View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
henrifei Veteran
|
Posted: 15.08.2019 09:25 Post subject: |
|
|
det er lønn som er det største problemet med å hente slike spillere. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.08.2019 09:31 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Kasper Dolberg |
Hadde vært en våt drøm, men lønn er nok helt riktig WAY off.
Sist jeg hørte noe tjente han 8-10 mill og har sikkert ikke gått ned siden det.
Var vel verdsatt til i overkant av 150-200 MNOK også |
|
Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 15.08.2019 09:43 Post subject: |
|
|
Er vel linket til Nice i fransk ligue 1! _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 15.08.2019 09:51 Post subject: |
|
|
Brødsmula wrote: | Andreas Nordvik er en annen som kan bekle flere posisjoner i forsvar. |
Du tuller nå ikke sant? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 15.08.2019 10:05 Post subject: |
|
|
Standarn McClintock wrote: | Jeg er litt usikker på hvordan nivået er på han, men Hanche-Olsen i Stabæk - må vel være den spilleren i Eliteserien som ligner mest på Toreg (selv om han spilt på h. back nå for tiden). Mentalitet til 1000. En som er villig til å blø for drakten. Bokstavelig talt. Mister jo flere liter blod hver kamp... |
En herlig figur!
Men skadeutsatt, er vel 3dje gang han brekker nesa på kort tid
Er forholdsvis ung og talentfull, masse vilje/innsats og tar ansvar, men er han bedre/et større talent enn Serbecic og/eller Igbo?
Njas litt mer usikker der |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.08.2019 10:13 Post subject: |
|
|
Kanskje vi kan plukke oppp Bjørntoft fra Odd ?
Virker å være et spennende talent, men trolig på nivå med Serbecic/Ogbu mer enn som erstatter i midtforsvaret fra dag 1 |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 15.08.2019 10:14 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Standarn McClintock wrote: | Jeg er litt usikker på hvordan nivået er på han, men Hanche-Olsen i Stabæk -[...]. |
En herlig figur!
Men skadeutsatt, er vel 3dje gang han brekker nesa på kort tid
Er forholdsvis ung og talentfull, masse vilje/innsats og tar ansvar, men er han bedre/et større talent enn Serbecic og/eller Igbo?
Njas litt mer usikker der |
Interessant, men stabukken Inge Andre Olsen setter vel prestisje i å hindre alle overganger fra Stabæk til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 15.08.2019 10:41 Post subject: |
|
|
Når jeg ser alle forslagene som kommer her så slår det meg at Bjørneby kanskje ikke gjør en så dårlig jobb..  |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.08.2019 11:10 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Skulle vi prøvd oss på Kasper Dolberg? Visstnok helt ute i kulda i Ajax, var ikke i troppen sist mot PAOK. |
Dolberg som ble totalt nøytralisert av fullstendig ubrukelige Skjelvik i en kamp for to år siden? Nei, takk som byr. |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 15.08.2019 11:25 Post subject: |
|
|
Dolberg kommer ikke til FCK eller til RBK tror jeg ikke. Han er ung enda (21?) og passer vel bare ikke inn i Ten Haag sitt hode og spillestil. Han har vel 7 mål og 11 assists i fjor tross skadene tror jeg om jeg husker rett. Han forsvinner nok litt lengre opp i hierarkiet. Og prisen hadde vært for høy garantert. Ajax selger ikke ham for under 40-50 millioner tror jeg ikke.
Sitter med en følelse av at vi mister både Samuel og Birger, og får inn Bjørkan og en eller annen middels midstopper + Akintola, så det går i null i regnskapet.
Men alt henger jo litt på CL kvaliken nå da så bli det spennende på deadline day igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.08.2019 11:34 Post subject: |
|
|
Ville ikke hatt Dolberg om han var lysten på overgang engang, noe som jo i seg seg selv er totalt usannsynlig.
1. Dyr i drift
2. Feil profil. Vi må gjerne ha en spiss som kan gå i bakrom, men så lenge de ikke er i stand til å ta for seg fysisk = nei takk, med mindre vi snakker en ekstrem kombinasjon av målscoreregenskaper og teknikk. Det har ikke Dolberg.
Avkledd mot middelmådige RBK-stoppere, og har stagnert etter det. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.08.2019 11:41 Post subject: |
|
|
Eeh. Altså. Dolberg er like høy som Søderlund (med den objektivt sett vakreste og perfekte høyden 187 cm), og med sine 82 kilo er han ikke (ennå) noe beist, men han er jo ikke noen pingle heller. Han er jo også 18 divisjoner bedre teknisk, så det er vel mulig at han ville kompensert for å vinne litt færre dueller med både å beholde ballen og treffe medspillere noen hakk oftere enn Søderlund. I tillegg har han bra fart. Han ville jo BØTTET inn mål for oss, ville vært en helt ekstrem avslutter på ES-nivå, og han er fortsatt bare 21 år gammel. Stagnert eller ikke, han ville vært vår desidert beste spiller.
At han skulle være 'feil' spillertype for oss synes jeg altså er helt urimelig. Han er på et helt annet nivå. We should be so lucky.
At han er totalt uaktuell fordi han er alt for dyr i drift, og dessuten garantert hundre prosent uinteressert, er jeg selvfølgelig helt enig i. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.08.2019 12:04 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | med sine 82 kilo er han ikke (ennå) noe beist, men han er jo ikke noen pingle heller. |
Tja, jeg ser en del Eredivisie, og Dolberg er en direkte svak duellspiller. Ville ikke vært i stand til å skubbe vekk Meling om sistnevnte så hadde gått i høyhælte sko på et såpeglatt gulv.
Han ville ha bøttet inn mål i ES, men tror det ville kostet langt mer enn det smaker. Dessuten har vel hans opptredener i E-cup vist at han ikke er svaret på hvordan en klubb som RBK skal kunne slå lag av større kaliber. Vi trenger noen til å ta ned ballen foran der, spesielt med en så teknisk begrenset midtbane (Konradsen, Lundemo). |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.08.2019 12:05 Post subject: |
|
|
Klart, han må være villig til gå kraftig ned i lønn, og det er nok veldig lite sannsynlig. Syntes uansett det er verdt å sjekke ut i tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 15.08.2019 12:12 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | Ville ikke hatt Dolberg om han var lysten på overgang engang, noe som jo i seg seg selv er totalt usannsynlig.
1. Dyr i drift
2. Feil profil. Vi må gjerne ha en spiss som kan gå i bakrom, men så lenge de ikke er i stand til å ta for seg fysisk = nei takk, med mindre vi snakker en ekstrem kombinasjon av målscoreregenskaper og teknikk. Det har ikke Dolberg.
Avkledd mot middelmådige RBK-stoppere, og har stagnert etter det. |
Muligens det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Får vi Dolberg, må vi bare nyte den tiden vi får med han.
21 år. 16 målpoeng på 1457 spilleminutter (fordelt på 25 kamper) i Eredivisie i forrige sesong. Dvs målpoeng hvert 91. minutt, uten å spille hele kamper. Spilt i snitt 65% av en kamp. 6+1 mål/assist på 13 kamper i EL han har spilt. Totalt 33 mål i 78 kamper i Eresdivise.
Editx2: Siste ting, ikke aktuell for overgang. Ajax prøver å låne han ut. De har fremdeles troen på han. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Last edited by gollumLAD legend on 15.08.2019 12:17; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.08.2019 12:16 Post subject: |
|
|
gollumLAD legend wrote: |
Muligens det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Får vi Dolberg, må vi bare nyte den tiden vi får med han. |
Tja, kan i alle fall komme på 1267 andre kandidater til den tittelen.
Lett å la seg blende på navn, og overse hvilke kvaliteter spillerne gir laget. Jeg heiser ikke flagget bare av å høre navn som Sanches, Dolberg og Bony - men om referansen min kun hadde vært FM; så kanskje.
En Dolberg med Bendtner-lønn eller mindre? Verdt å ta sjansen. Men dette blir jo bare utopi. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 15.08.2019 12:20 Post subject: |
|
|
gollumLAD legend wrote: |
21 år. 16 målpoeng på 1457 spilleminutter (fordelt på 25 kamper) i Eredivisie i forrige sesong. Dvs målpoeng hvert 91. minutt, uten å spille hele kamper. Spilt i snitt 65% av en kamp. 6+1 mål/assist på 13 kamper i EL han har spilt. Totalt 33 mål i 78 kamper i Eresdivise.
Skste ting, ikke aktuell for overgang. Ajax prøver å låne han ut. De har fremdeles troen på han. |
Ajax har tilbudt Dolberg rundt omkring i Europa den siste tiden. Det er ikke snakk om lån.
Vurderingen på Dolberg inne på blant annet reddit (fra Ajax-supportere) er han ikke har tatt sjansene han har fått, og at de trenger noe langt bedre. 33 mål på 78 kamper må sees i sammenheng med at han er spiss på et av de to lagene som spiller om tittelen i Nederland. |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 15.08.2019 12:20 Post subject: |
|
|
Du er nå bra søt du og. Gir deg ikke til tross for at du ukentlig blir avkledd her inne. Men ja, om vi får et halvt år med Dolberg, så får vi takke herren og prise oss lykkelig. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 15.08.2019 12:23 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | gollumLAD legend wrote: |
Skste ting, ikke aktuell for overgang. Ajax prøver å låne han ut. De har fremdeles troen på han. |
Ajax har tilbudt Dolberg rundt omkring i Europa den siste tiden. Det er ikke snakk om lån.
|
Leste i allefall at de ville låne han ut, og det er nok der RBK i såfall har sin sjanse. Men å argumentere for at han ikke er god nok for RBK, det er det jeg reagerte på. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.08.2019 12:25 Post subject: |
|
|
Utlån til en klubb som skal spille EL og kanskje CL. Hørtes ikke ille ut.
I tillegg en liga med mulighet for å blomstre og en klubb med lite relevant konkurranse på hans plass |
|
Back to top |
|
 |
Mestalla Senior
|
Posted: 15.08.2019 12:39 Post subject: |
|
|
Dolberg inn for Søderlund i de to viktigste kampene på 9 år, når sistnevnte er i sin livs beste form og førstnevnte tydeligvis er et stykke unna sin normale form, NEI TAKK!
Vi trenger aller, aller mest en hurtig mitdstopper. Stadsgaard type hadde vært en drøm! Men Skjelvik kjenner jo klubben og hadde kanskje vært det beste alternativet for å sette inn i klubbens viktigste kamper på nesten et tiår. Ellers ønsker jeg NULL forandringer på laget slik vi spiller nå! |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 15.08.2019 13:19 Post subject: |
|
|
Quote: | Tyske Bild melder at Iver Fossum er på vei til danske Aalborg.
Den tyske avisen sier at den tidligere Strømsgodset-spilleren ikke deltok på gårsdagens Hannover-trening, men at han ankom kontorene til den tyske klubben på formiddagen for å møte sportsdirektør Jan Schlaudraff, og si farvel. |
RBK bør vel være mer spennende enn Aalborg? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2019 13:30 Post subject: |
|
|
Hvorfor i alle dager sitter dere og diskuterer Dolberg? Skal vi ta en runde med Dybala, med det samme vi er i gang? Enda en spiss som tilbys til klubber rundt omkring. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 15.08.2019 13:44 Post subject: |
|
|
Dolberg? Herregud, så innmari langt unna det vi kan få tak i. Vi kan kanskje klare det, men da bruker vi alt vi har på en spiller.
Gi meg en 25 år gammel stopper med samme egenskaper som Stadsgaard. Vi kunne stå høyt med hans tempo i forsvaret, og han var relativt ryddig i ballkontroll og markeringsspill. Rett og slett en solid stopper som gir trygghet i fremre rekker. Gutta kan enklere slippe seg løs offensivt når de vet at vi står med et trygt forsvar. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 15.08.2019 13:49 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hvorfor i alle dager sitter dere og diskuterer Dolberg? Skal vi ta en runde med Dybala, med det samme vi er i gang? Enda en spiss som tilbys til klubber rundt omkring. |
Det sykeste er vel at majoriteten også virker å tenke "nei takk!" om den absurd usannsynlige muligheten skulle oppstå? |
|
Back to top |
|
 |
|