli morsomt å møte.

For RBK er det en fordel at de andre lagene ikke svekkes, men derimot styrker spillerstallen.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 16:46    Post subject: Reply with quote

Er forsåvidt enig i det. Nivået blir høyere og det blir muligens "lettere" i CL.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2006 16:53    Post subject: Reply with quote

Det er vel jeg som følger dårlig med, men er opplegget sånn at Bernier ble enig med Tromsø om å forkorte kontrakten med seks måneder, og dermed kan gå gratis allerede nå?
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 09.11.2006 17:48    Post subject: Reply with quote

Eneste jeg har lest er vel at Tromsø vil ha penger for fyren og har satt en prislapp på han, de vil også heller ha han til neste sommer og la han gå gratis når kontrakten går ut da enn å la han gå gratis nå.

Quote:

Har satt prislapp
Markussen bekrefter at klubben nå har satt en prislapp på kanadieren.

– Ja, det har vi gjort.

– Hva er prisen?

– Vi går selvfølgelig ikke ut med det. Da vet jo tilbyder hva de skal by, sier Markussen bestemt.

Til tross for at kontrakten til Bernier går ut allerede til sommeren, kommer ikke TIL til å la ham gå billig.

– Det er snakk om et millionbeløp?

– Ja, det er helt åpenbart, sier Markussen.

Han utelukker heller ikke at Bernier må bli på Alfheim ut kontrakten - dersom TIL ikke blir fornøyd med budene - og man ikke ser at man får en solid nok erstatter i vinter.

– Ett alternativ er at Patrice blir her et halvt år til. Vi er lei av kun å gjøre bra høstsesonger, slår Markussen fast.

http://fotball.bladet-tro...e68798.ece
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.11.2006 18:03    Post subject: Reply with quote

Må begynne å lese hele artiklene. Embarassed
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.11.2006 15:02    Post subject: Reply with quote

Foreløpig Start-nei fra Bernier
Han har gitt beskjed om at han vil se på sine muligheter i utlandet først, sier sportslig leder i Start, Trond Are Gjone, til fvn.no.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 10.11.2006 15:11    Post subject: Reply with quote

Kan det fremdeles være et håp for Rosenborg?
longns
Veteran

PostPosted: 10.11.2006 15:44    Post subject: Reply with quote

mulig at Rosenborg har kommet inn i bildet og at Bernier heller vil spille her..
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 17.11.2006 21:28    Post subject: Reply with quote

Jeg snakket med Høgmo i dag. Han er i Tromsø og holder foredrag (sammen med sin mor og far) om emnet "Det handler om å leve".

Jeg kom inn på Bernier og mente at han ville være et godt kjøp og stilte ham spørsmålet: "Hvorfor er ikke RBK interessert i Bernier"?

Han svarte da at man innad i klubben telte på knappene om man skulle satse på Tettey (skrekk og gru). Høgmo nevnte også at det faktisk var sant som Tørum hadde sagt til media, at det fort kunne hende at Riseth ble sentral også frem til sommeren - og at man i stedet skulle hente inn en ny midtstopper (Nordvik?).

Med andre ord ikke mye nytt å få ut. Hvorvidt Høgmos svar er reellt eller bare tåkelegging, vet jeg ikke.
Maradona
Veteran

PostPosted: 17.11.2006 22:23    Post subject: Reply with quote

Problemet med kjøpet av Sapara er at han er så god offensivt at RBK helst ser at han nå blir i indreløper-rollen. Det er ikke uvanlig at sentrale (offensive)spillere i et lag med en 4'er på midten, passer best i en indreløper rollen i et lag med en 3'er på midten.

Jeg ser ikke så negativt på det, hvis de velger å satse på Tettey, fordi han har utviklet seg mye i løpet av 2006, og regner med litt utvikling i 2007, og da trenger det ikke å bli så dumt. Jeg er egentlig litt mer skeptisk til Riseth i den samme rollen, for han har en tendens til å dra på seg unødvendige gule /røde kort. Å når det "koker" så kommer det farlige feilpassninger, noe som skulle være unødvendig for en så erfaren spiller som Riseth. Men også Tettey har hatt sine feil passninger, men han har ikke Riseth's lange erfaring..
Brady
Veteran

PostPosted: 18.11.2006 00:44    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Jeg snakket med Høgmo i dag. Han er i Tromsø og holder foredrag (sammen med sin mor og far) om emnet "Det handler om å leve".

Huttemegtu. Håper de ikke spilte 'den' låten (med Kine Hellebust eller noe i den duren) som bakgrunnsmusikk. Da tror jeg det ville blitt en sykemelding på meg også de nærmeste månedene om jeg hadde vært der.

TomH wrote:

Han svarte da at man innad i klubben telte på knappene om man skulle satse på Tettey (skrekk og gru).

Hurra! Fornuftig av RBK ikke å hente Bernier. Om noen år vil Tettey være på et mye høyere nivå enn hva Bernier er i nærheten av.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 18.11.2006 16:23    Post subject: Reply with quote

Nå vel, Bernier er en fabelaktig tekniker på små flater med mange lure enkle løsninger på vanskelige situasjoner. I tillegg er han råsterk i kroppen. Jeg har mine tvil på om Tettey noen gang får disse kvalitetene.
Maradona
Veteran

PostPosted: 18.11.2006 21:28    Post subject: Reply with quote

Tettey har fart som ikke Bernier har, og utvikler han et skikkelig overblikk, og spiller enkelt, så kommer nok Tettey lengre enn Bernier..
Skammels10
Veteran

PostPosted: 18.11.2006 21:36    Post subject: Reply with quote

Veldig OT, men; du vet at det holder med ett punktum? Wink
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 18.11.2006 22:54    Post subject: Reply with quote

Du er ikke off-topic, du er rett og slett latterlig. . . . . . . . . . (punktum)
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb